VSFS:N_TiM Tiskový mluvčí - Informace o předmětu
N_TiM Tiskový mluvčí
Vysoká škola finanční a správnízima 2015
- Rozsah
- 1/1. 10 hodin KS/semestr. 7 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Ing. Martin Švehla (cvičící)
- Garance
- Ing. Martin Švehla
Sekce managementu a marketingu (FES, KEM) – Katedra ekonomie a managementu (FES, KEM) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Květoslava Dolejšová - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- N_TiM/cMPH: každé liché pondělí 12:15–12:59 S24, každé liché pondělí 13:00–13:45 S24, M. Švehla
N_TiM/pMPH: každé sudé pondělí 12:15–12:59 S24, každé sudé pondělí 13:00–13:45 S24, kromě Po 23. 11. ; a Po 26. 10. 14:00–15:30 S14, M. Švehla
N_TiM/vMPH: So 31. 10. 14:00–15:30 S11, 15:45–17:15 S11, Pá 27. 11. 15:30–17:00 S35, 17:15–18:45 S35, Pá 11. 12. 13:45–15:15 S35, M. Švehla - Předpoklady
- Zvládnutí předmětů Struktura marketingových komunikací, Reklama, Vývoj médií a Integrovaná marketingová komunikace, Public relations
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu
- Po absolvování kurzu bude mít posluchač jasnou představu o práci tiskového mluvčího v organizaci - v komerčním subjektu nebo ve veřejné instituci. Bude schopen analyzovat mediální obraz organizace, posoudit strategii komunikace s veřejností, hodnotit práci tiskových mluvčích, případně tuto profesi též zastávat.
- Osnova
- Obsah přednášek: 1. Postavení tiskových mluvčích v organizacích, cíle a principy jejich práce; 2. Media relations – základní vymezení; 3. Činnosti tiskových mluvčích v rámci media relations; 4. Krizová komunikace a princip kontinuity; 5. Zásady písemného vyjadřování zefektivňující kontakt s médii a institucemi; 6. Zásady a zlatá pravidla mluveného projevu; 7. Tiskový mluvčí jako osobnost veřejně známá; 8. Mediální monitoring, screening a audit; 9. Tiskový mluvčí v čele organizačního útvaru; 10. Historie profese tiskový mluvčí; 11. Legislativa a etické kodexy pro práci mluvčích; 12. Diskuse nad zápočtovými studiemi a ukončení předmětu.
- Literatura
- povinná literatura
- BAJČAN, R.: Techniky public relations aneb jak pracovat s médii. Praha: Management Press, 2003, ISBN 80-7261-096-1
- SVOBODA, V.: Public relations moderně a účinně. Praha: Grada Publishing, 2009. ISBN: ISBN 9788024728667
- FTOREK, J.: Public relations jako ovlivňování mínění. Praha: Grada Publishing, 2007, ISBN 978-80-247-3926-7
- ŠVEHLA M., KAŠÍK M.: Tiskový mluvčí, řízená komunikace s veřejností
- doporučená literatura
- TOMANDL, J.: Jak účinně oslovit média. Bizbooks 2011. 1. vydání, 296 stran. ISBN 9788025134573
- PHILLIPS, D.: Online public relations. Praha Grada Publishing 2004, ISBN 80-247-03068-8
- DOČEKALOVÁ M.: Tvůrčí psaní pro každého. Grada Publishing 2011, ISBN 97880-247-1602-2
- VĚRČÁK, V., GIRGAŠOVÁ J., LIŠKAŘOVÁ, R.: Media Relations není manipulace Praha: Ekopress, 2004, ISBN: 978-80-86119-43-4
- neurčeno
- Odborné časopisy: Marketing & Media, Strategie
- Výukové metody
- Přednášky a cvičení v prezenční formě; povinná účast pro obě formy studia
- Metody hodnocení
- Metody hodnocení: z/ZK(zápočet a zkouška, 7 kreditů): Předpokladem udělení zápočtu je zpracování zápočtové studie na téma v rozsahu 1 normostrany textu: 1. Analýza vybrané mediální kauzy; 2. Tiskový mluvčí na aktuálním mediálním trhu; možnost dohody o prezentaci nebo jiném tématu. Doplňkovým předpokladem, který se podílí na získání zápočtu je docházka a aktivní soustavná práce v průběhu semestru. U zkoušky student předvede schopnost mluveného projevu zodpovězením jedné tématické otázky a zpracuje krátký text na zadané téma.
- Navazující předměty
- Informace učitele
- V loňském roce vyšla publikace Tiskový mluvčí - řízená komunikace s veřejností. Tato publikace shrnuje celou strukturu předmětu.
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
- Statistika zápisu (zima 2015, nejnovější)
- Permalink: https://is.vsfs.cz/predmet/vsfs/zima2015/N_TiM