VSFS:N_RCP Řízení cenové politiky - Informace o předmětu
N_RCP Řízení cenové politiky
Vysoká škola finanční a správníléto 2012
- Rozsah
- 1/1. 6 hodin KS/semestr. 3 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Ing. Zdeněk Bezděka (cvičící)
Ing. Jan Cedl (cvičící)
Ing. Václav Leinweber, Ph.D., MBA (cvičící) - Garance
- Ing. Václav Leinweber, Ph.D., MBA
Katedra ekonomie a managementu (FES, KEM) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Ing. Leona Randýsková - Předpoklady
- Tento jednosemestrální předmět navazuje zejména na předmět N_FRP.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu
- Anotace je stejná pro obě formy studia. Stručná anotace předmětu: Tento jednosemestrální předmět navazuje zejména na předmět N_FRP. Hlavním cílem předmětu je rozšířit a prohloubit základnu odborných poznatků v oblasti řízení podnikové cenové politiky, přičemž vycházíme z problematiky ceny na trhu vstupů, tedy komoditních trhů, stručně je rovněž probrána problematika makroprostředí z hlediska akciového trhu a ostatních vlivů, jež je možné zařadit do problematiky STEEP analýzy. Dále se předmět zaměřuje rovněž na otázku cenové politiky v souvislosti s tím, jaké peníze výrobek skutečně vygeneruje (problematika tzv. krycích příspěvků, neboli contribution margin). Dále se předmět zaměřuje na osvětlení teoretických východisek podnikové cenové tvorby v soudobých rozvinutých tržních ekonomikách.Poté se probírá zejména prezentace podstaty firemní cenové politiky, alternativních jednoduchých a sofistikovaných cenových strategií a základních metod podnikové tvorby cen. V prezenčním studiu je pak látka rozšířena o kritickou komparativní analýzu neregulérních cenových praktik podnikatelských subjektů v tuzemsku a v zahraničí.
- Osnova
- Trhy komodit jakožto trhy zodpovědné za cenovou politiku vstupů, ceny na akciových trzích a ostatní externí vlivy. Důvody pro kalkulaci krycích příspěvků a obchodní politika založená na této kalkulaci. Marketingová cenová politika.
- Literatura
- ROGERS J., Žhavé komodity, Grada Publishing, Praha 2008
- plánování, využití a kontrola. Management Press, Praha 2001
- HIRSCHLEIFER J., GLAZER A.: Price Theory and Aplikation, Prentice Hall International, New York, 1992
- KOTLER P., ARMSTRONG. G.: Marketing. Grada Publishing. Praha 2004
- Výukové metody
- Metody výuky: Přednáška, cvičení, konzultace, diskuze.
- Metody hodnocení
- závěrečný projekt
- Informace učitele
- ostatní studijní materiály (zaměřené na využití krycích příspěvků apod.) vytvořené učitelem lze nalézt na webových stránkách (www stránky uvedeny na profilu učitele - Leinweber)
- Další komentáře
- Poznámka k ukončení předmětu: ISP
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
- Statistika zápisu (léto 2012, nejnovější)
- Permalink: https://is.vsfs.cz/predmet/vsfs/leto2012/N_RCP