B_RP_B Řízení podniku B

Vysoká škola finanční a správní
léto 2011
Rozsah
2/0. 8 hodin/semestr. 5 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Ing. Pavel Babka, MBA (cvičící)
Ing. Zdeněk Bezděka (cvičící)
doc. Ing. Karel Havlíček, Ph.D., MBA (cvičící)
Ing. Barnabáš Krešne (cvičící)
doc. Ing. Endre Tóth, DrSc. (cvičící)
Garance
doc. Ing. Karel Havlíček, Ph.D., MBA
Katedra ekonomie a managementu (FES, KEM) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Mgr. Kateřina Pittnerová
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
B_RP_B/pMMO: Po 10:30–11:14 M24, Po 11:15–12:00 M24, Z. Bezděka
B_RP_B/pMPH: každé liché pondělí 10:30–11:14 E007KC, každé liché pondělí 11:15–12:00 E007KC a každé sudé pondělí 10:30–11:14 E230, každé sudé pondělí 11:15–12:00 E230, E. Tóth
B_RP_B/uMKL: Út 8. 3. 17:30–19:00 K207, 19:15–20:45 K207, Út 22. 3. 17:30–19:00 K206, 19:15–20:45 K206, P. Babka
B_RP_B/uMPH: Út 15. 3. 17:30–19:00 E124, Út 22. 3. 15:45–17:15 E124, 17:30–19:00 E124, Út 29. 3. 17:30–19:00 E124, E. Tóth
B_RP_B/vMMO: So 5. 3. 8:00–9:30 M17, 9:45–11:15 M17, So 16. 4. 14:00–15:30 M27, 15:45–17:15 M27, B. Krešne
B_RP_B/vM2PH: So 19. 2. 14:00–15:30 E225, Pá 4. 3. 13:45–15:15 E225, 15:30–17:00 E225, Pá 1. 4. 17:15–18:45 E225, K. Havlíček
B_RP_B/vM3PH: So 19. 2. 9:45–11:15 E227, 11:30–13:00 E227, So 19. 3. 9:45–11:15 E227, 11:30–13:00 E227, K. Havlíček
Předpoklady
Absolvování předmětů Mikroekonomie a Marketing
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
Cílem předmětu je seznámit posluchače se základními procesy řízení podniku. Studenti se seznámí s rolí vlastníků a manažerů podniků, tvorbou střednědobých strategií a podstatou operativních řídících procesů v oblasti marketingu a obchodu, řízení financí, jakosti a inovací. Zvláštní pozornost bude věnována roli manažerů, jejich kompetencím a odpovědnostem při řízení klíčových podnikových aktivit.
Osnova
  • Osnova – obsah a vymezení jednotlivých přednášek je k nalezení v metodických listech (ML).
Literatura
    povinná literatura
  • Kašík, M., Havlíček, K. : Marketing při utváření podnikové strategie, Eupress, 2009
  • Mikovcová, H. : Controlling v praxi, Vydavatelství Aleš Čeněk, 2007
  • Stýblo, J. : Management současný a budoucí, Professional publishing, 2008
  • Synek, M. a kol : Manažerská ekonomika, Grada publishing, 2007
  • Havlíček, K. : Úloha manažerů v řízení podniku, Eupress, 2009
  • Pitra, Z : Management inovačních aktivit, Linde, 2006
  • Machková, H.,Černohlávková,E., Sato,A. a kol.: Mezinárodní obchodní operace, Grada publishing 2003
Výukové metody
Výuka bude probíhat na bázi přednášek, v rámci kterých bude teorie doplňována praktickými příklady, na základě kterých si posluchač vytvoří představu o faktické úloze manažerů v podnikovém řízení.
Metody hodnocení
Předmět je ukončen zkouškou, podmínky pro zakončení předmětu budou sděleny na přednáškách, hlavní pozornost při zkoušce a zápočtu bude věnována tzv.klíčovým pojmům, uvedeným v ML.
Informace učitele
Absolvováním předmětu RP B získají studenti oboru Marketingové komunikace rovněž základní informace o oboru Řízení podniku a podnikové finance (zejména směru Obchod a marketing) na kterém mohou v případě zájmu pokračovat v mgr studiu
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2011, léto 2012, zima 2012, léto 2013, zima 2013, léto 2014, zima 2014, léto 2015, léto 2016, zima 2016, léto 2017, léto 2018, léto 2019.