N_PsyZC Psychologie zákaznického chování

Vysoká škola finanční a správní
léto 2015
Rozsah
2/0. 8 hodin KS/semestr. 5 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
PhDr. Miloslav Kafka, CSc. (cvičící)
PhDr. Marie Koubová (cvičící)
doc. PhDr. Stanislav Nečas, CSc. (cvičící)
Garance
PhDr. Tereza Vacínová, Ph.D.
Sekce managementu a marketingu (FES, KEM) – Katedra ekonomie a managementu (FES, KEM) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Ivana Plačková
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
N_PsyZC/pMMO: St 15:45–16:29 M25, St 16:30–17:15 M25, M. Kafka
N_PsyZC/pMPH: Út 14:00–14:44 S32, Út 14:45–15:30 S32, S. Nečas
N_PsyZC/uMPH: Út 7. 4. 15:45–17:15 S11, Út 21. 4. 15:45–17:15 S11, 17:30–19:00 S11, Út 28. 4. 19:15–20:45 S11, S. Nečas
N_PsyZC/vMKL: Pá 20. 2. 15:30–17:00 K206, 17:15–18:45 K206, Pá 27. 2. 13:45–15:15 K206, 15:30–17:00 K206, M. Kafka
N_PsyZC/vM2PH: Pá 10. 4. 13:45–15:15 S23, 15:30–17:00 S23, Pá 24. 4. 13:45–15:15 S23, 15:30–17:00 S23, S. Nečas
Předpoklady
Tento předmět nemá žádné předpoklady.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
Na konci tohoto kurzu bude student schopen porozumět a vysvětlit rozlišení hlavních typů zákazníků a cílových skupin a na základě těchto poznatků dokáže nastavit komunikaci značky.
Osnova
  • 1. Úvod do předmětu, historie psychologie a její současné směry 2. Psychologický výzkum a jeho využití v marketingové komunikaci 3. Typy cílových skupin 4. Vnímání, pozornost, paměť 5. Motivy zákazníků 6. Postoje, přesvědčení 7. Spotřebitel a komunikace 8.Typologie zákazníka 9. Role zákazníka a spotřebitele 10. Spotřebitel a jeho svět 11. Nákupní chování 12. Spotřebitel a konzumace značek
Literatura
    povinná literatura
  • VYSEKALOVÁ, J. a kol. Chování zákazníka. Praha: GRADA, 2011.
  • VYBÍRAL, Z. Psychologie lidské komunikace. Praha: Portál, 2000.
  • Jitka Vysekalová a kol: Psychologie reklamy, Praha: Grada, 2012, ISBN: 978-80-247-4005-8 (váz.)
  • Jitka Vysekalová, Psychologie spotřebitele: jak zákazníci nakupují. ISBN: 80-247-0393-9, Praha: Grada, 2004
  • VÁGNEROVÁ, M. Úvod do psychologie. Praha: Karolinum, 2001.
  • itka Vysekalová a kolektiv: Chování zákazníka : jak odkrýt tajemství "černé skříňky, Praha : Grada, 2011, ISBN: 978-80-247-3528-3 (váz.)
  • PAVLŮ, Dušan a ET AL. Marketingová komunikace a výzkum. Zlín: FMK UTB, 2006, 198 s. ISBN 80-7318-383-8. info
    doporučená literatura
  • HOŠEK, V. Psychologie odolnosti. Praha: Karolinum, 2001.
  • PLHÁKOVÁ, A. Učebnice obecné psychologie. Praha: Academia, 2004.
  • KERN, H. et al. Přehled psychologie. Praha: Portál, 2000.
    neurčeno
  • PŘIKRYLOVÁ, J a H JAHODOVÁ. Moderní marketingová komunikace. Praha: Grada Publishing, 2010. ISBN 978-80-247-3622-8. info
  • PAVLŮ, Dušan, Elena HRADISKÁ a Eva LETOVANCOVÁ. Psychológia v marketingovej komunikácii. Marketing & Komunikace. 2005, roč. 2005, č. 2, s. 32-32. ISSN 1211-5622. info
Výukové metody
Přednášky v prezenční formě, řízené skupinové konzultace v kombinované formě; minimální povinná účast na řízených skupinových konzultacích v kombinované formě studia 50%.“
Metody hodnocení
Zkouška proběhne formou vypracování případové studie, kterou student odevzdá v písemné podobě.
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2011, léto 2012, léto 2013, léto 2014, léto 2016, léto 2017, léto 2018, léto 2019, léto 2020, léto 2021, léto 2022, léto 2023, léto 2024, léto 2025.