VSFS:B_PoP Sales Promotion - Course Information
B_PoP Sales Promotion
University of Finance and AdministrationWinter 2009
- Extent and Intensity
- 1/1/0. 3 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- PhDr. Karel Eliáš, CSc. (seminar tutor)
Ing. Vilém Kunz, Ph.D. (seminar tutor) - Guaranteed by
- PhDr. Karel Eliáš, CSc.
Subdepartment of Management and Marketing – Department of Economics and Management – Departments – University of Finance and Administration
Contact Person: Květoslava Dolejšová - Timetable of Seminar Groups
- B_PoP/cMKL: each odd Thursday 12:15–12:59 K312, each odd Thursday 13:00–13:45 K312, K. Eliáš
B_PoP/cMMO: each odd Wednesday 10:30–11:14 M01, each odd Wednesday 11:15–12:00 M01, V. Kunz
B_PoP/cM1PH: each even Tuesday 12:15–12:59 E128, each even Tuesday 13:00–13:45 E128, K. Eliáš
B_PoP/cM2PH: each even Wednesday 12:15–12:59 E128, each even Wednesday 13:00–13:45 E128, K. Eliáš
B_PoP/cM3PH: each odd Tuesday 12:15–12:59 E129, each odd Tuesday 13:00–13:45 E129, K. Eliáš
B_PoP/cM4PH: each odd Tuesday 8:45–9:29 E129, each odd Tuesday 9:30–10:15 E129, K. Eliáš
B_PoP/pMKL: each even Thursday 12:15–12:59 K312, each even Thursday 13:00–13:45 K312, K. Eliáš
B_PoP/pMMO: each even Wednesday 10:30–11:14 M15, each even Wednesday 11:15–12:00 M15, V. Kunz
B_PoP/pMPH: each even Tuesday 8:45–9:29 E004, each even Tuesday 9:30–10:15 E004, K. Eliáš
B_PoP/sM1aPH: Wed 14. 10. 14:00–15:30 E129, Wed 4. 11. 17:30–19:00 E129, Wed 11. 11. 15:45–17:15 E129, K. Eliáš
B_PoP/sM1bPH: Wed 30. 9. 17:30–19:00 E126, Wed 14. 10. 15:45–17:15 E126, Wed 21. 10. 17:30–19:00 E126, K. Eliáš
B_PoP/uMKL: Tue 3. 11. 17:30–19:00 K205, Tue 8. 12. 17:30–19:00 K205, 19:15–20:45 K205, K. Eliáš
B_PoP/vMMO: Fri 2. 10. 12:00–13:30 M16, 13:45–15:15 M16, Fri 23. 10. 15:30–17:00 M22, V. Kunz
B_PoP/vM2PH: Fri 23. 10. 12:00–13:30 E223, Fri 6. 11. 13:45–15:15 E223, Fri 20. 11. 12:00–13:30 E223, K. Eliáš
B_PoP/vM3PH: Fri 23. 10. 13:45–15:15 E224, Fri 6. 11. 12:00–13:30 E224, Fri 20. 11. 13:45–15:15 E224, K. Eliáš - Prerequisites (in Czech)
- Předpoklady:úspěšně absolvovat 1. a 2. ročník studia
- Course Enrolment Limitations
- The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Marketing Communication (programme VSFS, B-EKM) (2)
- Course objectives (in Czech)
- Anotace je stejná pro obě formy studia. Cíl kurzu:seznámit studenty s podporou prodeje jako důležitou součástí integrované marketingové komunikace(resp. komunikačního mixu) a s novými trendy jeho pronikání nad linku ( tzv. through marketing).zejména půjde o strukturu, druhy a metody podpory prodeje, jejich plánování, realizaci a hodnocení účinnosti.Speciální pozornost bude věnována sponzoringu jako součásti podpory prodeje a jeho vazby na public relations, tzv.event marketing, corporate social responsiibility, atd.Návazně na tyto teoretické poznatky budou studenti v rámci cvičení, projektovat, realizovat a hopdnotit návrhy akcí na podporu prodeje s cílem je organizačně a manažersky zvládat a případně i realizovat v praxi.
- Syllabus (in Czech)
- Tato osnova je určena pro prezenční studium, průběh výuky pro kombinované studium je uveden ve studijních materiálech formou metodického listu (ML). Obsah přednášek: Přednáška 1:Podpora prodeje jako nástroj integrované marketingové komunikace Historie jejího vzniku podpory prodeje a její vazby na ostatní součásti: reklamu,PR. Proč roste její význam i objem příslušné části marketingového rozpočtu. Podpora prodeje ve světle teorie učení. Strategie cílů firem-strategické, taktické, konečné. Integrace reklamy a podpory prodeje v každé etapě životního cyklu produktu. Plánování a realizace podpory prodeje-jednotlivé fáze. Regulace podpory prodeje. Přednáška 2:Kategorie marketingové podpory prodeje Segmentace cílových skupin podpory prodeje-spotřebitel, zprostředkovatel, prodejce-partneři anebo soupeři. Spolupráce dvou či více subjektů poskytujících rozdílné výrobky/služby, synergické efekty a jejich důsledky. Možné konflikty mezi jednotlivými členy distribučního procesu při podpoře prodeje-typy např.náklady na zásoby a jak je eliminovat. Přednáška 3: Metody a techniky podpory prodeje, zákaznické soutěže Metody podpory prodeje ve světle hyperkonkurence-inflace značek, krátkodobost v zaměření firem. Kupónové a cenové metody, strategie trvale nízkých cen vs. vysoká-nízká cena. Měření efektivity podpory prodeje- výzkum předběžný a následný. Dlouhodobá ziskovost programů na podporu prodeje ve vztahu k obratu, prodejním cenám a celkovým nákladům kampaní. Přednáška 4:Věrnostní programy Věrnostní programy jako zdroj dat při řízení vztahů k zákazníkům, dataminig a spolupráce tzv.front-office a back-office . Efektivní cílení podpory prodeje na základě věrnostních programů-segmentace.Multilevel marketing,jeho úskalí i potenciál,komunity-současní či budoucí spotřebitelé/partneři. Přednáška 5: Sponzoring Nedílná součást celofiremní marketingové strategie,corporate social responsibility podniku. Sponsoring jako efektivní platforma pro rychlé budování značky,image a goodwilu. Soulad mezi značkou a sponzorovanou aktivitou/sport,umění,charita,zdravotnictví,média,.../. Náklady na sponzoring a měření výsledných efektů.Sponzoring a PR. Přednáška 6:Event marketing a další podpůrné činnosti(výstavy a veletrhy,soutěže,atd.). Event marketing a jeho využití v interním a externím PR,desatero úspěšného „eventu“. Budoucnost výstav a veletrhů v rámci kampaní na podporu prodeje vs.internet a ostatní přímá média.Spotřebitelské soutěže/loterie-jejich síla a omezení-regulace. Rezerva:Pohled na vývoj/potenciál internetu a mobilní telefonie z hlediska podpory prodeje. V návaznosti na přednášky budou probíhat cvičení( celkem 6).Na závěr první přednášky si všichni studenti zvolí téma z přednášené problematiky(viz), které zpracují ve formě referátu, který prezentují v průběhu cvičení(termíny budou závazně stanoveny).Předpokladem pro udělení zápočtu bude:docházka,odpovídající úroveň referátu,úroveň prezentace a také diskuse v průběhu ostatních referátů.
- Literature
- Blažková, M: Jak využít internet v marketingu. Praha, Grada Publishing, 2005. ISBN:80-247-1095-1
- Foret,M.:Marketingová komunikace. Brno, Computer Press , 2006.ISBN:80-251-1041-9
- Pelsemacker, P.; Geuens, M.; Van den Bergh, J.: Marketingová komunikace. Praha, Grada Publishing, 2003. ISBN:80-247-0254-1
- Tellis,G.J.: Reklama a podpora prodej.Praha, Grada Publishing , 2000.ISBN:80-7169-997-7
- Kotler,P.: Marketing Management .Praha, Victoria Publishing , 2000.ISBN:80-85605-08-2
- Assessment methods (in Czech)
- Vyučující metody:PS-přednášky + cvičení , KS-formou konzultací. Metody hodnocení: zápočet na základě referátu/seminární práce(5 str.) na téma, které si student zvolí dle následujícího postupu. 1/Popiště/analyzujte z pohledu buď:a)metody podpory prodeje,b)sponzoring či event marketing,c)věrnostní program a d)spotřebitelská soutěž 2/ve vybraném sektoru(dle OKEČ), tedy např.media,stavebictví,farmacie,atd. 3/ve vybraném podniku/organizaci 4/vybranou akci/kampaň/program.
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- The course can also be completed outside the examination period.
Information on the extent and intensity of the course: 6 hodin/semestr.
- Enrolment Statistics (Winter 2009, recent)
- Permalink: https://is.vsfs.cz/course/vsfs/winter2009/B_PoP