B_RP_B Řízení podniku B
Vysoká škola finanční a správníléto 2019
- Rozsah
- 2/0/0. 8 hodin KS/semestr. 6 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Ing. Přemysl Písař, Ph.D., MBA (přednášející)
Ing. Roman Mentlík, Ph.D. (cvičící)
Ing. Mgr. Jaromír Tichý, Ph.D., MBA (cvičící) - Garance
- doc. Ing. Karel Havlíček, Ph.D., MBA
Katedra ekonomie a managementu (FES, KEM) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Ing. Markéta Knížková - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- B_RP_B/pMMO: St 8:45–9:29 M14, St 9:30–10:15 M14, J. Tichý
B_RP_B/pMPPPH: St 12:15–12:59 E230, St 13:00–13:45 E230, R. Mentlík
B_RP_B/vMPH: Pá 15. 2. 14:00–15:30 E222, 15:45–17:15 E222, Pá 15. 3. 14:00–15:30 E222, 15:45–17:15 E222, J. Tichý - Předpoklady
- Tento předmět nemá žádné předpoklady.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je seznámit posluchače se základními procesy řízení podniku. Studenti se seznámí s rolí vlastníků a manažerů podniků, tvorbou střednědobých strategií a podstatou operativních řídících procesů v oblasti marketingu a obchodu, základů financí a dále řízení kvality, inovací a personálu. Zvláštní pozornost bude věnována roli manažerů, jejich kompetencím a odpovědnostem při řízení klíčových podnikových aktivit Studenti, kteří úspěšně dokončí daný kurz tak budou schopni vysvětlit základní podnikové procesy, založené na strategickém a operativním řízení.
- Výstupy z učení
- Cílem předmětu je seznámit posluchače se základními procesy řízení podniku, založenými na teorii managementu. Studenti se seznámí s rolí vlastníků a manažerů podniků, tvorbou střednědobých strategií a podstatou operativních řídících procesů v oblasti marketingu, obchodu. Zvláštní pozornost bude věnována roli manažerů, jejich kompetencím a odpovědnostem při řízení klíčových podnikových aktivit. Přednášky budou zakončeny výčtem předpokladů pro manažerskou práci příslušného úseku firmy.
- Osnova
- 1.Úloha managementu v hyperkonkurečním prostředí a procesní model řízení - Úloha a cíle vlastníka - Úloha a cíle manažerského týmu - Předpoklady pro práci v manažerském týmu - Procesní model řízení 2. Strategické řízení a plánování - Strategický plán a strategické cíle - Strategická analýza - Mise a vize - Strategické scénáře - Strategický controlling 3. Marketingové výzkumy a analýzy - Význam výzkumů v řízení podniku - Kvantitativní a kvalitativní výzkumy - Primární a sekundární data - Analýzy vzdáleného, blízkého a interního prostředí 4. Marketingové plánování - Řízení marketingových cílů - Marketingové strategie - Marketingový controlling 5. Obchodní plánování - Řízení obchodních plánů - Druhy obchodních plánů - Sestavování obchodních plánů - Vztah mezi marketingovým a obchodním plánem 6. Řízení obchodních forecastů - Význam obchodních forecastů v řízení podniku - Řízení forecastovaných odchylek - Forecasty a controlling 7. Řízení obchodních pohledávek - Obchodních pohledávky ve vazbě na životní cyklus odběratele - 1.-3. etapa řízení pohledávek 8.Finanční plánování - Plány výnosů a nákladů - Plány příjmů a výdajů - Plány bilanční 9. Modely řízení kvality - TQM/EFQM - QMS - BSC 10. Řízení inovací I - Procesní inovace - Strategické inovace 11. Řízení inovací II - Produktové inovace - Fáze produktových inovací - Inovační plán 12. Personální řízení - Budování manažerských týmů - Tvorba organizačních struktur
- Literatura
- povinná literatura
- HAVLÍČEK, Karel. Management: malé a střední firmy. 1. vyd. Praha: Vysoká škola finanční a správní, 2011, 210 s. ISBN 978-80-7408-056-2.
- doporučená literatura
- VEBER, Jaromír a kol. Management. Základy, moderní manažerské přístupy, výkonnost a prosperita. Praha : Management Press, 2009, 736 s. ISBN 80-7261-200-0
- KISLINGEROVÁ, Eva. Manažerské finance. 3. vyd. Praha: C. H. Beck, 2010, xxxviii, 811 s. Beckova edice ekonomie. ISBN 978-80-7400-194-9.
- SYNEK, Miloslav. a kol., Manažerská ekonomika. Praha: Grada Publishing, 2011. 471 s. ISBN 978-80-247-3494-1
- KAŠÍK, Milan a Karel HAVLÍČEK. Marketing při utváření podnikové strategie. 1. vyd. Praha: Vysoká škola finanční a správní, 2009, 256 s. ISBN 978-807-4080-227.
- ŠULÁK, M., VACÍK, E., Strategické řízení v podnicích a projektech, Praha: Eupress, 2005 234 s. ISBN 80-86754-35-9.
- ŠULÁK, Milan a Emil VACÍK. Strategické řízení v podnicích a projektech. Vyd. 1. Praha: Vysoká škola finanční a správní, 2005, 233 s. ISBN 80-867-5435-9.
- Výukové metody
- Výuka v prezenční formě studia bude probíhat na bázi interaktivních přednášek, v rámci, kterých bude teorie doplňována praktickými příklady, na základě, kterých si posluchač vytvoří představu o faktické úloze řízení podniku pro jeho úspěšný rozvoj. Součástí přednášek budou diskuse na dané téma, skupinová práce atd. Součástí bude i zadávání úkolů pro domácí přípravu na následující výuku. Výuka v kombinovaném studiu bude probíhat formou řízené konzultace. Předpokládá průběžnou přípravu studentů na řízené skupinové konzultace, na kterých bude kladen důraz na praktické aplikace s cílem optimálního využití poznatků z daného předmětu v podnikové praxi.
- Metody hodnocení
- Studentům bude v průběhu výuky (cca v polovině výuky) zadán výzkumný projekt (seminární práce), jehož cílem bude analyzovat způsob řízení podniku, základní výkonové ukazatele podniku a studentova schopnost analýzy a doporučení pro zkoumaný podnik. Podrobné zadání výzkumného projektu bude zveřejněno ve studijních materiálech předmětu. Student má možnost tento výzkum konzultovat s vyučujícím, který mu na požádání poskytne zpětnou vazbu. Učitel určí datum odevzdání práce a datum, do kdy bude poskytovat zpětnou vazbu studentům. Studenti, kteří práci odevzdají po termínu budou penalizování odečtením 50% bodů z celkového hodnocení. Maximální počet bodů získaný za výzkumnou práci MSP = 60 bodů Minimální počet bodů pro udělení zápočtu = 60 bodů. Studentům, kteří odevzdají perfektní výzkumnou práci bude udělen zápočet. Ostatní studenti budou absolvovat zkoušku. Formu zkoušky (ústní, písemnou) určí vyučující. V průběhu zkoušky studenti odpoví na 4 otázky. Každá po 10 bodech. Celkový součet bodů pro udělení zápočtu musí být za výzkumnou práci a zkoušku minimálně 60 bodů. Účelem výuky předmětu je pochopení teoretických poznatků a schopnost jejich použití v praxi. K tomu je směřována výzkumná seminární práce a zkouška.
- Informace učitele
- Pro konzultaci kontaktujte vyučujícího emailem, nebo jsou také možné konzultace před a po dokončení výuky.
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
B_RP_B Řízení podniku B
Vysoká škola finanční a správníléto 2018
- Rozsah
- 2/0. 8 hodin KS/semestr. 6 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- doc. Ing. Karel Havlíček, Ph.D., MBA (cvičící)
Ing. Mgr. Jaromír Tichý, Ph.D., MBA (cvičící) - Garance
- doc. Ing. Karel Havlíček, Ph.D., MBA
Katedra ekonomie a managementu (FES, KEM) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Lenka Bažantová - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- B_RP_B/pMPPPH: Po 8:45–9:29 E007KC, Po 9:30–10:15 E007KC, J. Tichý
B_RP_B/vMKV: So 7. 4. 9:45–11:15 KV309, 11:30–13:00 KV309, Pá 20. 4. 15:45–17:15 KV202, 17:30–19:00 KV309, J. Tichý
B_RP_B/vMMO: So 24. 2. 8:00–9:30 M14, 9:45–11:15 M14, So 24. 3. 9:45–11:15 M14, Pá 13. 4. 17:30–19:00 M17, J. Tichý
B_RP_B/vMPH: So 17. 2. 9:45–11:15 E128, 11:30–13:00 E128, So 17. 3. 9:45–11:15 E127, 11:30–13:00 E127, K. Havlíček
B_RP_B/vPPPH: Pá 16. 2. 17:30–19:00 E126, So 17. 3. 14:00–15:30 E127, 15:45–17:15 E127, Pá 6. 4. 15:45–17:15 E129, K. Havlíček - Předpoklady
- Tento předmět nemá žádné předpoklady.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je seznámit posluchače se základními procesy řízení podniku. Studenti se seznámí s rolí vlastníků a manažerů podniků, tvorbou střednědobých strategií a podstatou operativních řídících procesů v oblasti marketingu a obchodu, základů financí a dále řízení kvality, inovací a personálu. Zvláštní pozornost bude věnována roli manažerů, jejich kompetencím a odpovědnostem při řízení klíčových podnikových aktivit Studenti, kteří úspěšně dokončí daný kurz tak budou schopni vysvětlit základní podnikové procesy, založené na strategickém a operativním řízení.
- Osnova
- 1.Úloha managementu v hyperkonkurečním prostředí a procesní model řízení - Úloha a cíle vlastníka - Úloha a cíle manažerského týmu - Předpoklady pro práci v manažerském týmu - Procesní model řízení 2. Strategické řízení a plánování - Strategický plán a strategické cíle - Strategická analýza - Mise a vize - Strategické scénáře - Strategický controlling 3. Marketingové výzkumy a analýzy - Význam výzkumů v řízení podniku - Kvantitativní a kvalitativní výzkumy - Primární a sekundární data - Analýzy vzdáleného, blízkého a interního prostředí 4. Marketingové plánování - Řízení marketingových cílů - Marketingové strategie - Marketingový controlling 5. Obchodní plánování - Řízení obchodních plánů - Druhy obchodních plánů - Sestavování obchodních plánů - Vztah mezi marketingovým a obchodním plánem 6. Řízení obchodních forecastů - Význam obchodních forecastů v řízení podniku - Řízení forecastovaných odchylek - Forecasty a controlling 7. Řízení obchodních pohledávek - Obchodních pohledávky ve vazbě na životní cyklus odběratele - 1.-3. etapa řízení pohledávek 8.Finanční plánování - Plány výnosů a nákladů - Plány příjmů a výdajů - Plány bilanční 9. Modely řízení kvality - TQM/EFQM - QMS - BSC 10. Řízení inovací I - Procesní inovace - Strategické inovace 11. Řízení inovací II - Produktové inovace - Fáze produktových inovací - Inovační plán 12. Personální řízení - Budování manažerských týmů - Tvorba organizačních struktur
- Literatura
- povinná literatura
- HAVLÍČEK, Karel. Management: malé a střední firmy. 1. vyd. Praha: Vysoká škola finanční a správní, 2011, 210 s. ISBN 978-80-7408-056-2.
- doporučená literatura
- VEBER, Jaromír a kol. Management. Základy, moderní manažerské přístupy, výkonnost a prosperita. Praha : Management Press, 2009, 736 s. ISBN 80-7261-200-0
- SYNEK, Miloslav. a kol., Manažerská ekonomika. Praha: Grada Publishing, 2011. 471 s. ISBN 978-80-247-3494-1
- KISLINGEROVÁ, Eva. Manažerské finance. 3. vyd. Praha: C. H. Beck, 2010, xxxviii, 811 s. Beckova edice ekonomie. ISBN 978-80-7400-194-9.
- KAŠÍK, Milan a Karel HAVLÍČEK. Marketing při utváření podnikové strategie. 1. vyd. Praha: Vysoká škola finanční a správní, 2009, 256 s. ISBN 978-807-4080-227.
- ŠULÁK, Milan a Emil VACÍK. Strategické řízení v podnicích a projektech. Vyd. 1. Praha: Vysoká škola finanční a správní, 2005, 233 s. ISBN 80-867-5435-9.
- ŠULÁK, M., VACÍK, E., Strategické řízení v podnicích a projektech, Praha: Eupress, 2005 234 s. ISBN 80-86754-35-9.
- Výukové metody
- Výuka bude probíhat na bázi přednášek, v rámci kterých bude teorie doplňována praktickými příklady, na základě kterých si posluchač vytvoří představu o faktické úloze manažerů v podnikovém řízení. Přednášky v denním studiu, tutoriály v kombinovaném studiu, s ohledem na náročnost předmětu se očekává v denním studiu účast studentů na přednáškách; povinná účast na tutoriálech 50 %.
- Metody hodnocení
- Ukončení předmětu je formou písemného zápočtu: 1. Písemný test se skládá ze 4 otázek 2. Pro složení testu je nutné dosáhnout alespoň 50% úspěšnosti
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
B_RP_B Řízení podniku B
Vysoká škola finanční a správníléto 2017
- Rozsah
- 2/0. 8 hodin KS/semestr. 6 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Ing. Ludvík Filip (cvičící)
Ing. Mgr. Jaromír Tichý, Ph.D., MBA (cvičící) - Garance
- doc. Ing. Karel Havlíček, Ph.D., MBA
Katedra ekonomie a managementu (FES, KEM) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Lenka Bažantová - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- B_RP_B/pMPPPH: každé liché pondělí 8:45–9:29 E004, každé liché pondělí 9:30–10:15 E004, každé liché pondělí 10:30–11:14 E004, každé liché pondělí 11:15–12:00 E004, L. Filip
B_RP_B/vMMO: Pá 24. 2. 17:30–19:00 M14, So 8. 4. 8:00–9:30 M14, Pá 21. 4. 14:00–15:30 M14, 15:45–17:15 M14, J. Tichý
B_RP_B/vMPH: So 1. 4. 9:45–11:15 E129, 11:30–13:00 E129, So 22. 4. 14:00–15:30 E127, 15:45–17:15 E127, L. Filip
B_RP_B/vPPPH: So 1. 4. 14:00–15:30 E128, 15:45–17:15 E128, So 22. 4. 9:45–11:15 E128, 11:30–13:00 E128, L. Filip - Předpoklady
- Tento předmět nemá žádné předpoklady.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je seznámit posluchače se základními procesy řízení podniku. Studenti se seznámí s rolí vlastníků a manažerů podniků, tvorbou střednědobých strategií a podstatou operativních řídících procesů v oblasti marketingu a obchodu, základů financí a dále řízení kvality, inovací a personálu. Zvláštní pozornost bude věnována roli manažerů, jejich kompetencím a odpovědnostem při řízení klíčových podnikových aktivit Studenti, kteří úspěšně dokončí daný kurz tak budou schopni vysvětlit základní podnikové procesy, založené na strategickém a operativním řízení.
- Osnova
- 1.Úloha managementu v hyperkonkurečním prostředí a procesní model řízení - Úloha a cíle vlastníka - Úloha a cíle manažerského týmu - Předpoklady pro práci v manažerském týmu - Procesní model řízení 2. Strategické řízení a plánování - Strategický plán a strategické cíle - Strategická analýza - Mise a vize - Strategické scénáře - Strategický controlling 3. Marketingové výzkumy a analýzy - Význam výzkumů v řízení podniku - Kvantitativní a kvalitativní výzkumy - Primární a sekundární data - Analýzy vzdáleného, blízkého a interního prostředí 4. Marketingové plánování - Řízení marketingových cílů - Marketingové strategie - Marketingový controlling 5. Obchodní plánování - Řízení obchodních plánů - Druhy obchodních plánů - Sestavování obchodních plánů - Vztah mezi marketingovým a obchodním plánem 6. Řízení obchodních forecastů - Význam obchodních forecastů v řízení podniku - Řízení forecastovaných odchylek - Forecasty a controlling 7. Řízení obchodních pohledávek - Obchodních pohledávky ve vazbě na životní cyklus odběratele - 1.-3. etapa řízení pohledávek 8.Finanční plánování - Plány výnosů a nákladů - Plány příjmů a výdajů - Plány bilanční 9. Modely řízení kvality - TQM/EFQM - QMS - BSC 10. Řízení inovací I - Procesní inovace - Strategické inovace 11. Řízení inovací II - Produktové inovace - Fáze produktových inovací - Inovační plán 12. Personální řízení - Budování manažerských týmů - Tvorba organizačních struktur
- Literatura
- povinná literatura
- HAVLÍČEK, Karel. Management: malé a střední firmy. 1. vyd. Praha: Vysoká škola finanční a správní, 2011, 210 s. ISBN 978-80-7408-056-2.
- doporučená literatura
- VEBER, Jaromír a kol. Management. Základy, moderní manažerské přístupy, výkonnost a prosperita. Praha : Management Press, 2009, 736 s. ISBN 80-7261-200-0
- SYNEK, Miloslav. a kol., Manažerská ekonomika. Praha: Grada Publishing, 2011. 471 s. ISBN 978-80-247-3494-1
- KISLINGEROVÁ, Eva. Manažerské finance. 3. vyd. Praha: C. H. Beck, 2010, xxxviii, 811 s. Beckova edice ekonomie. ISBN 978-80-7400-194-9.
- KAŠÍK, Milan a Karel HAVLÍČEK. Marketing při utváření podnikové strategie. 1. vyd. Praha: Vysoká škola finanční a správní, 2009, 256 s. ISBN 978-807-4080-227.
- ŠULÁK, Milan a Emil VACÍK. Strategické řízení v podnicích a projektech. Vyd. 1. Praha: Vysoká škola finanční a správní, 2005, 233 s. ISBN 80-867-5435-9.
- ŠULÁK, M., VACÍK, E., Strategické řízení v podnicích a projektech, Praha: Eupress, 2005 234 s. ISBN 80-86754-35-9.
- Výukové metody
- Výuka bude probíhat na bázi přednášek, v rámci kterých bude teorie doplňována praktickými příklady, na základě kterých si posluchač vytvoří představu o faktické úloze manažerů v podnikovém řízení. Přednášky v denním studiu, tutoriály v kombinovaném studiu, s ohledem na náročnost předmětu se očekává v denním studiu účast studentů na přednáškách; povinná účast na tutoriálech 50 %.
- Metody hodnocení
- Ukončení předmětu je formou písemného zápočtu: 1. Písemný test se skládá ze 4 otázek 2. Pro složení testu je nutné dosáhnout alespoň 50% úspěšnosti
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
B_RP_B Řízení podniku B
Vysoká škola finanční a správnízima 2016
- Rozsah
- 2/0/0. 8 hodin KS/semestr. 6 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Ing. Ludvík Filip (cvičící)
Ing. Mgr. Jaromír Tichý, Ph.D., MBA (cvičící) - Garance
- doc. Ing. Karel Havlíček, Ph.D., MBA
Katedra ekonomie a managementu (FES, KEM) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Lenka Bažantová - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- B_RP_B/vKV: Pá 7. 10. 15:45–17:15 KV202, 17:30–19:00 KV202, Pá 21. 10. 17:30–19:00 KV202, 19:15–20:45 KV202, J. Tichý
B_RP_B/vPV: So 26. 11. 14:00–15:30 E129, 15:45–17:15 E129, So 10. 12. 9:45–11:15 E129, 11:30–13:00 E129, L. Filip - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
B_RP_B Řízení podniku B
Vysoká škola finanční a správníléto 2016
- Rozsah
- 2/0. 8 hodin KS/semestr. 6 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- doc. Ing. Karel Havlíček, Ph.D., MBA (přednášející)
PaedDr. Ing. Otto Hain (cvičící)
Ing. Mgr. Jaromír Tichý, Ph.D., MBA (cvičící)
doc. Ing. Endre Tóth, DrSc. (cvičící)
Ing. Ivana Turková, Ph.D., MBA (cvičící) - Garance
- doc. Ing. Karel Havlíček, Ph.D., MBA
Katedra ekonomie a managementu (FES, KEM) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Ing. Edita Jerie, DiS. - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- B_RP_B/pMMO: každé liché pondělí 10:30–11:14 M14, každé liché pondělí 11:15–12:00 M14 a každé sudé pondělí 12:15–12:59 M21, každé sudé pondělí 13:00–13:45 M21, J. Tichý
B_RP_B/pMPH: Po 14:00–14:44 E306, Po 14:45–15:30 E306, O. Hain
B_RP_B/pPPPH: Út 12:15–12:59 E004, Út 13:00–13:45 E004, E. Tóth
B_RP_B/vMMO: Pá 12. 2. 15:30–17:00 M14, 17:15–18:45 M14, Pá 26. 2. 15:30–17:00 M14, 17:15–18:45 M14, I. Turková
B_RP_B/vMPH: Pá 4. 3. 12:00–13:30 E222, 13:45–15:15 E222, Pá 18. 3. 15:30–17:00 E222, Pá 1. 4. 13:45–15:15 E222, O. Hain
B_RP_B/vPPPH: So 19. 3. 8:00–9:30 E124, Pá 1. 4. 15:30–17:00 E124, Pá 15. 4. 13:45–15:15 E128, 15:30–17:00 E128, O. Hain - Předpoklady
- Tento předmět nemá žádné předpoklady.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je seznámit posluchače se základními procesy řízení podniku. Studenti se seznámí s rolí vlastníků a manažerů podniků, tvorbou střednědobých strategií a podstatou operativních řídících procesů v oblasti marketingu a obchodu, základů financí a dále řízení kvality, inovací a personálu. Zvláštní pozornost bude věnována roli manažerů, jejich kompetencím a odpovědnostem při řízení klíčových podnikových aktivit Studenti, kteří úspěšně dokončí daný kurz tak budou schopni vysvětlit základní podnikové procesy, založené na strategickém a operativním řízení.
- Osnova
- 1.Úloha managementu v hyperkonkurečním prostředí a procesní model řízení - Úloha a cíle vlastníka - Úloha a cíle manažerského týmu - Předpoklady pro práci v manažerském týmu - Procesní model řízení 2. Strategické řízení a plánování - Strategický plán a strategické cíle - Strategická analýza - Mise a vize - Strategické scénáře - Strategický controlling 3. Marketingové výzkumy a analýzy - Význam výzkumů v řízení podniku - Kvantitativní a kvalitativní výzkumy - Primární a sekundární data - Analýzy vzdáleného, blízkého a interního prostředí 4. Marketingové plánování - Řízení marketingových cílů - Marketingové strategie - Marketingový controlling 5. Obchodní plánování - Řízení obchodních plánů - Druhy obchodních plánů - Sestavování obchodních plánů - Vztah mezi marketingovým a obchodním plánem 6. Řízení obchodních forecastů - Význam obchodních forecastů v řízení podniku - Řízení forecastovaných odchylek - Forecasty a controlling 7. Řízení obchodních pohledávek - Obchodních pohledávky ve vazbě na životní cyklus odběratele - 1.-3. etapa řízení pohledávek 8.Finanční plánování - Plány výnosů a nákladů - Plány příjmů a výdajů - Plány bilanční 9. Modely řízení kvality - TQM/EFQM - QMS - BSC 10. Řízení inovací I - Procesní inovace - Strategické inovace 11. Řízení inovací II - Produktové inovace - Fáze produktových inovací - Inovační plán 12. Personální řízení - Budování manažerských týmů - Tvorba organizačních struktur
- Literatura
- povinná literatura
- HAVLÍČEK, Karel. Management: malé a střední firmy. 1. vyd. Praha: Vysoká škola finanční a správní, 2011, 210 s. ISBN 978-80-7408-056-2.
- doporučená literatura
- VEBER, Jaromír a kol. Management. Základy, moderní manažerské přístupy, výkonnost a prosperita. Praha : Management Press, 2009, 736 s. ISBN 80-7261-200-0
- SYNEK, Miloslav. a kol., Manažerská ekonomika. Praha: Grada Publishing, 2011. 471 s. ISBN 978-80-247-3494-1
- KISLINGEROVÁ, Eva. Manažerské finance. 3. vyd. Praha: C. H. Beck, 2010, xxxviii, 811 s. Beckova edice ekonomie. ISBN 978-80-7400-194-9.
- KAŠÍK, Milan a Karel HAVLÍČEK. Marketing při utváření podnikové strategie. 1. vyd. Praha: Vysoká škola finanční a správní, 2009, 256 s. ISBN 978-807-4080-227.
- ŠULÁK, Milan a Emil VACÍK. Strategické řízení v podnicích a projektech. Vyd. 1. Praha: Vysoká škola finanční a správní, 2005, 233 s. ISBN 80-867-5435-9.
- ŠULÁK, M., VACÍK, E., Strategické řízení v podnicích a projektech, Praha: Eupress, 2005 234 s. ISBN 80-86754-35-9.
- Výukové metody
- Výuka bude probíhat na bázi přednášek, v rámci kterých bude teorie doplňována praktickými příklady, na základě kterých si posluchač vytvoří představu o faktické úloze manažerů v podnikovém řízení. Přednášky v denním studiu, tutoriály v kombinovaném studiu, s ohledem na náročnost předmětu se očekává v denním studiu účast studentů na přednáškách; povinná účast na tutoriálech 50 %.
- Metody hodnocení
- Ukončení předmětu je formou písemného zápočtu: 1. Písemný test se skládá ze 4 otázek 2. Pro složení testu je nutné dosáhnout alespoň 50% úspěšnosti
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
B_RP_B Řízení podniku B
Vysoká škola finanční a správníléto 2015
- Rozsah
- 2/0. 8 hodin KS/semestr. 5 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Ing. Pavla Břečková, Ph.D. (cvičící)
PaedDr. Ing. Otto Hain (cvičící)
Ing. Přemysl Rohlíček (cvičící)
doc. Ing. Endre Tóth, DrSc. (cvičící) - Garance
- doc. Ing. Karel Havlíček, Ph.D., MBA
Katedra ekonomie a managementu (FES, KEM) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Ing. Edita Jerie, DiS. - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- B_RP_B/pMMO: Út 15:45–16:29 M27, Út 16:30–17:15 M27, P. Rohlíček
B_RP_B/pMPH: St 10:30–11:14 E007KC, St 11:15–12:00 E007KC, E. Tóth
B_RP_B/uMPH: Út 3. 3. 14:00–15:30 E124, Út 24. 3. 15:45–17:15 E123, 17:30–19:00 E123, Út 21. 4. 15:45–17:15 E123, P. Břečková
B_RP_B/vMPH: Pá 10. 4. 15:30–17:00 E123, 17:15–18:45 E123, Pá 24. 4. 15:30–17:00 E123, 17:15–18:45 E123, O. Hain - Předpoklady
- Tento předmět nemá žádné předpoklady.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je seznámit posluchače se základními procesy řízení podniku. Studenti se seznámí s rolí vlastníků a manažerů podniků, tvorbou střednědobých strategií a podstatou operativních řídících procesů v oblasti marketingu a obchodu, základů financí a dále řízení kvality, inovací a personálu. Zvláštní pozornost bude věnována roli manažerů, jejich kompetencím a odpovědnostem při řízení klíčových podnikových aktivit Studenti, kteří úspěšně dokončí daný kurz tak budou schopni vysvětlit základní podnikové procesy, založené na strategickém a operativním řízení.
- Osnova
- 1.Úloha managementu v hyperkonkurečním prostředí a procesní model řízení - Úloha a cíle vlastníka - Úloha a cíle manažerského týmu - Předpoklady pro práci v manažerském týmu - Procesní model řízení 2. Strategické řízení a plánování - Strategický plán a strategické cíle - Strategická analýza - Mise a vize - Strategické scénáře - Strategický controlling 3. Marketingové výzkumy a analýzy - Význam výzkumů v řízení podniku - Kvantitativní a kvalitativní výzkumy - Primární a sekundární data - Analýzy vzdáleného, blízkého a interního prostředí 4. Marketingové plánování - Řízení marketingových cílů - Marketingové strategie - Marketingový controlling 5. Obchodní plánování - Řízení obchodních plánů - Druhy obchodních plánů - Sestavování obchodních plánů - Vztah mezi marketingovým a obchodním plánem 6. Řízení obchodních forecastů - Význam obchodních forecastů v řízení podniku - Řízení forecastovaných odchylek - Forecasty a controlling 7. Řízení obchodních pohledávek - Obchodních pohledávky ve vazbě na životní cyklus odběratele - 1.-3. etapa řízení pohledávek 8.Finanční plánování - Plány výnosů a nákladů - Plány příjmů a výdajů - Plány bilanční 9. Modely řízení kvality - TQM/EFQM - QMS - BSC 10. Řízení inovací I - Procesní inovace - Strategické inovace 11. Řízení inovací II - Produktové inovace - Fáze produktových inovací - Inovační plán 12. Personální řízení - Budování manažerských týmů - Tvorba organizačních struktur
- Literatura
- povinná literatura
- HAVLÍČEK, Karel. Management: malé a střední firmy. 1. vyd. Praha: Vysoká škola finanční a správní, 2011, 210 s. ISBN 978-80-7408-056-2.
- doporučená literatura
- VEBER, Jaromír a kol. Management. Základy, moderní manažerské přístupy, výkonnost a prosperita. Praha : Management Press, 2009, 736 s. ISBN 80-7261-200-0
- SYNEK, Miloslav. a kol., Manažerská ekonomika. Praha: Grada Publishing, 2011. 471 s. ISBN 978-80-247-3494-1
- KISLINGEROVÁ, Eva. Manažerské finance. 3. vyd. Praha: C. H. Beck, 2010, xxxviii, 811 s. Beckova edice ekonomie. ISBN 978-80-7400-194-9.
- KAŠÍK, Milan a Karel HAVLÍČEK. Marketing při utváření podnikové strategie. 1. vyd. Praha: Vysoká škola finanční a správní, 2009, 256 s. ISBN 978-807-4080-227.
- ŠULÁK, Milan a Emil VACÍK. Strategické řízení v podnicích a projektech. Vyd. 1. Praha: Vysoká škola finanční a správní, 2005, 233 s. ISBN 80-867-5435-9.
- ŠULÁK, M., VACÍK, E., Strategické řízení v podnicích a projektech, Praha: Eupress, 2005 234 s. ISBN 80-86754-35-9.
- Výukové metody
- Výuka bude probíhat na bázi přednášek, v rámci kterých bude teorie doplňována praktickými příklady, na základě kterých si posluchač vytvoří představu o faktické úloze manažerů v podnikovém řízení. Přednášky v denním studiu, tutoriály v kombinovaném studiu, s ohledem na náročnost předmětu se očekává v denním studiu účast studentů na přednáškách; povinná účast na tutoriálech 50 %.
- Metody hodnocení
- Ukončení předmětu je formou písemného zápočtu: 1. Písemný test se skládá ze 4 otázek 2. Pro složení testu je nutné dosáhnout alespoň 50% úspěšnosti
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
B_RP_B Řízení podniku B
Vysoká škola finanční a správnízima 2014
- Rozsah
- 2/0. 8 hodin KS/semestr. 5 kr. Doporučované ukončení: zk. Jiná možná ukončení: z.
- Vyučující
- doc. Ing. Karel Havlíček, Ph.D., MBA (přednášející)
doc. Ing. Endre Tóth, DrSc. (cvičící) - Garance
- doc. Ing. Karel Havlíček, Ph.D., MBA
Katedra ekonomie a managementu (FES, KEM) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Ing. Edita Jerie, DiS. - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- B_RP_B/pPPPH: St 15:45–16:29 E128, St 16:30–17:15 E128, E. Tóth
- Předpoklady
- Absolvování předmětu Marketing
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je seznámit posluchače se základními procesy řízení podniku. Studenti se seznámí s rolí vlastníků a manažerů podniků, tvorbou střednědobých strategií a podstatou operativních řídících procesů v oblasti marketingu a obchodu, základů financí a dále řízení kvality, inovací a personálu. Zvláštní pozornost bude věnována roli manažerů, jejich kompetencím a odpovědnostem při řízení klíčových podnikových aktivit Studenti, kteří úspěšně dokončí daný kurz tak budou schopni vysvětlit základní podnikové procesy, založené na strategickém a operativním řízení.
- Osnova
- 1.Úloha managementu v hyperkonkurečním prostředí a procesní model řízení - Úloha a cíle vlastníka - Úloha a cíle manažerského týmu - Předpoklady pro práci v manažerském týmu - Procesní model řízení 2. Strategické řízení a plánování - Strategický plán a strategické cíle - Strategická analýza - Mise a vize - Strategické scénáře - Strategický controlling 3. Marketingové výzkumy a analýzy - Význam výzkumů v řízení podniku - Kvantitativní a kvalitativní výzkumy - Primární a sekundární data - Analýzy vzdáleného, blízkého a interního prostředí 4. Marketingové plánování - Řízení marketingových cílů - Marketingové strategie - Marketingový controlling 5. Obchodní plánování - Řízení obchodních plánů - Druhy obchodních plánů - Sestavování obchodních plánů - Vztah mezi marketingovým a obchodním plánem 6. Řízení obchodních forecastů - Význam obchodních forecastů v řízení podniku - Řízení forecastovaných odchylek - Forecasty a controlling 7. Řízení obchodních pohledávek - Obchodních pohledávky ve vazbě na životní cyklus odběratele - 1.-3. etapa řízení pohledávek 8.Finanční plánování - Plány výnosů a nákladů - Plány příjmů a výdajů - Plány bilanční 9. Modely řízení kvality - TQM/EFQM - QMS - BSC 10. Řízení inovací I - Procesní inovace - Strategické inovace 11. Řízení inovací II - Produktové inovace - Fáze produktových inovací - Inovační plán 12. Personální řízení - Budování manažerských týmů - Tvorba organizačních struktur
- Literatura
- povinná literatura
- HAVLÍČEK, Karel. Management: malé a střední firmy. 1. vyd. Praha: Vysoká škola finanční a správní, 2011, 210 s. ISBN 978-80-7408-056-2.
- doporučená literatura
- ŠULÁK, M., VACÍK, E., Strategické řízení v podnicích a projektech, Praha: Eupress, 2005 234 s. ISBN 80-86754-35-9.
- VEBER, J. a kol.: Management – základy, moderní manažerské přístupy, výkonnost a prosperita. Praha: Management Press, 2009. 734 s. ISBN 978-80-7261-200-0.
- SYNEK, M. a kol., Manažerská ekonomika. Praha: Grada Publishing, 2011.471 s.ISBN 978-80-247-3494-1
- KISLINGEROVÁ, E. a kol.: Manažerské finance. Praha: C. H. Beck, 2010, 811s. ISBN 978-80-7400-194-9.
- KAŠÍK, Milan a Karel HAVLÍČEK. Marketing při utváření podnikové strategie. 1. vyd. Praha: Vysoká škola finanční a správní, 2009, 256 s. ISBN 978-807-4080-227.
- Výukové metody
- Výuka bude probíhat na bázi přednášek, v rámci kterých bude teorie doplňována praktickými příklady, na základě kterých si posluchač vytvoří představu o faktické úloze manažerů v podnikovém řízení. Přednášky v denním studiu, tutoriály v kombinovaném studiu, s ohledem na náročnost předmětu se očekává v denním studiu účast studentů na přednáškách; povinná účast na tutoriálech 50 %.
- Metody hodnocení
- Ukončení předmětu je formou písemného zápočtu: 1. Písemný test se skládá ze 4 otázek 2. Pro složení testu je nutné dosáhnout alespoň 50% úspěšnosti
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Aa1.
B_RP_B Řízení podniku B
Vysoká škola finanční a správníléto 2014
- Rozsah
- 2/0. 8 hodin KS/semestr. 5 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Ing. Pavla Břečková, Ph.D. (cvičící)
PaedDr. Ing. Otto Hain (cvičící)
doc. Ing. Karel Havlíček, Ph.D., MBA (cvičící)
Ing. Mgr. Jaromír Tichý, Ph.D., MBA (cvičící)
doc. Ing. Endre Tóth, DrSc. (cvičící) - Garance
- doc. Ing. Karel Havlíček, Ph.D., MBA
Katedra ekonomie a managementu (FES, KEM) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Ing. Edita Jerie, DiS. - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- B_RP_B/pMMO: Út 12:15–12:59 M27, Út 13:00–13:45 M27, J. Tichý
B_RP_B/pMPH: St 12:15–12:59 E004, St 13:00–13:45 E004, E. Tóth
B_RP_B/uMKL: Út 18. 2. 14:00–15:30 K212, 15:45–17:15 K212, Út 25. 2. 14:00–15:30 K312, Út 18. 3. 19:15–20:45 K212, E. Tóth
B_RP_B/uMPH: Út 11. 3. 14:00–15:30 E127, 15:45–17:15 E127, Út 8. 4. 14:00–15:30 E127, 15:45–17:15 E127, P. Břečková
B_RP_B/vMMO: Pá 14. 2. 12:00–13:30 M14, Pá 28. 2. 12:00–13:30 M14, Pá 28. 3. 12:00–13:30 M14, Pá 11. 4. 12:00–13:30 M14, J. Tichý
B_RP_B/vMPH: Pá 4. 4. 12:00–13:30 E223, 13:45–15:15 E223, Pá 18. 4. 12:00–13:30 E223, 13:45–15:15 E223, O. Hain - Předpoklady
- Absolvování předmětu Marketing
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je seznámit posluchače se základními procesy řízení podniku. Studenti se seznámí s rolí vlastníků a manažerů podniků, tvorbou střednědobých strategií a podstatou operativních řídících procesů v oblasti marketingu a obchodu, základů financí a dále řízení kvality, inovací a personálu. Zvláštní pozornost bude věnována roli manažerů, jejich kompetencím a odpovědnostem při řízení klíčových podnikových aktivit Studenti, kteří úspěšně dokončí daný kurz tak budou schopni vysvětlit základní podnikové procesy, založené na strategickém a operativním řízení.
- Osnova
- 1.Úloha managementu v hyperkonkurečním prostředí a procesní model řízení - Úloha a cíle vlastníka - Úloha a cíle manažerského týmu - Předpoklady pro práci v manažerském týmu - Procesní model řízení 2. Strategické řízení a plánování - Strategický plán a strategické cíle - Strategická analýza - Mise a vize - Strategické scénáře - Strategický controlling 3. Marketingové výzkumy a analýzy - Význam výzkumů v řízení podniku - Kvantitativní a kvalitativní výzkumy - Primární a sekundární data - Analýzy vzdáleného, blízkého a interního prostředí 4. Marketingové plánování - Řízení marketingových cílů - Marketingové strategie - Marketingový controlling 5. Obchodní plánování - Řízení obchodních plánů - Druhy obchodních plánů - Sestavování obchodních plánů - Vztah mezi marketingovým a obchodním plánem 6. Řízení obchodních forecastů - Význam obchodních forecastů v řízení podniku - Řízení forecastovaných odchylek - Forecasty a controlling 7. Řízení obchodních pohledávek - Obchodních pohledávky ve vazbě na životní cyklus odběratele - 1.-3. etapa řízení pohledávek 8.Finanční plánování - Plány výnosů a nákladů - Plány příjmů a výdajů - Plány bilanční 9. Modely řízení kvality - TQM/EFQM - QMS - BSC 10. Řízení inovací I - Procesní inovace - Strategické inovace 11. Řízení inovací II - Produktové inovace - Fáze produktových inovací - Inovační plán 12. Personální řízení - Budování manažerských týmů - Tvorba organizačních struktur
- Literatura
- povinná literatura
- HAVLÍČEK, Karel. Management: malé a střední firmy. 1. vyd. Praha: Vysoká škola finanční a správní, 2011, 210 s. ISBN 978-80-7408-056-2.
- doporučená literatura
- KISLINGEROVÁ, Eva. Manažerské finance. 3. vyd. Praha: C. H. Beck, 2010, xxxviii, 811 s. Beckova edice ekonomie. ISBN 978-80-7400-194-9.
- ŠULÁK, Milan a Emil VACÍK. Strategické řízení v podnicích a projektech. Vyd. 1. Praha: Vysoká škola finanční a správní, 2005, 233 s. ISBN 80-867-5435-9.
- SYNEK, Miloslav. a kol., Manažerská ekonomika. Praha: Grada Publishing, 2011. 471 s. ISBN 978-80-247-3494-1
- ŠULÁK, M., VACÍK, E., Strategické řízení v podnicích a projektech, Praha: Eupress, 2005 234 s. ISBN 80-86754-35-9.
- KAŠÍK, Milan a Karel HAVLÍČEK. Marketing při utváření podnikové strategie. 1. vyd. Praha: Vysoká škola finanční a správní, 2009, 256 s. ISBN 978-807-4080-227.
- VEBER, Jaromír a kol. Management. Základy, moderní manažerské přístupy, výkonnost a prosperita. Praha : Management Press, 2009, 736 s. ISBN 80-7261-200-0
- Výukové metody
- Výuka bude probíhat na bázi přednášek, v rámci kterých bude teorie doplňována praktickými příklady, na základě kterých si posluchač vytvoří představu o faktické úloze manažerů v podnikovém řízení. Přednášky v denním studiu, tutoriály v kombinovaném studiu, s ohledem na náročnost předmětu se očekává v denním studiu účast studentů na přednáškách; povinná účast na tutoriálech 50 %.
- Metody hodnocení
- Ukončení předmětu je formou písemného zápočtu: 1. Písemný test se skládá ze 4 otázek 2. Pro složení testu je nutné dosáhnout alespoň 50% úspěšnosti
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Aa1.
B_RP_B Řízení podniku B
Vysoká škola finanční a správnízima 2013
- Rozsah
- 2/0. 8 hodin KS/semestr. 5 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- doc. Ing. Karel Havlíček, Ph.D., MBA (cvičící)
doc. Ing. Endre Tóth, DrSc. (cvičící) - Garance
- doc. Ing. Karel Havlíček, Ph.D., MBA
Katedra ekonomie a managementu (FES, KEM) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Ing. Edita Jerie, DiS. - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- B_RP_B/pPPPH: St 14:00–14:44 E126, St 14:45–15:30 E126, E. Tóth
B_RP_B/vPPPH: So 12. 10. 8:00–9:30 E127, 9:45–11:15 E127, Pá 8. 11. 15:30–17:00 E127, 17:15–18:45 E127, K. Havlíček - Předpoklady
- Absolvování předmětu Marketing
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je seznámit posluchače se základními procesy řízení podniku. Studenti se seznámí s rolí vlastníků a manažerů podniků, tvorbou střednědobých strategií a podstatou operativních řídících procesů v oblasti marketingu a obchodu, základů financí a dále řízení kvality, inovací a personálu. Zvláštní pozornost bude věnována roli manažerů, jejich kompetencím a odpovědnostem při řízení klíčových podnikových aktivit Studenti, kteří úspěšně dokončí daný kurz tak budou schopni vysvětlit základní podnikové procesy, založené na strategickém a operativním řízení.
- Osnova
- 1.Úloha managementu v hyperkonkurečním prostředí a procesní model řízení - Úloha a cíle vlastníka - Úloha a cíle manažerského týmu - Předpoklady pro práci v manažerském týmu - Procesní model řízení 2. Strategické řízení a plánování - Strategický plán a strategické cíle - Strategická analýza - Mise a vize - Strategické scénáře - Strategický controlling 3. Marketingové výzkumy a analýzy - Význam výzkumů v řízení podniku - Kvantitativní a kvalitativní výzkumy - Primární a sekundární data - Analýzy vzdáleného, blízkého a interního prostředí 4. Marketingové plánování - Řízení marketingových cílů - Marketingové strategie - Marketingový controlling 5. Obchodní plánování - Řízení obchodních plánů - Druhy obchodních plánů - Sestavování obchodních plánů - Vztah mezi marketingovým a obchodním plánem 6. Řízení obchodních forecastů - Význam obchodních forecastů v řízení podniku - Řízení forecastovaných odchylek - Forecasty a controlling 7. Řízení obchodních pohledávek - Obchodních pohledávky ve vazbě na životní cyklus odběratele - 1.-3. etapa řízení pohledávek 8.Finanční plánování - Plány výnosů a nákladů - Plány příjmů a výdajů - Plány bilanční 9. Modely řízení kvality - TQM/EFQM - QMS - BSC 10. Řízení inovací I - Procesní inovace - Strategické inovace 11. Řízení inovací II - Produktové inovace - Fáze produktových inovací - Inovační plán 12. Personální řízení - Budování manažerských týmů - Tvorba organizačních struktur
- Literatura
- povinná literatura
- HAVLÍČEK, Karel. Management: malé a střední firmy. 1. vyd. Praha: Vysoká škola finanční a správní, 2011, 210 s. ISBN 978-80-7408-056-2.
- doporučená literatura
- ŠULÁK, M., VACÍK, E., Strategické řízení v podnicích a projektech, Praha: Eupress, 2005 234 s. ISBN 80-86754-35-9.
- VEBER, J. a kol.: Management – základy, moderní manažerské přístupy, výkonnost a prosperita. Praha: Management Press, 2009. 734 s. ISBN 978-80-7261-200-0.
- SYNEK, M. a kol., Manažerská ekonomika. Praha: Grada Publishing, 2011.471 s.ISBN 978-80-247-3494-1
- KISLINGEROVÁ, E. a kol.: Manažerské finance. Praha: C. H. Beck, 2010, 811s. ISBN 978-80-7400-194-9.
- KAŠÍK, Milan a Karel HAVLÍČEK. Marketing při utváření podnikové strategie. 1. vyd. Praha: Vysoká škola finanční a správní, 2009, 256 s. ISBN 978-807-4080-227.
- Výukové metody
- Výuka bude probíhat na bázi přednášek, v rámci kterých bude teorie doplňována praktickými příklady, na základě kterých si posluchač vytvoří představu o faktické úloze manažerů v podnikovém řízení. Přednášky v denním studiu, tutoriály v kombinovaném studiu, s ohledem na náročnost předmětu se očekává v denním studiu účast studentů na přednáškách; povinná účast na tutoriálech 50 %.
- Metody hodnocení
- Ukončení předmětu je formou písemného zápočtu: 1. Písemný test se skládá ze 4 otázek 2. Pro složení testu je nutné dosáhnout alespoň 50% úspěšnosti
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Aa1.
B_RP_B Řízení podniku B
Vysoká škola finanční a správníléto 2013
- Rozsah
- 2/0. 8 hodin KS/semestr. 5 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Ing. Pavla Břečková, Ph.D. (cvičící)
PaedDr. Ing. Otto Hain (cvičící)
doc. Ing. Karel Havlíček, Ph.D., MBA (cvičící)
Ing. Martin Petrášek (cvičící)
Ing. Mgr. Jaromír Tichý, Ph.D., MBA (cvičící)
doc. Ing. Endre Tóth, DrSc. (cvičící) - Garance
- doc. Ing. Karel Havlíček, Ph.D., MBA
Katedra ekonomie a managementu (FES, KEM) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Ing. Mgr. Dina Riegerová - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- B_RP_B/pMMO: každé sudé pondělí 14:00–14:44 M01, každé sudé pondělí 14:45–15:30 M01, každé sudé pondělí 15:45–16:29 M01, každé sudé pondělí 16:30–17:15 M01, E. Tóth
B_RP_B/pMPH: každé liché úterý 14:00–14:44 E004, každé liché úterý 14:45–15:30 E004, každé liché úterý 15:45–16:29 E004, každé liché úterý 16:30–17:15 E004, M. Petrášek
B_RP_B/uMKL: Út 12. 2. 14:00–15:30 K312, 15:45–17:15 K312, Út 19. 2. 17:30–19:00 K312, 19:15–20:45 K312, E. Tóth
B_RP_B/uMPH: Út 5. 2. 14:00–15:30 E129, 15:45–17:15 E129, Út 5. 3. 14:00–15:30 E129, 15:45–17:15 E129, P. Břečková
B_RP_B/vMMO: So 23. 2. 8:00–9:30 M24, 9:45–11:15 M24, So 23. 3. 8:00–9:30 M24, 9:45–11:15 M24, J. Tichý
B_RP_B/vM2PH: Pá 15. 2. 15:30–17:00 E223, 17:15–18:45 E223, Pá 15. 3. 15:30–17:00 E223, 17:15–18:45 E223, K. Havlíček
B_RP_B/vM3PH: Pá 5. 4. 15:30–17:00 E224, 17:15–18:45 E224, Pá 19. 4. 15:30–17:00 E224, 17:15–18:45 E224, O. Hain - Předpoklady
- Absolvování předmětu Marketing
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je seznámit posluchače se základními procesy řízení podniku. Studenti se seznámí s rolí vlastníků a manažerů podniků, tvorbou střednědobých strategií a podstatou operativních řídících procesů v oblasti marketingu a obchodu, základů financí a dále řízení kvality, inovací a personálu. Zvláštní pozornost bude věnována roli manažerů, jejich kompetencím a odpovědnostem při řízení klíčových podnikových aktivit Studenti, kteří úspěšně dokončí daný kurz tak budou schopni vysvětlit základní podnikové procesy, založené na strategickém a operativním řízení.
- Osnova
- 1.Úloha managementu v hyperkonkurečním prostředí a procesní model řízení - Úloha a cíle vlastníka - Úloha a cíle manažerského týmu - Předpoklady pro práci v manažerském týmu - Procesní model řízení 2. Strategické řízení a plánování - Strategický plán a strategické cíle - Strategická analýza - Mise a vize - Strategické scénáře - Strategický controlling 3. Marketingové výzkumy a analýzy - Význam výzkumů v řízení podniku - Kvantitativní a kvalitativní výzkumy - Primární a sekundární data - Analýzy vzdáleného, blízkého a interního prostředí 4. Marketingové plánování - Řízení marketingových cílů - Marketingové strategie - Marketingový controlling 5. Obchodní plánování - Řízení obchodních plánů - Druhy obchodních plánů - Sestavování obchodních plánů - Vztah mezi marketingovým a obchodním plánem 6. Řízení obchodních forecastů - Význam obchodních forecastů v řízení podniku - Řízení forecastovaných odchylek - Forecasty a controlling 7. Řízení obchodních pohledávek - Obchodních pohledávky ve vazbě na životní cyklus odběratele - 1.-3. etapa řízení pohledávek 8.Finanční plánování - Plány výnosů a nákladů - Plány příjmů a výdajů - Plány bilanční 9. Modely řízení kvality - TQM/EFQM - QMS - BSC 10. Řízení inovací I - Procesní inovace - Strategické inovace 11. Řízení inovací II - Produktové inovace - Fáze produktových inovací - Inovační plán 12. Personální řízení - Budování manažerských týmů - Tvorba organizačních struktur
- Literatura
- povinná literatura
- HAVLÍČEK, Karel. Management: malé a střední firmy. 1. vyd. Praha: Vysoká škola finanční a správní, 2011, 210 s. ISBN 978-80-7408-056-2.
- doporučená literatura
- KISLINGEROVÁ, Eva. Manažerské finance. 3. vyd. Praha: C. H. Beck, 2010, xxxviii, 811 s. Beckova edice ekonomie. ISBN 978-80-7400-194-9.
- ŠULÁK, Milan a Emil VACÍK. Strategické řízení v podnicích a projektech. Vyd. 1. Praha: Vysoká škola finanční a správní, 2005, 233 s. ISBN 80-867-5435-9.
- SYNEK, Miloslav. a kol., Manažerská ekonomika. Praha: Grada Publishing, 2011. 471 s. ISBN 978-80-247-3494-1
- ŠULÁK, M., VACÍK, E., Strategické řízení v podnicích a projektech, Praha: Eupress, 2005 234 s. ISBN 80-86754-35-9.
- KAŠÍK, Milan a Karel HAVLÍČEK. Marketing při utváření podnikové strategie. 1. vyd. Praha: Vysoká škola finanční a správní, 2009, 256 s. ISBN 978-807-4080-227.
- VEBER, Jaromír a kol. Management. Základy, moderní manažerské přístupy, výkonnost a prosperita. Praha : Management Press, 2009, 736 s. ISBN 80-7261-200-0
- Výukové metody
- Výuka bude probíhat na bázi přednášek, v rámci kterých bude teorie doplňována praktickými příklady, na základě kterých si posluchač vytvoří představu o faktické úloze manažerů v podnikovém řízení. Přednášky v denním studiu, tutoriály v kombinovaném studiu, s ohledem na náročnost předmětu se očekává v denním studiu účast studentů na přednáškách; povinná účast na tutoriálech 50 %.
- Metody hodnocení
- Ukončení předmětu je formou písemného zápočtu: 1. Písemný test se skládá ze 4 otázek 2. Pro složení testu je nutné dosáhnout alespoň 50% úspěšnosti
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Aa1.
B_RP_B Řízení podniku B
Vysoká škola finanční a správnízima 2012
- Rozsah
- 2/0. 8 hodin KS/semestr. 5 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- PaedDr. Ing. Otto Hain (cvičící)
doc. Ing. Endre Tóth, DrSc. (cvičící) - Garance
- doc. Ing. Karel Havlíček, Ph.D., MBA
Katedra ekonomie a managementu (FES, KEM) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Ing. Mgr. Dina Riegerová - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- B_RP_B/pPPPH: Čt 12:15–12:59 E305, Čt 13:00–13:45 E305, E. Tóth
B_RP_B/vPPPH: Pá 30. 11. 17:15–18:45 E126, 19:00–20:30 E126, Pá 14. 12. 15:30–17:00 E126, Pá 11. 1. 12:00–13:30 E004, O. Hain - Předpoklady
- Absolvování předmětu Marketing
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je seznámit posluchače se základními procesy řízení podniku. Studenti se seznámí s rolí vlastníků a manažerů podniků, tvorbou střednědobých strategií a podstatou operativních řídících procesů v oblasti marketingu a obchodu, základů financí a dále řízení kvality, inovací a personálu. Zvláštní pozornost bude věnována roli manažerů, jejich kompetencím a odpovědnostem při řízení klíčových podnikových aktivit Studenti, kteří úspěšně dokončí daný kurz tak budou schopni vysvětlit základní podnikové procesy, založené na strategickém a operativním řízení.
- Osnova
- 1.Úloha managementu v hyperkonkurečním prostředí a procesní model řízení - Úloha a cíle vlastníka - Úloha a cíle manažerského týmu - Předpoklady pro práci v manažerském týmu - Procesní model řízení 2. Strategické řízení a plánování - Strategický plán a strategické cíle - Strategická analýza - Mise a vize - Strategické scénáře - Strategický controlling 3. Marketingové výzkumy a analýzy - Význam výzkumů v řízení podniku - Kvantitativní a kvalitativní výzkumy - Primární a sekundární data - Analýzy vzdáleného, blízkého a interního prostředí 4. Marketingové plánování - Řízení marketingových cílů - Marketingové strategie - Marketingový controlling 5. Obchodní plánování - Řízení obchodních plánů - Druhy obchodních plánů - Sestavování obchodních plánů - Vztah mezi marketingovým a obchodním plánem 6. Řízení obchodních forecastů - Význam obchodních forecastů v řízení podniku - Řízení forecastovaných odchylek - Forecasty a controlling 7. Řízení obchodních pohledávek - Obchodních pohledávky ve vazbě na životní cyklus odběratele - 1.-3. etapa řízení pohledávek 8.Finanční plánování - Plány výnosů a nákladů - Plány příjmů a výdajů - Plány bilanční 9. Modely řízení kvality - TQM/EFQM - QMS - BSC 10. Řízení inovací I - Procesní inovace - Strategické inovace 11. Řízení inovací II - Produktové inovace - Fáze produktových inovací - Inovační plán 12. Personální řízení - Budování manažerských týmů - Tvorba organizačních struktur
- Literatura
- povinná literatura
- HAVLÍČEK, Karel. Management: malé a střední firmy. 1. vyd. Praha: Vysoká škola finanční a správní, 2011, 210 s. ISBN 978-80-7408-056-2.
- doporučená literatura
- ŠULÁK, M., VACÍK, E., Strategické řízení v podnicích a projektech, Praha: Eupress, 2005 234 s. ISBN 80-86754-35-9.
- VEBER, J. a kol.: Management – základy, moderní manažerské přístupy, výkonnost a prosperita. Praha: Management Press, 2009. 734 s. ISBN 978-80-7261-200-0.
- SYNEK, M. a kol., Manažerská ekonomika. Praha: Grada Publishing, 2011.471 s.ISBN 978-80-247-3494-1
- KISLINGEROVÁ, E. a kol.: Manažerské finance. Praha: C. H. Beck, 2010, 811s. ISBN 978-80-7400-194-9.
- KAŠÍK, Milan a Karel HAVLÍČEK. Marketing při utváření podnikové strategie. 1. vyd. Praha: Vysoká škola finanční a správní, 2009, 256 s. ISBN 978-807-4080-227.
- Výukové metody
- Výuka bude probíhat na bázi přednášek, v rámci kterých bude teorie doplňována praktickými příklady, na základě kterých si posluchač vytvoří představu o faktické úloze manažerů v podnikovém řízení. Přednášky v denním studiu, tutoriály v kombinovaném studiu, s ohledem na náročnost předmětu se očekává v denním studiu účast studentů na přednáškách; povinná účast na tutoriálech 50 %.
- Metody hodnocení
- Ukončení předmětu je formou písemného zápočtu: 1. Písemný test se skládá ze 4 otázek 2. Pro složení testu je nutné dosáhnout alespoň 50% úspěšnosti
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Aa2.
B_RP_B Řízení podniku B
Vysoká škola finanční a správníléto 2012
- Rozsah
- 2/0. 8 hodin KS/semestr. 5 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Ing. Zdeněk Bezděka (cvičící)
doc. Ing. Karel Havlíček, Ph.D., MBA (cvičící)
doc. Ing. Endre Tóth, DrSc. (cvičící) - Garance
- doc. Ing. Karel Havlíček, Ph.D., MBA
Katedra ekonomie a managementu (FES, KEM) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Mgr. Kateřina Pittnerová - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- B_RP_B/pMMO: Út 12:15–12:59 M24, Út 13:00–13:45 M24, Z. Bezděka
B_RP_B/pMPH: Po 8:45–9:29 E007KC, Po 9:30–10:15 E007KC, E. Tóth
B_RP_B/sMKL: St 21. 3. 14:00–15:30 K211, 15:45–17:15 K211, St 11. 4. 17:30–19:00 K211, 19:15–20:45 K211, E. Tóth
B_RP_B/sMPH: St 22. 2. 14:00–15:30 E228, St 29. 2. 15:45–17:15 E228, St 14. 3. 15:45–17:15 E228, St 28. 3. 15:45–17:15 E228, E. Tóth
B_RP_B/vMMO: Pá 16. 3. 13:45–15:15 M16, 15:30–17:00 M16, Pá 30. 3. 17:15–18:45 M16, Pá 20. 4. 17:15–18:45 M16, Z. Bezděka
B_RP_B/vM2PH: So 18. 2. 11:30–13:00 E223, So 3. 3. 9:45–11:15 E223, 11:30–13:00 E223, Pá 16. 3. 15:30–17:00 E223, K. Havlíček
B_RP_B/vM3PH: Pá 30. 3. 15:30–17:00 E224, 17:15–18:45 E224, So 5. 5. 9:45–11:15 E224, 11:30–13:00 E224, K. Havlíček - Předpoklady
- Absolvování předmětů Mikroekonomie a Marketing
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je seznámit posluchače se základními procesy řízení podniku. Studenti se seznámí s rolí vlastníků a manažerů podniků, tvorbou střednědobých strategií a podstatou operativních řídících procesů v oblasti marketingu a obchodu, řízení financí, jakosti a inovací. Zvláštní pozornost bude věnována roli manažerů, jejich kompetencím a odpovědnostem při řízení klíčových podnikových aktivit.
- Osnova
- Osnova – obsah a vymezení jednotlivých přednášek je k nalezení v metodických listech (ML).
- Literatura
- povinná literatura
- Havlíček,K.: Management & Controlling malé a střední firmy, Eupress, 2011
- neurčeno
- Stýblo, J. : Management současný a budoucí, Professional publishing, 2008
- Kašík, M., Havlíček, K. : Marketing při utváření podnikové strategie, Eupress, 2009
- Pitra, Z : Management inovačních aktivit, Linde, 2006
- Havlíček, K. : Úloha manažerů v řízení podniku, Eupress, 2009
- Synek, M. a kol : Manažerská ekonomika, Grada publishing, 2007
- Výukové metody
- Výuka bude probíhat na bázi přednášek, v rámci kterých bude teorie doplňována praktickými příklady, na základě kterých si posluchač vytvoří představu o faktické úloze manažerů v podnikovém řízení. Minimální povinná účast na řízených skupinových konzultacích v kombinované formě studia je 50%. Studentům, kteří nesplní povinný rozsah účasti, mohou být v průběhu semestru zadány dodatečné studijní povinnosti (v míře, která umožní prokázat studijní výsledky a získané kompetence nezbytné pro úspěšné zakončení předmětu).
- Metody hodnocení
- Předmět je ukončen zkouškou, podmínky pro zakončení předmětu budou sděleny na přednáškách, hlavní pozornost při zkoušce a zápočtu bude věnována tzv.klíčovým pojmům, uvedeným v ML.
- Informace učitele
- Absolvováním předmětu RP B získají studenti oboru Marketingové komunikace rovněž základní informace o oboru Řízení podniku a podnikové finance (zejména směru Obchod a marketing) na kterém mohou v případě zájmu pokračovat v mgr studiu.
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
B_RP_B Řízení podniku B
Vysoká škola finanční a správnízima 2011
- Rozsah
- 2/0. 8 hodin KS/semestr. 5 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- doc. Ing. Karel Havlíček, Ph.D., MBA (cvičící)
- Garance
- doc. Ing. Karel Havlíček, Ph.D., MBA
Katedra ekonomie a managementu (FES, KEM) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Mgr. Kateřina Pittnerová - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- B_RP_B/vPPPH: So 19. 11. 9:45–11:15 E124, 11:30–13:00 E124, So 17. 12. 9:45–11:15 E124, 11:30–13:00 E124, K. Havlíček
- Předpoklady
- Absolvování předmětů Mikroekonomie a Marketing
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je seznámit posluchače se základními procesy řízení podniku. Studenti se seznámí s rolí vlastníků a manažerů podniků, tvorbou střednědobých strategií a podstatou operativních řídících procesů v oblasti marketingu a obchodu, řízení financí, jakosti a inovací. Zvláštní pozornost bude věnována roli manažerů, jejich kompetencím a odpovědnostem při řízení klíčových podnikových aktivit.
- Osnova
- Osnova – obsah a vymezení jednotlivých přednášek je k nalezení v metodických listech (ML).
- Literatura
- povinná literatura
- Havlíček,K.: Management & Controlling malé a střední firmy, Eupress, 2011(vyjde v 11/2011)
- neurčeno
- Stýblo, J. : Management současný a budoucí, Professional publishing, 2008
- Pitra, Z : Management inovačních aktivit, Linde, 2006
- Havlíček, K. : Úloha manažerů v řízení podniku, Eupress, 2009
- Synek, M. a kol : Manažerská ekonomika, Grada publishing, 2007
- Kašík, M., Havlíček, K. : Marketing při utváření podnikové strategie, Eupress, 2009
- Výukové metody
- Výuka bude probíhat na bázi přednášek, v rámci kterých bude teorie doplňována praktickými příklady, na základě kterých si posluchač vytvoří představu o faktické úloze manažerů v podnikovém řízení.
- Metody hodnocení
- Předmět je ukončen zkouškou, podmínky pro zakončení předmětu budou sděleny na přednáškách, hlavní pozornost při zkoušce a zápočtu bude věnována tzv.klíčovým pojmům, uvedeným v ML.
- Informace učitele
- Absolvováním předmětu RP B získají studenti oboru Marketingové komunikace rovněž základní informace o oboru Řízení podniku a podnikové finance (zejména směru Obchod a marketing) na kterém mohou v případě zájmu pokračovat v mgr studiu.
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
B_RP_B Řízení podniku B
Vysoká škola finanční a správníléto 2011
- Rozsah
- 2/0. 8 hodin/semestr. 5 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Ing. Pavel Babka, MBA (cvičící)
Ing. Zdeněk Bezděka (cvičící)
doc. Ing. Karel Havlíček, Ph.D., MBA (cvičící)
Ing. Barnabáš Krešne (cvičící)
doc. Ing. Endre Tóth, DrSc. (cvičící) - Garance
- doc. Ing. Karel Havlíček, Ph.D., MBA
Katedra ekonomie a managementu (FES, KEM) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Mgr. Kateřina Pittnerová - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- B_RP_B/pMMO: Po 10:30–11:14 M24, Po 11:15–12:00 M24, Z. Bezděka
B_RP_B/pMPH: každé liché pondělí 10:30–11:14 E007KC, každé liché pondělí 11:15–12:00 E007KC a každé sudé pondělí 10:30–11:14 E230, každé sudé pondělí 11:15–12:00 E230, E. Tóth
B_RP_B/uMKL: Út 8. 3. 17:30–19:00 K207, 19:15–20:45 K207, Út 22. 3. 17:30–19:00 K206, 19:15–20:45 K206, P. Babka
B_RP_B/uMPH: Út 15. 3. 17:30–19:00 E124, Út 22. 3. 15:45–17:15 E124, 17:30–19:00 E124, Út 29. 3. 17:30–19:00 E124, E. Tóth
B_RP_B/vMMO: So 5. 3. 8:00–9:30 M17, 9:45–11:15 M17, So 16. 4. 14:00–15:30 M27, 15:45–17:15 M27, B. Krešne
B_RP_B/vM2PH: So 19. 2. 14:00–15:30 E225, Pá 4. 3. 13:45–15:15 E225, 15:30–17:00 E225, Pá 1. 4. 17:15–18:45 E225, K. Havlíček
B_RP_B/vM3PH: So 19. 2. 9:45–11:15 E227, 11:30–13:00 E227, So 19. 3. 9:45–11:15 E227, 11:30–13:00 E227, K. Havlíček - Předpoklady
- Absolvování předmětů Mikroekonomie a Marketing
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je seznámit posluchače se základními procesy řízení podniku. Studenti se seznámí s rolí vlastníků a manažerů podniků, tvorbou střednědobých strategií a podstatou operativních řídících procesů v oblasti marketingu a obchodu, řízení financí, jakosti a inovací. Zvláštní pozornost bude věnována roli manažerů, jejich kompetencím a odpovědnostem při řízení klíčových podnikových aktivit.
- Osnova
- Osnova – obsah a vymezení jednotlivých přednášek je k nalezení v metodických listech (ML).
- Literatura
- povinná literatura
- Kašík, M., Havlíček, K. : Marketing při utváření podnikové strategie, Eupress, 2009
- Mikovcová, H. : Controlling v praxi, Vydavatelství Aleš Čeněk, 2007
- Stýblo, J. : Management současný a budoucí, Professional publishing, 2008
- Synek, M. a kol : Manažerská ekonomika, Grada publishing, 2007
- Havlíček, K. : Úloha manažerů v řízení podniku, Eupress, 2009
- Pitra, Z : Management inovačních aktivit, Linde, 2006
- Machková, H.,Černohlávková,E., Sato,A. a kol.: Mezinárodní obchodní operace, Grada publishing 2003
- Výukové metody
- Výuka bude probíhat na bázi přednášek, v rámci kterých bude teorie doplňována praktickými příklady, na základě kterých si posluchač vytvoří představu o faktické úloze manažerů v podnikovém řízení.
- Metody hodnocení
- Předmět je ukončen zkouškou, podmínky pro zakončení předmětu budou sděleny na přednáškách, hlavní pozornost při zkoušce a zápočtu bude věnována tzv.klíčovým pojmům, uvedeným v ML.
- Informace učitele
- Absolvováním předmětu RP B získají studenti oboru Marketingové komunikace rovněž základní informace o oboru Řízení podniku a podnikové finance (zejména směru Obchod a marketing) na kterém mohou v případě zájmu pokračovat v mgr studiu
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
- Statistika zápisu (nejnovější)