N_MRZO Marketing. řízení zahranič. obchodu

Vysoká škola finanční a správní
zima 2011
Rozsah
2/0. 8 hodin KS/semestr. 5 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
JUDr. Josef Novák (cvičící)
Ing. Martin Petrášek (cvičící)
doc. Ing. Naděžda Petrů, Ph.D. (cvičící)
Garance
Ing. Pavla Břečková, Ph.D.
Katedra ekonomie a managementu (FES, KEM) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Mgr. Kateřina Pittnerová
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
N_MRZO/pRMO: Po 12:15–12:59 M26, Po 13:00–13:45 M26, N. Petrů
N_MRZO/pRPH: Po 8:45–9:29 S24, Po 9:30–10:15 S24, J. Novák
N_MRZO/uRPH: Út 29. 11. 15:45–17:15 S24, 17:30–19:00 S24, Út 6. 12. 17:30–19:00 S24, Út 13. 12. 17:30–19:00 S24, M. Petrášek
N_MRZO/vRKL: Pá 14. 10. 13:45–15:15 K211, 15:30–17:00 K211, Pá 2. 12. 13:45–15:15 K212, 15:30–17:00 K212, N. Petrů
N_MRZO/vRMO: So 26. 11. 14:00–15:30 M27, Pá 6. 1. 17:15–18:45 M27, 19:00–20:30 M27, So 7. 1. 14:00–15:30 M27, N. Petrů
N_MRZO/vRoPH: So 22. 10. 9:45–11:15 S32, 11:30–13:00 S32, So 12. 11. 15:45–17:15 S32, N. Petrů
Předpoklady
Zvládnutí základů řízení podniku, marketingu a řízení vztahů se zákazníky.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
Cílem předmětu je komplexně seznámit posluchače se základními oblastmi marketingu s důrazem na zahraniční obchod a jeho řízení v podnikové sféře.
Osnova
  • Tato osnova je určena pro prezenční studium, průběh výuky pro kombinované studium je uveden ve studijních materiálech formou metodického listu (ML). 1. Role marketingu a obchodu ve struktuře podniku, jejich vzájemná vazba 2. Typologie světových trhů, předpoklady úspěchu na zahraničních teritoriích, mezinárodní segmentace 3. Marketingové řízení zahraničního obchodu a jeho principy, způsoby organizace 4. Produktový, zákaznický a komunikační mix na zahraničních trzích a jejich specifika 5. Expanze na zahraniční teritorium (průzkum - metody, segmentace, faktory rozhodnutí o expanzi) 6. Fáze přípravy a realizace expanze, zacílení, strategie, plánování, oslovení a získání zákazníka, marketingové nástroje, kontrola, zpětná vazba, hodnocení 7. Distribuční kanály v rámci zahraničního obchodu 8. Rizika zahraničního obchodu
Literatura
  • Povinná literatura
  • KAŠÍK, M. – HAVLÍČEK, K.: Marketingové řízení zahraničního obchodu. EUPRESS, VŠFS Praha, 2006. ISBN 80-86754-67-7
  • Doporučená literatura
  • WOODS, M.: International Business, Chapman a Hall, 1995. ISBN 0412-600-501
  • HOFSTEDE, G. : Culture’s Consequences: International differences in work-related values. 1980, Beverley Hills: Sage Publications. ISBN 0-8039-1306-0
  • JOBBER, D. –LANCASTER, G.: Management prodeje. ComputerPress. ISBN 80-7226-533-4
  • OPLETALOVÁ, S.: Obchodní dovednosti. Rubico. ISBN 80-85839-36-9
Výukové metody
Výuka bude probíhat na bázi přednášek, v rámci kterých bude teorie doplňována praktickými příklady, včetně souvislosti světových hospodářských událostí a marketingových aktivit a jejich dopadů do podnikového prostředí.
Metody hodnocení
Předmět je ukončen zkouškou:zpravidla písemný test Minimální povinná účast na cvičení / semináři v prezenční formě studia je 75%, na řízených skupinových konzultacích v kombinované formě studia 50%.
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2012, zima 2012, zima 2013, zima 2014, léto 2016, léto 2017, léto 2018, léto 2019, léto 2020, léto 2021, léto 2022.