N_TiM Tiskový mluvčí

Vysoká škola finanční a správní
zima 2024
Rozsah
2/1/0. 16 hodin KS/semestr. 6 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
PhDr. Petr Kopáček (cvičící)
Garance
PhDr. Petr Kopáček
Sekce společenských věd (FES, KSV) – Katedra společenských věd (FES, KSV) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Dita Egertová
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
N_TiM/cMPH: každý sudý čtvrtek 10:30–11:14 S14, každý sudý čtvrtek 11:15–12:00 S14, P. Kopáček
N_TiM/pMPH: Čt 8:45–9:29 S14, Čt 9:30–10:15 S14, P. Kopáček
Předpoklady
Zvládnutí předmětů Struktura marketingových komunikací, Reklama, Vývoj médií a Integrovaná marketingová komunikace, Public relations
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
Po absolvování kurzu bude mít posluchač jasnou představu o práci tiskového mluvčího vorganizaci - v komerčním subjektu nebo ve veřejné instituci. Bude schopen analyzovat mediální obraz organizace, posoudit strategii komunikace sveřejností, hodnotit práci tiskových mluvčích, případně tuto profesi též zastávat.
Výstupy z učení
Kurz je zaměřen na profesi tiskových mluvčích v organizacích státní správy i v soukromém sektoru. Po jeho obsolvování bude mít student jasnou představu o postavení mluvčího v rámci organizace a o principech této práce. Kurz zahrnuje také praktické dovednosti v oblasti psaní textů a mluveného slova, s důrazem na efektivnost. Studenti v kudzu zvládnou vyhodnotit mediální obraz a chápati specifických mediálních projevů. Porozumí přincipům proaktivity a reaktivity v práci mluvčích a zvládnou efektivní využití zpětné vazby pro podporu vlastních komunikačních cílů.
Osnova
Obsah přednášek: 1. Postavení tiskových mluvčích v organizacích, cíle a principy jejich práce; 2. Media relations – základní vymezení; 3. Činnosti tiskových mluvčích v rámci media relations; 4. Krizová komunikace a princip kontinuity; 5. Zásady efektivní komunikace (písemné) s médii a institucemi; 6. Zásady a zlatá pravidla mluveného projevu; 7. Mediální trh v České republice ; 8. Mediální monitoring, vyhodnocování PR; 9. Tiskový mluvčí a spolupráce v rámci instituce – interní komunikace; 10. MEdiální eventy; 11. Legislativa a etické kodexy pro práci mluvčích; 12. Diskuse nad zápočtovými studiemi a ukončení předmětu.
Literatura
    povinná literatura
  • ŠVEHLA M., KAŠÍK M.: Tiskový mluvčí, řízená komunikace s veřejností
  • Hejlová D.: Public Relations, Praha Grada Publishing 2015, ISBN: 978-80-247-5022-4
    doporučená literatura
  • SVOBODA, V.: Public relations moderně a účinně. Praha: Grada Publishing, 2009. ISBN: ISBN 9788024728667
  • FTOREK, J.: Public relations jako ovlivňování mínění. Praha: Grada Publishing, 2007, ISBN 978-80-247-3926-7
  • BAJČAN, R.: Techniky public relations aneb jak pracovat s médii. Praha: Management Press, 2003, ISBN 80-7261-096-1
  • PHILLIPS, D.: Online public relations. Praha Grada Publishing 2004, ISBN 80-247-03068-8
  • Bohuněk, B.: P.R.ciny, Praha 2019
  • VĚRČÁK, V., GIRGAŠOVÁ J., LIŠKAŘOVÁ, R.: Media Relations není manipulace Praha: Ekopress, 2004, ISBN: 978-80-86119-43-4
  • TOMANDL, J.: Jak účinně oslovit média. Bizbooks 2011. 1. vydání, 296 stran. ISBN 9788025134573
  • DOČEKALOVÁ M.: Tvůrčí psaní pro každého. Grada Publishing 2011, ISBN 97880-247-1602-2
    neurčeno
  • Odborné časopisy: Marketing & Media, Strategie
Výukové metody
Přednášky a cvičení v prezenční formě; povinná účast pro obě formy studia
Metody hodnocení
Metody hodnocení: z/ZK(zápočet a zkouška, 7 kreditů): Předpokladem udělení zápočtu je zpracování zápočtové studie na téma v rozsahu 1 normostrany textu: 1. Analýza vybrané mediální kauzy; 2. Tiskový mluvčí na aktuálním mediálním trhu; možnost dohody o prezentaci nebo jiném tématu. Doplňkovým předpokladem, který se podílí na získání zápočtu je docházka a aktivní soustavná práce v průběhu semestru. U zkoušky student předvede schopnost mluveného projevu zodpovězením jedné tématické otázky a zpracuje krátký text na zadané téma.
Navazující předměty
Informace učitele
V roce 2014 vyšla publikace Tiskový mluvčí - řízená komunikace s veřejností. Tato publikace shrnuje celou strukturu předmětu.
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2010, zima 2011, zima 2012, zima 2013, zima 2014, zima 2015, zima 2016, zima 2017, zima 2018, zima 2019, zima 2020, zima 2021, zima 2022, zima 2023.

N_TiM Tiskový mluvčí

Vysoká škola finanční a správní
zima 2023
Rozsah
2/1/0. 16 hodin KS/semestr. 5 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
PhDr. Petr Kopáček (cvičící)
Garance
PhDr. Petr Kopáček
Sekce managementu a marketingu (FES, KEM) – Katedra ekonomie a managementu (FES, KEM) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Dita Egertová
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
N_TiM/cMPH: každou sudou středu 12:15–12:59 S11, každou sudou středu 13:00–13:45 S11, P. Kopáček
N_TiM/pMPH: každou sudou středu 8:45–9:29 S11, každou sudou středu 9:30–10:15 S11, každou sudou středu 10:30–11:14 S11, každou sudou středu 11:15–12:00 S11, P. Kopáček
Předpoklady
Zvládnutí předmětů Struktura marketingových komunikací, Reklama, Vývoj médií a Integrovaná marketingová komunikace, Public relations
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
Po absolvování kurzu bude mít posluchač jasnou představu o práci tiskového mluvčího vorganizaci - v komerčním subjektu nebo ve veřejné instituci. Bude schopen analyzovat mediální obraz organizace, posoudit strategii komunikace sveřejností, hodnotit práci tiskových mluvčích, případně tuto profesi též zastávat.
Výstupy z učení
Kurz je zaměřen na profesi tiskových mluvčích v organizacích státní správy i v soukromém sektoru. Po jeho obsolvování bude mít student jasnou představu o postavení mluvčího v rámci organizace a o principech této práce. Kurz zahrnuje také praktické dovednosti v oblasti psaní textů a mluveného slova, s důrazem na efektivnost. Studenti v kudzu zvládnou vyhodnotit mediální obraz a chápati specifických mediálních projevů. Porozumí přincipům proaktivity a reaktivity v práci mluvčích a zvládnou efektivní využití zpětné vazby pro podporu vlastních komunikačních cílů.
Osnova
Obsah přednášek: 1. Postavení tiskových mluvčích v organizacích, cíle a principy jejich práce; 2. Media relations – základní vymezení; 3. Činnosti tiskových mluvčích v rámci media relations; 4. Krizová komunikace a princip kontinuity; 5. Zásady efektivní komunikace (písemné) s médii a institucemi; 6. Zásady a zlatá pravidla mluveného projevu; 7. Mediální trh v České republice ; 8. Mediální monitoring, vyhodnocování PR; 9. Tiskový mluvčí a spolupráce v rámci instituce – interní komunikace; 10. MEdiální eventy; 11. Legislativa a etické kodexy pro práci mluvčích; 12. Diskuse nad zápočtovými studiemi a ukončení předmětu.
Literatura
    povinná literatura
  • ŠVEHLA M., KAŠÍK M.: Tiskový mluvčí, řízená komunikace s veřejností
  • Hejlová D.: Public Relations, Praha Grada Publishing 2015, ISBN: 978-80-247-5022-4
    doporučená literatura
  • SVOBODA, V.: Public relations moderně a účinně. Praha: Grada Publishing, 2009. ISBN: ISBN 9788024728667
  • FTOREK, J.: Public relations jako ovlivňování mínění. Praha: Grada Publishing, 2007, ISBN 978-80-247-3926-7
  • BAJČAN, R.: Techniky public relations aneb jak pracovat s médii. Praha: Management Press, 2003, ISBN 80-7261-096-1
  • PHILLIPS, D.: Online public relations. Praha Grada Publishing 2004, ISBN 80-247-03068-8
  • Bohuněk, B.: P.R.ciny, Praha 2019
  • VĚRČÁK, V., GIRGAŠOVÁ J., LIŠKAŘOVÁ, R.: Media Relations není manipulace Praha: Ekopress, 2004, ISBN: 978-80-86119-43-4
  • TOMANDL, J.: Jak účinně oslovit média. Bizbooks 2011. 1. vydání, 296 stran. ISBN 9788025134573
  • DOČEKALOVÁ M.: Tvůrčí psaní pro každého. Grada Publishing 2011, ISBN 97880-247-1602-2
    neurčeno
  • Odborné časopisy: Marketing & Media, Strategie
Výukové metody
Přednášky a cvičení v prezenční formě; povinná účast pro obě formy studia
Metody hodnocení
Metody hodnocení: z/ZK(zápočet a zkouška, 7 kreditů): Předpokladem udělení zápočtu je zpracování zápočtové studie na téma v rozsahu 1 normostrany textu: 1. Analýza vybrané mediální kauzy; 2. Tiskový mluvčí na aktuálním mediálním trhu; možnost dohody o prezentaci nebo jiném tématu. Doplňkovým předpokladem, který se podílí na získání zápočtu je docházka a aktivní soustavná práce v průběhu semestru. U zkoušky student předvede schopnost mluveného projevu zodpovězením jedné tématické otázky a zpracuje krátký text na zadané téma.
Navazující předměty
Informace učitele
V roce 2014 vyšla publikace Tiskový mluvčí - řízená komunikace s veřejností. Tato publikace shrnuje celou strukturu předmětu.
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2010, zima 2011, zima 2012, zima 2013, zima 2014, zima 2015, zima 2016, zima 2017, zima 2018, zima 2019, zima 2020, zima 2021, zima 2022, zima 2024.

N_TiM Tiskový mluvčí

Vysoká škola finanční a správní
zima 2022
Rozsah
2/1/0. 16 hodin KS/semestr. 5 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
PhDr. Petr Kopáček (cvičící)
Garance
PhDr. Petr Kopáček
Sekce managementu a marketingu (FES, KEM) – Katedra ekonomie a managementu (FES, KEM) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Ivana Plačková
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
N_TiM/cMMO: kromě Čt 1. 12. ; a Čt 6. 10. 8:45–9:29 M17, 9:30–10:15 M17, 10:30–11:14 M17, 11:15–12:00 M17, Čt 3. 11. 8:45–9:29 M17, 9:30–10:15 M17, 10:30–11:14 M17, 11:15–12:00 M17, Čt 1. 12. 8:45–9:29 M17, 9:30–10:15 M17, 10:30–11:14 M17, 11:15–12:00 M17, Čt 15. 12. 8:45–12:00 M17, P. Kopáček
N_TiM/cMPH: každou sudou středu 14:00–14:44 S11, každou sudou středu 14:45–15:30 S11, P. Kopáček
N_TiM/poMMO: každou sudou středu 10:30–11:14 M25, každou sudou středu 11:15–12:00 M25, každou sudou středu 12:15–12:59 M25, každou sudou středu 13:00–13:45 M25, P. Kopáček
N_TiM/pxMPH: každou sudou středu 10:30–11:14 S11, každou sudou středu 11:15–12:00 S11, každou sudou středu 12:15–12:59 S11, každou sudou středu 13:00–13:45 S11, P. Kopáček
N_TiM/vMPH: Pá 30. 9. 14:00–15:30 S24, 15:45–17:15 S24, Pá 14. 10. 14:00–15:30 S24, 15:45–17:15 S24, Pá 4. 11. 14:00–15:30 S24, 15:45–17:15 S24, So 19. 11. 14:00–15:30 E224, 15:45–17:15 E224, P. Kopáček
Předpoklady
Zvládnutí předmětů Struktura marketingových komunikací, Reklama, Vývoj médií a Integrovaná marketingová komunikace, Public relations
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
Po absolvování kurzu bude mít posluchač jasnou představu o práci tiskového mluvčího vorganizaci - v komerčním subjektu nebo ve veřejné instituci. Bude schopen analyzovat mediální obraz organizace, posoudit strategii komunikace sveřejností, hodnotit práci tiskových mluvčích, případně tuto profesi též zastávat.
Výstupy z učení
Kurz je zaměřen na profesi tiskových mluvčích v organizacích státní správy i v soukromém sektoru. Po jeho obsolvování bude mít student jasnou představu o postavení mluvčího v rámci organizace a o principech této práce. Kurz zahrnuje také praktické dovednosti v oblasti psaní textů a mluveného slova, s důrazem na efektivnost. Studenti v kudzu zvládnou vyhodnotit mediální obraz a chápati specifických mediálních projevů. Porozumí přincipům proaktivity a reaktivity v práci mluvčích a zvládnou efektivní využití zpětné vazby pro podporu vlastních komunikačních cílů.
Osnova
Obsah přednášek: 1. Postavení tiskových mluvčích v organizacích, cíle a principy jejich práce; 2. Media relations – základní vymezení; 3. Činnosti tiskových mluvčích v rámci media relations; 4. Krizová komunikace a princip kontinuity; 5. Zásady efektivní komunikace (písemné) s médii a institucemi; 6. Zásady a zlatá pravidla mluveného projevu; 7. Mediální trh v České republice ; 8. Mediální monitoring, vyhodnocování PR; 9. Tiskový mluvčí a spolupráce v rámci instituce – interní komunikace; 10. MEdiální eventy; 11. Legislativa a etické kodexy pro práci mluvčích; 12. Diskuse nad zápočtovými studiemi a ukončení předmětu.
Literatura
    povinná literatura
  • ŠVEHLA M., KAŠÍK M.: Tiskový mluvčí, řízená komunikace s veřejností
    doporučená literatura
  • SVOBODA, V.: Public relations moderně a účinně. Praha: Grada Publishing, 2009. ISBN: ISBN 9788024728667
  • FTOREK, J.: Public relations jako ovlivňování mínění. Praha: Grada Publishing, 2007, ISBN 978-80-247-3926-7
  • BAJČAN, R.: Techniky public relations aneb jak pracovat s médii. Praha: Management Press, 2003, ISBN 80-7261-096-1
  • PHILLIPS, D.: Online public relations. Praha Grada Publishing 2004, ISBN 80-247-03068-8
  • TOMANDL, J.: Jak účinně oslovit média. Bizbooks 2011. 1. vydání, 296 stran. ISBN 9788025134573
  • DOČEKALOVÁ M.: Tvůrčí psaní pro každého. Grada Publishing 2011, ISBN 97880-247-1602-2
  • VĚRČÁK, V., GIRGAŠOVÁ J., LIŠKAŘOVÁ, R.: Media Relations není manipulace Praha: Ekopress, 2004, ISBN: 978-80-86119-43-4
    neurčeno
  • Odborné časopisy: Marketing & Media, Strategie
Výukové metody
Přednášky a cvičení v prezenční formě; povinná účast pro obě formy studia
Metody hodnocení
Metody hodnocení: z/ZK(zápočet a zkouška, 7 kreditů): Předpokladem udělení zápočtu je zpracování zápočtové studie na téma v rozsahu 1 normostrany textu: 1. Analýza vybrané mediální kauzy; 2. Tiskový mluvčí na aktuálním mediálním trhu; možnost dohody o prezentaci nebo jiném tématu. Doplňkovým předpokladem, který se podílí na získání zápočtu je docházka a aktivní soustavná práce v průběhu semestru. U zkoušky student předvede schopnost mluveného projevu zodpovězením jedné tématické otázky a zpracuje krátký text na zadané téma.
Navazující předměty
Informace učitele
V roce 2014 vyšla publikace Tiskový mluvčí - řízená komunikace s veřejností. Tato publikace shrnuje celou strukturu předmětu.
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2010, zima 2011, zima 2012, zima 2013, zima 2014, zima 2015, zima 2016, zima 2017, zima 2018, zima 2019, zima 2020, zima 2021, zima 2023, zima 2024.

N_TiM Tiskový mluvčí

Vysoká škola finanční a správní
zima 2021
Rozsah
2/1/0. 16 hodin KS/semestr. 5 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Ing. Martin Švehla (cvičící)
Garance
Ing. Martin Švehla
Sekce managementu a marketingu (FES, KEM) – Katedra ekonomie a managementu (FES, KEM) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Lenka Pokorná
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
N_TiM/cMPH: každý lichý čtvrtek 15:45–16:29 S13, každý lichý čtvrtek 16:30–17:15 S13, kromě Čt 30. 9. ; a St 13. 10. 15:45–17:15 S24, M. Švehla
N_TiM/pMPH: každý lichý čtvrtek 10:30–11:14 S13, každý lichý čtvrtek 11:15–12:00 S13, každý lichý čtvrtek 12:15–12:59 S13, každý lichý čtvrtek 13:00–13:45 S13, kromě Čt 30. 9. ; a St 13. 10. 12:15–13:45 S24, 14:00–15:30 S24, M. Švehla
N_TiM/vMMO: So 16. 10. 14:00–15:30 M17, 15:45–17:15 M17, 17:30–19:00 M17, So 6. 11. 14:00–15:30 M17, 15:45–17:15 M17, 17:30–19:00 M17, Pá 17. 12. 17:30–19:00 M26, 19:15–20:45 M26, M. Švehla
N_TiM/vMPH: Pá 15. 10. 17:30–19:00 S35, 19:15–20:45 S35, Pá 5. 11. 17:30–19:00 S33, 19:15–20:45 S33, So 20. 11. 14:00–15:30 E230, 15:45–17:15 E230, So 18. 12. 14:00–15:30 E225, 15:45–17:15 E225, M. Švehla
Předpoklady
Zvládnutí předmětů Struktura marketingových komunikací, Reklama, Vývoj médií a Integrovaná marketingová komunikace, Public relations
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
Po absolvování kurzu bude mít posluchač jasnou představu o práci tiskového mluvčího vorganizaci - v komerčním subjektu nebo ve veřejné instituci. Bude schopen analyzovat mediální obraz organizace, posoudit strategii komunikace sveřejností, hodnotit práci tiskových mluvčích, případně tuto profesi též zastávat.
Výstupy z učení
Kurz je zaměřen na profesi tiskových mluvčích v organizacích státní správy i v soukromém sektoru. Po jeho obsolvování bude mít student jasnou představu o postavení mluvčího v rámci organizace a o principech této práce. Kurz zahrnuje také praktické dovednosti v oblasti psaní textů a mluveného slova, s důrazem na efektivnost. Studenti v kudzu zvládnou vyhodnotit mediální obraz a chápati specifických mediálních projevů. Porozumí přincipům proaktivity a reaktivity v práci mluvčích a zvládnou efektivní využití zpětné vazby pro podporu vlastních komunikačních cílů.
Osnova
Obsah přednášek: 1. Postavení tiskových mluvčích v organizacích, cíle a principy jejich práce; 2. Media relations – základní vymezení; 3. Činnosti tiskových mluvčích v rámci media relations; 4. Krizová komunikace a princip kontinuity; 5. Zásady efektivní komunikace (písemné) s médii a institucemi; 6. Zásady a zlatá pravidla mluveného projevu; 7. Tiskový mluvčí jako osobnost veřejně známá; 8. Mediální monitoring, screening a audit; 9. Tiskový mluvčí v čele organizačního útvaru; 10. Historie profese tiskový mluvčí; 11. Legislativa a etické kodexy pro práci mluvčích; 12. Diskuse nad zápočtovými studiemi a ukončení předmětu.
Literatura
    povinná literatura
  • ŠVEHLA M., KAŠÍK M.: Tiskový mluvčí, řízená komunikace s veřejností
    doporučená literatura
  • SVOBODA, V.: Public relations moderně a účinně. Praha: Grada Publishing, 2009. ISBN: ISBN 9788024728667
  • FTOREK, J.: Public relations jako ovlivňování mínění. Praha: Grada Publishing, 2007, ISBN 978-80-247-3926-7
  • BAJČAN, R.: Techniky public relations aneb jak pracovat s médii. Praha: Management Press, 2003, ISBN 80-7261-096-1
  • PHILLIPS, D.: Online public relations. Praha Grada Publishing 2004, ISBN 80-247-03068-8
  • VĚRČÁK, V., GIRGAŠOVÁ J., LIŠKAŘOVÁ, R.: Media Relations není manipulace Praha: Ekopress, 2004, ISBN: 978-80-86119-43-4
  • TOMANDL, J.: Jak účinně oslovit média. Bizbooks 2011. 1. vydání, 296 stran. ISBN 9788025134573
  • DOČEKALOVÁ M.: Tvůrčí psaní pro každého. Grada Publishing 2011, ISBN 97880-247-1602-2
    neurčeno
  • Odborné časopisy: Marketing & Media, Strategie
Výukové metody
Přednášky a cvičení v prezenční formě; povinná účast pro obě formy studia
Metody hodnocení
Metody hodnocení: z/ZK(zápočet a zkouška, 7 kreditů): Předpokladem udělení zápočtu je zpracování zápočtové studie na téma v rozsahu 1 normostrany textu: 1. Analýza vybrané mediální kauzy; 2. Tiskový mluvčí na aktuálním mediálním trhu; možnost dohody o prezentaci nebo jiném tématu. Doplňkovým předpokladem, který se podílí na získání zápočtu je docházka a aktivní soustavná práce v průběhu semestru. U zkoušky student předvede schopnost mluveného projevu zodpovězením jedné tématické otázky a zpracuje krátký text na zadané téma.
Navazující předměty
Informace učitele
V roce 2014 vyšla publikace Tiskový mluvčí - řízená komunikace s veřejností. Tato publikace shrnuje celou strukturu předmětu.
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2010, zima 2011, zima 2012, zima 2013, zima 2014, zima 2015, zima 2016, zima 2017, zima 2018, zima 2019, zima 2020, zima 2022, zima 2023, zima 2024.

N_TiM Tiskový mluvčí

Vysoká škola finanční a správní
zima 2020
Rozsah
2/1/0. 16 hodin KS/semestr. 5 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Ing. Martin Švehla (cvičící)
Garance
Ing. Martin Švehla
Sekce managementu a marketingu (FES, KEM) – Katedra ekonomie a managementu (FES, KEM) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Lenka Pokorná
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
N_TiM/cMPH: každý sudý čtvrtek 12:15–12:59 S23, každý sudý čtvrtek 13:00–13:45 S23, kromě Čt 12. 11., kromě Čt 26. 11. ; a Čt 12. 11. 12:15–13:45 E223, Čt 26. 11. 12:15–13:45 S23, M. Švehla
N_TiM/pMPH: každý sudý čtvrtek 8:45–9:29 S23, každý sudý čtvrtek 9:30–10:15 S23, každý sudý čtvrtek 10:30–11:14 S23, každý sudý čtvrtek 11:15–12:00 S23, kromě Čt 12. 11., kromě Čt 26. 11. ; a Čt 12. 11. 8:45–10:15 E223, 10:30–12:00 E223, Čt 26. 11. 8:45–10:15 S23, 10:30–12:00 S23, M. Švehla
N_TiM/vMPH: Pá 2. 10. 17:30–19:00 S24, 19:15–20:45 S24, Pá 30. 10. 17:30–19:00 S33, 19:15–20:45 S33, So 14. 11. 14:00–15:30 S11, 15:45–17:15 S11, Pá 11. 12. 17:30–19:00 S33, 19:15–20:45 S33, M. Švehla
Předpoklady
Zvládnutí předmětů Struktura marketingových komunikací, Reklama, Vývoj médií a Integrovaná marketingová komunikace, Public relations
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
Po absolvování kurzu bude mít posluchač jasnou představu o práci tiskového mluvčího vorganizaci - v komerčním subjektu nebo ve veřejné instituci. Bude schopen analyzovat mediální obraz organizace, posoudit strategii komunikace sveřejností, hodnotit práci tiskových mluvčích, případně tuto profesi též zastávat.
Výstupy z učení
Kurz je zaměřen na profesi tiskových mluvčích v organizacích státní správy i v soukromém sektoru. Po jeho obsolvování bude mít student jasnou představu o postavení mluvčího v rámci organizace a o principech této práce. Kurz zahrnuje také praktické dovednosti v oblasti psaní textů a mluveného slova, s důrazem na efektivnost. Studenti v kudzu zvládnou vyhodnotit mediální obraz a chápati specifických mediálních projevů. Porozumí přincipům proaktivity a reaktivity v práci mluvčích a zvládnou efektivní využití zpětné vazby pro podporu vlastních komunikačních cílů.
Osnova
Obsah přednášek: 1. Postavení tiskových mluvčích v organizacích, cíle a principy jejich práce; 2. Media relations – základní vymezení; 3. Činnosti tiskových mluvčích v rámci media relations; 4. Krizová komunikace a princip kontinuity; 5. Zásady efektivní komunikace (písemné) s médii a institucemi; 6. Zásady a zlatá pravidla mluveného projevu; 7. Tiskový mluvčí jako osobnost veřejně známá; 8. Mediální monitoring, screening a audit; 9. Tiskový mluvčí v čele organizačního útvaru; 10. Historie profese tiskový mluvčí; 11. Legislativa a etické kodexy pro práci mluvčích; 12. Diskuse nad zápočtovými studiemi a ukončení předmětu.
Literatura
    povinná literatura
  • ŠVEHLA M., KAŠÍK M.: Tiskový mluvčí, řízená komunikace s veřejností
    doporučená literatura
  • SVOBODA, V.: Public relations moderně a účinně. Praha: Grada Publishing, 2009. ISBN: ISBN 9788024728667
  • FTOREK, J.: Public relations jako ovlivňování mínění. Praha: Grada Publishing, 2007, ISBN 978-80-247-3926-7
  • BAJČAN, R.: Techniky public relations aneb jak pracovat s médii. Praha: Management Press, 2003, ISBN 80-7261-096-1
  • PHILLIPS, D.: Online public relations. Praha Grada Publishing 2004, ISBN 80-247-03068-8
  • VĚRČÁK, V., GIRGAŠOVÁ J., LIŠKAŘOVÁ, R.: Media Relations není manipulace Praha: Ekopress, 2004, ISBN: 978-80-86119-43-4
  • TOMANDL, J.: Jak účinně oslovit média. Bizbooks 2011. 1. vydání, 296 stran. ISBN 9788025134573
  • DOČEKALOVÁ M.: Tvůrčí psaní pro každého. Grada Publishing 2011, ISBN 97880-247-1602-2
    neurčeno
  • Odborné časopisy: Marketing & Media, Strategie
Výukové metody
Přednášky a cvičení v prezenční formě; povinná účast pro obě formy studia
Metody hodnocení
Metody hodnocení: z/ZK(zápočet a zkouška, 7 kreditů): Předpokladem udělení zápočtu je zpracování zápočtové studie na téma v rozsahu 1 normostrany textu: 1. Analýza vybrané mediální kauzy; 2. Tiskový mluvčí na aktuálním mediálním trhu; možnost dohody o prezentaci nebo jiném tématu. Doplňkovým předpokladem, který se podílí na získání zápočtu je docházka a aktivní soustavná práce v průběhu semestru. U zkoušky student předvede schopnost mluveného projevu zodpovězením jedné tématické otázky a zpracuje krátký text na zadané téma.
Navazující předměty
Informace učitele
V roce 2014 vyšla publikace Tiskový mluvčí - řízená komunikace s veřejností. Tato publikace shrnuje celou strukturu předmětu.
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2010, zima 2011, zima 2012, zima 2013, zima 2014, zima 2015, zima 2016, zima 2017, zima 2018, zima 2019, zima 2021, zima 2022, zima 2023, zima 2024.

N_TiM Tiskový mluvčí

Vysoká škola finanční a správní
zima 2019
Rozsah
1/1. 8 hodin KS/semestr. 6 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Ing. Martin Švehla (cvičící)
Mgr. Michal Tomčík, PhD. (cvičící)
Garance
Ing. Martin Švehla
Sekce managementu a marketingu (FES, KEM) – Katedra ekonomie a managementu (FES, KEM) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Lenka Pokorná
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
N_TiM/cMMO: každý sudý čtvrtek 8:45–9:29 M27, každý sudý čtvrtek 9:30–10:15 M27, M. Tomčík
N_TiM/cM1PH: každý sudý čtvrtek 15:45–16:29 S13, každý sudý čtvrtek 16:30–17:15 S13, kromě Čt 12. 12. ; a Út 10. 12. 12:15–13:45 S32, M. Švehla
N_TiM/cM2PH: každý sudý čtvrtek 17:30–18:14 S13, každý sudý čtvrtek 18:15–19:00 S13, kromě Čt 12. 12. ; a Út 10. 12. 12:15–13:45 S32, M. Švehla
N_TiM/pMMO: každou lichou středu 10:30–11:14 M27, každou lichou středu 11:15–12:00 M27, M. Tomčík
N_TiM/pMPH: každý sudý čtvrtek 14:00–14:44 S11, každý sudý čtvrtek 14:45–15:30 S11, kromě Čt 12. 12. ; a Út 10. 12. 10:30–12:00 S32, M. Švehla
N_TiM/vM2PH: Pá 1. 11. 17:30–19:00 S23, 19:15–20:45 S23, So 30. 11. 9:45–11:15 S23, 11:30–13:00 S23, M. Švehla
N_TiM/vM3PH: Pá 18. 10. 17:30–19:00 S11, 19:15–20:45 S11, Pá 29. 11. 14:00–15:30 S26, 15:45–17:15 S26, M. Švehla
Předpoklady
Zvládnutí předmětů Struktura marketingových komunikací, Reklama, Vývoj médií a Integrovaná marketingová komunikace, Public relations
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
Po absolvování kurzu bude mít posluchač jasnou představu o práci tiskového mluvčího vorganizaci - v komerčním subjektu nebo ve veřejné instituci. Bude schopen analyzovat mediální obraz organizace, posoudit strategii komunikace sveřejností, hodnotit práci tiskových mluvčích, případně tuto profesi též zastávat.
Výstupy z učení
Kurz je zaměřen na profesi tiskových mluvčích v organizacích státní správy i v soukromém sektoru. Po jeho obsolvování bude mít student jasnou představu o postavení mluvčího v rámci organizace a o principech této práce. Kurz zahrnuje také praktické dovednosti v oblasti psaní textů a mluveného slova, s důrazem na efektivnost. Studenti v kudzu zvládnou vyhodnotit mediální obraz a chápati specifických mediálních projevů. Porozumí přincipům proaktivity a reaktivity v práci mluvčích a zvládnou efektivní využití zpětné vazby pro podporu vlastních komunikačních cílů.
Osnova
Obsah přednášek: 1. Postavení tiskových mluvčích v organizacích, cíle a principy jejich práce; 2. Media relations – základní vymezení; 3. Činnosti tiskových mluvčích v rámci media relations; 4. Krizová komunikace a princip kontinuity; 5. Zásady efektivní komunikace (písemné) s médii a institucemi; 6. Zásady a zlatá pravidla mluveného projevu; 7. Tiskový mluvčí jako osobnost veřejně známá; 8. Mediální monitoring, screening a audit; 9. Tiskový mluvčí v čele organizačního útvaru; 10. Historie profese tiskový mluvčí; 11. Legislativa a etické kodexy pro práci mluvčích; 12. Diskuse nad zápočtovými studiemi a ukončení předmětu.
Literatura
    povinná literatura
  • ŠVEHLA M., KAŠÍK M.: Tiskový mluvčí, řízená komunikace s veřejností
    doporučená literatura
  • SVOBODA, V.: Public relations moderně a účinně. Praha: Grada Publishing, 2009. ISBN: ISBN 9788024728667
  • FTOREK, J.: Public relations jako ovlivňování mínění. Praha: Grada Publishing, 2007, ISBN 978-80-247-3926-7
  • BAJČAN, R.: Techniky public relations aneb jak pracovat s médii. Praha: Management Press, 2003, ISBN 80-7261-096-1
  • PHILLIPS, D.: Online public relations. Praha Grada Publishing 2004, ISBN 80-247-03068-8
  • VĚRČÁK, V., GIRGAŠOVÁ J., LIŠKAŘOVÁ, R.: Media Relations není manipulace Praha: Ekopress, 2004, ISBN: 978-80-86119-43-4
  • TOMANDL, J.: Jak účinně oslovit média. Bizbooks 2011. 1. vydání, 296 stran. ISBN 9788025134573
  • DOČEKALOVÁ M.: Tvůrčí psaní pro každého. Grada Publishing 2011, ISBN 97880-247-1602-2
    neurčeno
  • Odborné časopisy: Marketing & Media, Strategie
Výukové metody
Přednášky a cvičení v prezenční formě; povinná účast pro obě formy studia
Metody hodnocení
Metody hodnocení: z/ZK(zápočet a zkouška, 7 kreditů): Předpokladem udělení zápočtu je zpracování zápočtové studie na téma v rozsahu 1 normostrany textu: 1. Analýza vybrané mediální kauzy; 2. Tiskový mluvčí na aktuálním mediálním trhu; možnost dohody o prezentaci nebo jiném tématu. Doplňkovým předpokladem, který se podílí na získání zápočtu je docházka a aktivní soustavná práce v průběhu semestru. U zkoušky student předvede schopnost mluveného projevu zodpovězením jedné tématické otázky a zpracuje krátký text na zadané téma.
Navazující předměty
Informace učitele
V roce 2014 vyšla publikace Tiskový mluvčí - řízená komunikace s veřejností. Tato publikace shrnuje celou strukturu předmětu.
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2010, zima 2011, zima 2012, zima 2013, zima 2014, zima 2015, zima 2016, zima 2017, zima 2018, zima 2020, zima 2021, zima 2022, zima 2023, zima 2024.

N_TiM Tiskový mluvčí

Vysoká škola finanční a správní
zima 2018
Rozsah
1/1. 8 hodin KS/semestr. 6 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Ing. Vilém Kunz, Ph.D. (cvičící)
Ing. Martin Švehla (cvičící)
Garance
Ing. Martin Švehla
Sekce managementu a marketingu (FES, KEM) – Katedra ekonomie a managementu (FES, KEM) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Květoslava Dolejšová
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
N_TiM/cMMO: každé liché úterý 12:15–12:59 M14, každé liché úterý 13:00–13:45 M14, V. Kunz
N_TiM/cM1PH: každý sudý čtvrtek 12:15–12:59 S33, každý sudý čtvrtek 13:00–13:45 S33, M. Švehla
N_TiM/cM2PH: každý sudý čtvrtek 14:00–14:44 S33, každý sudý čtvrtek 14:45–15:30 S33, M. Švehla
N_TiM/pMMO: každé sudé úterý 12:15–12:59 M14, každé sudé úterý 13:00–13:45 M14, V. Kunz
N_TiM/pMPH: každý sudý čtvrtek 10:30–11:14 S32, každý sudý čtvrtek 11:15–12:00 S32, M. Švehla
N_TiM/vM2PH: So 6. 10. 9:45–11:15 S26, 11:30–13:00 S26, So 3. 11. 14:00–15:30 S11, 15:45–17:15 S11, M. Švehla
N_TiM/vM3PH: So 20. 10. 9:45–11:15 S35, 11:30–13:00 S35, So 15. 12. 11:30–13:00 S11, 14:00–15:30 S11, M. Švehla
Předpoklady
Zvládnutí předmětů Struktura marketingových komunikací, Reklama, Vývoj médií a Integrovaná marketingová komunikace, Public relations
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
Po absolvování kurzu bude mít posluchač jasnou představu o práci tiskového mluvčího vorganizaci - v komerčním subjektu nebo ve veřejné instituci. Bude schopen analyzovat mediální obraz organizace, posoudit strategii komunikace sveřejností, hodnotit práci tiskových mluvčích, případně tuto profesi též zastávat.
Výstupy z učení
Kurz je zaměřen na profesi tiskových mluvčích v organizacích státní správy i v soukromém sektoru. Po jeho obsolvování bude mít student jasnou představu o postavení mluvčího v rámci organizace a o principech této práce. Kurz zahrnuje také praktické dovednosti v oblasti psaní textů a mluveného slova, s důrazem na efektivnost. Studenti v kudzu zvládnou vyhodnotit mediální obraz a chápati specifických mediálních projevů. Porozumí přincipům proaktivity a reaktivity v práci mluvčích a zvládnou efektivní využití zpětné vazby pro podporu vlastních komunikačních cílů.
Osnova
Obsah přednášek: 1. Postavení tiskových mluvčích v organizacích, cíle a principy jejich práce; 2. Media relations – základní vymezení; 3. Činnosti tiskových mluvčích v rámci media relations; 4. Krizová komunikace a princip kontinuity; 5. Zásady písemného vyjadřování zefektivňující kontakt s médii a institucemi; 6. Zásady a zlatá pravidla mluveného projevu; 7. Tiskový mluvčí jako osobnost veřejně známá; 8. Mediální monitoring, screening a audit; 9. Tiskový mluvčí v čele organizačního útvaru; 10. Historie profese tiskový mluvčí; 11. Legislativa a etické kodexy pro práci mluvčích; 12. Diskuse nad zápočtovými studiemi a ukončení předmětu.
Literatura
    povinná literatura
  • ŠVEHLA M., KAŠÍK M.: Tiskový mluvčí, řízená komunikace s veřejností
    doporučená literatura
  • SVOBODA, V.: Public relations moderně a účinně. Praha: Grada Publishing, 2009. ISBN: ISBN 9788024728667
  • FTOREK, J.: Public relations jako ovlivňování mínění. Praha: Grada Publishing, 2007, ISBN 978-80-247-3926-7
  • BAJČAN, R.: Techniky public relations aneb jak pracovat s médii. Praha: Management Press, 2003, ISBN 80-7261-096-1
  • PHILLIPS, D.: Online public relations. Praha Grada Publishing 2004, ISBN 80-247-03068-8
  • VĚRČÁK, V., GIRGAŠOVÁ J., LIŠKAŘOVÁ, R.: Media Relations není manipulace Praha: Ekopress, 2004, ISBN: 978-80-86119-43-4
  • DOČEKALOVÁ M.: Tvůrčí psaní pro každého. Grada Publishing 2011, ISBN 97880-247-1602-2
  • TOMANDL, J.: Jak účinně oslovit média. Bizbooks 2011. 1. vydání, 296 stran. ISBN 9788025134573
    neurčeno
  • Odborné časopisy: Marketing & Media, Strategie
Výukové metody
Přednášky a cvičení v prezenční formě; povinná účast pro obě formy studia
Metody hodnocení
Metody hodnocení: z/ZK(zápočet a zkouška, 7 kreditů): Předpokladem udělení zápočtu je zpracování zápočtové studie na téma v rozsahu 1 normostrany textu: 1. Analýza vybrané mediální kauzy; 2. Tiskový mluvčí na aktuálním mediálním trhu; možnost dohody o prezentaci nebo jiném tématu. Doplňkovým předpokladem, který se podílí na získání zápočtu je docházka a aktivní soustavná práce v průběhu semestru. U zkoušky student předvede schopnost mluveného projevu zodpovězením jedné tématické otázky a zpracuje krátký text na zadané téma.
Navazující předměty
Informace učitele
V roce 2014 vyšla publikace Tiskový mluvčí - řízená komunikace s veřejností. Tato publikace shrnuje celou strukturu předmětu.
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2010, zima 2011, zima 2012, zima 2013, zima 2014, zima 2015, zima 2016, zima 2017, zima 2019, zima 2020, zima 2021, zima 2022, zima 2023, zima 2024.

N_TiM Tiskový mluvčí

Vysoká škola finanční a správní
zima 2017
Rozsah
1/1. 8 hodin KS/semestr. 6 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Ing. Vilém Kunz, Ph.D. (cvičící)
Ing. Martin Švehla (cvičící)
Garance
Ing. Martin Švehla
Sekce managementu a marketingu (FES, KEM) – Katedra ekonomie a managementu (FES, KEM) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Květoslava Dolejšová
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
N_TiM/cM1PH: každé liché pondělí 12:15–12:59 S14, každé liché pondělí 13:00–13:45 S14, M. Švehla
N_TiM/cM2PH: každé liché pondělí 10:30–11:14 S23, každé liché pondělí 11:15–12:00 S23, M. Švehla
N_TiM/pMPH: každé sudé pondělí 12:15–12:59 S32, každé sudé pondělí 13:00–13:45 S32, M. Švehla
N_TiM/uMPH: Út 14. 11. 14:00–15:30 S11, 15:45–17:15 S11, Út 28. 11. 14:00–15:30 S11, 15:45–17:15 S11, M. Švehla
N_TiM/vMMO: So 7. 10. 11:30–13:00 M26, Pá 3. 11. 14:00–15:30 M15, Pá 24. 11. 17:30–19:00 M27, Pá 15. 12. 17:30–19:00 M27, V. Kunz
N_TiM/vMPH: So 7. 10. 9:45–11:15 S11, 11:30–13:00 S11, Pá 20. 10. 15:45–17:15 S23, 17:30–19:00 S23, M. Švehla
Předpoklady
Zvládnutí předmětů Struktura marketingových komunikací, Reklama, Vývoj médií a Integrovaná marketingová komunikace, Public relations
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
Po absolvování kurzu bude mít posluchač jasnou představu o práci tiskového mluvčího vorganizaci - v komerčním subjektu nebo ve veřejné instituci. Bude schopen analyzovat mediální obraz organizace, posoudit strategii komunikace sveřejností, hodnotit práci tiskových mluvčích, případně tuto profesi též zastávat.
Výstupy z učení
Kurz je zaměřen na profesi tiskových mluvčích v rámci media relations. Po jeho obsolvování bude mít student jasnou představu o postavení mluvčího v rámci organizace a o principech této práce. Kurz zahrnuje také praktické dovednosti v oblasti psaní textů a mluveného slova, s důrazem na efektivnost. Studenti v kudzu zvládnou vyhodnotit mediální obraz a chápati specifických mediálních projevů. Porozumí přincipům proaktivity a reaktivity v práci mluvčích a zvládnou efektivní využití zpětné vazby pro podporu vlastních komunikačních cílů.
Osnova
Obsah přednášek: 1. Postavení tiskových mluvčích v organizacích, cíle a principy jejich práce; 2. Media relations – základní vymezení; 3. Činnosti tiskových mluvčích v rámci media relations; 4. Krizová komunikace a princip kontinuity; 5. Zásady písemného vyjadřování zefektivňující kontakt s médii a institucemi; 6. Zásady a zlatá pravidla mluveného projevu; 7. Tiskový mluvčí jako osobnost veřejně známá; 8. Mediální monitoring, screening a audit; 9. Tiskový mluvčí v čele organizačního útvaru; 10. Historie profese tiskový mluvčí; 11. Legislativa a etické kodexy pro práci mluvčích; 12. Diskuse nad zápočtovými studiemi a ukončení předmětu.
Literatura
    povinná literatura
  • ŠVEHLA M., KAŠÍK M.: Tiskový mluvčí, řízená komunikace s veřejností
  • BAJČAN, R.: Techniky public relations aneb jak pracovat s médii. Praha: Management Press, 2003, ISBN 80-7261-096-1
    doporučená literatura
  • SVOBODA, V.: Public relations moderně a účinně. Praha: Grada Publishing, 2009. ISBN: ISBN 9788024728667
  • FTOREK, J.: Public relations jako ovlivňování mínění. Praha: Grada Publishing, 2007, ISBN 978-80-247-3926-7
  • PHILLIPS, D.: Online public relations. Praha Grada Publishing 2004, ISBN 80-247-03068-8
  • VĚRČÁK, V., GIRGAŠOVÁ J., LIŠKAŘOVÁ, R.: Media Relations není manipulace Praha: Ekopress, 2004, ISBN: 978-80-86119-43-4
  • TOMANDL, J.: Jak účinně oslovit média. Bizbooks 2011. 1. vydání, 296 stran. ISBN 9788025134573
  • DOČEKALOVÁ M.: Tvůrčí psaní pro každého. Grada Publishing 2011, ISBN 97880-247-1602-2
    neurčeno
  • Odborné časopisy: Marketing & Media, Strategie
Výukové metody
Přednášky a cvičení v prezenční formě; povinná účast pro obě formy studia
Metody hodnocení
Metody hodnocení: z/ZK(zápočet a zkouška, 7 kreditů): Předpokladem udělení zápočtu je zpracování zápočtové studie na téma v rozsahu 1 normostrany textu: 1. Analýza vybrané mediální kauzy; 2. Tiskový mluvčí na aktuálním mediálním trhu; možnost dohody o prezentaci nebo jiném tématu. Doplňkovým předpokladem, který se podílí na získání zápočtu je docházka a aktivní soustavná práce v průběhu semestru. U zkoušky student předvede schopnost mluveného projevu zodpovězením jedné tématické otázky a zpracuje krátký text na zadané téma.
Navazující předměty
Informace učitele
V roce 2014 vyšla publikace Tiskový mluvčí - řízená komunikace s veřejností. Tato publikace shrnuje celou strukturu předmětu.
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2010, zima 2011, zima 2012, zima 2013, zima 2014, zima 2015, zima 2016, zima 2018, zima 2019, zima 2020, zima 2021, zima 2022, zima 2023, zima 2024.

N_TiM Tiskový mluvčí

Vysoká škola finanční a správní
zima 2016
Rozsah
1/1. 10 hodin KS/semestr. 7 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Ing. Martin Švehla (cvičící)
Garance
Ing. Martin Švehla
Sekce managementu a marketingu (FES, KEM) – Katedra ekonomie a managementu (FES, KEM) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Květoslava Dolejšová
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
N_TiM/cMPH: každou lichou středu 15:45–16:29 S14, každou lichou středu 16:30–17:15 S14, kromě St 21. 12. ; a Út 6. 12. 15:45–17:15 S34, M. Švehla
N_TiM/pMPH: každou lichou středu 14:00–14:44 S14, každou lichou středu 14:45–15:30 S14, kromě St 21. 12. ; a Út 6. 12. 14:00–15:30 S34, M. Švehla
N_TiM/uMPH: Út 8. 11. 15:45–17:15 S11, 17:30–19:00 S11, Út 15. 11. 17:30–19:00 S11, Út 29. 11. 15:45–17:15 S11, 17:30–19:00 S11, M. Švehla
Předpoklady
Zvládnutí předmětů Struktura marketingových komunikací, Reklama, Vývoj médií a Integrovaná marketingová komunikace, Public relations
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
Po absolvování kurzu bude mít posluchač jasnou představu o práci tiskového mluvčího v organizaci - v komerčním subjektu nebo ve veřejné instituci. Bude schopen analyzovat mediální obraz organizace, posoudit strategii komunikace s veřejností, hodnotit práci tiskových mluvčích, případně tuto profesi též zastávat.
Osnova
Obsah přednášek: 1. Postavení tiskových mluvčích v organizacích, cíle a principy jejich práce; 2. Media relations – základní vymezení; 3. Činnosti tiskových mluvčích v rámci media relations; 4. Krizová komunikace a princip kontinuity; 5. Zásady písemného vyjadřování zefektivňující kontakt s médii a institucemi; 6. Zásady a zlatá pravidla mluveného projevu; 7. Tiskový mluvčí jako osobnost veřejně známá; 8. Mediální monitoring, screening a audit; 9. Tiskový mluvčí v čele organizačního útvaru; 10. Historie profese tiskový mluvčí; 11. Legislativa a etické kodexy pro práci mluvčích; 12. Diskuse nad zápočtovými studiemi a ukončení předmětu.
Literatura
    povinná literatura
  • ŠVEHLA M., KAŠÍK M.: Tiskový mluvčí, řízená komunikace s veřejností
  • BAJČAN, R.: Techniky public relations aneb jak pracovat s médii. Praha: Management Press, 2003, ISBN 80-7261-096-1
    doporučená literatura
  • SVOBODA, V.: Public relations moderně a účinně. Praha: Grada Publishing, 2009. ISBN: ISBN 9788024728667
  • FTOREK, J.: Public relations jako ovlivňování mínění. Praha: Grada Publishing, 2007, ISBN 978-80-247-3926-7
  • PHILLIPS, D.: Online public relations. Praha Grada Publishing 2004, ISBN 80-247-03068-8
  • DOČEKALOVÁ M.: Tvůrčí psaní pro každého. Grada Publishing 2011, ISBN 97880-247-1602-2
  • VĚRČÁK, V., GIRGAŠOVÁ J., LIŠKAŘOVÁ, R.: Media Relations není manipulace Praha: Ekopress, 2004, ISBN: 978-80-86119-43-4
  • TOMANDL, J.: Jak účinně oslovit média. Bizbooks 2011. 1. vydání, 296 stran. ISBN 9788025134573
    neurčeno
  • Odborné časopisy: Marketing & Media, Strategie
Výukové metody
Přednášky a cvičení v prezenční formě; povinná účast pro obě formy studia
Metody hodnocení
Metody hodnocení: z/ZK(zápočet a zkouška, 7 kreditů): Předpokladem udělení zápočtu je zpracování zápočtové studie na téma v rozsahu 1 normostrany textu: 1. Analýza vybrané mediální kauzy; 2. Tiskový mluvčí na aktuálním mediálním trhu; možnost dohody o prezentaci nebo jiném tématu. Doplňkovým předpokladem, který se podílí na získání zápočtu je docházka a aktivní soustavná práce v průběhu semestru. U zkoušky student předvede schopnost mluveného projevu zodpovězením jedné tématické otázky a zpracuje krátký text na zadané téma.
Navazující předměty
Informace učitele
V roce 2014 vyšla publikace Tiskový mluvčí - řízená komunikace s veřejností. Tato publikace shrnuje celou strukturu předmětu.
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2010, zima 2011, zima 2012, zima 2013, zima 2014, zima 2015, zima 2017, zima 2018, zima 2019, zima 2020, zima 2021, zima 2022, zima 2023, zima 2024.

N_TiM Tiskový mluvčí

Vysoká škola finanční a správní
zima 2015
Rozsah
1/1. 10 hodin KS/semestr. 7 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Ing. Martin Švehla (cvičící)
Garance
Ing. Martin Švehla
Sekce managementu a marketingu (FES, KEM) – Katedra ekonomie a managementu (FES, KEM) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Květoslava Dolejšová
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
N_TiM/cMPH: každé liché pondělí 12:15–12:59 S24, každé liché pondělí 13:00–13:45 S24, M. Švehla
N_TiM/pMPH: každé sudé pondělí 12:15–12:59 S24, každé sudé pondělí 13:00–13:45 S24, kromě Po 23. 11. ; a Po 26. 10. 14:00–15:30 S14, M. Švehla
N_TiM/vMPH: So 31. 10. 14:00–15:30 S11, 15:45–17:15 S11, Pá 27. 11. 15:30–17:00 S35, 17:15–18:45 S35, Pá 11. 12. 13:45–15:15 S35, M. Švehla
Předpoklady
Zvládnutí předmětů Struktura marketingových komunikací, Reklama, Vývoj médií a Integrovaná marketingová komunikace, Public relations
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
Po absolvování kurzu bude mít posluchač jasnou představu o práci tiskového mluvčího v organizaci - v komerčním subjektu nebo ve veřejné instituci. Bude schopen analyzovat mediální obraz organizace, posoudit strategii komunikace s veřejností, hodnotit práci tiskových mluvčích, případně tuto profesi též zastávat.
Osnova
Obsah přednášek: 1. Postavení tiskových mluvčích v organizacích, cíle a principy jejich práce; 2. Media relations – základní vymezení; 3. Činnosti tiskových mluvčích v rámci media relations; 4. Krizová komunikace a princip kontinuity; 5. Zásady písemného vyjadřování zefektivňující kontakt s médii a institucemi; 6. Zásady a zlatá pravidla mluveného projevu; 7. Tiskový mluvčí jako osobnost veřejně známá; 8. Mediální monitoring, screening a audit; 9. Tiskový mluvčí v čele organizačního útvaru; 10. Historie profese tiskový mluvčí; 11. Legislativa a etické kodexy pro práci mluvčích; 12. Diskuse nad zápočtovými studiemi a ukončení předmětu.
Literatura
    povinná literatura
  • BAJČAN, R.: Techniky public relations aneb jak pracovat s médii. Praha: Management Press, 2003, ISBN 80-7261-096-1
  • SVOBODA, V.: Public relations moderně a účinně. Praha: Grada Publishing, 2009. ISBN: ISBN 9788024728667
  • FTOREK, J.: Public relations jako ovlivňování mínění. Praha: Grada Publishing, 2007, ISBN 978-80-247-3926-7
  • ŠVEHLA M., KAŠÍK M.: Tiskový mluvčí, řízená komunikace s veřejností
    doporučená literatura
  • TOMANDL, J.: Jak účinně oslovit média. Bizbooks 2011. 1. vydání, 296 stran. ISBN 9788025134573
  • PHILLIPS, D.: Online public relations. Praha Grada Publishing 2004, ISBN 80-247-03068-8
  • DOČEKALOVÁ M.: Tvůrčí psaní pro každého. Grada Publishing 2011, ISBN 97880-247-1602-2
  • VĚRČÁK, V., GIRGAŠOVÁ J., LIŠKAŘOVÁ, R.: Media Relations není manipulace Praha: Ekopress, 2004, ISBN: 978-80-86119-43-4
    neurčeno
  • Odborné časopisy: Marketing & Media, Strategie
Výukové metody
Přednášky a cvičení v prezenční formě; povinná účast pro obě formy studia
Metody hodnocení
Metody hodnocení: z/ZK(zápočet a zkouška, 7 kreditů): Předpokladem udělení zápočtu je zpracování zápočtové studie na téma v rozsahu 1 normostrany textu: 1. Analýza vybrané mediální kauzy; 2. Tiskový mluvčí na aktuálním mediálním trhu; možnost dohody o prezentaci nebo jiném tématu. Doplňkovým předpokladem, který se podílí na získání zápočtu je docházka a aktivní soustavná práce v průběhu semestru. U zkoušky student předvede schopnost mluveného projevu zodpovězením jedné tématické otázky a zpracuje krátký text na zadané téma.
Navazující předměty
Informace učitele
V loňském roce vyšla publikace Tiskový mluvčí - řízená komunikace s veřejností. Tato publikace shrnuje celou strukturu předmětu.
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2010, zima 2011, zima 2012, zima 2013, zima 2014, zima 2016, zima 2017, zima 2018, zima 2019, zima 2020, zima 2021, zima 2022, zima 2023, zima 2024.

N_TiM Tiskový mluvčí

Vysoká škola finanční a správní
zima 2014
Rozsah
1/1. 10 hodin KS/semestr. 7 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Ing. Martin Švehla (cvičící)
PhDr. Adolf Vodrážka (cvičící)
Garance
Ing. Martin Švehla
Sekce managementu a marketingu (FES, KEM) – Katedra ekonomie a managementu (FES, KEM) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Květoslava Dolejšová
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
N_TiM/cMPH: každou sudou středu 14:00–14:44 S26, každou sudou středu 14:45–15:30 S26, M. Švehla
N_TiM/pMPH: každou sudou středu 12:15–12:59 S26, každou sudou středu 13:00–13:45 S26, M. Švehla
N_TiM/uMPH: Út 11. 11. 15:45–17:15 S14, Út 18. 11. 17:30–19:00 S14, Út 25. 11. 17:30–19:00 S14, Út 2. 12. 15:45–17:15 S14, Út 9. 12. 17:30–19:00 S14, A. Vodrážka
N_TiM/vMPH: So 25. 10. 14:00–15:30 S13, So 8. 11. 9:45–11:15 S13, 11:30–13:00 S13, So 22. 11. 9:45–11:15 S13, 11:30–13:00 S13, M. Švehla
Předpoklady
Zvládnutí předmětů Struktura marketingových komunikací, Reklama, Vývoj médií a Integrovaná marketingová komunikace, Public relations
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
Anotace je stejná pro obě formy studia. Cílem výuky je seznámit posluchače s profesí tiskových mluvčích, zejména v komerčních organizacích a v institucích státní správy. Získané znalosti může absolvent využít nejen k výkonu této profese v uvedených typech organizací, ale také na dalších, zejména řídících pozicích v podnikatelských subjektech a ve státních úřadech, kde hraje chápání principů praktické komunikace s veřejností důležitou a zásadní roli. Kurz je proto zaměřen na profesi tiskový mluvčí a aktivity media relations, jako na specifický segment public relations. Na základě tohoto kurzu budou mít posluchači jasnou a zdůvodněnou představu o variantách postavení tiskových mluvčích v organizacích, o rozsahu odpovědností a principech této práce. Kurz bude zaměřen také na praktickou činnost tiskových mluvčích, na postupy při navazování a rozvíjení kontaktů s médii a dovednosti souvisejícími s psaným i mluveným vyjadřováním a na formulaci komunikačního sdělení v mediálních žánrech a technologiích s důrazem na efektivnost procesů. Absolvent by měl být schopen porozumět principům vyhodnocování mediálního obrazu a důsledků konkrétních mediálních projevů, principům reaktivity a proaktivity v práci tiskových mluvčích a efektivně využívat zpětnou vazbu z médií pro podporu vlastních komunikačních cílů.
Osnova
Obsah přednášek: 1. Postavení tiskových mluvčích v organizacích, cíle a principy jejich práce; 2. Media relations – základní vymezení; 3. Činnosti tiskových mluvčích v rámci media relations; 4. Krizová komunikace a princip kontinuity; 5. Zásady písemného vyjadřování zefektivňující kontakt s médii a institucemi; 6. Zásady a zlatá pravidla mluveného projevu; 7. Tiskový mluvčí jako osobnost veřejně známá; 8. Mediální monitoring, screening a audit; 9. Tiskový mluvčí v čele organizačního útvaru; 10. Historie profese tiskový mluvčí; 11. Legislativa a etické kodexy pro práci mluvčích; 12. Diskuse nad zápočtovými studiemi a ukončení předmětu.
Literatura
    povinná literatura
  • BAJČAN, R.: Techniky public relations aneb jak pracovat s médii. Praha: Management Press, 2003, ISBN 80-7261-096-1
  • SVOBODA, V.: Public relations moderně a účinně. Praha: Grada Publishing, 2009. ISBN: ISBN 9788024728667
  • ŠVEHLA M., KAŠÍK M.: Tiskový mluvčí, řízená komunikace s veřejností
  • FTOREK, J.: Public relations jako ovlivňování mínění. Praha: Grada Publishing, 2007, ISBN 978-80-247-3926-7
    doporučená literatura
  • PHILLIPS, D.: Online public relations. Praha Grada Publishing 2004, ISBN 80-247-03068-8
  • DOČEKALOVÁ M.: Tvůrčí psaní pro každého. Grada Publishing 2011, ISBN 97880-247-1602-2
  • TOMANDL, J.: Jak účinně oslovit média. Bizbooks 2011. 1. vydání, 296 stran. ISBN 9788025134573
  • VĚRČÁK, V., GIRGAŠOVÁ J., LIŠKAŘOVÁ, R.: Media Relations není manipulace Praha: Ekopress, 2004, ISBN: 978-80-86119-43-4
    neurčeno
  • Odborné časopisy: Marketing & Media, Strategie
Výukové metody
Přednášky a cvičení v prezenční formě
Metody hodnocení
Metody hodnocení: z/ZK(zápočet a zkouška, 7 kreditů): Předpokladem udělení zápočtu je zpracování zápočtové studie na téma v rozsahu 1 normostrany textu: 1. Analýza vybrané mediální kauzy; 2. Tiskový mluvčí na aktuálním mediálním trhu; možnost dohody o prezentaci nebo jiném tématu. Doplňkovým předpokladem, který se podílí na získání zápočtu je docházka a aktivní soustavná práce v průběhu semestru. U zkoušky student předvede schopnost mluveného projevu zodpovězením jedné tématické otázky a zpracuje krátký text na zadané téma.
Navazující předměty
Informace učitele
V nejbližší době vyjde publikace Tiskový mluvčí - řízená komunikace s veřejností. Tato publikace shrnuje celou strukturu předmětu.
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2010, zima 2011, zima 2012, zima 2013, zima 2015, zima 2016, zima 2017, zima 2018, zima 2019, zima 2020, zima 2021, zima 2022, zima 2023, zima 2024.

N_TiM Tiskový mluvčí

Vysoká škola finanční a správní
zima 2013
Rozsah
1/1. 6 hodin KS/semestr. 3 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Ing. Martin Švehla (cvičící)
PhDr. Adolf Vodrážka (cvičící)
Garance
PhDr. Adolf Vodrážka
Sekce managementu a marketingu (FES, KEM) – Katedra ekonomie a managementu (FES, KEM) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Květoslava Dolejšová
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
N_TiM/cMPH: každý sudý čtvrtek 12:15–12:59 S23, každý sudý čtvrtek 13:00–13:45 S23, M. Švehla
N_TiM/pMPH: každý sudý čtvrtek 10:30–11:14 S23, každý sudý čtvrtek 11:15–12:00 S23, M. Švehla
N_TiM/uMPH: Út 1. 10. 15:45–17:15 S23, Út 15. 10. 15:45–17:15 S14, Út 12. 11. 15:45–17:15 S21, A. Vodrážka
N_TiM/vMPH: Pá 4. 10. 15:30–17:00 S14, Pá 18. 10. 12:00–13:30 S21, 13:45–15:15 S21, A. Vodrážka
Předpoklady
Zvládnutí předmětů Struktura marketingových komunikací, Reklama, Vývoj médií a Integrovaná marketingová komunikace, Public relations
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
Anotace je stejná pro obě formy studia. Cílem výuky je seznámit posluchače s profesí tiskových mluvčích, zejména v komerčních organizacích a v institucích státní správy. Získané znalosti může absolvent využít nejen k výkonu této profese v uvedených typech organizací, ale také na dalších, zejména řídících pozicích v podnikatelských subjektech a ve státních úřadech, kde hraje chápání principů praktické komunikace s veřejností důležitou a zásadní roli. Kurz je proto zaměřen na profesi tiskový mluvčí a aktivity media relations, jako na specifický segment public relations. Na základě tohoto kurzu budou mít posluchači jasnou a zdůvodněnou představu o variantách postavení tiskových mluvčích v organizacích, o rozsahu odpovědností a principech této práce. Kurz bude zaměřen také na praktickou činnost tiskových mluvčích, na postupy při navazování a rozvíjení kontaktů s médii a dovednosti souvisejícími s psaným i mluveným vyjadřováním a na formulaci komunikačního sdělení v mediálních žánrech a technologiích s důrazem na efektivnost procesů. Absolvent by měl být schopen porozumět principům vyhodnocování mediálního obrazu a důsledků konkrétních mediálních projevů, principům reaktivity a proaktivity v práci tiskových mluvčích a efektivně využívat zpětnou vazbu z médií pro podporu vlastních komunikačních cílů.
Osnova
Tato osnova je určena pro prezenční studium, průběh výuky pro obě formy studia je uveden ve studijních materiálech předmětu formou SO (studijní opory). Obsah přednášek: 1. Postavení tiskových mluvčích v organizacích, cíle a principy jejich práce; 2. Media relations – základní vymezení; 3. Činnosti tiskových mluvčích v rámci media relations; 4. Krizová komunikace a princip kontinuity; 5. Zásady písemného vyjadřování zefektivňující kontakt s médii a institucemi; 6. Zásady a zlatá pravidla mluveného projevu; 7. Tiskový mluvčí jako osobnost veřejně známá; 8. Mediální monitoring, screening a audit; 9. Tiskový mluvčí v čele organizačního útvaru; 10. Historie profese tiskový mluvčí; 11. Legislativa a etické kodexy pro práci mluvčích; 12. Diskuse nad zápočtovými studiemi a ukončení předmětu.
Literatura
    povinná literatura
  • SVOBODA, V.: Public relations moderně a účinně. Praha: Grada Publishing, 2009. ISBN: ISBN 9788024728667
  • FTOREK, J.: Public relations jako ovlivňování mínění. Praha: Grada Publishing, 2007, ISBN 978-80-247-3926-7
  • BAJČAN, R.: Techniky public relations aneb jak pracovat s médii. Praha: Management Press, 2003, ISBN 80-7261-096-1
    doporučená literatura
  • DOČEKALOVÁ M.: Tvůrčí psaní pro každého. Grada Publishing 2011, ISBN 97880-247-1602-2
  • TOMANDL, J.: Jak účinně oslovit média. Bizbooks 2011. 1. vydání, 296 stran. ISBN 9788025134573
  • PHILLIPS, D.: Online public relations. Praha Grada Publishing 2004, ISBN 80-247-03068-8
  • VĚRČÁK, V., GIRGAŠOVÁ J., LIŠKAŘOVÁ, R.: Media Relations není manipulace Praha: Ekopress, 2004, ISBN: 978-80-86119-43-4
    neurčeno
  • Odborné časopisy: Marketing & Media, Strategie
Výukové metody
Přednášky a cvičení v prezenční formě, řízené skupinové konzultace v kombinované formě; minimální povinná účast na cvičeních/seminářích v prezenční formě studia je 75%, na řízených skupinových konzultacích v kombinované formě studia 50%.
Metody hodnocení
Metody hodnocení: z (zápočet, 3 kredity): Základním předpokladem je zpracování zápočtové studie na téma v rozsahu 3 - 4 normostrany textu: 1. Analýza vybrané mediální kauzy; 2. Tiskový mluvčí na aktuálním mediálním trhu; možnost dohody o prezentaci nebo jiném tématu. Doplňkovým předpokladem, který se podílí na získání zápočtu je docházka a aktivní soustavná práce v průběhu semestru.
Navazující předměty
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Bb1.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2010, zima 2011, zima 2012, zima 2014, zima 2015, zima 2016, zima 2017, zima 2018, zima 2019, zima 2020, zima 2021, zima 2022, zima 2023, zima 2024.

N_TiM Tiskový mluvčí

Vysoká škola finanční a správní
zima 2012
Rozsah
1/1. 6 hodin KS/semestr. 3 kr. Ukončení: z.
Vyučující
PhDr. Martin Opatrný (cvičící)
PhDr. Adolf Vodrážka (cvičící)
Garance
PhDr. Adolf Vodrážka
Sekce managementu a marketingu (FES, KEM) – Katedra ekonomie a managementu (FES, KEM) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Květoslava Dolejšová
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
N_TiM/cM1PH: každé liché úterý 14:00–14:44 S32, každé liché úterý 14:45–15:30 S32, A. Vodrážka
N_TiM/cM23PH: každé liché úterý 12:15–12:59 S32, každé liché úterý 13:00–13:45 S32, A. Vodrážka
N_TiM/pMPH: každý sudý čtvrtek 10:30–11:14 S24, každý sudý čtvrtek 11:15–12:00 S24, A. Vodrážka
N_TiM/uM1aPH: Út 2. 10. 17:30–19:00 S21, Út 9. 10. 17:30–19:00 S21, Út 16. 10. 17:30–19:00 S21, M. Opatrný
N_TiM/uM1bPH: Út 30. 10. 14:00–15:30 S26, Út 13. 11. 17:30–19:00 S26, 19:15–20:45 S26, M. Opatrný
N_TiM/vM2PH: So 8. 12. 14:00–15:30 S23, 15:45–17:15 S23, Pá 4. 1. 17:15–18:45 S23, A. Vodrážka
N_TiM/vM3PH: Pá 2. 11. 13:45–15:15 S23, 15:30–17:00 S23, Pá 7. 12. 12:00–13:30 S23, A. Vodrážka
Předpoklady
Zvládnutí předmětů Struktura marketingových komunikací, Reklama, Vývoj médií a Integrovaná marketingová komunikace, Public relations
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
Anotace je stejná pro obě formy studia. Cílem výuky je seznámit posluchače s profesí tiskových mluvčích, zejména v komerčních organizacích a v institucích státní správy. Získané znalosti může absolvent využít nejen k výkonu této profese v uvedených typech organizací, ale také na dalších, zejména řídících pozicích v podnikatelských subjektech a ve státních úřadech, kde hraje chápání principů praktické komunikace s veřejností důležitou a zásadní roli. Kurz je proto zaměřen na profesi tiskový mluvčí a aktivity media relations, jako na specifický segment public relations. Na základě tohoto kurzu budou mít posluchači jasnou a zdůvodněnou představu o variantách postavení tiskových mluvčích v organizacích, o rozsahu odpovědností a principech této práce. Kurz bude zaměřen také na praktickou činnost tiskových mluvčích, na postupy při navazování a rozvíjení kontaktů s médii a dovednosti souvisejícími s psaným i mluveným vyjadřováním a na formulaci komunikačního sdělení v mediálních žánrech a technologiích s důrazem na efektivnost procesů. Absolvent by měl být schopen porozumět principům vyhodnocování mediálního obrazu a důsledků konkrétních mediálních projevů, principům reaktivity a proaktivity v práci tiskových mluvčích a efektivně využívat zpětnou vazbu z médií pro podporu vlastních komunikačních cílů.
Osnova
Tato osnova je určena pro prezenční studium, průběh výuky pro obě formy studia je uveden ve studijních materiálech předmětu formou SO (studijní opory). Obsah přednášek: 1. Postavení tiskových mluvčích v organizacích, cíle a principy jejich práce; 2. Media relations – základní vymezení; 3. Činnosti tiskových mluvčích v rámci media relations; 4. Krizová komunikace a princip kontinuity; 5. Zásady písemného vyjadřování zefektivňující kontakt s médii a institucemi; 6. Zásady a zlatá pravidla mluveného projevu; 7. Tiskový mluvčí jako osobnost veřejně známá; 8. Mediální monitoring, screening a audit; 9. Tiskový mluvčí v čele organizačního útvaru; 10. Historie profese tiskový mluvčí; 11. Legislativa a etické kodexy pro práci mluvčích; 12. Diskuse nad zápočtovými studiemi a ukončení předmětu.
Literatura
    povinná literatura
  • SVOBODA, V.: Public relations moderně a účinně. Praha: Grada Publishing, 2009. ISBN: ISBN 9788024728667
  • FTOREK, J.: Public relations jako ovlivňování mínění. Praha: Grada Publishing, 2007, ISBN 978-80-247-3926-7
  • BAJČAN, R.: Techniky public relations aneb jak pracovat s médii. Praha: Management Press, 2003, ISBN 80-7261-096-1
    doporučená literatura
  • DOČEKALOVÁ M.: Tvůrčí psaní pro každého. Grada Publishing 2011, ISBN 97880-247-1602-2
  • TOMANDL, J.: Jak účinně oslovit média. Bizbooks 2011. 1. vydání, 296 stran. ISBN 9788025134573
  • PHILLIPS, D.: Online public relations. Praha Grada Publishing 2004, ISBN 80-247-03068-8
  • VĚRČÁK, V., GIRGAŠOVÁ J., LIŠKAŘOVÁ, R.: Media Relations není manipulace Praha: Ekopress, 2004, ISBN: 978-80-86119-43-4
    neurčeno
  • Odborné časopisy: Marketing & Media, Strategie
Výukové metody
Přednášky a cvičení v prezenční formě, řízené skupinové konzultace v kombinované formě; minimální povinná účast na cvičeních/seminářích v prezenční formě studia je 75%, na řízených skupinových konzultacích v kombinované formě studia 50%.
Metody hodnocení
Metody hodnocení: z (zápočet, 3 kredity): Základním předpokladem je zpracování zápočtové studie na téma v rozsahu 3 - 4 normostrany textu: 1. Analýza vybrané mediální kauzy; 2. Tiskový mluvčí na aktuálním mediálním trhu; možnost dohody o prezentaci nebo jiném tématu. Doplňkovým předpokladem, který se podílí na získání zápočtu je docházka a aktivní soustavná práce v průběhu semestru.
Navazující předměty
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Bb1.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2010, zima 2011, zima 2013, zima 2014, zima 2015, zima 2016, zima 2017, zima 2018, zima 2019, zima 2020, zima 2021, zima 2022, zima 2023, zima 2024.

N_TiM Tiskový mluvčí

Vysoká škola finanční a správní
zima 2011
Rozsah
1/1. 6 hodin KS/semestr. 3 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Jan Martínek (cvičící)
Ing. Martin Švehla (cvičící)
Garance
Ing. Martin Švehla
Sekce managementu a marketingu (FES, KEM) – Katedra ekonomie a managementu (FES, KEM) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Květoslava Dolejšová
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
N_TiM/cMMO: každé liché pondělí 12:15–12:59 M21, každé liché pondělí 13:00–13:45 M21, J. Martínek
N_TiM/cMPH: každou lichou středu 10:30–11:14 E000MM, každou lichou středu 11:15–12:00 E000MM, M. Švehla
N_TiM/pMMO: každé sudé pondělí 12:15–12:59 M21, každé sudé pondělí 13:00–13:45 M21, J. Martínek
N_TiM/pMPH: každou sudou středu 10:30–11:14 E000MM, každou sudou středu 11:15–12:00 E000MM, M. Švehla
N_TiM/uMrPH: Út 18. 10. 14:00–15:30 E000MM, Út 25. 10. 14:00–15:30 E000MM, Út 1. 11. 17:30–19:00 E000MM, M. Švehla
N_TiM/vMrPH: Pá 9. 12. 17:15–18:45 E000MM, Pá 6. 1. 13:45–15:15 E000MM, 15:30–17:00 E000MM, M. Švehla
Předpoklady
Zvládnutí předmětů Struktura marketingových komunikací, Reklama, Vývoj médií a Integrovaná marketingová komunikace
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
Anotace je stejná pro obě formy studia. Cíl kurzu: Cílem výuky je seznámit posluchače s profesí tiskových mluvčích, zejména v komerčních organizacích a v institucích státní správy. Získané znalosti bude možno využít nejen k výkonu této profese v uvedených typech organizací, ale také na dalších, zejména řídících pozicích v podnikatelských korporacích a ve státních úřadech, kde hraje chápání principů praktické komunikace s veřejností důležitou a zásadní roli. Posluchači budou mít z předcházejícího studia základní znalosti z oboru public relations, marketingu a reklamy. Zaměříme se proto výhradně na profesi tiskových mluvčích, jako na specifický výsek public relations. Na základě tohoto kurzu budou mít posluchači jasnou a zdůvodněnou představu o variantách postavení tiskových mluvčích v organizacích, o rozsahu odpovědností a principech této práce. Další část kurzu bude zaměřena na praktické činnosti tiskových mluvčích v oblasti media relations – od postupů při navazování a rozvíjení kontaktů s médii, až po dovednosti, související s psaným a mluveným vyjadřováním, formulováním v různých mediálních žánrech a technologiích. V této části kurzu bude kladen důraz na efektivnost práce tiskových mluvčích, uplatnění jejich osobních vloh a na konzistentnost osobností v této profesi. Pozornost bude věnována i principům vyhodnocování mediálního obrazu a důsledků konkrétních mediálních projevů, principům reaktivity a proaktivity v práci tiskových mluvčích a efektivnímu využívání zpětné vazby z médií pro podporu vlastních komunikačních cílů tiskových mluvčích.
Osnova
Tato osnova je určena pro prezenční studium, průběh výuky pro kombinované studium je uveden ve studijních materiálech formou metodického listu (ML). Obsah přednášek: PŘEDNÁŠKA 1: Postavení tiskových mluvčích v organizacích, cíle a principy jejich práce. PŘEDNÁŠKA 2: Media relations – základní vymezení. PŘEDNÁŠKA 3: Činnosti tiskových mluvčích v rámci media relations. PŘEDNÁŠKA 4: Krizová komunikace a princip kontinuity. PŘEDNÁŠKA 5: Zásady písemného vyjadřování zefektivňující kontakt s médii a institucemi. PŘEDNÁŠKA 6: Zásady a zlatá pravidla mluveného projevu. PŘEDNÁŠKA 7: Tiskový mluvčí jako osobnost veřejně známá. PŘEDNÁŠKA 8: Mediální monitoring, screening a audit. PŘEDNÁŠKA 9: Mluvčí v čele tiskového útvaru. PŘEDNÁŠKA 10: Historie profese tiskový mluvčí. PŘEDNÁŠKA 11: Legislativa a etické kodexy pro práci mluvčích. PŘEDNÁŠKA 12: Opakování a ukončení předmětu.
Literatura
    povinná literatura
  • FTOREK, J.: Public relations jako ovlivňování mínění. Praha: Grada Publishing, 2007
  • SVOBODA, V.: Public relations moderně a účinně. Praha: Grada Publishing, 2006
  • BAJČAN, R.: Techniky public relations aneb jak pracovat s médii. Praha: Management Press, 2006
  • VĚRČÁK, V., GIRGAŠOVÁ J., LIŠKAŘOVÁ, R.: Praha: Express, 2004
    doporučená literatura
  • Odborné časopisy: Marketing & Media, Strategie
Výukové metody
Forma výuky: přednášky, cvičení Rozsah povinné účasti ve výuce: Minimální povinná účast na cvičení v prezenčním studiu je 80%, na řízených skupinových konzultacích vkombinovaném studiu 50%. Studentům, kteří nesplní povinný rozsah účasti, mohou být v průběhu semestru zadány dodatečné studijné povinnosti (v míře, která umožní prokázat studijní výsledky a získané kompetence nezbytné pro úspěšné zakončení předmětu).
Metody hodnocení
Metody hodnocení: z (zápočet, 3 kredity): Zápočtová studie; téma: 1. Analýza vybrané mediální kauzy nebo 2. Dobrý a špatný tiskový mluvčí na aktuálním mediálním trhu; rozsah 1 - 3 strany, možnost dohody o prezentaci nebo jiném tématu;
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2010, zima 2012, zima 2013, zima 2014, zima 2015, zima 2016, zima 2017, zima 2018, zima 2019, zima 2020, zima 2021, zima 2022, zima 2023, zima 2024.

N_TiM Tiskový mluvčí

Vysoká škola finanční a správní
zima 2010
Rozsah
1/1. 6 hodin/semestr. 3 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Bc. Radka Burketová (cvičící)
Ing. Jitka Černá (cvičící)
Mgr. Jan Martínek (cvičící)
Ing. Martin Švehla (cvičící)
Garance
Ing. Martin Švehla
Sekce managementu a marketingu (FES, KEM) – Katedra ekonomie a managementu (FES, KEM) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Květoslava Dolejšová
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
N_TiM/cMMO: každou lichou středu 8:00–8:44 M22, každou lichou středu 8:45–9:29 M22, J. Černá
N_TiM/cM1PH: každý lichý čtvrtek 10:30–11:14 E000MM, každý lichý čtvrtek 11:15–12:00 E000MM, M. Švehla
N_TiM/cM2PH: každý lichý čtvrtek 14:00–14:44 E000MM, každý lichý čtvrtek 14:45–15:30 E000MM, M. Švehla
N_TiM/cM3PH: každý lichý čtvrtek 12:15–12:59 E000MM, každý lichý čtvrtek 13:00–13:45 E000MM, M. Švehla
N_TiM/pMMO: každou sudou středu 8:00–8:44 M22, každou sudou středu 8:45–9:29 M22, J. Černá
N_TiM/pMPH: každý sudý čtvrtek 14:00–14:44 E306, každý sudý čtvrtek 14:45–15:30 E306, M. Švehla
N_TiM/uM1aPH: Út 9. 11. 19:15–20:45 E000MM, Út 30. 11. 15:45–17:15 E000MM, 17:30–19:00 E000MM, M. Švehla
N_TiM/uM1bPH: Út 9. 11. 17:30–19:00 E000MM, Út 7. 12. 15:45–17:15 E000MM, 17:30–19:00 E000MM, M. Švehla
N_TiM/vMKL: Pá 19. 11. 17:15–18:45 K212, 19:00–20:30 K212, Pá 26. 11. 15:30–17:00 K212, R. Burketová
N_TiM/vMMO: Pá 8. 10. 17:15–18:45 M22, Pá 22. 10. 17:15–18:45 M22, Pá 10. 12. 17:15–18:45 M14, J. Martínek
N_TiM/vM2PH: Pá 8. 10. 13:45–15:15 E000MM, 15:30–17:00 E000MM, Pá 22. 10. 12:00–13:30 E000MM, M. Švehla
N_TiM/vM3PH: Pá 12. 11. 12:00–13:30 E000MM, Pá 10. 12. 13:45–15:15 E000MM, 15:30–17:00 E000MM, R. Burketová
Předpoklady
Zvládnutí předmětů Struktura marketingových komunikací, Reklama, Vývoj médií a Integrovaná marketingová komunikace
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
Anotace je stejná pro obě formy studia. Cíl kurzu: Cílem výuky je seznámit posluchače s profesí tiskových mluvčích, zejména v komerčních organizacích a v institucích státní správy. Získané znalosti bude možno využít nejen k výkonu této profese v uvedených typech organizací, ale také na dalších, zejména řídících pozicích v podnikatelských korporacích a ve státních úřadech, kde hraje chápání principů praktické komunikace s veřejností důležitou a zásadní roli. Posluchači budou mít z předcházejícího studia základní znalosti z oboru public relations, marketingu a reklamy. Zaměříme se proto výhradně na profesi tiskových mluvčích, jako na specifický výsek public relations. Na základě tohoto kurzu budou mít posluchači jasnou a zdůvodněnou představu o variantách postavení tiskových mluvčích v organizacích, o rozsahu odpovědností a principech této práce. Další část kurzu bude zaměřena na praktické činnosti tiskových mluvčích v oblasti media relations – od postupů při navazování a rozvíjení kontaktů s médii, až po dovednosti, související s psaným a mluveným vyjadřováním, formulováním v různých mediálních žánrech a technologiích. V této části kurzu bude kladen důraz na efektivnost práce tiskových mluvčích, uplatnění jejich osobních vloh a na konzistentnost osobností v této profesi. Pozornost bude věnována i principům vyhodnocování mediálního obrazu a důsledků konkrétních mediálních projevů, principům reaktivity a proaktivity v práci tiskových mluvčích a efektivnímu využívání zpětné vazby z médií pro podporu vlastních komunikačních cílů tiskových mluvčích.
Osnova
Tato osnova je určena pro prezenční studium, průběh výuky pro kombinované studium je uveden ve studijních materiálech formou metodického listu (ML). Obsah přednášek: PŘEDNÁŠKA 1: Postavení tiskových mluvčích v organizacích, cíle a principy jejich práce. PŘEDNÁŠKA 2: Media relations – základní vymezení. PŘEDNÁŠKA 3: Činnosti tiskových mluvčích v rámci media relations. PŘEDNÁŠKA 4: Krizová komunikace a princip kontinuity. PŘEDNÁŠKA 5: Zásady písemného vyjadřování zefektivňující kontakt s médii a institucemi. PŘEDNÁŠKA 6: Zásady a zlatá pravidla mluveného projevu. PŘEDNÁŠKA 7: Tiskový mluvčí jako osobnost veřejně známá. PŘEDNÁŠKA 8: Mediální monitoring, screening a audit. PŘEDNÁŠKA 9: Mluvčí v čele tiskového útvaru. PŘEDNÁŠKA 10: Historie profese tiskový mluvčí. PŘEDNÁŠKA 11: Legislativa a etické kodexy pro práci mluvčích. PŘEDNÁŠKA 12: Opakování a ukončení předmětu.
Literatura
    povinná literatura
  • FTOREK, J.: Public relations jako ovlivňování mínění. Praha: Grada Publishing, 2007
  • SVOBODA, V.: Public relations moderně a účinně. Praha: Grada Publishing, 2006
  • BAJČAN, R.: Techniky public relations aneb jak pracovat s médii. Praha: Management Press, 2006
  • VĚRČÁK, V., GIRGAŠOVÁ J., LIŠKAŘOVÁ, R.: Praha: Express, 2004
    doporučená literatura
  • Odborné časopisy: Marketing & Media, Strategie
Výukové metody
Forma výuky: přednášky, cvičení Rozsah povinné účasti ve výuce: Minimální povinná účast na cvičení v prezenčním studiu je 80%, na řízených skupinových konzultacích vkombinovaném studiu 50%. Studentům, kteří nesplní povinný rozsah účasti, mohou být v průběhu semestru zadány dodatečné studijné povinnosti (v míře, která umožní prokázat studijní výsledky a získané kompetence nezbytné pro úspěšné zakončení předmětu).
Metody hodnocení
Metody hodnocení: z (zápočet, 3 kredity): Zápočtová studie; téma: 1. Analýza vybrané mediální kauzy nebo 2. Dobrý a špatný tiskový mluvčí na aktuálním mediálním trhu; rozsah 1 - 3 strany, možnost dohody o prezentaci nebo jiném tématu;
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2011, zima 2012, zima 2013, zima 2014, zima 2015, zima 2016, zima 2017, zima 2018, zima 2019, zima 2020, zima 2021, zima 2022, zima 2023, zima 2024.