N_IMK Integrovaná marketingová komunikace

Vysoká škola finanční a správní
zima 2009
Rozsah
2/0/0. 8hodin/semestr. 6 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
PhDr. Marie Hamplová (cvičící)
Ing. Pavel Klička, PhD. (cvičící)
Ing. Vilém Kunz, Ph.D. (cvičící)
prof. PhDr. Dušan Pavlů, CSc. (cvičící)
Garance
prof. PhDr. Dušan Pavlů, CSc.
Sekce managementu a marketingu (FES, KEM) – Katedra ekonomie a managementu (FES, KEM) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Květoslava Dolejšová
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
N_IMK/pMMO: Po 8:45–9:29 M25, Po 9:30–10:15 M25, V. Kunz
N_IMK/pMPH: St 8:45–9:29 S01, St 9:30–10:15 S01, D. Pavlů
N_IMK/uM1aPH: Út 13. 10. 14:00–15:30 S11, 15:45–17:15 S11, Út 27. 10. 15:45–17:15 S11, Út 3. 11. 14:00–15:30 S11, M. Hamplová
N_IMK/uM1bPH: Út 13. 10. 19:15–20:45 S13, Út 20. 10. 14:00–15:30 S13, 15:45–17:15 S13, Út 27. 10. 14:00–15:30 S13, M. Hamplová
N_IMK/vMKL: Pá 6. 11. 17:15–18:45 K207, 19:00–20:30 K207, Pá 13. 11. 17:15–18:45 K207, 19:00–20:30 K207, P. Klička
N_IMK/vMMO: Pá 16. 10. 13:45–15:15 M25, 15:30–17:00 M25, Pá 30. 10. 13:45–15:15 M25, 15:30–17:00 M25, V. Kunz
N_IMK/vM2PH: Pá 27. 11. 15:30–17:00 S13, Pá 11. 12. 12:00–13:30 S13, 13:45–15:15 S13, Pá 15. 1. 13:45–15:15 S13, M. Hamplová
N_IMK/vM3PH: Pá 27. 11. 12:00–13:30 S26, 13:45–15:15 S26, Pá 11. 12. 15:30–17:00 S26, Pá 15. 1. 12:00–13:30 S26, M. Hamplová
Předpoklady
Předpoklady: Znalost jednotlivých nástrojů marketingové komunikace, teoretické vědomosti i praktické zkušenosti s plánováním a nasazováním jednotlivých propagačních prostředků a nástrojů MK v rámci ucelené propagační akce.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
Anotace je stejná pro obě formy studia. Cíl kurzu: Přispět k pochopení principu synergie nasazení a cílevědomého užití optimální skladby nástrojů marketingové komunikace v integrovaném celku v rovině teoretického uchopení problému i v rovině praktické a argumentačně zvládnuté analýzy konkrétní komplexní komunikační akce.
Osnova
  • Tato osnova je určena pro prezenční studium, průběh výuky pro kombinované studium je uveden ve studijních materiálech formou metodického listu (ML). Obsah přednášek: 1. Definice jednotlivých marketingových politik – výrobní, výrobková, prodejní, marketingová, sociální marketingová koncepce – jejich sociálně ekonomická determinace, hlavní komunikační formy. 2. Konkurence - hyperkonkurence, cesty k vítězství na trhu. 3. Pojem propagační akce, základní prvky její struktury, význam a analýza zpětné vazby jako nástroje výzkumu efektivnosti komunikačního působení. 4. Corporate identity – základní propagační výraz aktivního komerčního a nekomerčního subjektu. 5. Značka a její vývojové etapy, role značky v komunikačním mixu. 6. Sociální marketing a jeho společenská role 7. Politický marketing a politická komunikace 8. Lobbyistická komunikace 9. In store komunikace 10. Globální problémy lidstva a možnosti a meze integrované marketingové komunikace 11. Marketingová komunikace cestovního ruchu 12. Event marketing a jeho komunikace
Literatura
  • PELSMACKER, P., GEUENS, M., BERGH, J. V.: Marketingová komunikace. Praha: Grada Publishing, 2003.
Metody hodnocení
Vyučující metody: přednášky Metody hodnocení: Zkouška 1. Zpracování a obhájení odborné studie v rámci zkoušky – analýza integrované marketingové komunikační politiky konkrétní výrobní nebo obchodní firmy, nebo komunikační politiky v oblasti řešení globálních problémů lidstva. 2. Získání nejméně 60 bodů v závěrečném testu s maximem 100 bodů.
Navazující předměty
Informace učitele
Samostatná analytická práce nezbytně musí mít vyšší kvalitu než běžnmé práce seminárního charakteru. Předpokládám, že studenti odevzdají odbornou studii analytického charakteru s vytříbeným odborným slovníkem.
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2010, zima 2010, léto 2011, zima 2011, léto 2012, zima 2012, zima 2013, zima 2014, zima 2015, zima 2016, zima 2017, zima 2018.