VSFS:N_UMRO Úloha marketingu v řízení orga - Informace o předmětu
N_UMRO Úloha marketingu v řízení organizace
Vysoká škola finanční a správníléto 2010
- Rozsah
- 2/0/0. 14hodin/semestr. 4 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- doc. Ing. Naděžda Petrů, Ph.D. (cvičící)
- Garance
- doc. Ing. Naděžda Petrů, Ph.D.
Katedra ekonomie a managementu (FES, KEM) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Ing. Lucie Kindlová - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- N_UMRO/vAPH: Pá 5. 2. 17:15–18:45 S13, So 6. 3. 14:00–15:30 S13, 15:45–17:15 S13, So 20. 3. 9:45–11:15 S13, 11:30–13:00 S13, So 24. 4. 14:00–15:30 S33, 15:45–17:15 S33, N. Petrů
- Předpoklady
- Zvládnutí základů strategického, finančního, marketingového, obchodního a inovačního řízení
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Aplikovaná informatika (program VSFS, N-INF) (2)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je seznámit posluchače s úlohou vrcholových manažerů v rozhodujících aktivitách při řízení podniku. Studenti se seznámí a zopakují si v čem spočívá strategické a operativní řízení v oblastech marketingu, obchodu, inovací, financí a personálu. Důraz bude kladen především na práci top manažerů konkrétních podnikových úseků, posluchači se naučí jakými vlastnostmi, znalostmi a kompetencemi by měli být tito manažeři vybaveni. Zvláštní pozornost bude věnována jejich úloze při řízení controllingu a rovněž při řízení podniků v krizi. Teorie bude doplněna řadou konkrétních případů z praxe. Úloha manažerů v řízení podniků slouží současně jako opakování důležitých předmětů celého studia oboru ŘPPF , studenti jej mohou využít jako vhodnou přípravu pro státní zkoušku , předmět je i základem pro studenty, kteří budou pokračovat ve studiu MBA.
- Osnova
- Osnova – obsah a vymezení jednotlivých přednášek je k nalezení v metodických listech (ML).
- Literatura
- povinná literatura
- 1. Marketing při utváření podnikové strategie M. Kašík, K. Havlíček, Praha: VŠFS – EUPRESS, 2004 ISBN: 978-80-7408-022-7
- Marketingové řízení malých a středních podniků. K. Havlíček, M. Kašík, Praha: Management Press, 2005 ISBN: 80-7261-120-8
- doporučená literatura
- Marketingové řízení a plánování pro malé a střední firmy. Blažková, M.: 1. vydání. Praha: Grada Publishing, a.s., 2007. ISBN 978-80-247-1535-3
- Základy marketingu. E. J. McCarthy, W. D. Perreault, Jr., 1. vydání, Praha: Victoria Publishing, 1995
- Public relations – praxe komunikace s veřejností. P. Němec, Praha: Management Press, 1996
- Marketingová komunikace. Patrick De Pelsmacker, Maggie Geuens, Joeri Van den Bergh, Praha: Grada Publishing, 2003
- Odborné časopisy: Trend marketing, Marketing a média, Marketing magazin, Moderní řízení.
- Výukové metody
- Výuka bude probíhat na bázi přednášek, v rámci kterých bude teorie doplňována praktickými příklady, na základě kterých si posluchač vytvoří představu o faktické úloze vrcholových manažerů v podnikovém řízení. Předmět je ukončen zkouškou formou testu a následujícího ústního pohovoru, zkoušena budou tzv.dílčí témata uvedená v ML.
- Metody hodnocení
- Způsob zakončení předmětu - předmět je zakončen zkouškou s počtem kreditů 4. Zkouška probíhá formou hodinového písemného testu a následně ústní zkouškou pro doplnění informací v testu uvedených.
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
- Statistika zápisu (léto 2010, nejnovější)
- Permalink: https://is.vsfs.cz/predmet/vsfs/leto2010/N_UMRO