N_RCP Řízení cenové politiky

Vysoká škola finanční a správní
zima 2021
Rozsah
1/1/0. 6 hodin KS/semestr. 3 kr. Ukončení: z.
Garance
Ing. Eva Kostikov, Ph.D.
Katedra financí (FES, KF) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Lenka Pokorná
Předpoklady
Tento předmět nemá žádné předpoklady.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
Po absolvování předmětu si student rozšíří a prohloubí základnu odborných poznatků v oblasti řízení podnikové cenové politiky. Studenti budou umět vysvětlit základní typy určování cen, objasnit vznik konfliktů vznikajících při směně, charakterizovat základní funkce ceny, definovat cíle cenové tvorby, charakterizovat strategii a taktiku cenové tvorby a porozumět faktorům ovlivňujícím výběr cenové strategie.
Výstupy z učení
Studenti budou umět vysvětlit postup tvorby cen nových výrobků a služeb, vysvětlit podstatu nákladů v cenové tvorbě podniku, vysvětlit potřebu prognózovaní cen, popsat cenovou tvorbu v průběhu životního cyklu produktů, použít metody tvorby cen služeb, objasnit maloobchodní cenovou tvorbu, objasnit působení specifických faktorů ovlivňujících cenovou tvorbu na mezinárodních trzích a použít vybrané metody analýzy nákladů podniku.
Osnova
  • 1.Teoretické východiska cenové politiky 2.Kritické faktory rozhodování o cenách 3.Strategické plánování tvorby podnikových cen 4.Taktická tvorba podnikových cen 5.Stanovení ceny pro nové produkty 6.Cenové kalkulace 7.Nákladově orientovaná tvorba cen 8.Výzkum cen a proces prognózování cen 9.Ceny v průběhu životního cyklu produktu 10.Cenová tvorba v obchodních podnicích a oblasti služeb 11.Tvorba cen na mezinárodních trzích 12.Analýza nákladů aktivit podniku
Literatura
    povinná literatura
  • HANNA N., DODGE H. R. Pricing. Zásady a postupy tvorby cen. Praha: Management Press, 1997. ISBN: 80-85943-34-4.
  • KRÁL, Bohumil. Manažerské účetnictví. 3., dopl. a aktualiz. vyd. Praha: Management Press, 2015, 660 s. ISBN 978-80-726-1217-8.
    doporučená literatura
  • WÖHE G,., KISLINGEROVÁ, E., Úvod do podnikového hospodářství, Přel. Ing. Zuzana, Maňasová, 2 vyd. Praha: C.H. Beck 2007 928 s. ISBN 978-80-7179-897-2
  • GLAZER, Jack Hirshleifer and Amihai. Price, theory and applications. 5th ed. Englewood Cliffs (N. j.): Prentice Hall International Paperback Editions, 1991. ISBN 01-372-1671-8.
  • KOTLER, Philip. Marketing management: analýza, plánování, využití, kontrola. Vyd. 1. Praha: Grada, 1998, 710 s. ISBN 80-716-9600-5.
  • KOTLER, Philip. Marketing. Praha: Grada, c2004, 855 s. ISBN 978-80-247-0513-2.
  • SYNEK, Miloslav. Manažerská ekonomika. 5., aktualiz. a rozš. vyd. Praha: Grada, 2011, 480 s. ISBN 978-80-247-3494-1
Výukové metody
Metody výuky: Přednáška, cvičení, skupinové konzultace.
Metody hodnocení
test z teorie, seminární práce.
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2011, léto 2012, zima 2012, zima 2013, zima 2014, zima 2015, zima 2016, zima 2017, zima 2018, zima 2019, zima 2020.
  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.vsfs.cz/predmet/vsfs/zima2021/N_RCP