N_StMS Sociologické teorie moderní společnosti
Vysoká škola finanční a správníléto 2024
- Rozsah
- 2/0/0. 6 hodin KS/semestr. 3 kr. Ukončení: z.
- Garance
- Mgr. Michal Tomčík, PhD.
Sekce managementu a marketingu (FES, KEM) – Katedra ekonomie a managementu (FES, KEM) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Dita Egertová - Předpoklady
- Tento předmět nemá žádné předpoklady.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu
- Cíl předmětu: Seznámit studenty s vybranými sociologickými koncepcemi reflektujícími společenské změny a vývoj soudobého světa a s jejich významem pro oblast marketingové komunikace. Budou objasněny hlavní sociologické teorie moderní a postmoderní společnosti. Důraz je kladen na osvětlení problematiky modernizace, globalizace a s tím spojených důsledků změn sociální struktury, sociálních konfliktů, rozvoje znalostní společnosti, teorie sociálního kapitálu, problémy sociálním kontroly moci a teorie trvale udržitelného rozvoje. Po absolvování bude student znát hlavní sociologické teorie moderní společnosti. Bude rozumět obsahu pojmů moderní, postmoderní a globální společnost. Cílem výuky je přispět k pochopení souvislostí sociálních procesů v moderní společnosti pro potřeby práce v oblasti marketingové komunikace
- Výstupy z učení
- Základní teoretické znalosti, orientace v problémech a souvislostech sledovaných témat. Praktické schopnosti a dovednosti aplikací získaných znalostí v reálném prostředí soudobých společností.
- Osnova
- Osnova předmětu: 1. Moderní a postmoderní společnost 2. Globalizace, její hlavní projevy a sociální důsledky 3. Znalostní společnosti _metodologické otázky (strukturalismus, redukcionismus, esencionalismus) – pojem paradigma 4. Úloha vědy a specifika sociologie –smysl a základní funkce, možnosti - sociologie jako expertní vědění 5. Kumulativní charakter vědy. Teorie 18. a 19. století a jejich význam pro současnou etapu sociologické teorie 6. Sociální organizace-problémy řiditelnosti světa (sociologie organizace M. Webera), sociální procesy 7. Funkcionalismus, podstata, jeho kritika a návaznosti 8. Teorie jednání, jak drží společnost pohromadě, 9. Sociální diferenciace a sociální struktura postmoderní doby, kam se poděly třídy 10. Sociální kapitál 11. Riziková společnost 12. Novodobé sociální subjekty a procesy. (Evropeizace, multikulturalismus)
- Literatura
- povinná literatura
- Roubal, O. Sociologie a pozdně moderní společnost. Praha: EUPRESS – VŠFS, 2014.
- A.Harrington akol. Moderní sociální teorie
- Roubal, O., F. Zich. Marketingová sociologie. Praha: Eupress, 2015.
- Roubal, O., F. Znebejánek. Teorie modernity a modernizace. In Kubátová, H. a kol. Mezigenerační proměny způsobu života na Hlučínsku. Praha: SLON, 2015, s. 63-74.
- doporučená literatura
- J. Keller: Dějiny klasické sociologie, Praha, SLON, 2005
- M. Petrusek, Společnosti pozdní doby, Praha, SLON, 2006
- J. Keller: Teorie, modernizace, Praha, SLON, 2007
- U. Beck, Co je globalizace? Centrum pro studium demokracie a kultury, Praha 2007.
- J.Keller, L. Tvrdý : Vzdělanostní společnost? Slon, Praha 2008
- Roubal, O., I. Petrová, F. Zich. Metodologie marketingových výzkumů. 1. vydání. Praha: Praha: EUPRESS – VŠFS, 2014
- Výukové metody
- Přednášky, cvičení a samostatné studium doporučené literatury. Povinná účast na cvičení. Vypracování seminární práce na základě stanoveného odborného knižního titulu, nebo stati.
- Metody hodnocení
- Předmět je ukončen zápočtem. Předpokladem získání zápočtu je vypracování seminární práce na základě určeného tématu a literatury. Povinná aktivní účast na cvičení (min 80 %).
- Navazující předměty
- Informace učitele
- Volitelný předmět Sociologické teorie moderní společnosti doporučuji všem, kteří si zvolili jako diplomově práci se sociologickou tématikou.
Pro studium předmětu jsou vyžadovány základní znalosti sociologie a sociologického výzkumu na úrovni bakalářského studia. - Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
N_StMS Sociologické teorie moderní společnosti
Vysoká škola finanční a správníléto 2023
- Rozsah
- 2/0/0. 6 hodin KS/semestr. 3 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Michal Tomčík, PhD. (cvičící)
- Garance
- Mgr. Michal Tomčík, PhD.
Sekce managementu a marketingu (FES, KEM) – Katedra ekonomie a managementu (FES, KEM) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Ivana Plačková - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- N_StMS/pMMO: Čt 14:00–14:44 M27, Čt 14:45–15:30 M27, M. Tomčík
- Předpoklady
- Tento předmět nemá žádné předpoklady.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu
- Cíl předmětu: Seznámit studenty s vybranými sociologickými koncepcemi reflektujícími společenské změny a vývoj soudobého světa a s jejich významem pro oblast marketingové komunikace. Budou objasněny hlavní sociologické teorie moderní a postmoderní společnosti. Důraz je kladen na osvětlení problematiky modernizace, globalizace a s tím spojených důsledků změn sociální struktury, sociálních konfliktů, rozvoje znalostní společnosti, teorie sociálního kapitálu, problémy sociálním kontroly moci a teorie trvale udržitelného rozvoje. Po absolvování bude student znát hlavní sociologické teorie moderní společnosti. Bude rozumět obsahu pojmů moderní, postmoderní a globální společnost. Cílem výuky je přispět k pochopení souvislostí sociálních procesů v moderní společnosti pro potřeby práce v oblasti marketingové komunikace
- Výstupy z učení
- Základní teoretické znalosti, orientace v problémech a souvislostech sledovaných témat. Praktické schopnosti a dovednosti aplikací získaných znalostí v reálném prostředí soudobých společností.
- Osnova
- Osnova předmětu: 1. Moderní a postmoderní společnost 2. Globalizace, její hlavní projevy a sociální důsledky 3. Znalostní společnosti _metodologické otázky (strukturalismus, redukcionismus, esencionalismus) – pojem paradigma 4. Úloha vědy a specifika sociologie –smysl a základní funkce, možnosti - sociologie jako expertní vědění 5. Kumulativní charakter vědy. Teorie 18. a 19. století a jejich význam pro současnou etapu sociologické teorie 6. Sociální organizace-problémy řiditelnosti světa (sociologie organizace M. Webera), sociální procesy 7. Funkcionalismus, podstata, jeho kritika a návaznosti 8. Teorie jednání, jak drží společnost pohromadě, 9. Sociální diferenciace a sociální struktura postmoderní doby, kam se poděly třídy 10. Sociální kapitál 11. Riziková společnost 12. Novodobé sociální subjekty a procesy. (Evropeizace, multikulturalismus)
- Literatura
- povinná literatura
- Roubal, O. Sociologie a pozdně moderní společnost. Praha: EUPRESS – VŠFS, 2014.
- A.Harrington akol. Moderní sociální teorie
- Roubal, O., F. Zich. Marketingová sociologie. Praha: Eupress, 2015.
- Roubal, O., F. Znebejánek. Teorie modernity a modernizace. In Kubátová, H. a kol. Mezigenerační proměny způsobu života na Hlučínsku. Praha: SLON, 2015, s. 63-74.
- doporučená literatura
- J. Keller: Dějiny klasické sociologie, Praha, SLON, 2005
- M. Petrusek, Společnosti pozdní doby, Praha, SLON, 2006
- J. Keller: Teorie, modernizace, Praha, SLON, 2007
- U. Beck, Co je globalizace? Centrum pro studium demokracie a kultury, Praha 2007.
- J.Keller, L. Tvrdý : Vzdělanostní společnost? Slon, Praha 2008
- Roubal, O., I. Petrová, F. Zich. Metodologie marketingových výzkumů. 1. vydání. Praha: Praha: EUPRESS – VŠFS, 2014
- Výukové metody
- Přednášky, cvičení a samostatné studium doporučené literatury. Povinná účast na cvičení. Vypracování seminární práce na základě stanoveného odborného knižního titulu, nebo stati.
- Metody hodnocení
- Předmět je ukončen zápočtem. Předpokladem získání zápočtu je vypracování seminární práce na základě určeného tématu a literatury. Povinná aktivní účast na cvičení (min 80 %).
- Navazující předměty
- Informace učitele
- Volitelný předmět Sociologické teorie moderní společnosti doporučuji všem, kteří si zvolili jako diplomově práci se sociologickou tématikou.
Pro studium předmětu jsou vyžadovány základní znalosti sociologie a sociologického výzkumu na úrovni bakalářského studia. - Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
N_StMS Sociologické teorie moderní společnosti
Vysoká škola finanční a správníléto 2022
- Rozsah
- 2/0/0. 6 hodin KS/semestr. 3 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Michal Tomčík, PhD. (cvičící)
- Garance
- Mgr. Michal Tomčík, PhD.
Sekce managementu a marketingu (FES, KEM) – Katedra ekonomie a managementu (FES, KEM) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Dita Egertová - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- N_StMS/pBSMO: každé sudé pondělí 12:15–12:59 M27, každé sudé pondělí 13:00–13:45 M27, každé sudé pondělí 14:00–14:44 M27, každé sudé pondělí 14:45–15:30 M27, M. Tomčík
N_StMS/vMMO: So 19. 3. 8:00–9:30 M17, 9:45–11:15 M17, So 2. 4. 8:00–9:30 M17, 9:45–11:15 M17, So 23. 4. 8:00–9:30 M17, 9:45–11:15 M17, M. Tomčík - Předpoklady
- Tento předmět nemá žádné předpoklady.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu
- Cíl předmětu: Seznámit studenty s vybranými sociologickými koncepcemi reflektujícími společenské změny a vývoj soudobého světa a s jejich významem pro oblast marketingové komunikace. Budou objasněny hlavní sociologické teorie moderní a postmoderní společnosti. Důraz je kladen na osvětlení problematiky modernizace, globalizace a s tím spojených důsledků změn sociální struktury, sociálních konfliktů, rozvoje znalostní společnosti, teorie sociálního kapitálu, problémy sociálním kontroly moci a teorie trvale udržitelného rozvoje. Po absolvování bude student znát hlavní sociologické teorie moderní společnosti. Bude rozumět obsahu pojmů moderní, postmoderní a globální společnost. Cílem výuky je přispět k pochopení souvislostí sociálních procesů v moderní společnosti pro potřeby práce v oblasti marketingové komunikace
- Výstupy z učení
- Základní teoretické znalosti, orientace v problémech a souvislostech sledovaných témat. Praktické schopnosti a dovednosti aplikací získaných znalostí v reálném prostředí soudobých společností.
- Osnova
- Osnova předmětu: 1. Moderní a postmoderní společnost 2. Globalizace, její hlavní projevy a sociální důsledky 3. Znalostní společnosti _metodologické otázky (strukturalismus, redukcionismus, esencionalismus) – pojem paradigma 4. Úloha vědy a specifika sociologie –smysl a základní funkce, možnosti - sociologie jako expertní vědění 5. Kumulativní charakter vědy. Teorie 18. a 19. století a jejich význam pro současnou etapu sociologické teorie 6. Sociální organizace-problémy řiditelnosti světa (sociologie organizace M. Webera), sociální procesy 7. Funkcionalismus, podstata, jeho kritika a návaznosti 8. Teorie jednání, jak drží společnost pohromadě, 9. Sociální diferenciace a sociální struktura postmoderní doby, kam se poděly třídy 10. Sociální kapitál 11. Riziková společnost 12. Novodobé sociální subjekty a procesy. (Evropeizace, multikulturalismus)
- Literatura
- povinná literatura
- Roubal, O. Sociologie a pozdně moderní společnost. Praha: EUPRESS – VŠFS, 2014.
- A.Harrington akol. Moderní sociální teorie
- Roubal, O., F. Zich. Marketingová sociologie. Praha: Eupress, 2015.
- Roubal, O., F. Znebejánek. Teorie modernity a modernizace. In Kubátová, H. a kol. Mezigenerační proměny způsobu života na Hlučínsku. Praha: SLON, 2015, s. 63-74.
- doporučená literatura
- J. Keller: Dějiny klasické sociologie, Praha, SLON, 2005
- M. Petrusek, Společnosti pozdní doby, Praha, SLON, 2006
- J. Keller: Teorie, modernizace, Praha, SLON, 2007
- U. Beck, Co je globalizace? Centrum pro studium demokracie a kultury, Praha 2007.
- J.Keller, L. Tvrdý : Vzdělanostní společnost? Slon, Praha 2008
- Roubal, O., I. Petrová, F. Zich. Metodologie marketingových výzkumů. 1. vydání. Praha: Praha: EUPRESS – VŠFS, 2014
- Výukové metody
- Přednášky, cvičení a samostatné studium doporučené literatury. Povinná účast na cvičení. Vypracování seminární práce na základě stanoveného odborného knižního titulu, nebo stati.
- Metody hodnocení
- Předmět je ukončen zápočtem. Předpokladem získání zápočtu je vypracování seminární práce na základě určeného tématu a literatury. Povinná aktivní účast na cvičení (min 80 %).
- Navazující předměty
- Informace učitele
- Volitelný předmět Sociologické teorie moderní společnosti doporučuji všem, kteří si zvolili jako diplomově práci se sociologickou tématikou.
Pro studium předmětu jsou vyžadovány základní znalosti sociologie a sociologického výzkumu na úrovni bakalářského studia. - Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
N_StMS Sociologické teorie moderní společnosti
Vysoká škola finanční a správníléto 2021
- Rozsah
- 2/0/0. 6 hodin KS/semestr. 3 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Michal Tomčík, PhD. (cvičící)
- Garance
- Mgr. Michal Tomčík, PhD.
Sekce managementu a marketingu (FES, KEM) – Katedra ekonomie a managementu (FES, KEM) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Lenka Pokorná - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- N_StMS/pVMO: Út 12:15–12:59 M01, Út 13:00–13:45 M01, M. Tomčík
N_StMS/vBSKV: Pá 12. 2. 14:00–15:30 KV301, 15:45–17:15 KV301, Pá 12. 3. 14:00–15:30 KV301, 15:45–17:15 KV301, Pá 26. 3. 14:00–15:30 KV301, 15:45–17:15 KV301, M. Tomčík - Předpoklady
- Tento předmět nemá žádné předpoklady.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu
- Cíl předmětu: Seznámit studenty s vybranými sociologickými koncepcemi reflektujícími společenské změny a vývoj soudobého světa a s jejich významem pro oblast marketingové komunikace. Budou objasněny hlavní sociologické teorie moderní a postmoderní společnosti. Důraz je kladen na osvětlení problematiky modernizace, globalizace a s tím spojených důsledků změn sociální struktury, sociálních konfliktů, rozvoje znalostní společnosti, teorie sociálního kapitálu, problémy sociálním kontroly moci a teorie trvale udržitelného rozvoje. Po absolvování bude student znát hlavní sociologické teorie moderní společnosti. Bude rozumět obsahu pojmů moderní, postmoderní a globální společnost. Cílem výuky je přispět k pochopení souvislostí sociálních procesů v moderní společnosti pro potřeby práce v oblasti marketingové komunikace
- Výstupy z učení
- Základní teoretické znalosti, orientace v problémech a souvislostech sledovaných témat. Praktické schopnosti a dovednosti aplikací získaných znalostí v reálném prostředí soudobých společností.
- Osnova
- Osnova předmětu: 1. Moderní a postmoderní společnost 2. Globalizace, její hlavní projevy a sociální důsledky 3. Znalostní společnosti _metodologické otázky (strukturalismus, redukcionismus, esencionalismus) – pojem paradigma 4. Úloha vědy a specifika sociologie –smysl a základní funkce, možnosti - sociologie jako expertní vědění 5. Kumulativní charakter vědy. Teorie 18. a 19. století a jejich význam pro současnou etapu sociologické teorie 6. Sociální organizace-problémy řiditelnosti světa (sociologie organizace M. Webera), sociální procesy 7. Funkcionalismus, podstata, jeho kritika a návaznosti 8. Teorie jednání, jak drží společnost pohromadě, 9. Sociální diferenciace a sociální struktura postmoderní doby, kam se poděly třídy 10. Sociální kapitál 11. Riziková společnost 12. Novodobé sociální subjekty a procesy. (Evropeizace, multikulturalismus)
- Literatura
- povinná literatura
- Roubal, O. Sociologie a pozdně moderní společnost. Praha: EUPRESS – VŠFS, 2014.
- A.Harrington akol. Moderní sociální teorie
- Roubal, O., F. Zich. Marketingová sociologie. Praha: Eupress, 2015.
- Roubal, O., F. Znebejánek. Teorie modernity a modernizace. In Kubátová, H. a kol. Mezigenerační proměny způsobu života na Hlučínsku. Praha: SLON, 2015, s. 63-74.
- doporučená literatura
- J. Keller: Dějiny klasické sociologie, Praha, SLON, 2005
- M. Petrusek, Společnosti pozdní doby, Praha, SLON, 2006
- J. Keller: Teorie, modernizace, Praha, SLON, 2007
- U. Beck, Co je globalizace? Centrum pro studium demokracie a kultury, Praha 2007.
- J.Keller, L. Tvrdý : Vzdělanostní společnost? Slon, Praha 2008
- Roubal, O., I. Petrová, F. Zich. Metodologie marketingových výzkumů. 1. vydání. Praha: Praha: EUPRESS – VŠFS, 2014
- Výukové metody
- Přednášky, cvičení a samostatné studium doporučené literatury. Povinná účast na cvičení. Vypracování seminární práce na základě stanoveného odborného knižního titulu, nebo stati.
- Metody hodnocení
- Předmět je ukončen zápočtem. Předpokladem získání zápočtu je vypracování seminární práce na základě určeného tématu a literatury. Povinná aktivní účast na cvičení (min 80 %).
- Navazující předměty
- Informace učitele
- Volitelný předmět Sociologické teorie moderní společnosti doporučuji všem, kteří si zvolili jako diplomově práci se sociologickou tématikou.
Pro studium předmětu jsou vyžadovány základní znalosti sociologie a sociologického výzkumu na úrovni bakalářského studia. - Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
N_StMS Sociologické teorie moderní společnosti
Vysoká škola finanční a správníléto 2020
- Rozsah
- 2/0/0. 6 hodin KS/semestr. 3 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Michal Tomčík, PhD. (cvičící)
prof. Ing. František Zich, DrSc. (cvičící) - Garance
- Mgr. Michal Tomčík, PhD.
Sekce managementu a marketingu (FES, KEM) – Katedra ekonomie a managementu (FES, KEM) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Lenka Pokorná - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- N_StMS/pBSMVMO: každé sudé úterý 10:30–11:14 M14, každé sudé úterý 11:15–12:00 M14, každé sudé úterý 12:15–12:59 M14, každé sudé úterý 13:00–13:45 M14, M. Tomčík
N_StMS/pMPH: Čt 12:15–12:59 S26, Čt 13:00–13:45 S26, F. Zich
N_StMS/vBSPPKV: Pá 28. 2. 14:00–15:30 KV301, 15:45–17:15 KV301, 17:30–19:00 KV301, M. Tomčík
N_StMS/vMPH: Pá 21. 2. 17:30–19:00 S24, 19:15–20:45 S24, Pá 6. 3. 17:30–19:00 S26, F. Zich - Předpoklady
- Tento předmět nemá žádné předpoklady.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu
- Cíl předmětu: Seznámit studenty s vybranými sociologickými koncepcemi reflektujícími společenské změny a vývoj soudobého světa a s jejich významem pro oblast marketingové komunikace. Budou objasněny hlavní sociologické teorie moderní a postmoderní společnosti. Důraz je kladen na osvětlení problematiky modernizace, globalizace a s tím spojených důsledků změn sociální struktury, sociálních konfliktů, rozvoje znalostní společnosti, teorie sociálního kapitálu, problémy sociálním kontroly moci a teorie trvale udržitelného rozvoje. Po absolvování bude student znát hlavní sociologické teorie moderní společnosti. Bude rozumět obsahu pojmů moderní, postmoderní a globální společnost. Cílem výuky je přispět k pochopení souvislostí sociálních procesů v moderní společnosti pro potřeby práce v oblasti marketingové komunikace
- Výstupy z učení
- Základní teoretické znalosti, orientace v problémech a souvislostech sledovaných témat. Praktické schopnosti a dovednosti aplikací získaných znalostí v reálném prostředí soudobých společností.
- Osnova
- Osnova předmětu: 1. Moderní a postmoderní společnost 2. Globalizace, její hlavní projevy a sociální důsledky 3. Znalostní společnosti _metodologické otázky (strukturalismus, redukcionismus, esencionalismus) – pojem paradigma 4. Úloha vědy a specifika sociologie –smysl a základní funkce, možnosti - sociologie jako expertní vědění 5. Kumulativní charakter vědy. Teorie 18. a 19. století a jejich význam pro současnou etapu sociologické teorie 6. Sociální organizace-problémy řiditelnosti světa (sociologie organizace M. Webera), sociální procesy 7. Funkcionalismus, podstata, jeho kritika a návaznosti 8. Teorie jednání, jak drží společnost pohromadě, 9. Sociální diferenciace a sociální struktura postmoderní doby, kam se poděly třídy 10. Sociální kapitál 11. Riziková společnost 12. Novodobé sociální subjekty a procesy. (Evropeizace, multikulturalismus)
- Literatura
- povinná literatura
- Roubal, O. Sociologie a pozdně moderní společnost. Praha: EUPRESS – VŠFS, 2014.
- A.Harrington akol. Moderní sociální teorie
- Roubal, O., F. Zich. Marketingová sociologie. Praha: Eupress, 2015.
- Roubal, O., F. Znebejánek. Teorie modernity a modernizace. In Kubátová, H. a kol. Mezigenerační proměny způsobu života na Hlučínsku. Praha: SLON, 2015, s. 63-74.
- doporučená literatura
- J. Keller: Dějiny klasické sociologie, Praha, SLON, 2005
- M. Petrusek, Společnosti pozdní doby, Praha, SLON, 2006
- J. Keller: Teorie, modernizace, Praha, SLON, 2007
- U. Beck, Co je globalizace? Centrum pro studium demokracie a kultury, Praha 2007.
- J.Keller, L. Tvrdý : Vzdělanostní společnost? Slon, Praha 2008
- Roubal, O., I. Petrová, F. Zich. Metodologie marketingových výzkumů. 1. vydání. Praha: Praha: EUPRESS – VŠFS, 2014
- Výukové metody
- Přednášky, cvičení a samostatné studium doporučené literatury. Povinná účast na cvičení. Vypracování seminární práce na základě stanoveného odborného knižního titulu, nebo stati.
- Metody hodnocení
- Předmět je ukončen zápočtem. Předpokladem získání zápočtu je vypracování seminární práce na základě určeného tématu a literatury. Povinná aktivní účast na cvičení (min 80 %).
- Navazující předměty
- Informace učitele
- Volitelný předmět Sociologické teorie moderní společnosti doporučuji všem, kteří si zvolili jako diplomově práci se sociologickou tématikou.
Pro studium předmětu jsou vyžadovány základní znalosti sociologie a sociologického výzkumu na úrovni bakalářského studia. - Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
N_StMS Sociologické teorie moderní společnosti
Vysoká škola finanční a správníléto 2019
- Rozsah
- 2/0/0. 6 hodin KS/semestr. 3 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Michal Tomčík, PhD. (cvičící)
prof. Ing. František Zich, DrSc. (cvičící) - Garance
- Mgr. Michal Tomčík, PhD.
Sekce managementu a marketingu (FES, KEM) – Katedra ekonomie a managementu (FES, KEM) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Květoslava Dolejšová - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- N_StMS/pMMO: Út 8:45–9:29 M17, Út 9:30–10:15 M17, M. Tomčík
N_StMS/pMPH: St 10:30–11:14 S13, St 11:15–12:00 S13, F. Zich
N_StMS/vMPH: Pá 8. 2. 17:30–19:00 S13, 19:15–20:45 S13, Pá 22. 3. 17:30–19:00 S13, F. Zich - Předpoklady
- Tento předmět nemá žádné předpoklady.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu
- Cíl předmětu: Seznámit studenty s vybranými sociologickými koncepcemi reflektujícími společenské změny a vývoj soudobého světa a s jejich významem pro oblast marketingové komunikace. Budou objasněny hlavní sociologické teorie moderní a postmoderní společnosti. Důraz je kladen na osvětlení problematiky modernizace, globalizace a s tím spojených důsledků změn sociální struktury, sociálních konfliktů, rozvoje znalostní společnosti, teorie sociálního kapitálu, problémy sociálním kontroly moci a teorie trvale udržitelného rozvoje. Po absolvování bude student znát hlavní sociologické teorie moderní společnosti. Bude rozumět obsahu pojmů moderní, postmoderní a globální společnost. Cílem výuky je přispět k pochopení souvislostí sociálních procesů v moderní společnosti pro potřeby práce v oblasti marketingové komunikace
- Výstupy z učení
- Základní teoretické znalosti, orientace v problémech a souvislostech sledovaných témat. Praktické schopnosti a dovednosti aplikací získaných znalostí v reálném prostředí soudobých společností.
- Osnova
- Osnova předmětu: 1. Moderní a postmoderní společnost 2. Globalizace, její hlavní projevy a sociální důsledky 3. Znalostní společnosti _metodologické otázky (strukturalismus, redukcionismus, esencionalismus) – pojem paradigma 4. Úloha vědy a specifika sociologie –smysl a základní funkce, možnosti - sociologie jako expertní vědění 5. Kumulativní charakter vědy. Teorie 18. a 19. století a jejich význam pro současnou etapu sociologické teorie 6. Sociální organizace-problémy řiditelnosti světa (sociologie organizace M. Webera), sociální procesy 7. Funkcionalismus, podstata, jeho kritika a návaznosti 8. Teorie jednání, jak drží společnost pohromadě, 9. Sociální diferenciace a sociální struktura postmoderní doby, kam se poděly třídy 10. Sociální kapitál 11. Riziková společnost 12. Novodobé sociální subjekty a procesy. (Evropeizace, multikulturalismus)
- Literatura
- povinná literatura
- Roubal, O. Sociologie a pozdně moderní společnost. Praha: EUPRESS – VŠFS, 2014.
- A.Harrington akol. Moderní sociální teorie
- Roubal, O., F. Zich. Marketingová sociologie. Praha: Eupress, 2015.
- Roubal, O., F. Znebejánek. Teorie modernity a modernizace. In Kubátová, H. a kol. Mezigenerační proměny způsobu života na Hlučínsku. Praha: SLON, 2015, s. 63-74.
- doporučená literatura
- J. Keller: Dějiny klasické sociologie, Praha, SLON, 2005
- M. Petrusek, Společnosti pozdní doby, Praha, SLON, 2006
- J. Keller: Teorie, modernizace, Praha, SLON, 2007
- U. Beck, Co je globalizace? Centrum pro studium demokracie a kultury, Praha 2007.
- J.Keller, L. Tvrdý : Vzdělanostní společnost? Slon, Praha 2008
- Roubal, O., I. Petrová, F. Zich. Metodologie marketingových výzkumů. 1. vydání. Praha: Praha: EUPRESS – VŠFS, 2014
- Výukové metody
- Přednášky, cvičení a samostatné studium doporučené literatury. Povinná účast na cvičení. Vypracování seminární práce na základě stanoveného odborného knižního titulu, nebo stati.
- Metody hodnocení
- Předmět je ukončen zápočtem. Předpokladem získání zápočtu je vypracování seminární práce na základě určeného tématu a literatury. Povinná aktivní účast na cvičení (min 80 %).
- Navazující předměty
- Informace učitele
- Volitelný předmět Sociologické teorie moderní společnosti doporučuji všem, kteří si zvolili jako diplomově práci se sociologickou tématikou.
Pro studium předmětu jsou vyžadovány základní znalosti sociologie a sociologického výzkumu na úrovni bakalářského studia. - Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
N_StMS Sociologické teorie moderní společnosti
Vysoká škola finanční a správníléto 2018
- Rozsah
- 2/0/0. 6 hodin KS/semestr. 3 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Zdeněk Sloboda (cvičící)
- Garance
- Mgr. Michal Tomčík, PhD.
Sekce managementu a marketingu (FES, KEM) – Katedra ekonomie a managementu (FES, KEM) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Květoslava Dolejšová - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- N_StMS/pMPH: Út 10:30–11:14 S11, Út 11:15–12:00 S11, Z. Sloboda
N_StMS/vMPH: Pá 9. 2. 14:00–15:30 S23, Pá 23. 2. 17:30–19:00 S23, Pá 9. 3. 14:00–15:30 S23, Z. Sloboda - Předpoklady
- Tento předmět nemá žádné předpoklady.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu
- Cíl předmětu: Seznámit studenty s vybranými sociologickými koncepcemi reflektujícími společenské změny a vývoj soudobého světa a s jejich významem pro oblast marketingové komunikace. Budou objasněny hlavní sociologické teorie moderní a postmoderní společnosti. Důraz je kladen na osvětlení problematiky modernizace, globalizace a s tím spojených důsledků změn sociální struktury, sociálních konfliktů, rozvoje znalostní společnosti, teorie sociálního kapitálu, problémy sociálním kontroly moci a teorie trvale udržitelného rozvoje. Po absolvování bude student znát hlavní sociologické teorie moderní společnosti. Bude rozumět obsahu pojmů moderní, postmoderní a globální společnost. Cílem výuky je přispět k pochopení souvislostí sociálních procesů v moderní společnosti pro potřeby práce v oblasti marketingové komunikace
- Výstupy z učení
- Základní teoretické znalosti, orientace v problémech a souvislostech sledovaných témat. Praktické schopnosti a dovednosti aplikací získaných znalostí v reálném prostředí soudobých společností.
- Osnova
- Osnova předmětu: 1. Moderní a postmoderní společnost 2. Globalizace, její hlavní projevy a sociální důsledky 3. Znalostní společnosti _metodologické otázky (strukturalismus, redukcionismus, esencionalismus) – pojem paradigma 4. Úloha vědy a specifika sociologie –smysl a základní funkce, možnosti - sociologie jako expertní vědění 5. Kumulativní charakter vědy. Teorie 18. a 19. století a jejich význam pro současnou etapu sociologické teorie 6. Sociální organizace-problémy řiditelnosti světa (sociologie organizace M. Webera), sociální procesy 7. Funkcionalismus, podstata, jeho kritika a návaznosti 8. Teorie jednání, jak drží společnost pohromadě, 9. Sociální diferenciace a sociální struktura postmoderní doby, kam se poděly třídy 10. Sociální kapitál 11. Riziková společnost 12. Novodobé sociální subjekty a procesy. (Evropeizace, multikulturalismus)
- Literatura
- povinná literatura
- Roubal, O. Sociologie a pozdně moderní společnost. Praha: EUPRESS – VŠFS, 2014.
- A.Harrington akol. Moderní sociální teorie
- Roubal, O., F. Zich. Marketingová sociologie. Praha: Eupress, 2015.
- Roubal, O., F. Znebejánek. Teorie modernity a modernizace. In Kubátová, H. a kol. Mezigenerační proměny způsobu života na Hlučínsku. Praha: SLON, 2015, s. 63-74.
- doporučená literatura
- J. Keller: Dějiny klasické sociologie, Praha, SLON, 2005
- M. Petrusek, Společnosti pozdní doby, Praha, SLON, 2006
- J. Keller: Teorie, modernizace, Praha, SLON, 2007
- U. Beck, Co je globalizace? Centrum pro studium demokracie a kultury, Praha 2007.
- J.Keller, L. Tvrdý : Vzdělanostní společnost? Slon, Praha 2008
- Roubal, O., I. Petrová, F. Zich. Metodologie marketingových výzkumů. 1. vydání. Praha: Praha: EUPRESS – VŠFS, 2014
- Výukové metody
- Přednášky, cvičení a samostatné studium doporučené literatury. Povinná účast na cvičení. Vypracování seminární práce na základě stanoveného odborného knižního titulu, nebo stati.
- Metody hodnocení
- Předmět je ukončen zápočtem. Předpokladem získání zápočtu je vypracování seminární práce na základě určeného tématu a literatury. Povinná aktivní účast na cvičení (min 80 %).
- Navazující předměty
- Informace učitele
- Volitelný předmět Sociologické teorie moderní společnosti doporučuji všem, kteří si zvolili jako diplomově práci se sociologickou tématikou.
Pro studium předmětu jsou vyžadovány základní znalosti sociologie a sociologického výzkumu na úrovni bakalářského studia. - Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
N_StMS Sociologické teorie moderní společnosti
Vysoká škola finanční a správníléto 2017
- Rozsah
- 2/0. 6 hodin KS/semestr. 3 kr. Ukončení: z.
- Garance
- prof. Ing. František Zich, DrSc.
Sekce managementu a marketingu (FES, KEM) – Katedra ekonomie a managementu (FES, KEM) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Květoslava Dolejšová - Předpoklady
- Tento předmět nemá žádné předpoklady.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu
- Cíl předmětu: Seznámit studenty s vybranými sociologickými koncepcemi reflektujícími společenské změny a vývoj soudobého světa a s jejich významem pro oblast marketingové komunikace. Budou objasněny hlavní sociologické teorie moderní a postmoderní společnosti. Důraz je kladen na osvětlení problematiky modernizace, globalizace a s tím spojených důsledků změn sociální struktury, sociálních konfliktů, rozvoje znalostní společnosti, teorie sociálního kapitálu, problémy sociálním kontroly moci a teorie trvale udržitelného rozvoje. Po absolvování bude student znát hlavní sociologické teorie moderní společnosti. Bude rozumět obsahu pojmů moderní, postmoderní a globální společnost. Cílem výuky je přispět k pochopení souvislostí sociálních procesů v moderní společnosti pro potřeby práce v oblasti marketingové komunikace
- Osnova
- Osnova předmětu: 1. Moderní a postmoderní společnost 2. Globalizace, její hlavní projevy a sociální důsledky 3. Znalostní společnosti _metodologické otázky (strukturalismus, redukcionismus, esencionalismus) – pojem paradigma 4. Úloha vědy a specifika sociologie –smysl a základní funkce, možnosti - sociologie jako expertní vědění 5. Kumulativní charakter vědy. Teorie 18. a 19. století a jejich význam pro současnou etapu sociologické teorie 6. Sociální organizace-problémy řiditelnosti světa (sociologie organizace M. Webera), sociální procesy 7. Funkcionalismus, podstata, jeho kritika a návaznosti 8. Teorie jednání, jak drží společnost pohromadě, 9. Sociální diferenciace a sociální struktura postmoderní doby, kam se poděly třídy 10. Sociální kapitál 11. Riziková společnost 12. Novodobé sociální subjekty a procesy. (Evropeizace, multikulturalismus)
- Literatura
- povinná literatura
- Roubal, O. Sociologie a pozdně moderní společnost. Praha: EUPRESS – VŠFS, 2014.
- A.Harrington akol. Moderní sociální teorie
- J.Šubrt, J. Balon: Soudobá sociologická teorie, Praha, Grada, 2010
- doporučená literatura
- J. Keller: Dějiny klasické sociologie, Praha, SLON, 2005
- M. Petrusek, Společnosti pozdní doby, Praha, SLON, 2006
- J. Keller: Teorie, modernizace, Praha, SLON, 2007
- U. Beck, Co je globalizace? Centrum pro studium demokracie a kultury, Praha 2007.
- J.Keller, L. Tvrdý : Vzdělanostní společnost? Slon, Praha 2008
- Roubal, O., I. Petrová, F. Zich. Metodologie marketingových výzkumů. 1. vydání. Praha: Praha: EUPRESS – VŠFS, 2014
- neurčeno
- J. Šafr, M. Sedláčková: Sociální kapitál, Koncepty, teorie a metody měření, Sociologický ústav AVČR, Praha, 2006 , s. 14- 26
- Výukové metody
- Přednášky, cvičení a samostatné studium doporučené literatury. Povinná účast na cvičení. Vypracování seminární práce na základě stanoveného odborného knižního titulu, nebo stati.
- Metody hodnocení
- Předmět je ukončen zápočtem a písemnou zkouškou. Studenti obdrží tematické okruhy ke zkoušce. Součástí zápočtu je vypracování seminární práce na základě určeného tématu a literatury. Povinná aktivní účast na cvičení (min 80 %).
- Navazující předměty
- Informace učitele
- Volitelný předmět Sociologické teorie moderní společnosti doporučuji všem, kteří si zvolili jako diplomově práci se sociologickou tématikou.
Pro studium předmětu jsou vyžadovány základní znalosti sociologie a sociologického výzkumu na úrovni bakalářského studia. - Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
N_StMS Sociologické teorie moderní společnosti
Vysoká škola finanční a správnízima 2016
- Rozsah
- 2/1. 10 hodin KS/semestr. 5 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Mgr. Michal Tomčík, PhD. (cvičící)
prof. Ing. František Zich, DrSc. (cvičící) - Garance
- prof. Ing. František Zich, DrSc.
Sekce managementu a marketingu (FES, KEM) – Katedra ekonomie a managementu (FES, KEM) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Květoslava Dolejšová - Předpoklady
- Základní znalosti sociologie a sociologického výzkumu na úrovni bakalářského studia.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu
- Cíl předmětu: Seznámit studenty s vybranými sociologickými koncepcemi reflektujícími společenské změny a vývoj soudobého světa a s jejich významem pro oblast marketingové komunikace. Budou objasněny hlavní sociologické teorie moderní a postmoderní společnosti. Důraz je kladen na osvětlení problematiky modernizace, globalizace a s tím spojených důsledků změn sociální struktury, sociálních konfliktů, rozvoje znalostní společnosti, teorie sociálního kapitálu, problémy sociálním kontroly moci a teorie trvale udržitelného rozvoje. Po absolvování bude student znát hlavní sociologické teorie moderní společnosti. Bude rozumět obsahu pojmů moderní, postmoderní a globální společnost. Cílem výuky je přispět k pochopení souvislostí sociálních procesů v moderní společnosti pro potřeby práce v oblasti marketingové komunikace
- Osnova
- Osnova předmětu: 1. Moderní a postmoderní společnost 2. Globalizace, její hlavní projevy a sociální důsledky 3. Znalostní společnosti _metodologické otázky (strukturalismus, redukcionismus, esencionalismus) – pojem paradigma 4. Úloha vědy a specifika sociologie –smysl a základní funkce, možnosti - sociologie jako expertní vědění 5. Kumulativní charakter vědy. Teorie 18. a 19. století a jejich význam pro současnou etapu sociologické teorie 6. Sociální organizace-problémy řiditelnosti světa (sociologie organizace M. Webera), sociální procesy 7. Funkcionalismus, podstata, jeho kritika a návaznosti 8. Teorie jednání, jak drží společnost pohromadě, 9. Sociální diferenciace a sociální struktura postmoderní doby, kam se poděly třídy 10. Sociální kapitál 11. Riziková společnost 12. Novodobé sociální subjekty a procesy. (Evropeizace, multikulturalismus)
- Literatura
- povinná literatura
- Roubal, O. Sociologie a pozdně moderní společnost. Praha: EUPRESS – VŠFS, 2014.
- A.Harrington akol. Moderní sociální teorie
- J.Šubrt, J. Balon: Soudobá sociologická teorie, Praha, Grada, 2010
- doporučená literatura
- J. Keller: Dějiny klasické sociologie, Praha, SLON, 2005
- M. Petrusek, Společnosti pozdní doby, Praha, SLON, 2006
- J. Keller: Teorie, modernizace, Praha, SLON, 2007
- U. Beck, Co je globalizace? Centrum pro studium demokracie a kultury, Praha 2007.
- J.Keller, L. Tvrdý : Vzdělanostní společnost? Slon, Praha 2008
- Roubal, O., I. Petrová, F. Zich. Metodologie marketingových výzkumů. 1. vydání. Praha: Praha: EUPRESS – VŠFS, 2014
- neurčeno
- J. Šafr, M. Sedláčková: Sociální kapitál, Koncepty, teorie a metody měření, Sociologický ústav AVČR, Praha, 2006 , s. 14- 26
- Výukové metody
- Přednášky, cvičení a samostatné studium doporučené literatury. Povinná účast na cvičení. Vypracování seminární práce na základě stanoveného odborného knižního titulu, nebo stati.
- Metody hodnocení
- Předmět je ukončen zápočtem a písemnou zkouškou. Studenti obdrží tematické okruhy ke zkoušce. Součástí zápočtu je vypracování seminární práce na základě určeného tématu a literatury. Povinná aktivní účast na cvičení (min 80 %).
- Navazující předměty
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
N_StMS Sociologické teorie moderní společnosti
Vysoká škola finanční a správnízima 2015
- Rozsah
- 2/1. 10 hodin KS/semestr. 5 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Mgr. Michal Tomčík, PhD. (cvičící)
prof. Ing. František Zich, DrSc. (cvičící) - Garance
- prof. Ing. František Zich, DrSc.
Sekce managementu a marketingu (FES, KEM) – Katedra ekonomie a managementu (FES, KEM) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Květoslava Dolejšová - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- N_StMS/cM1PH: každou sudou středu 10:30–11:14 S24, každou sudou středu 11:15–12:00 S24, kromě St 14. 10. ; a St 14. 10. 8:45–10:15 S32, F. Zich
N_StMS/cM2PH: každou lichou středu 10:30–11:14 S24, každou lichou středu 11:15–12:00 S24, F. Zich
N_StMS/pMPH: Po 10:30–11:14 S01, Po 11:15–12:00 S01, F. Zich
N_StMS/uMPH: Út 3. 11. 15:45–17:15 S32, Út 10. 11. 14:00–15:30 S32, Út 24. 11. 14:00–15:30 S32, Út 8. 12. 15:45–17:15 S32, Út 15. 12. 14:00–15:30 S32, F. Zich
N_StMS/vMMO: So 31. 10. 8:00–9:30 M17, 9:45–11:15 M17, So 14. 11. 8:00–9:30 M17, 9:45–11:15 M17, So 12. 12. 9:45–11:15 M17, M. Tomčík
N_StMS/vMPH: Pá 9. 10. 13:45–15:15 S23, Pá 23. 10. 13:45–15:15 S23, 15:30–17:00 S23, Pá 6. 11. 13:45–15:15 S23, 15:30–17:00 S23, F. Zich - Předpoklady
- Základní znalosti sociologie a sociologického výzkumu na úrovni bakalářského studia.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu
- Cíl předmětu: Seznámit studenty s vybranými sociologickými koncepcemi reflektujícími společenské změny a vývoj soudobého světa a s jejich významem pro oblast marketingové komunikace. Budou objasněny hlavní sociologické teorie moderní a postmoderní společnosti. Důraz je kladen na osvětlení problematiky modernizace, globalizace a s tím spojených důsledků změn sociální struktury, sociálních konfliktů, rozvoje znalostní společnosti, teorie sociálního kapitálu, problémy sociálním kontroly moci a teorie trvale udržitelného rozvoje. Po absolvování bude student znát hlavní sociologické teorie moderní společnosti. Bude rozumět obsahu pojmů moderní, postmoderní a globální společnost. Cílem výuky je přispět k pochopení souvislostí sociálních procesů v moderní společnosti pro potřeby práce v oblasti marketingové komunikace
- Osnova
- Osnova předmětu: 1. Moderní a postmoderní společnost 2. Globalizace, její hlavní projevy a sociální důsledky 3. Znalostní společnosti _metodologické otázky (strukturalismus, redukcionismus, esencionalismus) – pojem paradigma 4. Úloha vědy a specifika sociologie –smysl a základní funkce, možnosti - sociologie jako expertní vědění 5. Kumulativní charakter vědy. Teorie 18. a 19. století a jejich význam pro současnou etapu sociologické teorie 6. Sociální organizace-problémy řiditelnosti světa (sociologie organizace M. Webera), sociální procesy 7. Funkcionalismus, podstata, jeho kritika a návaznosti 8. Teorie jednání, jak drží společnost pohromadě, 9. Sociální diferenciace a sociální struktura postmoderní doby, kam se poděly třídy 10. Sociální kapitál 11. Riziková společnost 12. Novodobé sociální subjekty a procesy. (Evropeizace, multikulturalismus)
- Literatura
- povinná literatura
- Roubal, O. Sociologie a pozdně moderní společnost. Praha: EUPRESS – VŠFS, 2014.
- A.Harrington akol. Moderní sociální teorie
- J.Šubrt, J. Balon: Soudobá sociologická teorie, Praha, Grada, 2010
- doporučená literatura
- J. Keller: Dějiny klasické sociologie, Praha, SLON, 2005
- M. Petrusek, Společnosti pozdní doby, Praha, SLON, 2006
- J. Keller: Teorie, modernizace, Praha, SLON, 2007
- U. Beck, Co je globalizace? Centrum pro studium demokracie a kultury, Praha 2007.
- J.Keller, L. Tvrdý : Vzdělanostní společnost? Slon, Praha 2008
- Roubal, O., I. Petrová, F. Zich. Metodologie marketingových výzkumů. 1. vydání. Praha: Praha: EUPRESS – VŠFS, 2014
- neurčeno
- J. Šafr, M. Sedláčková: Sociální kapitál, Koncepty, teorie a metody měření, Sociologický ústav AVČR, Praha, 2006 , s. 14- 26
- Výukové metody
- Přednášky, cvičení a samostatné studium doporučené literatury. Povinná účast na cvičení. Vypracování seminární práce na základě stanoveného odborného knižního titulu, nebo stati.
- Metody hodnocení
- Předmět je ukončen zápočtem a písemnou zkouškou. Studenti obdrží tematické okruhy ke zkoušce. Součástí zápočtu je vypracování seminární práce na základě určeného tématu a literatury. Povinná aktivní účast na cvičení (min 80 %).
- Navazující předměty
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
N_StMS Sociologické teorie moderní společnosti
Vysoká škola finanční a správnízima 2014
- Rozsah
- 2/1. 10 hodin KS/semestr. 5 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- prof. Ing. František Zich, DrSc. (přednášející)
Mgr. Michal Tomčík, PhD. (přednášející), PhDr. Petra Raudenská, Ph.D. (zástupce)
PhDr. Petra Raudenská, Ph.D. (cvičící) - Garance
- prof. Ing. František Zich, DrSc.
Sekce managementu a marketingu (FES, KEM) – Katedra ekonomie a managementu (FES, KEM) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Ivana Plačková - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- N_StMS/cMMO: každý lichý čtvrtek 14:00–14:44 M26, každý lichý čtvrtek 14:45–15:30 M26, M. Tomčík
N_StMS/cM1PH: každé liché úterý 8:45–9:29 S21, každé liché úterý 9:30–10:15 S21, F. Zich
N_StMS/cM2PH: každé liché úterý 10:30–11:14 S21, každé liché úterý 11:15–12:00 S21, F. Zich
N_StMS/pMMO: Po 14:00–14:44 M16, Po 14:45–15:30 M16, M. Tomčík
N_StMS/pMPH: St 8:45–9:29 S01, St 9:30–10:15 S01, F. Zich
N_StMS/uMPH: Út 30. 9. 17:30–19:00 S23, Út 14. 10. 14:00–15:30 S23, Út 21. 10. 14:00–15:30 S23, Út 4. 11. 15:45–17:15 S23, 17:30–19:00 S23, M. Tomčík
N_StMS/vMKL: Pá 26. 9. 13:45–15:15 K203, Pá 10. 10. 13:45–15:15 K203, 15:30–17:00 K203, Pá 31. 10. 13:45–15:15 K203, 15:30–17:00 K203, P. Raudenská
N_StMS/vM2PH: Pá 3. 10. 13:45–15:15 S11, 15:30–17:00 S11, Pá 17. 10. 13:45–15:15 S11, 15:30–17:00 S11, Pá 31. 10. 13:45–15:15 S11, M. Tomčík - Předpoklady
- Základní znalosti sociologie a sociologického výzkumu na úrovni bakalářského studia.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu
- Cíl předmětu: Seznámit studenty s vybranými sociologickými koncepcemi reflektujícími společenské změny a vývoj soudobého světa a s jejich významem pro oblast marketingové komunikace. Budou objasněny hlavní sociologické teorie moderní a postmoderní společnosti. Důraz je kladen na osvětlení problematiky modernizace, globalizace a s tím spojených důsledků změn sociální struktury, sociálních konfliktů, rozvoje znalostní společnosti, teorie sociálního kapitálu, problémy sociálním kontroly moci a teorie trvale udržitelného rozvoje. Po absolvování bude student znát hlavní sociologické teorie moderní společnosti. Bude rozumět obsahu pojmů moderní, postmoderní a globální společnost. Cílem výuky je přispět k pochopení souvislostí sociálních procesů v moderní společnosti pro potřeby práce v oblasti marketingové komunikace
- Osnova
- Osnova předmětu: 1. Úloha vědy a specifika sociologie – vědecké vědění, expertní vědění. Sociologie vědění – znalostní společnost 2. Moderní a postmoderní společnost 3. Globalizace a její hlavní projevy a důsledky 4. Teorie 18. a 19. století a jejich význam pro současnou sociologickou teorii (Comte, Marx, Weber) 5. Metodologický individualismus, metodologický holismus. Redukcionismus - konstruktivismus 6. Strukturní funkcionalismus, podstata, jeho význam, kritika a návaznosti - teorie sociální strukturace 7. Teorie jednání ( jak drží společnost pohromadě), výsledky lidské činnosti 8. Sociální struktura postmoderní doby, kam se poděly třídy ? 9. Sociální kapitál a sociální stát 10. Riziková společnost 11. Novodobé sociální subjekty a jejich vliv na společnost, multikulturalismus, evropeizace, 12. Kolapsy složitých společností
- Literatura
- povinná literatura
- Roubal, O. Sociologie a pozdně moderní společnost. Praha: EUPRESS – VŠFS, 2014.
- A.Harrington akol. Moderní sociální teorie
- J.Šubrt, J. Balon: Soudobá sociologická teorie, Praha, Grada, 2010
- doporučená literatura
- J. Keller: Dějiny klasické sociologie, Praha, SLON, 2005
- M. Petrusek, Společnosti pozdní doby, Praha, SLON, 2006
- J. Keller: Teorie, modernizace, Praha, SLON, 2007
- U. Beck, Co je globalizace? Centrum pro studium demokracie a kultury, Praha 2007.
- P. Burke: Společnost a vědění, Karolinum, Praha, 2007
- J.Keller, L. Tvrdý : Vzdělanostní společnost? Slon, Praha 2008
- Roubal, O., I. Petrová, F. Zich. Metodologie marketingových výzkumů. 1. vydání. Praha: Praha: EUPRESS – VŠFS, 2014
- Výukové metody
- Přednášky, cvičení a samostatné studium doporučené literatury. Vypracování seminární práce na základě stanoveného odborného knižního titulu, nebo stati.
- Metody hodnocení
- Předmět je ukončen písemnou zkouškou. Studenti obdrží tematické okruhy ke zkoušce. Součástí zkoušky je vypracování seminární práce na základě určeného tématu a literatury. Povinná aktivní účast na cvičení.
- Navazující předměty
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Bb1.
N_StMS Sociologické teorie moderní společnosti
Vysoká škola finanční a správnízima 2013
- Rozsah
- 2/1. 10 hodin KS/semestr. 5 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Mgr. Michal Tomčík, PhD. (přednášející)
prof. Ing. František Zich, DrSc. (přednášející), PhDr. Petra Raudenská, Ph.D. (zástupce) - Garance
- prof. Ing. František Zich, DrSc.
Sekce managementu a marketingu (FES, KEM) – Katedra ekonomie a managementu (FES, KEM) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Ivana Plačková - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- N_StMS/cMMO: každý sudý čtvrtek 12:15–12:59 M27, každý sudý čtvrtek 13:00–13:45 M27, M. Tomčík
N_StMS/cM1PH: každou lichou středu 15:45–16:29 S23, každou lichou středu 16:30–17:15 S23, F. Zich
N_StMS/cM2PH: každou sudou středu 15:45–16:29 S23, každou sudou středu 16:30–17:15 S23, F. Zich
N_StMS/pMMO: St 14:00–14:44 M17, St 14:45–15:30 M17, M. Tomčík
N_StMS/pMPH: St 14:00–14:44 S01, St 14:45–15:30 S01, F. Zich
N_StMS/uMPH: Út 5. 11. 15:45–17:15 S11, Út 26. 11. 14:00–15:30 S11, 15:45–17:15 S11, Út 17. 12. 15:45–17:15 S11, 17:30–19:00 S11, M. Tomčík
N_StMS/vMMO: Pá 1. 11. 12:00–13:30 M16, So 30. 11. 11:30–13:00 M16, 14:00–15:30 M16, So 14. 12. 9:45–11:15 M16, 11:30–13:00 M16, M. Tomčík
N_StMS/vM2PH: Pá 25. 10. 13:45–15:15 S23, So 9. 11. 14:00–15:30 S26, 15:45–17:15 S26, Pá 6. 12. 15:30–17:00 S26, 17:15–18:45 S26, M. Tomčík
N_StMS/vM3PH: So 9. 11. 9:45–11:15 S26, 11:30–13:00 S26, Pá 22. 11. 12:00–13:30 S23, So 7. 12. 9:45–11:15 S26, 11:30–13:00 S26, M. Tomčík - Předpoklady
- Základní znalosti sociologie a sociologického výzkumu na úrovni bakalářského studia.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu
- Cíl předmětu: Seznámit studenty s vybranými sociologickými koncepcemi reflektujícími společenské změny a vývoj soudobého světa a s jejich významem pro oblast marketingové komunikace. Budou objasněny hlavní sociologické teorie moderní a postmoderní společnosti. Důraz je kladen na osvětlení problematiky modernizace, globalizace a s tím spojených důsledků změn sociální struktury, sociálních konfliktů, rozvoje znalostní společnosti, teorie sociálního kapitálu, problémy sociálním kontroly moci a teorie trvale udržitelného rozvoje. Po absolvování bude student znát hlavní sociologické teorie moderní společnosti. Bude rozumět obsahu pojmů moderní, postmoderní a globální společnost. Cílem výuky je přispět k pochopení souvislostí sociálních procesů v moderní společnosti pro potřeby práce v oblasti marketingové komunikace
- Osnova
- Osnova předmětu: 1. Úloha vědy a specifika sociologie – vědecké vědění, expertní vědění. Sociologie vědění – znalostní společnost 2. Moderní a postmoderní společnost 3. Globalizace a její hlavní projevy a důsledky 4. Teorie 18. a 19. století a jejich význam pro současnou sociologickou teorii (Comte, Marx, Weber) 5. Metodologický individualismus, metodologický holismus. Redukcionismus - konstruktivismus 6. Strukturní funkcionalismus, podstata, jeho význam, kritika a návaznosti - teorie sociální strukturace 7. Teorie jednání ( jak drží společnost pohromadě), výsledky lidské činnosti 8. Sociální struktura postmoderní doby, kam se poděly třídy ? 9. Sociální kapitál a sociální stát 10. Riziková společnost 11. Novodobé sociální subjekty a jejich vliv na společnost, multikulturalismus, evropeizace, 12. Kolapsy složitých společností
- Literatura
- povinná literatura
- Roubal, O. Sociologie a pozdně moderní společnost. Praha: EUPRESS – VŠFS, 2014.
- A.Harrington akol. Moderní sociální teorie
- J.Šubrt, J. Balon: Soudobá sociologická teorie, Praha, Grada, 2010
- doporučená literatura
- Roubal, O., I. Petrová, F. Zich. Metodologie marketingových výzkumů. 1. vydání. Praha: Praha: EUPRESS – VŠFS, 2014
- J. Keller: Dějiny klasické sociologie, Praha, SLON, 2005
- M. Petrusek, Společnosti pozdní doby, Praha, SLON, 2006
- J. Keller: Teorie, modernizace, Praha, SLON, 2007
- U. Beck, Co je globalizace? Centrum pro studium demokracie a kultury, Praha 2007.
- P. Burke: Společnost a vědění, Karolinum, Praha, 2007
- J.Keller, L. Tvrdý : Vzdělanostní společnost? Slon, Praha 2008
- Výukové metody
- Přednášky, cvičení a samostatné studium doporučené literatury. Vypracování seminární práce na základě stanoveného odborného knižního titulu, nebo stati.
- Metody hodnocení
- Předmět je ukončen písemnou zkouškou. Studenti obdrží tematické okruhy ke zkoušce. Součástí zkoušky je vypracování seminární práce na základě určeného tématu a literatury. Povinná aktivní účast na cvičení.
- Navazující předměty
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Bb1.
N_StMS Sociologické teorie moderní společnosti
Vysoká škola finanční a správnízima 2012
- Rozsah
- 2/1. 10 hodin KS/semestr. 5 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Mgr. Michal Tomčík, PhD. (cvičící)
prof. Ing. František Zich, DrSc. (cvičící) - Garance
- prof. Ing. František Zich, DrSc.
Sekce managementu a marketingu (FES, KEM) – Katedra ekonomie a managementu (FES, KEM) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Bc. Jan Peterec - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- N_StMS/cMMO: každou sudou středu 10:30–11:14 M01, každou sudou středu 11:15–12:00 M01, M. Tomčík
N_StMS/cM1PH: každé sudé pondělí 10:30–11:14 S21, každé sudé pondělí 11:15–12:00 S21, F. Zich
N_StMS/cM2PH: každé liché pondělí 10:30–11:14 S24, každé liché pondělí 11:15–12:00 S24, F. Zich
N_StMS/cM3PH: každé liché pondělí 12:15–12:59 S24, každé liché pondělí 13:00–13:45 S24, F. Zich
N_StMS/pMMO: Út 14:00–14:44 M01, Út 14:45–15:30 M01, M. Tomčík
N_StMS/pMPH: Po 8:45–9:29 S01, Po 9:30–10:15 S01, F. Zich
N_StMS/uM1aPH: Út 30. 10. 15:45–17:15 S35, Út 6. 11. 17:30–19:00 S35, 19:15–20:45 S35, Út 13. 11. 14:00–15:30 S35, Út 20. 11. 14:00–15:30 S35, F. Zich
N_StMS/uM1bPH: Út 2. 10. 15:45–17:15 S34, Út 9. 10. 17:30–19:00 S34, 19:15–20:45 S34, Út 16. 10. 17:30–19:00 S34, Út 30. 10. 14:00–15:30 S34, F. Zich
N_StMS/vMKL: Pá 12. 10. 15:30–17:00 K211, Pá 19. 10. 13:45–15:15 K211, 15:30–17:00 K211, Pá 9. 11. 13:45–15:15 K211, 15:30–17:00 K211, F. Zich
N_StMS/vMMO: Pá 26. 10. 15:30–17:00 M24, 17:15–18:45 M24, Pá 9. 11. 15:30–17:00 M16, 17:15–18:45 M16, So 15. 12. 15:45–17:15 M17, M. Tomčík
N_StMS/vM2PH: Pá 30. 11. 15:30–17:00 S32, So 15. 12. 9:45–11:15 S32, 11:30–13:00 S32, So 12. 1. 9:45–11:15 S32, 11:30–13:00 S32, F. Zich - Předpoklady
- Základní znalosti sociologie a sociologického výzkumu na úrovni bakalářského studia.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu
- Cíl předmětu: Seznámit studenty s vybranými sociologickými koncepcemi reflektujícími společenské změny a vývoj soudobého světa a s jejich významem pro oblast marketingové komunikace. Budou objasněny hlavní sociologické teorie moderní a postmoderní společnosti. Důraz je kladen na osvětlení problematiky modernizace, globalizace a s tím spojených důsledků změn sociální struktury, sociálních konfliktů, rozvoje znalostní společnosti, teorie sociálního kapitálu, problémy sociálním kontroly moci a teorie trvale udržitelného rozvoje. Po absolvování bude student znát hlavní sociologické teorie moderní společnosti. Bude rozumět obsahu pojmů moderní, postmoderní a globální společnost. Cílem výuky je přispět k pochopení souvislostí sociálních procesů v moderní společnosti pro potřeby práce v oblasti marketingové komunikace
- Osnova
- Osnova předmětu: 1.Úloha vědy a specifika sociologie – vědecké vědění, expertní vědění 2.Moderní a postmoderní společnost 3.Globalizace a její hlavní projevy a důsledky 4.Teorie 18. a 19. století a jejich význam pro současnou etapu sociologické teorie 5.Sociologie M. Webera, moc, byrokracie, sociální jednání a sociální difererenciace 6.Funkcionalismus, podstata, jeho kritika a návaznosti 7.Teorie jednání, jak drží společnost pohromadě 8.Sociální struktura postmoderní doby, kam se poděly třídy 9.Sociální kapitál. 10. Riziková společnost 11.Sociologie vědění – znalostní společnost 12.Kultura, multikulturalismus
- Literatura
- povinná literatura
- A.Harrington akol. Moderní sociální teorie
- J.Šubrt, J. Balon: Soudobá sociologická teorie, Praha, Grada, 2010
- doporučená literatura
- J. Keller: Dějiny klasické sociologie, Praha, SLON, 2005
- M. Petrusek, Společnosti pozdní doby, Praha, SLON, 2006
- J. Keller: Teorie, modernizace, Praha, SLON, 2007
- Výukové metody
- Přednášky, cvičení a samostatné studium doporučené literatury. Vypracování seminární práce na základě stanoveného knižního titulu.
- Metody hodnocení
- Předmět je ukončen písemnou zkouškou. Studenti obdrží tematické okruhy ke zkoušce. Součástí zkoušky je vypracování seminární práce na základě určeného tématu a literatury. Povinná aktivní účast na cvičení.
- Navazující předměty
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Bb1.
N_StMS Sociologické teorie moderní společnosti
Vysoká škola finanční a správníléto 2012
- Rozsah
- 2/0. 8 hodin KS/semestr. 5 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Mgr. Michal Tomčík, PhD. (cvičící)
prof. Ing. František Zich, DrSc. (cvičící) - Garance
- prof. Ing. František Zich, DrSc.
Sekce managementu a marketingu (FES, KEM) – Katedra ekonomie a managementu (FES, KEM) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Monika Kozlerová - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Další komentáře
- Poznámka k ukončení předmětu: ISP
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
N_StMS Sociologické teorie moderní společnosti
Vysoká škola finanční a správnízima 2011
- Rozsah
- 2/0. 8 hodin KS/semestr. 5 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Mgr. Michal Tomčík, PhD. (cvičící)
prof. Ing. František Zich, DrSc. (cvičící) - Garance
- prof. Ing. František Zich, DrSc.
Sekce managementu a marketingu (FES, KEM) – Katedra ekonomie a managementu (FES, KEM) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Monika Kozlerová - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- N_StMS/pMMO: každé liché pondělí 12:15–12:59 M01, každé liché pondělí 13:00–13:45 M01, každé liché pondělí 14:00–14:44 M01, každé liché pondělí 14:45–15:30 M01, F. Zich
N_StMS/pMPH: Čt 12:15–12:59 S01, Čt 13:00–13:45 S01, F. Zich
N_StMS/uM1aPH: Út 11. 10. 17:30–19:00 S21, Út 18. 10. 17:30–19:00 S21, Út 1. 11. 14:00–15:30 S21, 15:45–17:15 S21, F. Zich
N_StMS/uM1bPH: Út 11. 10. 15:45–17:15 S32, Út 18. 10. 15:45–17:15 S26, Út 25. 10. 14:00–15:30 S26, Út 8. 11. 17:30–19:00 S26, F. Zich
N_StMS/vMKL: Pá 21. 10. 13:45–15:15 K207, 15:30–17:00 K207, Pá 18. 11. 17:15–18:45 K207, 19:00–20:30 K207, F. Zich
N_StMS/vMMO: Pá 18. 11. 12:00–13:30 M15, Pá 16. 12. 13:45–15:15 M15, So 17. 12. 9:45–11:15 M15, 11:30–13:00 M15, M. Tomčík
N_StMS/vM2PH: So 19. 11. 11:30–13:00 S11, Pá 2. 12. 13:45–15:15 S11, So 17. 12. 9:45–11:15 S11, 11:30–13:00 S11, F. Zich
N_StMS/vM3PH: So 19. 11. 14:00–15:30 S23, Pá 2. 12. 15:30–17:00 S23, Pá 16. 12. 15:30–17:00 S23, 17:15–18:45 S23, F. Zich - Předpoklady
- Základní znalosti sociologie a sociologického výzkumu na úrovni bakalářského studia.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu
- Cíl předmětu: Seznámit studenty s vybranými sociologickými koncepcemi reflektujícími společenské změny a vývoj soudobého světa a s jejich významem pro oblast marketingové komunikace. Budou objasněny hlavní sociologické teorie moderní a postmoderní společnosti. Důraz je kladen na osvětlení problematiky modernizace, globalizace a s tím spojených důsledků změn sociální struktury, sociálních konfliktů, rozvoje znalostní společnosti, teorie sociálního kapitálu, problémy sociálním kontroly moci a teorie trvale udržitelného rozvoje. Po absolvování bude stuident znát hlavní sociologické teorie moderní společnosti. Bude rozumět obsahu pojmů moderní, postmoderní a globální společnost. Cílem výuky je přispět k pochopení souvislostí sociálních procesů v moderní společnosti pro potřeby práce v oblasti marketingové komunikace.
- Osnova
- Tato osnova je určena pro prezenční studium, průběh výuky pro kombinované studium je uveden ve studijních materiálech formou metodického listu (ML). 1. Vývoj moderní společnosti a jeho sociologická reflexe – přehled témat a teorií. 2. Sociologický přístup k společným jevům – specifika a vztah k marketingové komunikaci. 3. Moderní a postmoderní společnost. 4. Teorie globalizace, sociální obsah a souvislosti globální společnosti. 5. Vztah ekonomického a sociálního v moderní společnosti. Sociální struktura. 6. Teorie sociální soudržnosti, sociální spravedlnost, sociální konflikt, sociální rizika soudobé společnosti. 7. Symbolický, sociální a kulturní kapitál, sociologické teorie sítí. 8. Interpretativní sociologie, etnometodologie. 9. Znalostní společnost a možnosti vědy ve společnosti. 10. Gender a feministická sociální teorie.
- Literatura
- povinná literatura
- • Šubrt, J., Balon, J.: Soudobá sociologie, Grada, Praha, 2010
- • Harrington, A. a kol. Moderní sociální teorie, Portál, Praha, 2006
- • Beck, U.: Riziková společnost. Praha: Slon, 2004.
- doporučená literatura
- • Bauman, Z.:Globalizace – důsledky pro člověka, Mladá fronta, Praha, 1999
- • Petrusek, M. a kol. Dějiny sociologie, Praha, Grada, 2010
- • Anthony Giddens: Sociologie, Argo, Praha, 1999
- Metody hodnocení
- Ústní zkouška Zpracování obsahové studie zadané publikace (kapitoly) Vyžaduje se alespoň 75% účast na přednáškách.
- Navazující předměty
- Informace učitele
- Přehled publikací pro studoiuma zpracování obsahové studie je uveden na ISu.
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
N_StMS Sociologické teorie moderní společnosti
Vysoká škola finanční a správníléto 2011
- Rozsah
- 2/0. 8 hodin/semestr. 5 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Mgr. Lucie Cviklová, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Michal Tomčík, PhD. (cvičící)
prof. Ing. František Zich, DrSc. (cvičící) - Garance
- prof. Ing. František Zich, DrSc.
Sekce managementu a marketingu (FES, KEM) – Katedra ekonomie a managementu (FES, KEM) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Květoslava Dolejšová - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Další komentáře
- Poznámka k ukončení předmětu: ISP
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
N_StMS Sociologické teorie moderní společnosti
Vysoká škola finanční a správnízima 2010
- Rozsah
- 2/0. 8 hodin/semestr. 5 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Mgr. Lucie Cviklová, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Michal Tomčík, PhD. (cvičící)
prof. Ing. František Zich, DrSc. (cvičící) - Garance
- prof. Ing. František Zich, DrSc.
Sekce managementu a marketingu (FES, KEM) – Katedra ekonomie a managementu (FES, KEM) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Květoslava Dolejšová - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- N_StMS/pMMO: každé liché úterý 14:00–14:44 M01, každé liché úterý 14:45–15:30 M01, každé liché úterý 15:45–16:29 M01, každé liché úterý 16:30–17:15 M01, F. Zich
N_StMS/pMPH: St 15:45–16:29 S01, St 16:30–17:15 S01, F. Zich
N_StMS/uM1aPH: Út 9. 11. 17:30–19:00 S32, Út 23. 11. 15:45–17:15 S32, Út 30. 11. 17:30–19:00 S32, 19:15–20:45 S32, L. Cviklová
N_StMS/uM1bPH: Út 9. 11. 19:15–20:45 S26, Út 16. 11. 14:00–15:30 S26, 15:45–17:15 S26, Út 23. 11. 17:30–19:00 S26, L. Cviklová
N_StMS/vMKL: Pá 3. 12. 13:45–15:15 K211, 15:30–17:00 K211, Pá 10. 12. 13:45–15:15 K211, 15:30–17:00 K211, L. Cviklová
N_StMS/vMMO: Pá 3. 12. 12:00–13:30 M26, Pá 17. 12. 17:15–18:45 M26, So 15. 1. 9:45–11:15 M26, 11:30–13:00 M26, M. Tomčík
N_StMS/vM2PH: So 16. 10. 14:00–15:30 S21, 15:45–17:15 S21, So 20. 11. 14:00–15:30 S21, 15:45–17:15 S21, L. Cviklová
N_StMS/vM3PH: Pá 15. 10. 13:45–15:15 S23, 15:30–17:00 S23, So 6. 11. 9:45–11:15 S23, 11:30–13:00 S23, L. Cviklová - Předpoklady
- Základní znalosti sociologie a sociologického výzkumu na úrovni bakalářského studia.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu
- Cíl předmětu: Seznámit studenty s vybranými sociologickými teoretickými koncepcemi reflektujícími společenské změny a vývoj soudobého světa. Důraz je kladen na problematiky modernizace, globalizace a s tím spojené otázky změn sociální struktury, rozvoje znalostní společnosti, teorie sociálního kapitálu, problémy sociálním kontroly moci a teorie trvale udržitelného rozvoje. Jednotlivá témata budou prezentována na rozboru určené literatury. Předpokládá se úvod do problému formou přednášky a samostatné studium posluchačů a vypracování seminární práce k stanovenému tématu. Cílem výuky je přispět k pochopení souvislosti sociálních procesů v moderní společnosti pro potřeby práce v oblasti marketingové komunikace.
- Osnova
- Tato osnova je určena pro prezenční studium, průběh výuky pro kombinované studium je uveden ve studijních materiálech formou metodického listu (ML). 1. Vývoj moderní společnosti a jeho sociologická reflexe – přehled témat a teorií 2. Sociologická přístup k společným jevům – specifika a smysl 3. Teorie modernizace a postmoderní společnost. 4. Teorie globalizace, sociální obsah a souvislosti globální společnosti. 5. Vztah ekonomického a sociálního v moderní společnosti. Sociální struktura. 6. Teorie sociální soudržnosti, sociální spravedlnost, sociální rizika soudobé společnosti 7. Symbolický, sociální a kulturní kapitál, sociologické teorie sítí 8. Znalostní společnost a možnosti vědy ve společnosti. 9. Problém sociální kontroly moci v soudobé společnosti. 10. Feministická sociální teorie
- Literatura
- povinná literatura
- Beck, U.: Riziková společnost. Praha: Slon, 2004.
- Harrington, A. a kol. Moderní sociální teorie, Portál, Praha, 2006
- Anthony Giddens: Sociologie, Argo, Praha, 1999
- doporučená literatura
- Keller, J.:Tři sociální světy, Slon, Praha, 2010
- Suša, O.: Globalizace v sociálních souvislostech současnosti, Filozofický ústav, Praha, 2010
- Fukuyama F. Velký rozvrat, Academia, Praha, 2006
- Bauman, Z.:Globalizace – důsledky pro člověka, Mladá fronta, Praha, 1999
- Lipovetski G.: Paradoxní štěstí, Prostor, Praha, 2007
- neurčeno
- Lyotard, j.,F.: O postmodernismu, Filosofický ústav AV ČR, Praha 1993
- Výukové metody
- Přednášky a samostatné studium doporučené literatury. Vypracování seminární práce na základě stanoveného knižního titulu.
- Metody hodnocení
- Zpracování seminární práce na zadané téma (knižního titulu) a ústní zkouška.
- Navazující předměty
- Informace učitele
- Seznam literatury, z které si studenti vyberou publikaci pro napsání seminární práce je uložen na ISu - studijní materiály.
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
- Statistika zápisu (nejnovější)