VSFS:N_IMK Integrovaná marketingová komun - Informace o předmětu
N_IMK Integrovaná marketingová komunikace
Vysoká škola finanční a správnízima 2010
- Rozsah
- 2/0. 10 hodin/semestr. 7 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- PhDr. Pavel Čírtek (cvičící)
PhDr. Karel Eliáš, CSc. (cvičící)
Ing. Pavel Klička, PhD. (cvičící)
Ing. Vilém Kunz, Ph.D. (cvičící)
PhDr. Ladislav Lašek (cvičící)
prof. PhDr. Dušan Pavlů, CSc. (cvičící) - Garance
- prof. PhDr. Dušan Pavlů, CSc.
Sekce managementu a marketingu (FES, KEM) – Katedra ekonomie a managementu (FES, KEM) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Květoslava Dolejšová - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- N_IMK/pMMO: Út 8:45–9:29 M14, Út 9:30–10:15 M14, V. Kunz
N_IMK/pMPH: St 14:00–14:44 S01, St 14:45–15:30 S01, D. Pavlů
N_IMK/uM1aPH: Út 12. 10. 14:00–15:30 S32, Út 19. 10. 14:00–15:30 S32, 15:45–17:15 S32, Út 26. 10. 14:00–15:30 S32, Út 9. 11. 14:00–15:30 S32, P. Čírtek
N_IMK/uM1bPH: Út 12. 10. 15:45–17:15 S26, Út 26. 10. 19:15–20:45 S26, Út 2. 11. 17:30–19:00 S26, 19:15–20:45 S26, Út 9. 11. 15:45–17:15 S26, P. Čírtek
N_IMK/vMKL: Pá 22. 10. 17:15–18:45 K211, Pá 12. 11. 17:15–18:45 K211, 19:00–20:30 K211, Pá 26. 11. 13:45–15:15 K211, 15:30–17:00 K211, P. Klička
N_IMK/vMMO: Pá 15. 10. 13:45–15:15 M26, 15:30–17:00 M26, Pá 5. 11. 13:45–15:15 M26, 15:30–17:00 M26, Pá 19. 11. 13:45–15:15 M26, V. Kunz
N_IMK/vM2PH: So 6. 11. 9:45–11:15 S21, 11:30–13:00 S21, So 20. 11. 9:45–11:15 S21, Pá 3. 12. 12:00–13:30 S21, Pá 17. 12. 15:30–17:00 S21, L. Lašek
N_IMK/vM3PH: Pá 5. 11. 13:45–15:15 S23, 15:30–17:00 S23, Pá 19. 11. 12:00–13:30 S23, 13:45–15:15 S23, Pá 3. 12. 13:45–15:15 S23, L. Lašek - Předpoklady
- Předpoklady: Znalost jednotlivých nástrojů marketingové komunikace, teoretické vědomosti i praktické zkušenosti s plánováním a nasazováním jednotlivých propagačních prostředků a nástrojů MK v rámci ucelené propagační akce.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu
- Anotace je stejná pro obě formy studia. Cíl kurzu: Přispět k pochopení principu synergie nasazení a cílevědomého užití optimální skladby nástrojů marketingové komunikace v integrovaném celku v rovině teoretického uchopení problému i v rovině praktické a argumentačně zvládnuté analýzy konkrétní komplexní komunikační akce. Seznámit posluchače magisterského studia s komplexním přístupem k řešení komunikačních úkolů instituce z hlediska jednoty interní i externí komunikace, s pochopením principu synergie nasazení a cílevědomého užití optimální skladby nástrojů marketingové komunikace v integrovaném celku, v rovině teoretického uchopení problému i v rovině praktické a argumentačně zvládnuté manažerské úrovně analýzy a řešení komplexního zadání komunikační akce. Zároveň vést ke vnímání složitosti globálního světa a jeho určité nestálosti a proměnlivosti, jisté neuchopitelnosti a fragmentárnosti, spolu s hledáním optimálních nástrojů IMK k jeho ovlivnění ve sféře komerční i nekomerční komunikace a žádoucího chování cílových skupin.
- Osnova
- Tato osnova je určena pro prezenční studium, průběh výuky pro kombinované studium je uveden ve studijních materiálech formou metodického listu (ML). Obsah přednášek: 1. Vznik masového trhu a masového spotřebitele.Definice jednotlivých marketingových politik – výrobní, výrobková, prodejní, marketingová, sociální marketingová koncepce – jejich sociálně ekonomická determinace, hlavní komunikační formy. 2. Konkurence - hyperkonkurence, jejich současné projevy a cesty k vítězství na trhu. Role značky v konkurenčním boji. 3. Pojem propagační akce, základní prvky její struktury, význam a analýza zpětné vazby jako nástroje výzkumu efektivnosti komunikačního působení. 4. Globální svět a jeho projevy ve výrobě, obchodu, kultuře, komunikaci, marketingu. Fragmentárnost a tekutost globálního světa. 5. Fenomén integrované marketingové komunikace (IMK), vnitřní a vnější bariéry jejího uplatňování. Synergie a její uplatnění v IMK. 6. IMK a její přesah do sociální sféry, vznik sociálního marketingu a sociální marketingové komunikace. Její role v řešení problémů člověka. 7. Stát a jeho propagace - role IMK při vytváření image země. 8. Lobbyistická komunikace 9. Globální problémy lidstva a možnosti a meze integrované marketingové komunikace 10. Uplatnění IMK ve specifických oblastech:cestovní ruch, marketing měst a obcí, arts management. 11. Uplatnění IMK ve specifických oblastech: politický marketing a politická komunikace 12. Uplatnění IMK ve specifických oblastech: marketing ve školství a dalších sférách života společnosti
- Literatura
- povinná literatura
- LEHMANNOVÁ, Z. a kol.: Aktuální otázky globalizace, Praha VŠE – Oeconomica 2003, ISBN 80-245-0621-1, povinně kapitoly Globalizace ekonomiky str.101-172, Soudobá globalizace a její sociální aspekty str. 175-260. Globalizace a média str.373-400
- BAUMAN, Z.: Úvahy o postmoderní době, Praha SLON 1995, ISBN 80-85850-12-5, povinně str.7-60.
- BRADOVÁ , E. Od lokálních mítinků k politickému marketingu, Brno MU, 2005, ISBN 80-210-3800-4, povinně kapitola 1. str.16-38
- CLOW, K.E., BAACK, D.: Reklama, propagace a marketingová komunikace, Brno: COMPUTER PRESS, říjen 2008, ISBN 978-80-251-1769-9, povinně kapitola 1 – str. 3-25, kapitola 7 – str. 187-216
- PAVLŮ, D et al: Marketingové komunikace a media. Zlín: FMK UTB, Malá edice fmk 2005 - č. 3, ISBN 80-7318-306-4, povinně Jedlička,M.: str. 68-78 / Kauerová,L., Svobodová, H.: str. 141-150
- TOMEK, G.,VÁVROVÁ, V.: Výrobek a jeho úspěch na trhu. Praha: Grada Publishing 2001, stran 352, ISBN 80-247-0053-0, povinně str.12-28 + 43-56
- VODÁČEK,L., VODÁČKOVÁ, O.: Synergie v moderním managementu, Praha Management Press 2009, ISBN 978-80-7261-190-4, povinně kapitola 2, str. 32 – 56
- FREY, P.: Marketingová komunikace – to nejlepší z nových trendů. Praha: Management Press 2008, stran 195, ISBN 978-80-7261-160-7 – povinně celá publikace
- Výukové metody
- Přednášky s ukázkami praktické aplikace IMK v životě společnosti. Úplný seznam povinné literatury je v metodickém listě N_IMK.
- Metody hodnocení
- Metoda: přednášky s praktickými aplikacemi. Metody hodnocení: Zkouška (7 kreditů) 1. Zpracování a obhájení odborné studie v rámci zkoušky – analýza integrované marketingové komunikační politiky konkrétní výrobní nebo obchodní firmy, nebo komunikační politiky v oblasti řešení globálních problémů lidstva. 2. Získání nejméně 2x 50 bodů ve dvou průběžných testech znalostí po 4. a 8. přednášce a nejméně 60 bodů v závěrečném testu v zápočtovém týdnu vždy z maxima 100 bodů.
- Navazující předměty
- Informace učitele
- Samostatná analytická práce nezbytně musí mít vyšší kvalitu než běžné práce seminárního charakteru. Předpokládám, že studenti odevzdají odbornou studii analytického charakteru s vytříbeným odborným slovníkem.
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
- Statistika zápisu (zima 2010, nejnovější)
- Permalink: https://is.vsfs.cz/predmet/vsfs/zima2010/N_IMK