B_RP_B Řízení podniku B

Vysoká škola finanční a správní
léto 2012
Rozsah
2/0. 8 hodin KS/semestr. 5 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Ing. Zdeněk Bezděka (cvičící)
doc. Ing. Karel Havlíček, Ph.D., MBA (cvičící)
doc. Ing. Endre Tóth, DrSc. (cvičící)
Garance
doc. Ing. Karel Havlíček, Ph.D., MBA
Katedra ekonomie a managementu (FES, KEM) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Mgr. Kateřina Pittnerová
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
B_RP_B/pMMO: Út 12:15–12:59 M24, Út 13:00–13:45 M24, Z. Bezděka
B_RP_B/pMPH: Po 8:45–9:29 E007KC, Po 9:30–10:15 E007KC, E. Tóth
B_RP_B/sMKL: St 21. 3. 14:00–15:30 K211, 15:45–17:15 K211, St 11. 4. 17:30–19:00 K211, 19:15–20:45 K211, E. Tóth
B_RP_B/sMPH: St 22. 2. 14:00–15:30 E228, St 29. 2. 15:45–17:15 E228, St 14. 3. 15:45–17:15 E228, St 28. 3. 15:45–17:15 E228, E. Tóth
B_RP_B/vMMO: Pá 16. 3. 13:45–15:15 M16, 15:30–17:00 M16, Pá 30. 3. 17:15–18:45 M16, Pá 20. 4. 17:15–18:45 M16, Z. Bezděka
B_RP_B/vM2PH: So 18. 2. 11:30–13:00 E223, So 3. 3. 9:45–11:15 E223, 11:30–13:00 E223, Pá 16. 3. 15:30–17:00 E223, K. Havlíček
B_RP_B/vM3PH: Pá 30. 3. 15:30–17:00 E224, 17:15–18:45 E224, So 5. 5. 9:45–11:15 E224, 11:30–13:00 E224, K. Havlíček
Předpoklady
Absolvování předmětů Mikroekonomie a Marketing
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
Cílem předmětu je seznámit posluchače se základními procesy řízení podniku. Studenti se seznámí s rolí vlastníků a manažerů podniků, tvorbou střednědobých strategií a podstatou operativních řídících procesů v oblasti marketingu a obchodu, řízení financí, jakosti a inovací. Zvláštní pozornost bude věnována roli manažerů, jejich kompetencím a odpovědnostem při řízení klíčových podnikových aktivit.
Osnova
  • Osnova – obsah a vymezení jednotlivých přednášek je k nalezení v metodických listech (ML).
Literatura
    povinná literatura
  • Havlíček,K.: Management & Controlling malé a střední firmy, Eupress, 2011
    neurčeno
  • Stýblo, J. : Management současný a budoucí, Professional publishing, 2008
  • Kašík, M., Havlíček, K. : Marketing při utváření podnikové strategie, Eupress, 2009
  • Pitra, Z : Management inovačních aktivit, Linde, 2006
  • Havlíček, K. : Úloha manažerů v řízení podniku, Eupress, 2009
  • Synek, M. a kol : Manažerská ekonomika, Grada publishing, 2007
Výukové metody
Výuka bude probíhat na bázi přednášek, v rámci kterých bude teorie doplňována praktickými příklady, na základě kterých si posluchač vytvoří představu o faktické úloze manažerů v podnikovém řízení. Minimální povinná účast na řízených skupinových konzultacích v kombinované formě studia je 50%. Studentům, kteří nesplní povinný rozsah účasti, mohou být v průběhu semestru zadány dodatečné studijní povinnosti (v míře, která umožní prokázat studijní výsledky a získané kompetence nezbytné pro úspěšné zakončení předmětu).
Metody hodnocení
Předmět je ukončen zkouškou, podmínky pro zakončení předmětu budou sděleny na přednáškách, hlavní pozornost při zkoušce a zápočtu bude věnována tzv.klíčovým pojmům, uvedeným v ML.
Informace učitele
Absolvováním předmětu RP B získají studenti oboru Marketingové komunikace rovněž základní informace o oboru Řízení podniku a podnikové finance (zejména směru Obchod a marketing) na kterém mohou v případě zájmu pokračovat v mgr studiu.
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2011, zima 2011, zima 2012, léto 2013, zima 2013, léto 2014, zima 2014, léto 2015, léto 2016, zima 2016, léto 2017, léto 2018, léto 2019.