N_RCP Řízení cenové politiky

Vysoká škola finanční a správní
léto 2012
Rozsah
1/1. 6 hodin KS/semestr. 3 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Ing. Zdeněk Bezděka (cvičící)
Ing. Jan Cedl (cvičící)
Ing. Václav Leinweber, Ph.D., MBA (cvičící)
Garance
Ing. Václav Leinweber, Ph.D., MBA
Katedra ekonomie a managementu (FES, KEM) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Ing. Leona Randýsková
Předpoklady
Tento jednosemestrální předmět navazuje zejména na předmět N_FRP.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
Anotace je stejná pro obě formy studia. Stručná anotace předmětu: Tento jednosemestrální předmět navazuje zejména na předmět N_FRP. Hlavním cílem předmětu je rozšířit a prohloubit základnu odborných poznatků v oblasti řízení podnikové cenové politiky, přičemž vycházíme z problematiky ceny na trhu vstupů, tedy komoditních trhů, stručně je rovněž probrána problematika makroprostředí z hlediska akciového trhu a ostatních vlivů, jež je možné zařadit do problematiky STEEP analýzy. Dále se předmět zaměřuje rovněž na otázku cenové politiky v souvislosti s tím, jaké peníze výrobek skutečně vygeneruje (problematika tzv. krycích příspěvků, neboli contribution margin). Dále se předmět zaměřuje na osvětlení teoretických východisek podnikové cenové tvorby v soudobých rozvinutých tržních ekonomikách.Poté se probírá zejména prezentace podstaty firemní cenové politiky, alternativních jednoduchých a sofistikovaných cenových strategií a základních metod podnikové tvorby cen. V prezenčním studiu je pak látka rozšířena o kritickou komparativní analýzu neregulérních cenových praktik podnikatelských subjektů v tuzemsku a v zahraničí.
Osnova
  • Trhy komodit jakožto trhy zodpovědné za cenovou politiku vstupů, ceny na akciových trzích a ostatní externí vlivy. Důvody pro kalkulaci krycích příspěvků a obchodní politika založená na této kalkulaci. Marketingová cenová politika.
Literatura
  • ROGERS J., Žhavé komodity, Grada Publishing, Praha 2008
  • plánování, využití a kontrola. Management Press, Praha 2001
  • HIRSCHLEIFER J., GLAZER A.: Price Theory and Aplikation, Prentice Hall International, New York, 1992
  • KOTLER P., ARMSTRONG. G.: Marketing. Grada Publishing. Praha 2004
Výukové metody
Metody výuky: Přednáška, cvičení, konzultace, diskuze.
Metody hodnocení
závěrečný projekt
Informace učitele
ostatní studijní materiály (zaměřené na využití krycích příspěvků apod.) vytvořené učitelem lze nalézt na webových stránkách (www stránky uvedeny na profilu učitele - Leinweber)
Další komentáře
Poznámka k ukončení předmětu: ISP
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2011, zima 2012, zima 2013, zima 2014, zima 2015, zima 2016, zima 2017, zima 2018, zima 2019, zima 2020, zima 2021.