VSFS:B_RP_B Řízení podniku B - Informace o předmětu
B_RP_B Řízení podniku B
Vysoká škola finanční a správníléto 2011
- Rozsah
- 2/0. 8 hodin/semestr. 5 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Ing. Pavel Babka, MBA (cvičící)
Ing. Zdeněk Bezděka (cvičící)
doc. Ing. Karel Havlíček, Ph.D., MBA (cvičící)
Ing. Barnabáš Krešne (cvičící)
doc. Ing. Endre Tóth, DrSc. (cvičící) - Garance
- doc. Ing. Karel Havlíček, Ph.D., MBA
Katedra ekonomie a managementu (FES, KEM) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Mgr. Kateřina Pittnerová - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- B_RP_B/pMMO: Po 10:30–11:14 M24, Po 11:15–12:00 M24, Z. Bezděka
B_RP_B/pMPH: každé liché pondělí 10:30–11:14 E007KC, každé liché pondělí 11:15–12:00 E007KC a každé sudé pondělí 10:30–11:14 E230, každé sudé pondělí 11:15–12:00 E230, E. Tóth
B_RP_B/uMKL: Út 8. 3. 17:30–19:00 K207, 19:15–20:45 K207, Út 22. 3. 17:30–19:00 K206, 19:15–20:45 K206, P. Babka
B_RP_B/uMPH: Út 15. 3. 17:30–19:00 E124, Út 22. 3. 15:45–17:15 E124, 17:30–19:00 E124, Út 29. 3. 17:30–19:00 E124, E. Tóth
B_RP_B/vMMO: So 5. 3. 8:00–9:30 M17, 9:45–11:15 M17, So 16. 4. 14:00–15:30 M27, 15:45–17:15 M27, B. Krešne
B_RP_B/vM2PH: So 19. 2. 14:00–15:30 E225, Pá 4. 3. 13:45–15:15 E225, 15:30–17:00 E225, Pá 1. 4. 17:15–18:45 E225, K. Havlíček
B_RP_B/vM3PH: So 19. 2. 9:45–11:15 E227, 11:30–13:00 E227, So 19. 3. 9:45–11:15 E227, 11:30–13:00 E227, K. Havlíček - Předpoklady
- Absolvování předmětů Mikroekonomie a Marketing
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je seznámit posluchače se základními procesy řízení podniku. Studenti se seznámí s rolí vlastníků a manažerů podniků, tvorbou střednědobých strategií a podstatou operativních řídících procesů v oblasti marketingu a obchodu, řízení financí, jakosti a inovací. Zvláštní pozornost bude věnována roli manažerů, jejich kompetencím a odpovědnostem při řízení klíčových podnikových aktivit.
- Osnova
- Osnova – obsah a vymezení jednotlivých přednášek je k nalezení v metodických listech (ML).
- Literatura
- povinná literatura
- Kašík, M., Havlíček, K. : Marketing při utváření podnikové strategie, Eupress, 2009
- Mikovcová, H. : Controlling v praxi, Vydavatelství Aleš Čeněk, 2007
- Stýblo, J. : Management současný a budoucí, Professional publishing, 2008
- Synek, M. a kol : Manažerská ekonomika, Grada publishing, 2007
- Havlíček, K. : Úloha manažerů v řízení podniku, Eupress, 2009
- Pitra, Z : Management inovačních aktivit, Linde, 2006
- Machková, H.,Černohlávková,E., Sato,A. a kol.: Mezinárodní obchodní operace, Grada publishing 2003
- Výukové metody
- Výuka bude probíhat na bázi přednášek, v rámci kterých bude teorie doplňována praktickými příklady, na základě kterých si posluchač vytvoří představu o faktické úloze manažerů v podnikovém řízení.
- Metody hodnocení
- Předmět je ukončen zkouškou, podmínky pro zakončení předmětu budou sděleny na přednáškách, hlavní pozornost při zkoušce a zápočtu bude věnována tzv.klíčovým pojmům, uvedeným v ML.
- Informace učitele
- Absolvováním předmětu RP B získají studenti oboru Marketingové komunikace rovněž základní informace o oboru Řízení podniku a podnikové finance (zejména směru Obchod a marketing) na kterém mohou v případě zájmu pokračovat v mgr studiu
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
- Statistika zápisu (léto 2011, nejnovější)
- Permalink: https://is.vsfs.cz/predmet/vsfs/leto2011/B_RP_B