N_IMK Integrated Marketing Communication

University of Finance and Administration
Winter 2010
Extent and Intensity
2/0. 7 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
Teacher(s)
PhDr. Pavel Čírtek (seminar tutor)
PhDr. Karel Eliáš, CSc. (seminar tutor)
Ing. Pavel Klička, PhD. (seminar tutor)
Ing. Vilém Kunz, Ph.D. (seminar tutor)
PhDr. Ladislav Lašek (seminar tutor)
prof. PhDr. Dušan Pavlů, CSc. (seminar tutor)
Guaranteed by
prof. PhDr. Dušan Pavlů, CSc.
Subdepartment of Management and Marketing – Department of Economics and Management – Departments – University of Finance and Administration
Contact Person: Květoslava Dolejšová
Timetable of Seminar Groups
N_IMK/pMMO: Tue 8:45–9:29 M14, Tue 9:30–10:15 M14, V. Kunz
N_IMK/pMPH: Wed 14:00–14:44 S01, Wed 14:45–15:30 S01, D. Pavlů
N_IMK/uM1aPH: Tue 12. 10. 14:00–15:30 S32, Tue 19. 10. 14:00–15:30 S32, 15:45–17:15 S32, Tue 26. 10. 14:00–15:30 S32, Tue 9. 11. 14:00–15:30 S32, P. Čírtek
N_IMK/uM1bPH: Tue 12. 10. 15:45–17:15 S26, Tue 26. 10. 19:15–20:45 S26, Tue 2. 11. 17:30–19:00 S26, 19:15–20:45 S26, Tue 9. 11. 15:45–17:15 S26, P. Čírtek
N_IMK/vMKL: Fri 22. 10. 17:15–18:45 K211, Fri 12. 11. 17:15–18:45 K211, 19:00–20:30 K211, Fri 26. 11. 13:45–15:15 K211, 15:30–17:00 K211, P. Klička
N_IMK/vMMO: Fri 15. 10. 13:45–15:15 M26, 15:30–17:00 M26, Fri 5. 11. 13:45–15:15 M26, 15:30–17:00 M26, Fri 19. 11. 13:45–15:15 M26, V. Kunz
N_IMK/vM2PH: Sat 6. 11. 9:45–11:15 S21, 11:30–13:00 S21, Sat 20. 11. 9:45–11:15 S21, Fri 3. 12. 12:00–13:30 S21, Fri 17. 12. 15:30–17:00 S21, L. Lašek
N_IMK/vM3PH: Fri 5. 11. 13:45–15:15 S23, 15:30–17:00 S23, Fri 19. 11. 12:00–13:30 S23, 13:45–15:15 S23, Fri 3. 12. 13:45–15:15 S23, L. Lašek
Prerequisites (in Czech)
Předpoklady: Znalost jednotlivých nástrojů marketingové komunikace, teoretické vědomosti i praktické zkušenosti s plánováním a nasazováním jednotlivých propagačních prostředků a nástrojů MK v rámci ucelené propagační akce.
Course Enrolment Limitations
The course is offered to students of any study field.
Course objectives (in Czech)
Anotace je stejná pro obě formy studia. Cíl kurzu: Přispět k pochopení principu synergie nasazení a cílevědomého užití optimální skladby nástrojů marketingové komunikace v integrovaném celku v rovině teoretického uchopení problému i v rovině praktické a argumentačně zvládnuté analýzy konkrétní komplexní komunikační akce. Seznámit posluchače magisterského studia s komplexním přístupem k řešení komunikačních úkolů instituce z hlediska jednoty interní i externí komunikace, s pochopením principu synergie nasazení a cílevědomého užití optimální skladby nástrojů marketingové komunikace v integrovaném celku, v rovině teoretického uchopení problému i v rovině praktické a argumentačně zvládnuté manažerské úrovně analýzy a řešení komplexního zadání komunikační akce. Zároveň vést ke vnímání složitosti globálního světa a jeho určité nestálosti a proměnlivosti, jisté neuchopitelnosti a fragmentárnosti, spolu s hledáním optimálních nástrojů IMK k jeho ovlivnění ve sféře komerční i nekomerční komunikace a žádoucího chování cílových skupin.
Syllabus (in Czech)
  • Tato osnova je určena pro prezenční studium, průběh výuky pro kombinované studium je uveden ve studijních materiálech formou metodického listu (ML). Obsah přednášek: 1. Vznik masového trhu a masového spotřebitele.Definice jednotlivých marketingových politik – výrobní, výrobková, prodejní, marketingová, sociální marketingová koncepce – jejich sociálně ekonomická determinace, hlavní komunikační formy. 2. Konkurence - hyperkonkurence, jejich současné projevy a cesty k vítězství na trhu. Role značky v konkurenčním boji. 3. Pojem propagační akce, základní prvky její struktury, význam a analýza zpětné vazby jako nástroje výzkumu efektivnosti komunikačního působení. 4. Globální svět a jeho projevy ve výrobě, obchodu, kultuře, komunikaci, marketingu. Fragmentárnost a tekutost globálního světa. 5. Fenomén integrované marketingové komunikace (IMK), vnitřní a vnější bariéry jejího uplatňování. Synergie a její uplatnění v IMK. 6. IMK a její přesah do sociální sféry, vznik sociálního marketingu a sociální marketingové komunikace. Její role v řešení problémů člověka. 7. Stát a jeho propagace - role IMK při vytváření image země. 8. Lobbyistická komunikace 9. Globální problémy lidstva a možnosti a meze integrované marketingové komunikace 10. Uplatnění IMK ve specifických oblastech:cestovní ruch, marketing měst a obcí, arts management. 11. Uplatnění IMK ve specifických oblastech: politický marketing a politická komunikace 12. Uplatnění IMK ve specifických oblastech: marketing ve školství a dalších sférách života společnosti
Literature
    required literature
  • LEHMANNOVÁ, Z. a kol.: Aktuální otázky globalizace, Praha VŠE – Oeconomica 2003, ISBN 80-245-0621-1, povinně kapitoly Globalizace ekonomiky str.101-172, Soudobá globalizace a její sociální aspekty str. 175-260. Globalizace a média str.373-400
  • BAUMAN, Z.: Úvahy o postmoderní době, Praha SLON 1995, ISBN 80-85850-12-5, povinně str.7-60.
  • BRADOVÁ , E. Od lokálních mítinků k politickému marketingu, Brno MU, 2005, ISBN 80-210-3800-4, povinně kapitola 1. str.16-38
  • CLOW, K.E., BAACK, D.: Reklama, propagace a marketingová komunikace, Brno: COMPUTER PRESS, říjen 2008, ISBN 978-80-251-1769-9, povinně kapitola 1 – str. 3-25, kapitola 7 – str. 187-216
  • PAVLŮ, D et al: Marketingové komunikace a media. Zlín: FMK UTB, Malá edice fmk 2005 - č. 3, ISBN 80-7318-306-4, povinně Jedlička,M.: str. 68-78 / Kauerová,L., Svobodová, H.: str. 141-150
  • TOMEK, G.,VÁVROVÁ, V.: Výrobek a jeho úspěch na trhu. Praha: Grada Publishing 2001, stran 352, ISBN 80-247-0053-0, povinně str.12-28 + 43-56
  • VODÁČEK,L., VODÁČKOVÁ, O.: Synergie v moderním managementu, Praha Management Press 2009, ISBN 978-80-7261-190-4, povinně kapitola 2, str. 32 – 56
  • FREY, P.: Marketingová komunikace – to nejlepší z nových trendů. Praha: Management Press 2008, stran 195, ISBN 978-80-7261-160-7 – povinně celá publikace
Teaching methods (in Czech)
Přednášky s ukázkami praktické aplikace IMK v životě společnosti. Úplný seznam povinné literatury je v metodickém listě N_IMK.
Assessment methods (in Czech)
Metoda: přednášky s praktickými aplikacemi. Metody hodnocení: Zkouška (7 kreditů) 1. Zpracování a obhájení odborné studie v rámci zkoušky – analýza integrované marketingové komunikační politiky konkrétní výrobní nebo obchodní firmy, nebo komunikační politiky v oblasti řešení globálních problémů lidstva. 2. Získání nejméně 2x 50 bodů ve dvou průběžných testech znalostí po 4. a 8. přednášce a nejméně 60 bodů v závěrečném testu v zápočtovém týdnu vždy z maxima 100 bodů.
Language of instruction
Czech
Follow-Up Courses
Further comments (probably available only in Czech)
The course can also be completed outside the examination period.
Information on the extent and intensity of the course: 10 hodin/semestr.
The course is also listed under the following terms Winter 2009, Summer 2010, Summer 2011, Winter 2011, summer 2012, Winter 2012, Winter 2013, Winter 2014, Winter 2015, Winter 2016, Winter 2017, Winter 2018.
  • Enrolment Statistics (Winter 2010, recent)
  • Permalink: https://is.vsfs.cz/course/vsfs/winter2010/N_IMK