VSFS:N_PsyZC Psychologie zákaznického chová - Informace o předmětu
N_PsyZC Psychologie zákaznického chování
Vysoká škola finanční a správníléto 2015
- Rozsah
- 2/0. 8 hodin KS/semestr. 5 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- PhDr. Miloslav Kafka, CSc. (cvičící)
PhDr. Marie Koubová (cvičící)
doc. PhDr. Stanislav Nečas, CSc. (cvičící) - Garance
- PhDr. Tereza Vacínová, Ph.D.
Sekce managementu a marketingu (FES, KEM) – Katedra ekonomie a managementu (FES, KEM) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Ivana Plačková - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- N_PsyZC/pMMO: St 15:45–16:29 M25, St 16:30–17:15 M25, M. Kafka
N_PsyZC/pMPH: Út 14:00–14:44 S32, Út 14:45–15:30 S32, S. Nečas
N_PsyZC/uMPH: Út 7. 4. 15:45–17:15 S11, Út 21. 4. 15:45–17:15 S11, 17:30–19:00 S11, Út 28. 4. 19:15–20:45 S11, S. Nečas
N_PsyZC/vMKL: Pá 20. 2. 15:30–17:00 K206, 17:15–18:45 K206, Pá 27. 2. 13:45–15:15 K206, 15:30–17:00 K206, M. Kafka
N_PsyZC/vM2PH: Pá 10. 4. 13:45–15:15 S23, 15:30–17:00 S23, Pá 24. 4. 13:45–15:15 S23, 15:30–17:00 S23, S. Nečas - Předpoklady
- Tento předmět nemá žádné předpoklady.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu
- Na konci tohoto kurzu bude student schopen porozumět a vysvětlit rozlišení hlavních typů zákazníků a cílových skupin a na základě těchto poznatků dokáže nastavit komunikaci značky.
- Osnova
- 1. Úvod do předmětu, historie psychologie a její současné směry 2. Psychologický výzkum a jeho využití v marketingové komunikaci 3. Typy cílových skupin 4. Vnímání, pozornost, paměť 5. Motivy zákazníků 6. Postoje, přesvědčení 7. Spotřebitel a komunikace 8.Typologie zákazníka 9. Role zákazníka a spotřebitele 10. Spotřebitel a jeho svět 11. Nákupní chování 12. Spotřebitel a konzumace značek
- Literatura
- povinná literatura
- VYSEKALOVÁ, J. a kol. Chování zákazníka. Praha: GRADA, 2011.
- VYBÍRAL, Z. Psychologie lidské komunikace. Praha: Portál, 2000.
- Jitka Vysekalová a kol: Psychologie reklamy, Praha: Grada, 2012, ISBN: 978-80-247-4005-8 (váz.)
- Jitka Vysekalová, Psychologie spotřebitele: jak zákazníci nakupují. ISBN: 80-247-0393-9, Praha: Grada, 2004
- VÁGNEROVÁ, M. Úvod do psychologie. Praha: Karolinum, 2001.
- itka Vysekalová a kolektiv: Chování zákazníka : jak odkrýt tajemství "černé skříňky, Praha : Grada, 2011, ISBN: 978-80-247-3528-3 (váz.)
- PAVLŮ, Dušan a ET AL. Marketingová komunikace a výzkum. Zlín: FMK UTB, 2006, 198 s. ISBN 80-7318-383-8. info
- doporučená literatura
- HOŠEK, V. Psychologie odolnosti. Praha: Karolinum, 2001.
- PLHÁKOVÁ, A. Učebnice obecné psychologie. Praha: Academia, 2004.
- KERN, H. et al. Přehled psychologie. Praha: Portál, 2000.
- Výukové metody
- Přednášky v prezenční formě, řízené skupinové konzultace v kombinované formě; minimální povinná účast na řízených skupinových konzultacích v kombinované formě studia 50%.“
- Metody hodnocení
- Zkouška proběhne formou vypracování případové studie, kterou student odevzdá v písemné podobě.
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
- Statistika zápisu (léto 2015, nejnovější)
- Permalink: https://is.vsfs.cz/predmet/vsfs/leto2015/N_PsyZC