N_IMK Integrovaná marketingová komunikace

Vysoká škola finanční a správní
zima 2013
Rozsah
2/1. 10 hodin KS/semestr. 6 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
doc. Ing. Aleš Hes, CSc. (cvičící)
Ing. Pavel Klička, PhD. (cvičící)
prof. PhDr. Dušan Pavlů, CSc. (cvičící)
Garance
prof. PhDr. Dušan Pavlů, CSc.
Sekce managementu a marketingu (FES, KEM) – Katedra ekonomie a managementu (FES, KEM) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Květoslava Dolejšová
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
N_IMK/cMMO: každé liché pondělí 8:45–9:29 M22, každé liché pondělí 9:30–10:15 M22, P. Klička
N_IMK/cM1PH: každý sudý čtvrtek 17:30–18:14 S11, každý sudý čtvrtek 18:15–19:00 S11, P. Klička
N_IMK/cM2PH: každý lichý čtvrtek 12:15–12:59 S24, každý lichý čtvrtek 13:00–13:45 S24, A. Hes
N_IMK/pMMO: Po 10:30–11:14 M22, Po 11:15–12:00 M22, P. Klička
N_IMK/pMPH: Čt 14:00–14:44 S01, Čt 14:45–15:30 S01, D. Pavlů
N_IMK/uMPH: Út 8. 10. 17:30–19:00 S11, Út 15. 10. 15:45–17:15 S11, 17:30–19:00 S11, Út 22. 10. 17:30–19:00 S11, Út 29. 10. 17:30–19:00 S11, P. Klička
N_IMK/vMMO: So 5. 10. 9:45–11:15 M25, 11:30–13:00 M25, So 19. 10. 9:45–11:15 M25, 11:30–13:00 M25, So 2. 11. 9:45–11:15 M25, P. Klička
N_IMK/vM2PH: Pá 11. 10. 15:30–17:00 S21, 17:15–18:45 S21, Pá 25. 10. 17:15–18:45 S26, Pá 8. 11. 15:30–17:00 S26, 17:15–18:45 S26, A. Hes
N_IMK/vM3PH: So 26. 10. 9:45–11:15 S21, 11:30–13:00 S21, So 23. 11. 9:45–11:15 S26, 11:30–13:00 S26, Pá 3. 1. 17:15–18:45 E225, A. Hes
Předpoklady
Ukončené bakalářské studium komunikačních či marketingových oborů na různých vysokých školách
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
Absolvováním předmětu Integrovaná marketingová komunikace získá posluchač přehled o nejnovějších trendech v teorii i praxi marketingové komunikace. Dokáže objasnit vznik a vývoj vyšší kvality marketingové komunikace – integrované marketingové komunikace (IMK), dokáže analyzovat její praktický význam a teoreticky zdůvodnit různé formy, strategie a taktiky jejího nasazení při dosahování marketingových komunikačních a komerčních cílů společenských subjektů různého zaměření – komerčních, nekomerčních, neziskových a jiných. Získá informace včleňující koncepty IMK do podmínek globálního světa a hyperkonkurenčního prostředí, dokáže posoudit návaznosti na globální trendy společenského vývoje v komerční i nekomerční sféře, na nové komunikační globální jevy a strategie. Získá dílčí dovednosti při kritické analýze aplikace IMK ve společenské praxi.
Osnova
  • 1. Vývojové etapy marketingové politiky v ekonomickém životě společnosti, charakteristika základních marketingových koncepcí s vyústěním ve strategii integrované marketingové komunikace
  • 2. Globální trendy soudobého světa a jejich odraz v komunikačních marketingových strategiích, spjatost s rozvojem kultury společnosti a tvorbou životního stylu
  • 3. Konkurence a hyperkonkurence v globálním světě jako východisko zavedení IMK
  • 4. Chaotika – základní faktory vzniku turbulentních jevů ve společnosti a jejich vliv na utváření konceptů IMK
  • 5. Definice IMK, její základní struktura, synergie působení
  • 6. Základní charakteristiky IMK v současnosti
  • 7. Interní bariéry zavedení IMK
  • 8. Pojem propagační akce – předchůdce IMK
  • 9. Role značky ve strategii IMK
  • 10. Role korporátní identity v konceptu IMK
  • 11. Nová kvalita vztahů mezi komunikující institucí a dodavatelem marketingových komunikačních služeb ve strategii IMK
  • 12. Nové trendy marketingové komunikace a možnosti jejich využití ve strategii IMK a aplikace IMK v činnosti společenských institucí nekomerční povahy
Literatura
    povinná literatura
  •  PAVLŮ, D. et al: Marketingové komunikace a konkurence. Zlín: FMK UTB 2007. Malá edice fmk, Monografický sborník č. 7 ISBN 978-80-7318-634-0, studie Mikoláš, Z.: Nové dimenze konkurence a marketingové komunikace, str. 9-28,
  • • LEHMANNOVÁ, Z. a kol.: Aktuální otázky globalizace. Praha: VŠE – Oeconomica, 2003. ISBN 80-245-0621-1, kapitoly Globalizace ekonomiky str.101-172, Soudobá globalizace a její sociální aspekty str. 175-260. Globalizace a média str.373-400
  • • BRADOVÁ, E. Od lokálních mítinků k politickému marketingu. Brno: MU, 2005. ISBN 80-210-3800-4, kapitola 1. str.16-38
  • • JAKUBÍKOVÁ, D.: Strategický marketing – strategie a trendy. Praha: Grada Publishing, 2008. ISBN- 978-80-247-2690, kapitola 3., str. 57-74
  •  PALATKOVÁ, M.: Marketingová strategie destinace cestovního ruchu. Praha: Grada Publishing, 2006. ISBN 80-247-1014-5 –Marketingová strategie destinace Česká republika, kapitola 5.4 – Propagační mix destinace ČR
  • • HALLIN, D. C., MANCINI, P.: Systémy médií v postmoderním světě. Praha: Portál, 2008, ISBN: 978-80-7367-377-2, str. 275-316
  •  PAVLŮ, D et al: Marketingové komunikace a jejich nové formy. Zlín: FMK UTB, malá edice fmk. 2009. č. 8. stran 199, ISBN 978-80-7318-830-6,
  • • DRUCKER, P. F.: Fungující společnost. Praha: Management Press, 2004. ISBN 80-7261-098-8 kapitola Budoucí společnost, str. 200-237
  •  SOLOMON, M. R., MARSHALL, G. W., STUART, E. W: Marketing očima světových manažerů. Brno: Computer Press 2006. ISBN 80-251-1273–X, str. 357-388
  • • BAUMAN, Z.: Úvahy o postmoderní době. Praha: SLON, 1995. ISBN 80-85850-12-5, str.7-60.
  • • PAVLŮ, D et al: Marketingové komunikace a media. Zlín: FMK UTB, Malá edice fmk, 2005. č. 3, ISBN 80-7318-306-4, povinně Jedlička,M.: Ciele, koncepcia a stratégia manažovania systému IMK, str. 68-78 / Kauerová,L., Svobodová, H.: Vybrané aspekty uplatňov
  •  VODÁČEK, L., VODÁČKOVÁ, O.: Synergie v moderním managementu. Praha: Management Press, 2009. ISBN 978-80-7261-190-4, kapitola 2, str. 32 – 56
  • • FREY, P.: Marketingová komunikace – to nejlepší z nových trendů. Praha: Management Press, 2011. ISBN 978-80-7261-237-6
  •  SVOBODA, V.: Propagační kampaně v marketingových komunikacích. Zlín: UTB-FMK, 2004. ISBN 80-7318-196-7, kapitola 1. – str.4-14, kapitola 7. - str.64 - 74
  •  PAVLŮ, D.: Marketingové komunikace a firemní strategie. Zlín: FMK UTB, Malá edice fmk, 2004. č. 1, ISBN 80-7318-178-9, povinně Bačuvčík, R.: Ke konstituci sociálních marketingových komunikací jako oboru, str. 92-97
  •  PELSMACKER, P., GEUENS, M., BERG, J.: Marketingová komunikace. Praha: Grada Publishing 2003. ISBN 80-247-0254-1, kapitola 1
  •  TOMEK, G., VÁVROVÁ, V.: MARKETING – Od myšlenky k realizaci. Praha: Professional Publishing, 2011. ISBN 978-80-7431-042-3, povinně kapitoly: 1., 2., 4., 6.,7.,10.,14.
  • • PAVLŮ, D et al: Marketingové komunikace a image. Zlín: FMK UTB, Malá edice fmk, 2006. č. 5, ISBN 80-7318-394-3, povinně Pravdová, H.: Kulturný kontext vytvárania a pôsobenia image, str.14-23
  • • KELLER, K. L.: Strategické řízení značky. Praha: Grada Publishing 2007. ISBN 978-80-247-1481-3, kapitoly 2, 6, 13, 14.
  • • GIBSON, R. editor: Nový obraz budoucnosti. Praha: Management Press, 2007. 80-7261-036-8, kapitola Kotler, P.: Mapování budoucího trhu
  • • KOTLER, P., CASLIONE, J. A.: Chaotika: řízení a marketing firmy v éře turbulencí. Brno: Computer Press 2009. ISBN 978-80-251-2599-1, stran 214
  •  PŘIKRYLOVÁ J., JAHODOVÁ, H.: Moderní marketingová komunikace. Praha: Grada Publishing 2010. ISBN 978-80-247-3622-8, kapitola 2
  •  MIKOLÁŠ, Z.:Jak zvýšit konkurenceschopnost podniku – konkurenční potenciál a dynamika podnikání. Praha: Grada Publishing 2005, stran 198, ISBN 80-247-1277-6
  • • CLOW, K. E., BAACK, D.: Reklama, propagace a marketingová komunikace, Brno: COMPUTER PRESS, 2008, ISBN 978-80-251-1769-9, kapitola 1– str. 3-25, kapitola 7 – str. 187-216
  • • BAUMAN, Z.: Tekutá modernita. Praha: MF, 2002. ISBN 80-204-0966-1, str. 9-144
  •  PAVLŮ, D.: Marketingové komunikace a kultura. Zlín: FMK UTB, Malá edice fmk 2005. č. 2., ISBN 80-7318-252-1, str.13-24, 30-34, 35-42, 91- 100,
Výukové metody
V prezenční formě studia je obsahem všech témat teoretický výklad pedagoga doprovázený ukázkami marketingové komunikační praxe, v kombinované formě studia je obsahem konzultací komentovaný průvodce tématikou předmětu podle Studijní opory – s akcentem na znalost literatury a samostudium – účast na konzultacích nejméně 50%. Studenti obou studijních forem písemně zpracovávají odbornou marketingovou studii s kritickým hodnocením konkrétního uplatnění strategie IMK v reálném komerčním či sociálním (kulturním, sportovním, vědeckém apod.) životě společnosti podle konkretizace v zadání vyučujícího pedagoga na první přednášce či konzultaci KS. Práce musí být odevzdána do 2. prosince. Tématiku si volí student podle vlastní úvahy.
Metody hodnocení
Znalosti jsou v prezenční formě průběžně přezkušovány dvěma vědomostními testy s 10 otázkami, které jsou výběrem z kontrolních otázek Studijní opory. Testy v délce 20 minut jsou zařazeny ve 4. a 8. přednášce. Předmět je zakončen souhrnným testem počátkem zkouškového období. Navazuje ústní posouzení kvality výsledků všech testů vyučujícím pedagogem a kritický rozbor odborné studie. Výsledná známka je složena ze všech částí: výsledků dílčích a závěrečného testu, známky z odborné studie. V kombinované formě studia jsou znalosti prověřeny závěrečným vědomostním testem s 30 otázkami, které jsou výběrem z kontrolních otázek Studijní opory. Navazuje ústní posouzení kvality výsledku testu vyučujícím pedagogem a kritický rozbor odborné studie. Výsledná známka je složena z dílčí známky z testu a známky z odborné studie.
Informace učitele
Pedagog v průběhu přednášek průběžně upozorňuje posluchače na aktuální časopisecké studie, jejichž obsah souvisí s přednášenou tematikou. Testy obsahují z části otázky, které lze nastudovat z přednášené látky, z části z povinné literatury, částečně také z časopiseckých studií. Absolvování předmětu vyžaduje vyšší míru samostatné studijní iniciativy. Všechna přednášená tématika bude v podobě ppt prezentována na IS.
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Aa1.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2009, léto 2010, zima 2010, léto 2011, zima 2011, léto 2012, zima 2012, zima 2014, zima 2015, zima 2016, zima 2017, zima 2018.