B_PR_1 Public Relations 1

Vysoká škola finanční a správní
zima 2021
Rozsah
2/1. 16 hodin KS/semestr. 7 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Ing. Vilém Kunz, Ph.D. (cvičící)
Garance
Ing. Vilém Kunz, Ph.D.
Sekce managementu a marketingu (FES, KEM) – Katedra ekonomie a managementu (FES, KEM) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Lenka Pokorná
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
B_PR_1/cMMO: každé liché pondělí 12:15–12:59 M14, každé liché pondělí 13:00–13:45 M14, V. Kunz
B_PR_1/cMPH: každou sudou středu 10:30–11:14 E230, každou sudou středu 11:15–12:00 E230, V. Kunz
B_PR_1/pMMO: Po 14:00–14:44 M14, Po 14:45–15:30 M14, V. Kunz
B_PR_1/pMPH: každou lichou středu 8:45–9:29 E230, každou lichou středu 9:30–10:15 E230, každou lichou středu 10:30–11:14 E230, každou lichou středu 11:15–12:00 E230, V. Kunz
B_PR_1/vMPH: So 23. 10. 14:00–15:30 E307, 15:45–17:15 E307, So 27. 11. 9:45–11:15 E307, 11:30–13:00 E307, Pá 10. 12. 14:00–15:30 E307, 15:45–17:15 E307, Pá 17. 12. 14:00–15:30 E307, 15:45–17:15 E307, V. Kunz
Předpoklady
B_MaR Marketing
Podmínkou pro zakončení tohoto předmětu je ukončení předmětu B_Mar.a B SMak Struktura marketingových komunikací.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
Public relations dnes představuje jeden z nejvýznamnějších a nejvíce používaných nástrojů integrované marketingové komunikace a od toho se odvíjí základní cíl studia: objasnit v teoretické a praktické rovině význam integrace nástrojů marketingové komunikace právě v této komunikační aktivitě (zejména PR v kombinaci s reklamou a osobním prodejem), zvládnout základní metodologické aspekty PR (historii, cíle, předmět, funkce, cílové skupiny oslovení, měření efektivnosti, způsoby nasazení v komunikačním marketingovém mixu) a ve cvičeních zvládnutí základních dovedností tvorby PR sdělení (zejména struktura psaných a audiovizuálních sdělení typu PR, odlišnosti od reklamních textů a klasické publicistiky). K naplnění tohoto cíle bude pozornost věnována historii a vývojovým trendům v oblasti public relations až k dnešnímu pojetí typu inzertních placených formátů a agendy setting (v překladu nastolování agendy). Zvláštní pozornost bude věnována otázkám praktického využití nástrojů public relations ve vlastním podniku/organizaci ve všech fázích marketingu a marketingových kampaní. Posluchači budou seznámeni i se specifickou součástí PR - krizovou komunikací, jejími hlavními zásadami a strategiemi. Zvláštní důraz bude kladen na současné techniky PR, na media relations jaké základní prostředek uskutečňování PR aktivit, které se projevují zejména v politické oblasti a které souvisejí se zmíněnou agendou setting (ovlivňující všechna média jedním tématem) a spinováním (tzv. spin doctors, určující témata agendy). Jde o velmi agresivní prvky ovlivňování veřejného mínění ve prospěch jedné skupiny. Nedílnou součástí předmětu budou praktická cvičení v multimediálním studiu VŠFS, kde se posluchači seznámí alespoň se základy tvorby psaných sdělení a audiovizuálních sdělení.
Výstupy z učení
Studenti uplatní naučené znalosti a dovednosti ve všech oblastech souvisejících s efektivním využitím technik a prostředků public relations v organizacích a stejně tak i v činnosti komunikačních agentur.
Osnova
  • PŘEDNÁŠKA 1: Místo PR v integrované marketingové komunikaci PŘEDNÁŠKA 2: Chápaní role a funkcí PR v soudobé společnosti (reputace, obsah a přínos reputace) PŘEDNÁŠKA 3:Východiska pro chápání PR (veřejnost jako primární cílová skupina,veřejné mínění a společenské vědomí, image organizace) PŘEDNÁŠKA 4: Historický vývoj PR a jeho funkcí ve společnosti PŘEDNÁŠKA 5: Identita organizace (corporate identity v organizacích, rámec pro fungování PR) PŘEDNÁŠKA 6: Podíl PR na budování značky PŘEDNÁŠKA 7: Hlavní oblasti public relations, interní a externí PR PŘEDNÁŠKA 8: Nástroje public relations PŘEDNÁŠKA 9: Etika v public relations PŘEDNÁŠKA 10:Společenská odpovědnost podniků (hlavní charakteristiky konceptu CSR, základní oblasti CSR) PŘEDNÁŠKA 11: Manipulativní praktiky v public relations PŘEDNÁŠKA 12: Právní aspekty PR, legislativní rámec PR
Literatura
    povinná literatura
  • Kašík, M., Kunz, V., Černá, J.: Public relations – komunikace organizací. Praha: VŠFS – Eupress, 2006. ISBN 80-86754-65-0
  • Hejlová, D. Public relations. Grada, Praha: 2015, ISBN 978 – 80-247-5022-4
  • KUNZ, V. KAŠPAROVÁ, K. Moderní přístupy ke společenské odpovědnosti firem a CSR reportování. Praha : Grada Publishing, 2013., ISBN 978-80-247-4480-3.
    doporučená literatura
  • KOPECKÝ, L. Public relations - Dějiny - teorie - praxe -. Praha: Grada, 2013. ISBN 978-80-247-4229-8
  • Svoboda, V. Public relations moderně a účinně. Praha: Grada, 2009. ISBN 978-80 -247-2866-7
  • • L Etang, J.: Public relations: základní teorie, praxe, kritické přístupy. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-596-7
  • KUNZ, V. Společenská odpovědnost firem. Praha : Grada Publishing, 2012, ISBN 978-80-247-3983-0.
  • KADERA, M., VLAČIHOVÁ, A. Lobbing. Praha: VŠFS – EUPRES, ISBN 80–358–0754 -9.
  • Caywood, Clarke, L.: Public Relations – řízená komunikace podniku s veřejností. 1. vydání. Brno: Computer Press, 2003. ISBN-80-7226-886-4
  • Němec, P.: Integrovaná komunikace korporací. 1. vydání. Praha: VŠE, 2006. ISBN 80-245-1027-8
Výukové metody
Typ výuky: výuka probíhá formou přednášky/cvičení a řízených skupinových konzultací. Rozsah povinné účasti ve výuce: Minimální povinná účast na cvičení / semináři;prezenčním studiu je 75%, na řízených skupinových konzultacích v kombinovaném studiu 50%. Studentům, kteří nesplní povinný rozsah účasti, mohou být v průběhu semestru zadány dodatečné studijní povinnosti (v míře, která umožní prokázat studijní výsledky a získané kompetence nezbytné pro úspěšné zakončení předmětu).
Studenti budou muset sledovat (vedle doporučené literatury k předmětu) i současné trendy v oblasti PR na stránkách odborného tisku – Strategie, Marketing & Media, Marketing Magazíne, Trend Marketing, Marketing & Komunikace a také odborné web site. Tyto otázky (resp. aktuální témata) budou s nimi průběžně diskutovány a hlouběji analyzovány.
Metody hodnocení
Oral or written examination in respect of 12 tematic block of the course.
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2008, zima 2009, zima 2010, zima 2011, zima 2015, zima 2016, zima 2017, zima 2018, zima 2019, zima 2020.

B_PR_1 Public Relations 1

Vysoká škola finanční a správní
zima 2020
Rozsah
2/1. 16 hodin KS/semestr. 7 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Ing. Vilém Kunz, Ph.D. (cvičící)
Garance
Ing. Vilém Kunz, Ph.D.
Sekce managementu a marketingu (FES, KEM) – Katedra ekonomie a managementu (FES, KEM) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Lenka Pokorná
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
B_PR_1/cMMO: každé sudé pondělí 10:30–11:14 M17, každé sudé pondělí 11:15–12:00 M17, V. Kunz
B_PR_1/cM1PH: každé sudé úterý 15:45–16:29 E124, každé sudé úterý 16:30–17:15 E124, V. Kunz
B_PR_1/cM2PH: každé liché úterý 15:45–16:29 E124, každé liché úterý 16:30–17:15 E124, V. Kunz
B_PR_1/pMPH: Út 14:00–14:44 E230, Út 14:45–15:30 E230, V. Kunz
B_PR_1/poMMO: Út 14:00–14:44 M25, Út 14:45–15:30 M25, V. Kunz
B_PR_1/vMPH: So 24. 10. 14:00–15:30 E228, 15:45–17:15 E228, So 21. 11. 14:00–15:30 E228, 15:45–17:15 E228, Pá 4. 12. 17:30–19:00 E228, 19:15–20:45 E228, Pá 11. 12. 17:30–19:00 E228, 19:15–20:45 E228, V. Kunz
Předpoklady
B_MaR Marketing
Podmínkou pro zakončení tohoto předmětu je ukončení předmětu B_Mar.a B SMak Struktura marketingových komunikací.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
Public relations dnes představuje jeden z nejvýznamnějších a nejvíce používaných nástrojů integrované marketingové komunikace a od toho se odvíjí základní cíl studia: objasnit v teoretické a praktické rovině význam integrace nástrojů marketingové komunikace právě v této komunikační aktivitě (zejména PR v kombinaci s reklamou a osobním prodejem), zvládnout základní metodologické aspekty PR (historii, cíle, předmět, funkce, cílové skupiny oslovení, měření efektivnosti, způsoby nasazení v komunikačním marketingovém mixu) a ve cvičeních zvládnutí základních dovedností tvorby PR sdělení (zejména struktura psaných a audiovizuálních sdělení typu PR, odlišnosti od reklamních textů a klasické publicistiky). K naplnění tohoto cíle bude pozornost věnována historii a vývojovým trendům v oblasti public relations až k dnešnímu pojetí typu inzertních placených formátů a agendy setting (v překladu nastolování agendy). Zvláštní pozornost bude věnována otázkám praktického využití nástrojů public relations ve vlastním podniku/organizaci ve všech fázích marketingu a marketingových kampaní. Posluchači budou seznámeni i se specifickou součástí PR - krizovou komunikací, jejími hlavními zásadami a strategiemi. Zvláštní důraz bude kladen na současné techniky PR, na media relations jaké základní prostředek uskutečňování PR aktivit, které se projevují zejména v politické oblasti a které souvisejí se zmíněnou agendou setting (ovlivňující všechna média jedním tématem) a spinováním (tzv. spin doctors, určující témata agendy). Jde o velmi agresivní prvky ovlivňování veřejného mínění ve prospěch jedné skupiny. Nedílnou součástí předmětu budou praktická cvičení v multimediálním studiu VŠFS, kde se posluchači seznámí alespoň se základy tvorby psaných sdělení a audiovizuálních sdělení.
Výstupy z učení
Studenti uplatní naučené znalosti a dovednosti ve všech oblastech souvisejících s efektivním využitím technik a prostředků public relations v organizacích a stejně tak i v činnosti komunikačních agentur.
Osnova
  • PŘEDNÁŠKA 1: Místo PR v integrované marketingové komunikaci PŘEDNÁŠKA 2: Chápaní role a funkcí PR v soudobé společnosti (reputace, obsah a přínos reputace) PŘEDNÁŠKA 3:Východiska pro chápání PR (veřejnost jako primární cílová skupina,veřejné mínění a společenské vědomí, image organizace) PŘEDNÁŠKA 4: Historický vývoj PR a jeho funkcí ve společnosti PŘEDNÁŠKA 5: Identita organizace (corporate identity v organizacích, rámec pro fungování PR) PŘEDNÁŠKA 6: Podíl PR na budování značky PŘEDNÁŠKA 7: Media relations - PR a vztahy s médii PŘEDNÁŠKA 8: Nástroje public relations PŘEDNÁŠKA 9: Odlišnosti public relations od klasické reklamy PŘEDNÁŠKA 10:Společenská odpovědnost podniků (hlavní charakteristiky konceptu CSR, základní oblasti CSR) PŘEDNÁŠKA 11: Fungování PR agentur, spolupráce klienta s PR agenturami PŘEDNÁŠKA 12: : Public affairs a government relations
Literatura
    povinná literatura
  • Kašík, M., Kunz, V., Černá, J.: Public relations – komunikace organizací. Praha: VŠFS – Eupress, 2006. ISBN 80-86754-65-0
  • Hejlová, D. Public relations. Grada, Praha: 2015, ISBN 978 – 80-247-5022-4
  • KUNZ, V. KAŠPAROVÁ, K. Moderní přístupy ke společenské odpovědnosti firem a CSR reportování. Praha : Grada Publishing, 2013., ISBN 978-80-247-4480-3.
    doporučená literatura
  • KOPECKÝ, L. Public relations - Dějiny - teorie - praxe -. Praha: Grada, 2013. ISBN 978-80-247-4229-8
  • Svoboda, V. Public relations moderně a účinně. Praha: Grada, 2009. ISBN 978-80 -247-2866-7
  • • L Etang, J.: Public relations: základní teorie, praxe, kritické přístupy. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-596-7
  • KUNZ, V. Společenská odpovědnost firem. Praha : Grada Publishing, 2012, ISBN 978-80-247-3983-0.
  • KADERA, M., VLAČIHOVÁ, A. Lobbing. Praha: VŠFS – EUPRES, ISBN 80–358–0754 -9.
  • Caywood, Clarke, L.: Public Relations – řízená komunikace podniku s veřejností. 1. vydání. Brno: Computer Press, 2003. ISBN-80-7226-886-4
  • Němec, P.: Integrovaná komunikace korporací. 1. vydání. Praha: VŠE, 2006. ISBN 80-245-1027-8
Výukové metody
Typ výuky: výuka probíhá formou přednášky/cvičení a řízených skupinových konzultací. Rozsah povinné účasti ve výuce: Minimální povinná účast na cvičení / semináři;prezenčním studiu je 75%, na řízených skupinových konzultacích v kombinovaném studiu 50%. Studentům, kteří nesplní povinný rozsah účasti, mohou být v průběhu semestru zadány dodatečné studijní povinnosti (v míře, která umožní prokázat studijní výsledky a získané kompetence nezbytné pro úspěšné zakončení předmětu).
Studenti budou muset sledovat (vedle doporučené literatury k předmětu) i současné trendy v oblasti PR na stránkách odborného tisku – Strategie, Marketing & Media, Marketing Magazíne, Trend Marketing, Marketing & Komunikace a také odborné web site. Tyto otázky (resp. aktuální témata) budou s nimi průběžně diskutovány a hlouběji analyzovány.
Metody hodnocení
Oral or written examination in respect of 12 tematic block of the course.
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2008, zima 2009, zima 2010, zima 2011, zima 2015, zima 2016, zima 2017, zima 2018, zima 2019, zima 2021.

B_PR_1 Public Relations 1

Vysoká škola finanční a správní
zima 2019
Rozsah
2/1. 10 hodin/semestr. 5 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Ing. Pavel Klička, PhD. (cvičící)
Ing. Vilém Kunz, Ph.D. (cvičící)
Garance
Ing. Vilém Kunz, Ph.D.
Sekce managementu a marketingu (FES, KEM) – Katedra ekonomie a managementu (FES, KEM) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Lenka Pokorná
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
B_PR_1/cMMO: každé liché úterý 10:30–11:14 M14, každé liché úterý 11:15–12:00 M14, V. Kunz
B_PR_1/cM1PH: každé sudé pondělí 12:15–12:59 E123, každé sudé pondělí 13:00–13:45 E123, P. Klička
B_PR_1/cM2PH: každé liché pondělí 10:30–11:14 E124, každé liché pondělí 11:15–12:00 E124, P. Klička
B_PR_1/pMMO: Po 12:15–12:59 M14, Po 13:00–13:45 M14, kromě Po 16. 12. ; a Út 17. 12. 15:45–17:15 M14, V. Kunz
B_PR_1/pMPH: Po 8:45–9:29 E004, Po 9:30–10:15 E004, P. Klička
B_PR_1/vMPH: So 23. 11. 9:45–11:15 E224, 11:30–13:00 E224, So 7. 12. 9:45–11:15 E224, 11:30–13:00 E224, 14:00–15:30 E224, P. Klička
Předpoklady
B_MaR Marketing
Podmínkou pro zakončení tohoto předmětu je ukončení předmětu B_Mar.a B SMak Struktura marketingových komunikací.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
Public relations dnes představuje jeden z nejvýznamnějších a nejvíce používaných nástrojů integrované marketingové komunikace a od toho se odvíjí základní cíl studia: objasnit v teoretické a praktické rovině význam integrace nástrojů marketingové komunikace právě v této komunikační aktivitě (zejména PR v kombinaci s reklamou a osobním prodejem), zvládnout základní metodologické aspekty PR (historii, cíle, předmět, funkce, cílové skupiny oslovení, měření efektivnosti, způsoby nasazení v komunikačním marketingovém mixu) a ve cvičeních zvládnutí základních dovedností tvorby PR sdělení (zejména struktura psaných a audiovizuálních sdělení typu PR, odlišnosti od reklamních textů a klasické publicistiky). K naplnění tohoto cíle bude pozornost věnována historii a vývojovým trendům v oblasti public relations až k dnešnímu pojetí typu inzertních placených formátů a agendy setting (v překladu nastolování agendy). Zvláštní pozornost bude věnována otázkám praktického využití nástrojů public relations ve vlastním podniku/organizaci ve všech fázích marketingu a marketingových kampaní. Posluchači budou seznámeni i se specifickou součástí PR - krizovou komunikací, jejími hlavními zásadami a strategiemi. Zvláštní důraz bude kladen na současné techniky PR, na media relations jaké základní prostředek uskutečňování PR aktivit, které se projevují zejména v politické oblasti a které souvisejí se zmíněnou agendou setting (ovlivňující všechna média jedním tématem) a spinováním (tzv. spin doctors, určující témata agendy). Jde o velmi agresivní prvky ovlivňování veřejného mínění ve prospěch jedné skupiny. Nedílnou součástí předmětu budou praktická cvičení v multimediálním studiu VŠFS, kde se posluchači seznámí alespoň se základy tvorby psaných sdělení a audiovizuálních sdělení.
Výstupy z učení
Studenti uplatní naučené znalosti a dovednosti ve všech oblastech souvisejících s efektivním využitím technik a prostředků public relations v organizacích a stejně tak i v činnosti komunikačních agentur.
Osnova
  • PŘEDNÁŠKA 1: Místo PR v integrované marketingové komunikaci PŘEDNÁŠKA 2: Chápaní role a funkcí PR v soudobé společnosti (reputace, obsah a přínos reputace) PŘEDNÁŠKA 3:Východiska pro chápání PR (veřejnost jako primární cílová skupina,veřejné mínění a společenské vědomí, image organizace) PŘEDNÁŠKA 4: Historický vývoj PR a jeho funkcí ve společnosti PŘEDNÁŠKA 5: Identita organizace (corporate identity v organizacích, rámec pro fungování PR) PŘEDNÁŠKA 6: Podíl PR na budování značky PŘEDNÁŠKA 7: Hlavní oblasti public relations, interní a externí PR PŘEDNÁŠKA 8: Nástroje public relations PŘEDNÁŠKA 9: Etika v public relations PŘEDNÁŠKA 10:Společenská odpovědnost podniků (hlavní charakteristiky konceptu CSR, základní oblasti CSR) PŘEDNÁŠKA 11: Manipulativní praktiky v public relations PŘEDNÁŠKA 12: Právní aspekty PR, legislativní rámec PR
Literatura
    povinná literatura
  • Kašík, M., Kunz, V., Černá, J.: Public relations – komunikace organizací. Praha: VŠFS – Eupress, 2006. ISBN 80-86754-65-0
  • Hejlová, D. Public relations. Grada, Praha: 2015, ISBN 978 – 80-247-5022-4
  • KUNZ, V. KAŠPAROVÁ, K. Moderní přístupy ke společenské odpovědnosti firem a CSR reportování. Praha : Grada Publishing, 2013., ISBN 978-80-247-4480-3.
    doporučená literatura
  • KOPECKÝ, L. Public relations - Dějiny - teorie - praxe -. Praha: Grada, 2013. ISBN 978-80-247-4229-8
  • Svoboda, V. Public relations moderně a účinně. Praha: Grada, 2009. ISBN 978-80 -247-2866-7
  • • L Etang, J.: Public relations: základní teorie, praxe, kritické přístupy. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-596-7
  • KUNZ, V. Společenská odpovědnost firem. Praha : Grada Publishing, 2012, ISBN 978-80-247-3983-0.
  • KADERA, M., VLAČIHOVÁ, A. Lobbing. Praha: VŠFS – EUPRES, ISBN 80–358–0754 -9.
  • Caywood, Clarke, L.: Public Relations – řízená komunikace podniku s veřejností. 1. vydání. Brno: Computer Press, 2003. ISBN-80-7226-886-4
  • Němec, P.: Integrovaná komunikace korporací. 1. vydání. Praha: VŠE, 2006. ISBN 80-245-1027-8
Výukové metody
Typ výuky: výuka probíhá formou přednášky/cvičení a řízených skupinových konzultací. Rozsah povinné účasti ve výuce: Minimální povinná účast na cvičení / semináři;prezenčním studiu je 75%, na řízených skupinových konzultacích v kombinovaném studiu 50%. Studentům, kteří nesplní povinný rozsah účasti, mohou být v průběhu semestru zadány dodatečné studijní povinnosti (v míře, která umožní prokázat studijní výsledky a získané kompetence nezbytné pro úspěšné zakončení předmětu).
Studenti budou muset sledovat (vedle doporučené literatury k předmětu) i současné trendy v oblasti PR na stránkách odborného tisku – Strategie, Marketing & Media, Marketing Magazíne, Trend Marketing, Marketing & Komunikace a také odborné web site. Tyto otázky (resp. aktuální témata) budou s nimi průběžně diskutovány a hlouběji analyzovány.
Metody hodnocení
Zakončení předmětu bude probíhat ústní nebo písemnou formou v rozsahu daného učiva (rozhodnutí na zkoušejícím) v rozsahu znalostí všech 12 hlavních tematických bloků.
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2008, zima 2009, zima 2010, zima 2011, zima 2015, zima 2016, zima 2017, zima 2018, zima 2020, zima 2021.

B_PR_1 Public Relations 1

Vysoká škola finanční a správní
zima 2018
Rozsah
2/1. 10 hodin/semestr. 5 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Ing. Vilém Kunz, Ph.D. (cvičící)
Ing. Pavla Varvažovská, Ph.D. (cvičící)
Garance
Ing. Vilém Kunz, Ph.D.
Sekce managementu a marketingu (FES, KEM) – Katedra ekonomie a managementu (FES, KEM) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Květoslava Dolejšová
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
B_PR_1/cM1PH: každé liché úterý 14:00–14:44 E225, každé liché úterý 14:45–15:30 E225, kromě Út 9. 10. ; a Út 30. 10. 17:30–19:00 E224, P. Varvažovská
B_PR_1/cM2PH: každé liché úterý 15:45–16:29 E223, každé liché úterý 16:30–17:15 E223, kromě Út 9. 10., kromě Út 6. 11. ; a Út 23. 10. 17:30–19:00 E223, Út 20. 11. 17:30–19:00 E223, P. Varvažovská
B_PR_1/pMPH: Po 17:30–18:14 E306, Po 18:15–19:00 E306, kromě Po 15. 10., kromě Po 5. 11. ; a Po 22. 10. 19:15–20:00 E306, Po 29. 10. 19:15–20:00 E306, Po 12. 11. 19:15–20:00 E306, Po 19. 11. 19:15–20:00 E306, P. Varvažovská
B_PR_1/vMKV: Pá 9. 11. 17:30–19:00 KV205, Pá 23. 11. 14:00–15:30 KV205, 15:45–17:15 KV205, Pá 7. 12. 14:00–15:30 KV309, 15:45–17:15 KV309, V. Kunz
B_PR_1/vMMO: So 20. 10. 8:00–9:30 M14, 9:45–11:15 M14, Pá 30. 11. 17:30–19:00 M14, So 1. 12. 8:00–9:30 M14, 9:45–11:15 M14, V. Kunz
B_PR_1/vMPH: So 10. 11. 9:45–11:15 E127, 11:30–13:00 E127, So 8. 12. 11:30–13:00 E128, 14:00–15:30 E128, 15:45–17:15 E128, P. Varvažovská
Předpoklady
B_MaR Marketing
Podmínkou pro zakončení tohoto předmětu je ukončení předmětu B_Mar.a B SMak Struktura marketingových komunikací.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
Public relations dnes představuje jeden z nejvýznamnějších a nejvíce používaných nástrojů integrované marketingové komunikace a od toho se odvíjí základní cíl studia: objasnit v teoretické a praktické rovině význam integrace nástrojů marketingové komunikace právě v této komunikační aktivitě (zejména PR v kombinaci s reklamou a osobním prodejem), zvládnout základní metodologické aspekty PR (historii, cíle, předmět, funkce, cílové skupiny oslovení, měření efektivnosti, způsoby nasazení v komunikačním marketingovém mixu) a ve cvičeních zvládnutí základních dovedností tvorby PR sdělení (zejména struktura psaných a audiovizuálních sdělení typu PR, odlišnosti od reklamních textů a klasické publicistiky). K naplnění tohoto cíle bude pozornost věnována historii a vývojovým trendům v oblasti public relations až k dnešnímu pojetí typu inzertních placených formátů a agendy setting (v překladu nastolování agendy). Zvláštní pozornost bude věnována otázkám praktického využití nástrojů public relations ve vlastním podniku/organizaci ve všech fázích marketingu a marketingových kampaní. Posluchači budou seznámeni i se specifickou součástí PR - krizovou komunikací, jejími hlavními zásadami a strategiemi. Zvláštní důraz bude kladen na současné techniky PR, na media relations jaké základní prostředek uskutečňování PR aktivit, které se projevují zejména v politické oblasti a které souvisejí se zmíněnou agendou setting (ovlivňující všechna média jedním tématem) a spinováním (tzv. spin doctors, určující témata agendy). Jde o velmi agresivní prvky ovlivňování veřejného mínění ve prospěch jedné skupiny. Nedílnou součástí předmětu budou praktická cvičení v multimediálním studiu VŠFS, kde se posluchači seznámí alespoň se základy tvorby psaných sdělení a audiovizuálních sdělení.
Výstupy z učení
Studenti uplatní naučené znalosti a dovednosti ve všech oblastech souvisejících s efektivním využitím technik a prostředků public relations v organizacích a stejně tak i v činnosti komunikačních agentur.
Osnova
  • PŘEDNÁŠKA 1: Místo PR v integrované marketingové komunikaci PŘEDNÁŠKA 2: Chápaní role a funkcí PR v soudobé společnosti (reputace, obsah a přínos reputace) PŘEDNÁŠKA 3:Východiska pro chápání PR (veřejnost jako primární cílová skupina,veřejné mínění a společenské vědomí, image organizace) PŘEDNÁŠKA 4: Historický vývoj PR a jeho funkcí ve společnosti PŘEDNÁŠKA 5: Identita organizace (corporate identity v organizacích, rámec pro fungování PR) PŘEDNÁŠKA 6: Podíl PR na budování značky PŘEDNÁŠKA 7: Hlavní oblasti public relations, interní a externí PR PŘEDNÁŠKA 8: Nástroje public relations PŘEDNÁŠKA 9: Etika v public relations PŘEDNÁŠKA 10:Společenská odpovědnost podniků (hlavní charakteristiky konceptu CSR, základní oblasti CSR) PŘEDNÁŠKA 11: Manipulativní praktiky v public relations PŘEDNÁŠKA 12: Právní aspekty PR, legislativní rámec PR
Literatura
    povinná literatura
  • Kašík, M., Kunz, V., Černá, J.: Public relations – komunikace organizací. Praha: VŠFS – Eupress, 2006. ISBN 80-86754-65-0
  • Hejlová, D. Public relations. Grada, Praha: 2015, ISBN 978 – 80-247-5022-4
  • KUNZ, V. KAŠPAROVÁ, K. Moderní přístupy ke společenské odpovědnosti firem a CSR reportování. Praha : Grada Publishing, 2013., ISBN 978-80-247-4480-3.
    doporučená literatura
  • KOPECKÝ, L. Public relations - Dějiny - teorie - praxe -. Praha: Grada, 2013. ISBN 978-80-247-4229-8
  • Svoboda, V. Public relations moderně a účinně. Praha: Grada, 2009. ISBN 978-80 -247-2866-7
  • • L Etang, J.: Public relations: základní teorie, praxe, kritické přístupy. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-596-7
  • KUNZ, V. Společenská odpovědnost firem. Praha : Grada Publishing, 2012, ISBN 978-80-247-3983-0.
  • KADERA, M., VLAČIHOVÁ, A. Lobbing. Praha: VŠFS – EUPRES, ISBN 80–358–0754 -9.
  • Caywood, Clarke, L.: Public Relations – řízená komunikace podniku s veřejností. 1. vydání. Brno: Computer Press, 2003. ISBN-80-7226-886-4
  • Němec, P.: Integrovaná komunikace korporací. 1. vydání. Praha: VŠE, 2006. ISBN 80-245-1027-8
Výukové metody
Typ výuky: výuka probíhá formou přednášky/cvičení a řízených skupinových konzultací. Rozsah povinné účasti ve výuce: Minimální povinná účast na cvičení / semináři;prezenčním studiu je 75%, na řízených skupinových konzultacích v kombinovaném studiu 50%. Studentům, kteří nesplní povinný rozsah účasti, mohou být v průběhu semestru zadány dodatečné studijní povinnosti (v míře, která umožní prokázat studijní výsledky a získané kompetence nezbytné pro úspěšné zakončení předmětu).
Studenti budou muset sledovat (vedle doporučené literatury k předmětu) i současné trendy v oblasti PR na stránkách odborného tisku – Strategie, Marketing & Media, Marketing Magazíne, Trend Marketing, Marketing & Komunikace a také odborné web site. Tyto otázky (resp. aktuální témata) budou s nimi průběžně diskutovány a hlouběji analyzovány.
Metody hodnocení
Zakončení předmětu bude probíhat ústní nebo písemnou formou v rozsahu daného učiva (rozhodnutí na zkoušejícím) v rozsahu znalostí všech 12 hlavních tematických bloků.
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2008, zima 2009, zima 2010, zima 2011, zima 2015, zima 2016, zima 2017, zima 2019, zima 2020, zima 2021.

B_PR_1 Public Relations 1

Vysoká škola finanční a správní
zima 2017
Rozsah
2/1. 10 hodin/semestr. 5 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Ing. Vilém Kunz, Ph.D. (cvičící)
Ing. Jiří Šnajdar (cvičící)
Ing. Jaroslav Vítek, MBA (cvičící)
Garance
Ing. Vilém Kunz, Ph.D.
Sekce managementu a marketingu (FES, KEM) – Katedra ekonomie a managementu (FES, KEM) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Květoslava Dolejšová
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
B_PR_1/cM1PH: každé sudé pondělí 15:45–16:29 E224, každé sudé pondělí 16:30–17:15 E224, kromě Po 30. 10. ; a Po 13. 11. 17:30–19:00 E224, J. Vítek
B_PR_1/cM2PH: každé liché pondělí 15:45–16:29 E224, každé liché pondělí 16:30–17:15 E224, J. Vítek
B_PR_1/pMPH: Po 14:00–14:44 E306, Po 14:45–15:30 E306, J. Šnajdar
B_PR_1/vMMO: So 25. 11. 8:00–9:30 M26, 9:45–11:15 M26, So 9. 12. 11:30–13:00 M26, 14:00–15:30 M26, Pá 15. 12. 19:15–20:45 M26, V. Kunz
B_PR_1/vMPH: Pá 1. 12. 17:30–19:00 E122, 19:15–20:45 E122, So 16. 12. 9:45–11:15 E126, 11:30–13:00 E126, Pá 5. 1. 19:15–20:45 E126, J. Vítek
Předpoklady
B_MaR Marketing
Podmínkou pro zakončení tohoto předmětu je ukončení předmětu B_Mar.a B SMak Struktura marketingových komunikací.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
Public relations dnes představuje jeden z nejvýznamnějších a nejvíce používaných nástrojů integrované marketingové komunikace a od toho se odvíjí základní cíl studia: objasnit v teoretické a praktické rovině význam integrace nástrojů marketingové komunikace právě v této komunikační aktivitě (zejména PR v kombinaci s reklamou a osobním prodejem), zvládnout základní metodologické aspekty PR (historii, cíle, předmět, funkce, cílové skupiny oslovení, měření efektivnosti, způsoby nasazení v komunikačním marketingovém mixu) a ve cvičeních zvládnutí základních dovedností tvorby PR sdělení (zejména struktura psaných a audiovizuálních sdělení typu PR, odlišnosti od reklamních textů a klasické publicistiky). K naplnění tohoto cíle bude pozornost věnována historii a vývojovým trendům v oblasti public relations až k dnešnímu pojetí typu inzertních placených formátů a agendy setting (v překladu nastolování agendy). Zvláštní pozornost bude věnována otázkám praktického využití nástrojů public relations ve vlastním podniku/organizaci ve všech fázích marketingu a marketingových kampaní. Posluchači budou seznámeni i se specifickou součástí PR - krizovou komunikací, jejími hlavními zásadami a strategiemi. Zvláštní důraz bude kladen na současné techniky PR, na media relations jaké základní prostředek uskutečňování PR aktivit, které se projevují zejména v politické oblasti a které souvisejí se zmíněnou agendou setting (ovlivňující všechna média jedním tématem) a spinováním (tzv. spin doctors, určující témata agendy). Jde o velmi agresivní prvky ovlivňování veřejného mínění ve prospěch jedné skupiny. Nedílnou součástí předmětu budou praktická cvičení v multimediálním studiu VŠFS, kde se posluchači seznámí alespoň se základy tvorby psaných sdělení a audiovizuálních sdělení.
Výstupy z učení
Studenti uplatní naučené znalosti a dovednosti ve všech oblastech souvisejících s efektivním využitím technik a prostředků public relations v organizacích a stejně tak i v činnosti komunikačních agentur.
Osnova
  • PŘEDNÁŠKA 1: Místo PR v integrované marketingové komunikaci PŘEDNÁŠKA 2: Chápaní role a funkcí PR v soudobé společnosti (reputace, obsah a přínos reputace) PŘEDNÁŠKA 3:Východiska pro chápání PR (veřejnost jako primární cílová skupina,veřejné mínění a společenské vědomí, image organizace) PŘEDNÁŠKA 4: Historický vývoj PR a jeho funkcí ve společnosti PŘEDNÁŠKA 5: Identita organizace (corporate identity v organizacích, rámec pro fungování PR) PŘEDNÁŠKA 6: Podíl PR na budování značky PŘEDNÁŠKA 7: Hlavní oblasti public relations, interní a externí PR PŘEDNÁŠKA 8: Nástroje public relations PŘEDNÁŠKA 9: Etika v public relations PŘEDNÁŠKA 10:Společenská odpovědnost podniků (hlavní charakteristiky konceptu CSR, základní oblasti CSR) PŘEDNÁŠKA 11: Manipulativní praktiky v public relations PŘEDNÁŠKA 12: Právní aspekty PR, legislativní rámec PR
Literatura
    povinná literatura
  • Kašík, M., Kunz, V., Černá, J.: Public relations – komunikace organizací. Praha: VŠFS – Eupress, 2006. ISBN 80-86754-65-0
  • Hejlová, D. Public relations. Grada, Praha: 2015, ISBN 978 – 80-247-5022-4
  • KUNZ, V. KAŠPAROVÁ, K. Moderní přístupy ke společenské odpovědnosti firem a CSR reportování. Praha : Grada Publishing, 2013., ISBN 978-80-247-4480-3.
    doporučená literatura
  • KOPECKÝ, L. Public relations - Dějiny - teorie - praxe -. Praha: Grada, 2013. ISBN 978-80-247-4229-8
  • Svoboda, V. Public relations moderně a účinně. Praha: Grada, 2009. ISBN 978-80 -247-2866-7
  • • L Etang, J.: Public relations: základní teorie, praxe, kritické přístupy. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-596-7
  • KUNZ, V. Společenská odpovědnost firem. Praha : Grada Publishing, 2012, ISBN 978-80-247-3983-0.
  • KADERA, M., VLAČIHOVÁ, A. Lobbing. Praha: VŠFS – EUPRES, ISBN 80–358–0754 -9.
  • Caywood, Clarke, L.: Public Relations – řízená komunikace podniku s veřejností. 1. vydání. Brno: Computer Press, 2003. ISBN-80-7226-886-4
  • Němec, P.: Integrovaná komunikace korporací. 1. vydání. Praha: VŠE, 2006. ISBN 80-245-1027-8
Výukové metody
Typ výuky: výuka probíhá formou přednášky/cvičení a řízených skupinových konzultací. Rozsah povinné účasti ve výuce: Minimální povinná účast na cvičení / semináři;prezenčním studiu je 75%, na řízených skupinových konzultacích v kombinovaném studiu 50%. Studentům, kteří nesplní povinný rozsah účasti, mohou být v průběhu semestru zadány dodatečné studijní povinnosti (v míře, která umožní prokázat studijní výsledky a získané kompetence nezbytné pro úspěšné zakončení předmětu).
Studenti budou muset sledovat (vedle doporučené literatury k předmětu) i současné trendy v oblasti PR na stránkách odborného tisku – Strategie, Marketing & Media, Marketing Magazíne, Trend Marketing, Marketing & Komunikace a také odborné web site. Tyto otázky (resp. aktuální témata) budou s nimi průběžně diskutovány a hlouběji analyzovány.
Metody hodnocení
Zakončení předmětu bude probíhat ústní nebo písemnou formou v rozsahu daného učiva (rozhodnutí na zkoušejícím) v rozsahu znalostí všech 12 hlavních tematických bloků.
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2008, zima 2009, zima 2010, zima 2011, zima 2015, zima 2016, zima 2018, zima 2019, zima 2020, zima 2021.

B_PR_1 Public Relations 1

Vysoká škola finanční a správní
zima 2016
Rozsah
2/1. 10 hodin/semestr. 5 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Ing. Petra Jílková, Ph.D. (cvičící)
doc. Ing. Anna Klosová, CSc. (cvičící)
Ing. Vilém Kunz, Ph.D. (cvičící)
Garance
Ing. Vilém Kunz, Ph.D.
Sekce managementu a marketingu (FES, KEM) – Katedra ekonomie a managementu (FES, KEM) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Květoslava Dolejšová
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
B_PR_1/cMMO: každý sudý čtvrtek 10:30–11:14 M17, každý sudý čtvrtek 11:15–12:00 M17, V. Kunz
B_PR_1/cM1PH: každé sudé úterý 10:30–11:14 E228, každé sudé úterý 11:15–12:00 E228, A. Klosová
B_PR_1/cM2PH: každé liché úterý 10:30–11:14 E228, každé liché úterý 11:15–12:00 E228, A. Klosová
B_PR_1/pMMO: Čt 8:45–9:29 M17, Čt 9:30–10:15 M17, V. Kunz
B_PR_1/pMPH: Út 8:45–9:29 E004, Út 9:30–10:15 E004, A. Klosová
B_PR_1/vMMO: Pá 25. 11. 17:30–19:00 M17, 19:15–20:45 M17, Pá 9. 12. 17:30–19:00 M17, 19:15–20:45 M17, Pá 16. 12. 17:30–19:00 M17, V. Kunz
B_PR_1/vMPH: So 8. 10. 9:45–11:15 E230, 11:30–13:00 E230, So 22. 10. 14:00–15:30 E129, So 5. 11. 9:45–11:15 E129, 11:30–13:00 E129, P. Jílková
Předpoklady
B_MaR Marketing
Podmínkou pro zakončení tohoto předmětu je ukončení předmětu B_Mar.a B SMak Struktura marketingových komunikací.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
Public relations dnes představuje jeden z nejvýznamnějších a nejvíce používaných nástrojů integrované marketingové komunikace a od toho se odvíjí základní cíl studia: objasnit v teoretické a praktické rovině význam integrace nástrojů marketingové komunikace právě v této komunikační aktivitě (zejména PR v kombinaci s reklamou a osobním prodejem), zvládnout základní metodologické aspekty PR (historii, cíle, předmět, funkce, cílové skupiny oslovení, měření efektivnosti, způsoby nasazení v komunikačním marketingovém mixu) a ve cvičeních zvládnutí základních dovedností tvorby PR sdělení (zejména struktura psaných a audiovizuálních sdělení typu PR, odlišnosti od reklamních textů a klasické publicistiky). K naplnění tohoto cíle bude pozornost věnována historii a vývojovým trendům v oblasti public relations až k dnešnímu pojetí typu inzertních placených formátů a agendy setting (v překladu nastolování agendy). Zvláštní pozornost bude věnována otázkám praktického využití nástrojů public relations ve vlastním podniku/organizaci ve všech fázích marketingu a marketingových kampaní. Posluchači budou seznámeni i se specifickou součástí PR - krizovou komunikací, jejími hlavními zásadami a strategiemi. Zvláštní důraz bude kladen na současné techniky PR, na media relations jaké základní prostředek uskutečňování PR aktivit, které se projevují zejména v politické oblasti a které souvisejí se zmíněnou agendou setting (ovlivňující všechna média jedním tématem) a spinováním (tzv. spin doctors, určující témata agendy). Jde o velmi agresivní prvky ovlivňování veřejného mínění ve prospěch jedné skupiny. Nedílnou součástí předmětu budou praktická cvičení v multimediálním studiu VŠFS, kde se posluchači seznámí alespoň se základy tvorby psaných sdělení a audiovizuálních sdělení.
Osnova
  • PŘEDNÁŠKA 1: Místo PR v integrované marketingové komunikaci
  • PŘEDNÁŠKA 2: Chápaní role a funkcí PR v soudobé společnosti (reputace, obsah a přínos reputace)
  • PŘEDNÁŠKA 3:Východiska pro chápání PR (veřejnost jako primární cílová skupina,veřejné mínění a společenské vědomí, image organizace)
  • PŘEDNÁŠKA 4: Marketingové PR (vztah k propagaci produktu, odlišnosti PA,lobbing, sponzornig)
  • PŘEDNÁŠKA 5: Identita organizace (corporate identity v organizacích, rámec pro fungování PR)
  • PŘEDNÁŠKA 6: PR jako součást interní a externí komunikace (firemní hodnoty, komunikační strategie, interní a externí PR)
  • PŘEDNÁŠKA 7: Společenská odpovědnost podniků ( hlavní charakteristiky konceptu CSR, základní oblasti CSR)
  • PŘEDNÁŠKA 8: Podíl PR na budování značky (modely funkcí značky, příklady, rebranding)
  • PŘEDNÁŠKA 9: Vývoj PR a jeho funkce ve společnosti – 1. část (řízené vztahy 1776, management organizací, nástroj marketingové komunikace, agenda setting)
  • PŘEDNÁŠKA 10: Vývoj PR a jeho funkce ve společnosti – 2. část (PR jako součást komerčních aktivit médií, typologie a formáty inzerce)
  • PŘEDNÁŠKA 11: Odlišnosti public relations od klasické reklamy
  • PŘEDNÁŠKA 12: PR a vztah s médii (typologie českých médií, speciálně tisku, výběr média pro PR, mediální legislativa)
Literatura
    povinná literatura
  • Kašík, M., Kunz, V., Černá, J.: Public relations – komunikace organizací. Praha: VŠFS – Eupress, 2006. ISBN 80-86754-65-0
  • Hejlová, D. Public relations. Grada, Praha: 2015, ISBN 978 – 80-247-5022-4
  • KUNZ, V. KAŠPAROVÁ, K. Moderní přístupy ke společenské odpovědnosti firem a CSR reportování. Praha : Grada Publishing, 2013., ISBN 978-80-247-4480-3.
  • KADERA, M., VLAČIHOVÁ, A. Lobbing. Praha: VŠFS – EUPRES, ISBN 80–358–0754 -9.
    doporučená literatura
  • KOPECKÝ, L. Public relations - Dějiny - teorie - praxe -. Praha: Grada, 2013. ISBN 978-80-247-4229-8
  • Caywood, Clarke, L.: Public Relations – řízená komunikace podniku s veřejností. 1. vydání. Brno: Computer Press, 2003. ISBN-80-7226-886-4
  • Němec, P.: Integrovaná komunikace korporací. 1. vydání. Praha: VŠE, 2006. ISBN 80-245-1027-8
  • Svoboda, V.: Public relations moderně a účinně. Praha: Grada, 2006. ISBN 80-247-0564-8
Výukové metody
Typ výuky: výuka probíhá formou přednášky/cvičení a řízených skupinových konzultací. Rozsah povinné účasti ve výuce: Minimální povinná účast na cvičení / semináři;prezenčním studiu je 75%, na řízených skupinových konzultacích v kombinovaném studiu 50%. Studentům, kteří nesplní povinný rozsah účasti, mohou být v průběhu semestru zadány dodatečné studijní povinnosti (v míře, která umožní prokázat studijní výsledky a získané kompetence nezbytné pro úspěšné zakončení předmětu).
Studenti budou muset sledovat (vedle doporučené literatury k předmětu) i současné trendy v oblasti PR na stránkách odborného tisku – Strategie, Marketing & Media, Marketing Magazíne, Trend Marketing, Marketing & Komunikace a také odborné web site. Tyto otázky (resp. aktuální témata) budou s nimi průběžně diskutovány a hlouběji analyzovány.
Metody hodnocení
Zakončení předmětu bude probíhat ústní nebo písemnou formou v rozsahu daného učiva (rozhodnutí na zkoušejícím) v rozsahu znalostí všech 12 hlavních tematických bloků.
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2008, zima 2009, zima 2010, zima 2011, zima 2015, zima 2017, zima 2018, zima 2019, zima 2020, zima 2021.

B_PR_1 Public Relations 1

Vysoká škola finanční a správní
zima 2015
Rozsah
2/1. 10 hodin/semestr. 5 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Ing. Petra Jílková, Ph.D. (cvičící)
Ing. Vilém Kunz, Ph.D. (cvičící)
Garance
Ing. Vilém Kunz, Ph.D.
Sekce managementu a marketingu (FES, KEM) – Katedra ekonomie a managementu (FES, KEM) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Květoslava Dolejšová
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
B_PR_1/cMMO: každý lichý čtvrtek 15:45–16:29 M17, každý lichý čtvrtek 16:30–17:15 M17, V. Kunz
B_PR_1/cM1PH: každou lichou středu 12:15–12:59 E225, každou lichou středu 13:00–13:45 E225, M. Kykalová
B_PR_1/cM2PH: každou lichou středu 10:30–11:14 E223, každou lichou středu 11:15–12:00 E223, M. Kykalová
B_PR_1/cM3PH: každou sudou středu 10:30–11:14 E225, každou sudou středu 11:15–12:00 E225, M. Kykalová
B_PR_1/pMMO: Čt 17:30–18:14 M17, Čt 18:15–19:00 M17, V. Kunz
B_PR_1/pMPH: Út 12:15–12:59 E230, Út 13:00–13:45 E230, kromě Út 10. 11. ; a Út 24. 11. 14:00–15:30 E007KC, P. Jílková
B_PR_1/uMPH: Út 10. 11. 15:45–17:15 E228, 17:30–19:00 E228, Út 24. 11. 15:45–17:15 E228, 17:30–19:00 E228, Út 8. 12. 17:30–19:00 E228, M. Kykalová
B_PR_1/vMPH: So 10. 10. 14:00–15:30 E227, 15:45–17:15 E227, So 24. 10. 9:45–11:15 E128, 11:30–13:00 E128, Pá 6. 11. 13:45–15:15 E222, M. Kykalová
Předpoklady
B_MaR Marketing
Podmínkou pro zakončení tohoto předmětu je ukončení předmětu B_Mar.a B SMak Struktura marketingových komunikací.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
Public relations dnes představuje jeden z nejvýznamnějších a nejvíce používaných nástrojů integrované marketingové komunikace a od toho se odvíjí základní cíl studia: objasnit v teoretické a praktické rovině význam integrace nástrojů marketingové komunikace právě v této komunikační aktivitě (zejména PR v kombinaci s reklamou a osobním prodejem), zvládnout základní metodologické aspekty PR (historii, cíle, předmět, funkce, cílové skupiny oslovení, měření efektivnosti, způsoby nasazení v komunikačním marketingovém mixu) a ve cvičeních zvládnutí základních dovedností tvorby PR sdělení (zejména struktura psaných a audiovizuálních sdělení typu PR, odlišnosti od reklamních textů a klasické publicistiky). K naplnění tohoto cíle bude pozornost věnována historii a vývojovým trendům v oblasti public relations až k dnešnímu pojetí typu inzertních placených formátů a agendy setting (v překladu nastolování agendy). Zvláštní pozornost bude věnována otázkám praktického využití nástrojů public relations ve vlastním podniku/organizaci ve všech fázích marketingu a marketingových kampaní. Posluchači budou seznámeni i se specifickou součástí PR - krizovou komunikací, jejími hlavními zásadami a strategiemi. Zvláštní důraz bude kladen na současné techniky PR, na media relations jaké základní prostředek uskutečňování PR aktivit, které se projevují zejména v politické oblasti a které souvisejí se zmíněnou agendou setting (ovlivňující všechna média jedním tématem) a spinováním (tzv. spin doctors, určující témata agendy). Jde o velmi agresivní prvky ovlivňování veřejného mínění ve prospěch jedné skupiny. Nedílnou součástí předmětu budou praktická cvičení v multimediálním studiu VŠFS, kde se posluchači seznámí alespoň se základy tvorby psaných sdělení a audiovizuálních sdělení.
Osnova
  • PŘEDNÁŠKA 1: Místo PR v integrované marketingové komunikaci
  • PŘEDNÁŠKA 2: Chápaní role a funkcí PR v soudobé společnosti (reputace, obsah a přínos reputace)
  • PŘEDNÁŠKA 3:Východiska pro chápání PR (veřejnost jako primární cílová skupina,veřejné mínění a společenské vědomí, image organizace)
  • PŘEDNÁŠKA 4: Marketingové PR (vztah k propagaci produktu, odlišnosti PA,lobbing, sponzornig)
  • PŘEDNÁŠKA 5: Identita organizace (corporate identity v organizacích, rámec pro fungování PR)
  • PŘEDNÁŠKA 6: PR jako součást interní a externí komunikace (firemní hodnoty, komunikační strategie, interní a externí PR)
  • PŘEDNÁŠKA 7: Společenská odpovědnost podniků ( hlavní charakteristiky konceptu CSR, základní oblasti CSR)
  • PŘEDNÁŠKA 8: Podíl PR na budování značky (modely funkcí značky, příklady, rebranding)
  • PŘEDNÁŠKA 9: Vývoj PR a jeho funkce ve společnosti – 1. část (řízené vztahy 1776, management organizací, nástroj marketingové komunikace, agenda setting)
  • PŘEDNÁŠKA 10: Vývoj PR a jeho funkce ve společnosti – 2. část (PR jako součást komerčních aktivit médií, typologie a formáty inzerce)
  • PŘEDNÁŠKA 11: Odlišnosti public relations od klasické reklamy
  • PŘEDNÁŠKA 12: PR a vztah s médii (typologie českých médií, speciálně tisku, výběr média pro PR, mediální legislativa)
Literatura
    povinná literatura
  • Kašík, M., Kunz, V., Černá, J.: Public relations – komunikace organizací. Praha: VŠFS – Eupress, 2006. ISBN 80-86754-65-0
  • Svoboda, V.: Public relations moderně a účinně. Praha: Grada, 2006. ISBN 80-247-0564-8
  • KUNZ, V. KAŠPAROVÁ, K. Moderní přístupy ke společenské odpovědnosti firem a CSR reportování. Praha : Grada Publishing, 2013., ISBN 978-80-247-4480-3.
  • KADERA, M., VLAČIHOVÁ, A. Lobbing. Praha: VŠFS – EUPRES, ISBN 80–358–0754 -9.
    doporučená literatura
  • KOPECKÝ, L. Public relations - Dějiny - teorie - praxe -. Praha: Grada, 2013. ISBN 978-80-247-4229-8
  • Caywood, Clarke, L.: Public Relations – řízená komunikace podniku s veřejností. 1. vydání. Brno: Computer Press, 2003. ISBN-80-7226-886-4
  • Němec, P.: Integrovaná komunikace korporací. 1. vydání. Praha: VŠE, 2006. ISBN 80-245-1027-8
Výukové metody
Typ výuky: výuka probíhá formou přednášky/cvičení a řízených skupinových konzultací. Rozsah povinné účasti ve výuce: Minimální povinná účast na cvičení / semináři;prezenčním studiu je 75%, na řízených skupinových konzultacích v kombinovaném studiu 50%. Studentům, kteří nesplní povinný rozsah účasti, mohou být v průběhu semestru zadány dodatečné studijní povinnosti (v míře, která umožní prokázat studijní výsledky a získané kompetence nezbytné pro úspěšné zakončení předmětu).
Studenti budou muset sledovat (vedle doporučené literatury k předmětu) i současné trendy v oblasti PR na stránkách odborného tisku – Strategie, Marketing & Media, Marketing Magazíne, Trend Marketing, Marketing & Komunikace a také odborné web site. Tyto otázky (resp. aktuální témata) budou s nimi průběžně diskutovány a hlouběji analyzovány.
Metody hodnocení
Zakončení předmětu bude probíhat ústní nebo písemnou formou v rozsahu daného učiva (rozhodnutí na zkoušejícím) v rozsahu znalostí všech 12 hlavních tematických bloků.
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2008, zima 2009, zima 2010, zima 2011, zima 2016, zima 2017, zima 2018, zima 2019, zima 2020, zima 2021.

B_PR_1 Public Relations 1

Vysoká škola finanční a správní
zima 2011
Rozsah
2/0. 6 hodin/semestr. 2 kr. Ukončení: z.
Garance
Ing. Vilém Kunz, Ph.D.
Sekce managementu a marketingu (FES, KEM) – Katedra ekonomie a managementu (FES, KEM) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Květoslava Dolejšová
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Další komentáře
Poznámka k ukončení předmětu: IPS
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2008, zima 2009, zima 2010, zima 2015, zima 2016, zima 2017, zima 2018, zima 2019, zima 2020, zima 2021.

B_PR_1 Public Relations 1

Vysoká škola finanční a správní
zima 2010
Rozsah
2/0. 6 hodin/semestr. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Ing. Tereza Dvořáková (cvičící)
Ing. Pavel Klička, PhD. (cvičící)
Ing. Vilém Kunz, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Miloslava Kykalová (cvičící)
Garance
Ing. Vilém Kunz, Ph.D.
Sekce managementu a marketingu (FES, KEM) – Katedra ekonomie a managementu (FES, KEM) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Květoslava Dolejšová
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
B_PR_1/cMKLks: Čt 7. 10. 15:45–17:15 K205, Čt 14. 10. 15:45–17:15 K205, Čt 21. 10. 19:15–20:45 K205, P. Klička
B_PR_1/pMKL: každé liché úterý 8:45–9:29 K211, každé liché úterý 9:30–10:15 K211, každé liché úterý 10:30–11:14 K211, každé liché úterý 11:15–12:00 K211, P. Klička
B_PR_1/pMMO: Po 11:15–11:59 M15, Čt 8:00–8:44 M17, V. Kunz
B_PR_1/pMPH: Po 10:30–11:14 E007KC, Po 11:15–12:00 E007KC, T. Dvořáková
B_PR_1/uM1aPH: Út 26. 10. 19:15–20:45 E225, Út 9. 11. 19:15–20:45 E225, Út 30. 11. 19:15–20:45 E225, M. Kykalová
B_PR_1/uM1bPH: Út 2. 11. 19:15–20:45 E227, Út 23. 11. 19:15–20:45 E227, Út 7. 12. 19:15–20:45 E227, M. Kykalová
B_PR_1/vMMO: Pá 12. 11. 15:30–17:00 M16, Pá 10. 12. 15:30–17:00 M16, Pá 7. 1. 15:30–17:00 M16, V. Kunz
B_PR_1/vM2PH: Pá 26. 11. 17:15–18:45 E125, So 11. 12. 9:45–11:15 E125, 11:30–13:00 E125, M. Kykalová
B_PR_1/vM3PH: Pá 26. 11. 15:30–17:00 E126, Pá 10. 12. 15:30–17:00 E126, 17:15–18:45 E126, M. Kykalová
B_PR_1/vM4PH: Pá 12. 11. 15:30–17:00 E127, So 27. 11. 9:45–11:15 E127, 11:30–13:00 E127, M. Kykalová
Předpoklady
Předpoklady: Podmínkou k udělení zápočtu je úspěšné zvládnutí písemného testu (80% úspěšnost). Studenti budou muset sledovat (vedle doporučené literatury k předmětu) i současné trendy v oblasti PR na stránkách odborného tisku – Strategie, Marketing & Media, Marketing Magazíne, Trend Marketing, Marketing & Komunikace a také odborné web site. Tyto otázky (resp. aktuální témata) budou s nimi průběžně diskutovány a hlouběji analyzovány.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
Anotace je stejná pro obě formy studia. Cíl kurzu: Po absolvování předmětu public relations 1 by měli studenti nejen orientovat v problematice PR , ale i pochopit místo PR v masové komunikaci. Zároveň by měli rozumět i jednotlivým nástrojům integrované komunikace organizace, které jsou využívány k získání příznivého image v očích veřejnosti. Studenti budou znát nejen proaktivní přístupy k získání důvěry široké veřejnosti, ale např. i to, jak zvládat komunikaci v krizových situacích.
Osnova
  • Tato osnova je určena pro prezenční studium, průběh výuky pro kombinované studium je uveden ve studijních materiálech formou metodického listu (ML). Obsah přednášek: PŘEDNÁŠKA 1: Historie public relations (historický exkurz, kořeny public relations, public relations do druhé světové války, public relations v českém prostředí do roku 1989) PŘEDNÁŠKA 2: Vývoj chápání pojmu public relations a jeho funkcí ve společnosti (PR jako společensko – politický nástroj, PR jako funkce managementu podniků a organizací, PR jako nástroj media relations) PŘEDNÁŠKA 3: Vývoj chápání pojmu public relations a jeho funkcí ve společnosti (PR jako nástroj marketingové komunikace a součást marketingového mixu,PR jako součást komerčních aktivit médií) PŘEDNÁŠKA 4: Metodologické vymezení public relations, PR v současnosti ( východiska PR, vymezení PR, metodologická vymezení public relations, význam PR v současné společnosti) PŘEDNÁŠKA 5: Komunikace a komunikační proces (vymezení a význam komunikace, komunikační proces, komunikace organizace, formy komunikace, komunikační kanály, komunikace v mez. prostředí, informační technologie a jejich vliv na komunikaci) PŘEDNÁŠKA 6: Prostředí a okolí public relations (zásady fungování public relations, interní public relations, externí relations a externí komunikace, společné funkce a vazby) PŘEDNÁŠKA 7: Identita organizace – rámec pro fungování PR (definice corporate identity, corporate design, corporate culture, corporate image, corporate communications, corporate product) PŘEDNÁŠKA 8: Oblasti a nástroje public relations (human relations, investor relations, public affairs, media relations, audiovizuální a prostorové formy PR) PŘEDNÁŠKA 9: Společenská odpovědnost firem (vymezení a vývoj CSR, argumenty „ pro a proti“ společenské odpovědnosti co přináší CSR podnikům, teorie stakeholderů, firemní zprávy o CSR, společenská odpovědnost podniků v ČR) PŘEDNÁŠKA 10: Krizová komunikace v public relations (o co krizový management usiluje, symetrie krizové komunikace, nátlakové skupiny, krizový plán, typy krizí, reakce na krizovou situaci) PŘEDNÁŠKA 11: Veřejnost a práce s veřejností (vnitřní veřejnost, vnější veřejnost, neuvědomělá a uvědomělá veřejnost, vůdci veřejného mínění, systémové vazby a zájmové vazby, veřejné mínění, cílová skupina, stakeholdeři) PŘEDNÁŠKA 12: Agentury PR a organizace působící v oblasti PR (instutce PR, PR agentury a zadavatelé, spolupráce s PR agenturami, způsoby odměňování PR agentur, asociace PR agentur)
Literatura
    povinná literatura
  • Povinná literatura: Kašík, M., Kunz, V., Černá, J.: Public relations – komunikace organizací. Praha: VŠFS – Eupress, 2006. ISBN 80-86754-65-0
  • Svoboda, V.: Public relations moderně a účinně. Praha: Grada, 2006. ISBN 80-247-0564-8
    doporučená literatura
  • Němec, P.: Integrovaná komunikace korporací. 1. vydání. Praha: VŠE, 2006. ISBN 80-245-1027-8
  • Němec, P.: Public Relations – praxe komunikace s veřejností. Praha: Management Press, 1996. ISBN-80-85943-20-4
  • L Etang, J.: Public relations: základní teorie, praxe, kritické přístupy. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-596-7
  • Caywood, Clarke, L.: Public Relations – řízená komunikace podniku s veřejností. 1. vydání. Brno: Computer Press, 2003. . ISBN-80-7226-886-4
  • Bajčan, R.: Techniky public relations aneb jak pracovat s médii. 1. vydání. Praha: Management Press, 2003. ISBN-80-7261-096-1
  • Pavlík, M. Bělík, M. a kol. Společenská odpovědnost organizace – CSR v praxi a jak s ním dál. Praha : Grada Publishing, 2010. ISBN 978-80-247-3157-5.
  • Ftorek, J.: Public relations jako ovlivňování mínění. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1903-0
Metody hodnocení
12 přednášek. Předmět je zakončen zápočtem. Podmínkou k udělení zápočtu je úspěšné zvládnutí písemného testu (80% úspěšnost).
Informace učitele
Časopisy: Marketing a média, Strategie, Marketing Magazine, Trend Marketing, Marketing & Komunikace.
Další komentáře
Poznámka k ukončení předmětu: IPS
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2008, zima 2009, zima 2011, zima 2015, zima 2016, zima 2017, zima 2018, zima 2019, zima 2020, zima 2021.

B_PR_1 Public Relations 1

Vysoká škola finanční a správní
zima 2009
Rozsah
2/0/0. 6 hodin/semestr. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Ing. Tereza Dvořáková (cvičící)
Ing. Pavel Klička, PhD. (cvičící)
Ing. Vilém Kunz, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Miloslava Kykalová (cvičící)
Garance
Ing. Vilém Kunz, Ph.D.
Sekce managementu a marketingu (FES, KEM) – Katedra ekonomie a managementu (FES, KEM) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Květoslava Dolejšová
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
B_PR_1/pMKL: každý lichý čtvrtek 15:45–16:29 K203, každý lichý čtvrtek 16:30–17:15 K203, každý lichý čtvrtek 17:30–18:14 K203, každý lichý čtvrtek 18:15–19:00 K203, P. Klička
B_PR_1/pMMO: Út 8:45–9:29 M17, Út 9:30–10:15 M17, V. Kunz
B_PR_1/pMPH: Po 10:30–11:14 E007KC, Po 11:15–12:00 E007KC, T. Dvořáková
B_PR_1/sM1aPH: St 14. 10. 19:15–20:45 E129, St 4. 11. 19:15–20:45 E129, St 2. 12. 19:15–20:45 E129, M. Kykalová
B_PR_1/sM1bPH: St 11. 11. 19:15–20:45 E126, St 18. 11. 19:15–20:45 E126, St 25. 11. 19:15–20:45 E126, M. Kykalová
B_PR_1/uMKL: Út 6. 10. 19:15–20:45 K205, Út 27. 10. 19:15–20:45 K205, Út 3. 11. 19:15–20:45 K205, P. Klička
B_PR_1/vMMO: Pá 6. 11. 13:45–15:15 M16, 15:30–17:00 M16, Pá 20. 11. 13:45–15:15 M16, V. Kunz
B_PR_1/vM2PH: So 24. 10. 11:30–13:00 E223, So 7. 11. 9:45–11:15 E223, 11:30–13:00 E223, M. Kykalová
B_PR_1/vM3PH: So 24. 10. 15:45–17:15 E224, So 21. 11. 14:00–15:30 E224, 15:45–17:15 E224, M. Kykalová
Předpoklady
Předpoklady: Podmínkou k udělení zápočtu je úspěšné zvládnutí písemného testu (80% úspěšnost). Studenti budou muset sledovat (vedle doporučené literatury k předmětu) i současné trendy v oblasti PR na stránkách odborného tisku – Strategie, Marketing & Media, Marketing Magazíne, Trend Marketing, Marketing & Komunikace a také odborné web site. Tyto otázky (resp. aktuální témata) budou s nimi průběžně diskutovány a hlouběji analyzovány.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Anotace je stejná pro obě formy studia. Cíl kurzu: Po absolvování předmětu public relations 1 by měli studenti nejen orientovat v problematice PR , ale i pochopit místo PR v masové komunikaci. Zároveň by měli rozumět i jednotlivým nástrojům integrované komunikace organizace, které jsou využívány k získání příznivého image v očích veřejnosti. Studenti budou znát nejen proaktivní přístupy k získání důvěry široké veřejnosti, ale např. i to, jak zvládat komunikaci v krizových situacích.
Osnova
  • Tato osnova je určena pro prezenční studium, průběh výuky pro kombinované studium je uveden ve studijních materiálech formou metodického listu (ML). Obsah přednášek: PŘEDNÁŠKA 1: Historie public relations (historický exkurz, kořeny public relations, public relations do druhé světové války, public relations v českém prostředí do roku 1989) PŘEDNÁŠKA 2: Vývoj chápání pojmu public relations a jeho funkcí ve společnosti (PR jako společensko – politický nástroj, PR jako funkce managementu podniků a organizací, PR jako nástroj media relations) PŘEDNÁŠKA 3: Vývoj chápání pojmu public relations a jeho funkcí ve společnosti (PR jako nástroj marketingové komunikace a součást marketingového mixu,PR jako součást komerčních aktivit médií) PŘEDNÁŠKA 4: Metodologické vymezení public relations, PR v současnosti ( východiska PR, vymezení PR, metodologická vymezení public relations, význam PR v současné společnosti) PŘEDNÁŠKA 5: Komunikace a komunikační proces (vymezení a význam komunikace, komunikační proces, komunikace organizace, formy komunikace, komunikační kanály, komunikace v mez. prostředí, informační technologie a jejich vliv na komunikaci) PŘEDNÁŠKA 6: Prostředí a okolí public relations (zásady fungování public relations, interní public relations, externí relations a externí komunikace, společné funkce a vazby) PŘEDNÁŠKA 7: Identita organizace – rámec pro fungování PR (definice corporate identity, corporate design, corporate culture, corporate image, corporate communications, corporate product) PŘEDNÁŠKA 8: Oblasti a nástroje public relations (human relations, investor relations, public affairs, media relations, audiovizuální a prostorové formy PR) PŘEDNÁŠKA 9: Společenská odpovědnost firem (vymezení a vývoj CSR, argumenty „ pro a proti“ společenské odpovědnosti co přináší CSR podnikům, teorie stakeholderů, firemní zprávy o CSR, společenská odpovědnost podniků v ČR) PŘEDNÁŠKA 10: Krizová komunikace v public relations (o co krizový management usiluje, symetrie krizové komunikace, nátlakové skupiny, krizový plán, typy krizí, reakce na krizovou situaci) PŘEDNÁŠKA 11: Veřejnost a práce s veřejností (vnitřní veřejnost, vnější veřejnost, neuvědomělá a uvědomělá veřejnost, vůdci veřejného mínění, systémové vazby a zájmové vazby, veřejné mínění, cílová skupina, stakeholdeři) PŘEDNÁŠKA 12: Agentury PR a organizace působící v oblasti PR (instutce PR, PR agentury a zadavatelé, spolupráce s PR agenturami, způsoby odměňování PR agentur, asociace PR agentur)
Literatura
  • Povinná literatura: Kašík, M., Kunz, V., Černá, J.: Public relations – komunikace organizací. Praha: VŠFS – Eupress, 2006. ISBN 80-86754-65-0
  • Svoboda, V.: Public relations moderně a účinně. Praha: Grada, 2006. ISBN 80-247-0564-8
  • Bajčan, R.: Techniky public relations aneb jak pracovat s médii. 1. vydání. Praha: Management Press, 2003. ISBN-80-7261-096-1
  • Ftorek, J.: Public relations jako ovlivňování mínění. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1903-0
  • Němec, P.: Integrovaná komunikace korporací. 1. vydání. Praha: VŠE, 2006. ISBN 80-245-1027-8
  • Němec, P.: Public Relations – praxe komunikace s veřejností. Praha: Management Press, 1996. ISBN-80-85943-20-4
  • Caywood, Clarke, L.: Public Relations – řízená komunikace podniku s veřejností. 1. vydání. Brno: Computer Press, 2003. . ISBN-80-7226-886-4
Metody hodnocení
12 přednášek. Předmět je zakončen zápočtem. Podmínkou k udělení zápočtu je úspěšné zvládnutí písemného testu (80% úspěšnost).
Informace učitele
Časopisy: Marketing a média, Strategie, Marketing Magazine, Trend Marketing, Marketing & Komunikace.
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2008, zima 2010, zima 2011, zima 2015, zima 2016, zima 2017, zima 2018, zima 2019, zima 2020, zima 2021.

B_PR_1 Public Relations 1

Vysoká škola finanční a správní
zima 2008
Rozsah
2/0/0. 6 hodin/semestr. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Ing. Tereza Dvořáková (cvičící)
Ing. Pavel Klička, PhD. (cvičící)
Ing. Vilém Kunz, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Miloslava Kykalová (cvičící)
Garance
Ing. Vilém Kunz, Ph.D.
Sekce managementu a marketingu (FES, KEM) – Katedra ekonomie a managementu (FES, KEM) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Květoslava Dolejšová
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
B_PR_1/pMKL: Čt 15:45–16:29 K212, Čt 16:30–17:15 K212, P. Klička
B_PR_1/pMMO: Út 12:15–12:59 M22, Út 13:00–13:45 M22, V. Kunz
B_PR_1/pMPH: Čt 12:15–12:59 E230, Čt 13:00–13:45 E230, T. Dvořáková
B_PR_1/sMKL: St 19. 11. 17:30–19:00 K205, 19:15–20:45 K205, St 17. 12. 19:15–20:45 K205, P. Klička
B_PR_1/uMPH: Út 21. 10. 19:15–20:45 E129, Út 11. 11. 17:30–19:00 E129, 19:15–20:45 E129, M. Kykalová
B_PR_1/vMMO: Pá 31. 10. 12:00–13:30 M27, Pá 14. 11. 12:00–13:30 M27, Pá 28. 11. 12:00–13:30 M27, V. Kunz
B_PR_1/vM2PH: Pá 14. 11. 13:45–15:15 E223, So 29. 11. 11:30–13:00 E223, 14:00–15:30 E223, M. Kykalová
B_PR_1/vM3PH: Pá 14. 11. 15:30–17:00 E224, So 29. 11. 8:00–9:30 E224, 9:45–11:15 E224, M. Kykalová
Předpoklady
Předpoklady Po absolvování předmětu public relations 1 by měli studenti nejen orientovat v problematice PR , ale i pochopit místo PR v masové komunikaci. Zároveň by měli rozumět i jednotlivým nástrojům integrované komunikace organizace, které jsou využívány k získání příznivého image v očích veřejnosti. Studenti budou znát nejen proaktivní přístupy k získání důvěry široké veřejnosti, ale např. i to, jak zvládat komunikaci v krizových situacích.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Anotace je stejná pro obě formy studia Základním cílem je seznámit studenty se základními principy public relations. Jsou přiblíženy hlavní prostředky, formy, metody či strategie, které jsou k naplňování cílů v oblasti public relations využívány. Pozornost je věnována i vývojovým trendům v oblasti public relations a to až k dnešnímu pojetí, se snahou ukázat místo PR v masové komunikaci. Kurz se snaží představit i nástroje integrované komunikace organizace, které jsou využívány k získání příznivého image v očích veřejnosti. Zvláštní pozornost je věnována otázkám praktického využití nástrojů public relations ve vlastní organizaci. Posluchači budou seznámeni i se specifickou součástí PR - krizovou komunikací, jejími hlavními zásadami a strategiemi. Zvláštní důraz bude kladen na současné techniky PR, které se projevují zejména v politické oblasti, viz. známé kampaně poslední doby, které souvisejí s tzv. agendou setting (ovlivňuje všechna média jedním tématem) a spinováním (tzv. spin doctors, určující témata agendy). Jde o velmi agresivní prvky ovlivňování veřejného mínění ve prospěch jedné skupiny. Činnost a funkce PR ve společnosti budou řešeny ve třech rovinách: a) Historie a původní definiční vymezení PR b) PR jak formy vztahů, kontaktů a činností ve vztahu s médii včetně placených (reklamních ) aktivit c) PR jako jeden z nástrojů marketingové komunikace.
Osnova
  • PŘEDNÁŠKA 1: Historie public relations (historický exkurz, kořeny public relations, public relations do druhé světové války, public relations v českém prostředí do roku 1989) PŘEDNÁŠKA 2: Vývoj chápání pojmu public relations a jeho funkcí ve společnosti (PR jako společensko – politický nástroj, PR jako funkce managementu podniků a organizací, PR jako nástroj media relations) PŘEDNÁŠKA 3: Vývoj chápání pojmu public relations a jeho funkcí ve společnosti (PR jako nástroj marketingové komunikace a součást marketingového mixu,PR jako součást komerčních aktivit médií) PŘEDNÁŠKA 4: Public relations v současnosti, teorie a metodologie (metodologická vymezení public relations) PŘEDNÁŠKA 5: Komunikace a komunikační proces (vymezení a význam komunikace, komunikační proces, komunikace organizace, formy komunikace, komunikační kanály, komunikace v mez. prostředí, informační technologie a jejich vliv na komunikaci) PŘEDNÁŠKA 6: Prostředí public relations (zásady fungování public relations, interní public relations, externí a interní public relations a externí komunikace, společné funkce a vazby) PŘEDNÁŠKA 7: Identita organizace – rámec pro fungování PR (definice corporate identity, corporate design, corporate culture, corporate image, corporate communications, corporate product) PŘEDNÁŠKA 8: Nástroje integrované komunikace (integrace vztahů v organizaci, public relations, human relations, public affairs) PŘEDNÁŠKA 9: Společenská odpovědnost firem (vymezení a vývoj CSR, argumenty „ pro a proti“ společenské odpovědnosti co přináší CSR podnikům, teorie stakeholderů, firemní zprávy o CSR, společenská odpovědnost podniků v ČR) PŘEDNÁŠKA 10: Krizová komunikace v public relations (o co krizový management usiluje, symetrie krizové komunikace, nátlakové skupiny, krizový plán, typy krizí, reakce na krizovou situaci) PŘEDNÁŠKA 11: Veřejnost a práce s veřejností (vnitřní veřejnost, vnější veřejnost, neuvědomělá a uvědomělá veřejnost, vůdci veřejného mínění, systémové vazby a zájmové vazby, veřejné mínění, cílová skupina, stakeholdeři) PŘEDNÁŠKA 12: Agentury PR a organizace působící v oblasti PR (PR agentury a zadavatelé, Asociace Public Relations Agentur ( APRA), International Public Relations Association (IPRA), spolupráce s PR agenturami, způsoby odměňování PR agentur)
Metody hodnocení
Vyučující metody: 12 přednášek Metody hodnocení: předmět bude zakončen zápočtem. Podmínkou k udělení zápočtu bude úspěšné zvládnutí písemného testu (80% úspěšnost).
Informace učitele
Literatura: Povinná literatura: KAŠÍK, M., KUNZ, V., ČERNÁ, J. Public relations – komunikace organizací. Praha: VŠFS-EUPRESS, 2006. ISBN 80-86754-65-0. SVOBODA, Václav. Public relations moderně a účinně. Praha: Grada, 2006. ISBN 80-247-0564-8. Doporučená literatura: BAJČAN, Roman. Techniky public relations aneb jak pracovat s médii. První vydání, Praha: Management Press, 2003. ISBN-80-7261-096-1. CAYWOOD, Clarke L. Public Relations – řízená komunikace podniku s veřejností. První vydání. Brno: Computer Press, 2003. ISBN-80-7226-886-4 DE PELSMACKER, P., GEUENS, M., VAN DEN BERGH , J.: Marketingová komunikace. Grada Publishing, 2003. ISBN – 80-247-0254-1. CHMEL, Zdeněk. Propagace – Public Relations – Media. Brno: Ante, 1997. ISBN-80-902404-2-9. KLEINOVÁ, Naomi. Bez loga. První vydání. Praha: Argo, 2005. ISBN-80-7203-671-8. KOHOUT, Jaroslav. Veřejné mínění, image a metody public relations. Praha: Management Press, 1999. ISBN-80-7261-006-6. McQUAIL, Denis. Úvod do teorie masové komunikace. První vydání. Praha: Portál, 1999. ISBN-80-717-8200-9. NĚMEC, Petr. Public Relations – praxe komunakace s veřejností. Praha: Management Press, 1996. ISBN-80-85943-20-4. NĚMEC, Petr. Integrovaná komunikace korporací. První vydání. Praha: VŠE, 2006. ISBN 80-245-1027-8. NĚMEC, Petr. Public Relations – komunikace
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2009, zima 2010, zima 2011, zima 2015, zima 2016, zima 2017, zima 2018, zima 2019, zima 2020, zima 2021.

B_PR_1 Public Relations 1

Vysoká škola finanční a správní
zima 2023

Předmět se v období zima 2023 nevypisuje.

Rozsah
2/1/0. 16 hodin KS/semestr. 7 kr. Ukončení: zk.
Garance
Ing. Vilém Kunz, Ph.D.
Sekce managementu a marketingu (FES, KEM) – Katedra ekonomie a managementu (FES, KEM) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Ivana Plačková
Předpoklady
B_MaR Marketing
Podmínkou pro zakončení tohoto předmětu je ukončení předmětu B_Mar.a B SMak Struktura marketingových komunikací.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
Public relations dnes představuje jeden z nejvýznamnějších a nejvíce používaných nástrojů integrované marketingové komunikace a od toho se odvíjí základní cíl studia: objasnit v teoretické a praktické rovině význam integrace nástrojů marketingové komunikace právě v této komunikační aktivitě (zejména PR v kombinaci s reklamou a osobním prodejem), zvládnout základní metodologické aspekty PR (historii, cíle, předmět, funkce, cílové skupiny oslovení, měření efektivnosti, způsoby nasazení v komunikačním marketingovém mixu) a ve cvičeních zvládnutí základních dovedností tvorby PR sdělení (zejména struktura psaných a audiovizuálních sdělení typu PR, odlišnosti od reklamních textů a klasické publicistiky). K naplnění tohoto cíle bude pozornost věnována historii a vývojovým trendům v oblasti public relations až k dnešnímu pojetí typu inzertních placených formátů a agendy setting (v překladu nastolování agendy). Zvláštní pozornost bude věnována otázkám praktického využití nástrojů public relations ve vlastním podniku/organizaci ve všech fázích marketingu a marketingových kampaní. Posluchači budou seznámeni i se specifickou součástí PR - krizovou komunikací, jejími hlavními zásadami a strategiemi. Zvláštní důraz bude kladen na současné techniky PR, na media relations jaké základní prostředek uskutečňování PR aktivit, které se projevují zejména v politické oblasti a které souvisejí se zmíněnou agendou setting (ovlivňující všechna média jedním tématem) a spinováním (tzv. spin doctors, určující témata agendy). Jde o velmi agresivní prvky ovlivňování veřejného mínění ve prospěch jedné skupiny. Nedílnou součástí předmětu budou praktická cvičení v multimediálním studiu VŠFS, kde se posluchači seznámí alespoň se základy tvorby psaných sdělení a audiovizuálních sdělení.
Výstupy z učení
Studenti uplatní naučené znalosti a dovednosti ve všech oblastech souvisejících s efektivním využitím technik a prostředků public relations v organizacích a stejně tak i v činnosti komunikačních agentur.
Osnova
  • PŘEDNÁŠKA 1: Místo PR v integrované marketingové komunikaci PŘEDNÁŠKA 2: Chápaní role a funkcí PR v soudobé společnosti (reputace, obsah a přínos reputace) PŘEDNÁŠKA 3:Východiska pro chápání PR (veřejnost jako primární cílová skupina,veřejné mínění a společenské vědomí, image organizace) PŘEDNÁŠKA 4: Historický vývoj PR a jeho funkcí ve společnosti PŘEDNÁŠKA 5: Identita organizace (corporate identity v organizacích, rámec pro fungování PR) PŘEDNÁŠKA 6: Podíl PR na budování značky PŘEDNÁŠKA 7: Hlavní oblasti public relations, interní a externí PR PŘEDNÁŠKA 8: Nástroje public relations PŘEDNÁŠKA 9: Etika v public relations PŘEDNÁŠKA 10:Společenská odpovědnost podniků (hlavní charakteristiky konceptu CSR, základní oblasti CSR) PŘEDNÁŠKA 11: Manipulativní praktiky v public relations PŘEDNÁŠKA 12: Právní aspekty PR, legislativní rámec PR
Literatura
    povinná literatura
  • Kašík, M., Kunz, V., Černá, J.: Public relations – komunikace organizací. Praha: VŠFS – Eupress, 2006. ISBN 80-86754-65-0
  • Hejlová, D. Public relations. Grada, Praha: 2015, ISBN 978 – 80-247-5022-4
  • KUNZ, V. KAŠPAROVÁ, K. Moderní přístupy ke společenské odpovědnosti firem a CSR reportování. Praha : Grada Publishing, 2013., ISBN 978-80-247-4480-3.
    doporučená literatura
  • KOPECKÝ, L. Public relations - Dějiny - teorie - praxe -. Praha: Grada, 2013. ISBN 978-80-247-4229-8
  • Svoboda, V. Public relations moderně a účinně. Praha: Grada, 2009. ISBN 978-80 -247-2866-7
  • • L Etang, J.: Public relations: základní teorie, praxe, kritické přístupy. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-596-7
  • KUNZ, V. Společenská odpovědnost firem. Praha : Grada Publishing, 2012, ISBN 978-80-247-3983-0.
  • KADERA, M., VLAČIHOVÁ, A. Lobbing. Praha: VŠFS – EUPRES, ISBN 80–358–0754 -9.
  • Caywood, Clarke, L.: Public Relations – řízená komunikace podniku s veřejností. 1. vydání. Brno: Computer Press, 2003. ISBN-80-7226-886-4
  • Němec, P.: Integrovaná komunikace korporací. 1. vydání. Praha: VŠE, 2006. ISBN 80-245-1027-8
Výukové metody
Typ výuky: výuka probíhá formou přednášky/cvičení a řízených skupinových konzultací. Rozsah povinné účasti ve výuce: Minimální povinná účast na cvičení / semináři;prezenčním studiu je 75%, na řízených skupinových konzultacích v kombinovaném studiu 50%. Studentům, kteří nesplní povinný rozsah účasti, mohou být v průběhu semestru zadány dodatečné studijní povinnosti (v míře, která umožní prokázat studijní výsledky a získané kompetence nezbytné pro úspěšné zakončení předmětu).
Studenti budou muset sledovat (vedle doporučené literatury k předmětu) i současné trendy v oblasti PR na stránkách odborného tisku – Strategie, Marketing & Media, Marketing Magazíne, Trend Marketing, Marketing & Komunikace a také odborné web site. Tyto otázky (resp. aktuální témata) budou s nimi průběžně diskutovány a hlouběji analyzovány.
Metody hodnocení
Oral or written examination in respect of 12 tematic block of the course.
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2008, zima 2009, zima 2010, zima 2011, zima 2015, zima 2016, zima 2017, zima 2018, zima 2019, zima 2020, zima 2021.

B_PR_1 Public Relations 1

Vysoká škola finanční a správní
zima 2022

Předmět se v období zima 2022 nevypisuje.

Rozsah
2/1/0. 16 hodin KS/semestr. 7 kr. Ukončení: zk.
Garance
Ing. Vilém Kunz, Ph.D.
Sekce managementu a marketingu (FES, KEM) – Katedra ekonomie a managementu (FES, KEM) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Ivana Plačková
Předpoklady
B_MaR Marketing
Podmínkou pro zakončení tohoto předmětu je ukončení předmětu B_Mar.a B SMak Struktura marketingových komunikací.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
Public relations dnes představuje jeden z nejvýznamnějších a nejvíce používaných nástrojů integrované marketingové komunikace a od toho se odvíjí základní cíl studia: objasnit v teoretické a praktické rovině význam integrace nástrojů marketingové komunikace právě v této komunikační aktivitě (zejména PR v kombinaci s reklamou a osobním prodejem), zvládnout základní metodologické aspekty PR (historii, cíle, předmět, funkce, cílové skupiny oslovení, měření efektivnosti, způsoby nasazení v komunikačním marketingovém mixu) a ve cvičeních zvládnutí základních dovedností tvorby PR sdělení (zejména struktura psaných a audiovizuálních sdělení typu PR, odlišnosti od reklamních textů a klasické publicistiky). K naplnění tohoto cíle bude pozornost věnována historii a vývojovým trendům v oblasti public relations až k dnešnímu pojetí typu inzertních placených formátů a agendy setting (v překladu nastolování agendy). Zvláštní pozornost bude věnována otázkám praktického využití nástrojů public relations ve vlastním podniku/organizaci ve všech fázích marketingu a marketingových kampaní. Posluchači budou seznámeni i se specifickou součástí PR - krizovou komunikací, jejími hlavními zásadami a strategiemi. Zvláštní důraz bude kladen na současné techniky PR, na media relations jaké základní prostředek uskutečňování PR aktivit, které se projevují zejména v politické oblasti a které souvisejí se zmíněnou agendou setting (ovlivňující všechna média jedním tématem) a spinováním (tzv. spin doctors, určující témata agendy). Jde o velmi agresivní prvky ovlivňování veřejného mínění ve prospěch jedné skupiny. Nedílnou součástí předmětu budou praktická cvičení v multimediálním studiu VŠFS, kde se posluchači seznámí alespoň se základy tvorby psaných sdělení a audiovizuálních sdělení.
Výstupy z učení
Studenti uplatní naučené znalosti a dovednosti ve všech oblastech souvisejících s efektivním využitím technik a prostředků public relations v organizacích a stejně tak i v činnosti komunikačních agentur.
Osnova
  • PŘEDNÁŠKA 1: Místo PR v integrované marketingové komunikaci PŘEDNÁŠKA 2: Chápaní role a funkcí PR v soudobé společnosti (reputace, obsah a přínos reputace) PŘEDNÁŠKA 3:Východiska pro chápání PR (veřejnost jako primární cílová skupina,veřejné mínění a společenské vědomí, image organizace) PŘEDNÁŠKA 4: Historický vývoj PR a jeho funkcí ve společnosti PŘEDNÁŠKA 5: Identita organizace (corporate identity v organizacích, rámec pro fungování PR) PŘEDNÁŠKA 6: Podíl PR na budování značky PŘEDNÁŠKA 7: Hlavní oblasti public relations, interní a externí PR PŘEDNÁŠKA 8: Nástroje public relations PŘEDNÁŠKA 9: Etika v public relations PŘEDNÁŠKA 10:Společenská odpovědnost podniků (hlavní charakteristiky konceptu CSR, základní oblasti CSR) PŘEDNÁŠKA 11: Manipulativní praktiky v public relations PŘEDNÁŠKA 12: Právní aspekty PR, legislativní rámec PR
Literatura
    povinná literatura
  • Kašík, M., Kunz, V., Černá, J.: Public relations – komunikace organizací. Praha: VŠFS – Eupress, 2006. ISBN 80-86754-65-0
  • Hejlová, D. Public relations. Grada, Praha: 2015, ISBN 978 – 80-247-5022-4
  • KUNZ, V. KAŠPAROVÁ, K. Moderní přístupy ke společenské odpovědnosti firem a CSR reportování. Praha : Grada Publishing, 2013., ISBN 978-80-247-4480-3.
    doporučená literatura
  • KOPECKÝ, L. Public relations - Dějiny - teorie - praxe -. Praha: Grada, 2013. ISBN 978-80-247-4229-8
  • Svoboda, V. Public relations moderně a účinně. Praha: Grada, 2009. ISBN 978-80 -247-2866-7
  • • L Etang, J.: Public relations: základní teorie, praxe, kritické přístupy. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-596-7
  • KUNZ, V. Společenská odpovědnost firem. Praha : Grada Publishing, 2012, ISBN 978-80-247-3983-0.
  • KADERA, M., VLAČIHOVÁ, A. Lobbing. Praha: VŠFS – EUPRES, ISBN 80–358–0754 -9.
  • Caywood, Clarke, L.: Public Relations – řízená komunikace podniku s veřejností. 1. vydání. Brno: Computer Press, 2003. ISBN-80-7226-886-4
  • Němec, P.: Integrovaná komunikace korporací. 1. vydání. Praha: VŠE, 2006. ISBN 80-245-1027-8
Výukové metody
Typ výuky: výuka probíhá formou přednášky/cvičení a řízených skupinových konzultací. Rozsah povinné účasti ve výuce: Minimální povinná účast na cvičení / semináři;prezenčním studiu je 75%, na řízených skupinových konzultacích v kombinovaném studiu 50%. Studentům, kteří nesplní povinný rozsah účasti, mohou být v průběhu semestru zadány dodatečné studijní povinnosti (v míře, která umožní prokázat studijní výsledky a získané kompetence nezbytné pro úspěšné zakončení předmětu).
Studenti budou muset sledovat (vedle doporučené literatury k předmětu) i současné trendy v oblasti PR na stránkách odborného tisku – Strategie, Marketing & Media, Marketing Magazíne, Trend Marketing, Marketing & Komunikace a také odborné web site. Tyto otázky (resp. aktuální témata) budou s nimi průběžně diskutovány a hlouběji analyzovány.
Metody hodnocení
Oral or written examination in respect of 12 tematic block of the course.
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2008, zima 2009, zima 2010, zima 2011, zima 2015, zima 2016, zima 2017, zima 2018, zima 2019, zima 2020, zima 2021.