N_IMK Integrovaná marketingová komunikace

Vysoká škola finanční a správní
zima 2010
Rozsah
2/0. 10 hodin/semestr. 7 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
PhDr. Pavel Čírtek (cvičící)
PhDr. Karel Eliáš, CSc. (cvičící)
Ing. Pavel Klička, PhD. (cvičící)
Ing. Vilém Kunz, Ph.D. (cvičící)
PhDr. Ladislav Lašek (cvičící)
prof. PhDr. Dušan Pavlů, CSc. (cvičící)
Garance
prof. PhDr. Dušan Pavlů, CSc.
Sekce managementu a marketingu (FES, KEM) – Katedra ekonomie a managementu (FES, KEM) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Květoslava Dolejšová
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
N_IMK/pMMO: Út 8:45–9:29 M14, Út 9:30–10:15 M14, V. Kunz
N_IMK/pMPH: St 14:00–14:44 S01, St 14:45–15:30 S01, D. Pavlů
N_IMK/uM1aPH: Út 12. 10. 14:00–15:30 S32, Út 19. 10. 14:00–15:30 S32, 15:45–17:15 S32, Út 26. 10. 14:00–15:30 S32, Út 9. 11. 14:00–15:30 S32, P. Čírtek
N_IMK/uM1bPH: Út 12. 10. 15:45–17:15 S26, Út 26. 10. 19:15–20:45 S26, Út 2. 11. 17:30–19:00 S26, 19:15–20:45 S26, Út 9. 11. 15:45–17:15 S26, P. Čírtek
N_IMK/vMKL: Pá 22. 10. 17:15–18:45 K211, Pá 12. 11. 17:15–18:45 K211, 19:00–20:30 K211, Pá 26. 11. 13:45–15:15 K211, 15:30–17:00 K211, P. Klička
N_IMK/vMMO: Pá 15. 10. 13:45–15:15 M26, 15:30–17:00 M26, Pá 5. 11. 13:45–15:15 M26, 15:30–17:00 M26, Pá 19. 11. 13:45–15:15 M26, V. Kunz
N_IMK/vM2PH: So 6. 11. 9:45–11:15 S21, 11:30–13:00 S21, So 20. 11. 9:45–11:15 S21, Pá 3. 12. 12:00–13:30 S21, Pá 17. 12. 15:30–17:00 S21, L. Lašek
N_IMK/vM3PH: Pá 5. 11. 13:45–15:15 S23, 15:30–17:00 S23, Pá 19. 11. 12:00–13:30 S23, 13:45–15:15 S23, Pá 3. 12. 13:45–15:15 S23, L. Lašek
Předpoklady
Předpoklady: Znalost jednotlivých nástrojů marketingové komunikace, teoretické vědomosti i praktické zkušenosti s plánováním a nasazováním jednotlivých propagačních prostředků a nástrojů MK v rámci ucelené propagační akce.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
Anotace je stejná pro obě formy studia. Cíl kurzu: Přispět k pochopení principu synergie nasazení a cílevědomého užití optimální skladby nástrojů marketingové komunikace v integrovaném celku v rovině teoretického uchopení problému i v rovině praktické a argumentačně zvládnuté analýzy konkrétní komplexní komunikační akce. Seznámit posluchače magisterského studia s komplexním přístupem k řešení komunikačních úkolů instituce z hlediska jednoty interní i externí komunikace, s pochopením principu synergie nasazení a cílevědomého užití optimální skladby nástrojů marketingové komunikace v integrovaném celku, v rovině teoretického uchopení problému i v rovině praktické a argumentačně zvládnuté manažerské úrovně analýzy a řešení komplexního zadání komunikační akce. Zároveň vést ke vnímání složitosti globálního světa a jeho určité nestálosti a proměnlivosti, jisté neuchopitelnosti a fragmentárnosti, spolu s hledáním optimálních nástrojů IMK k jeho ovlivnění ve sféře komerční i nekomerční komunikace a žádoucího chování cílových skupin.
Osnova
  • Tato osnova je určena pro prezenční studium, průběh výuky pro kombinované studium je uveden ve studijních materiálech formou metodického listu (ML). Obsah přednášek: 1. Vznik masového trhu a masového spotřebitele.Definice jednotlivých marketingových politik – výrobní, výrobková, prodejní, marketingová, sociální marketingová koncepce – jejich sociálně ekonomická determinace, hlavní komunikační formy. 2. Konkurence - hyperkonkurence, jejich současné projevy a cesty k vítězství na trhu. Role značky v konkurenčním boji. 3. Pojem propagační akce, základní prvky její struktury, význam a analýza zpětné vazby jako nástroje výzkumu efektivnosti komunikačního působení. 4. Globální svět a jeho projevy ve výrobě, obchodu, kultuře, komunikaci, marketingu. Fragmentárnost a tekutost globálního světa. 5. Fenomén integrované marketingové komunikace (IMK), vnitřní a vnější bariéry jejího uplatňování. Synergie a její uplatnění v IMK. 6. IMK a její přesah do sociální sféry, vznik sociálního marketingu a sociální marketingové komunikace. Její role v řešení problémů člověka. 7. Stát a jeho propagace - role IMK při vytváření image země. 8. Lobbyistická komunikace 9. Globální problémy lidstva a možnosti a meze integrované marketingové komunikace 10. Uplatnění IMK ve specifických oblastech:cestovní ruch, marketing měst a obcí, arts management. 11. Uplatnění IMK ve specifických oblastech: politický marketing a politická komunikace 12. Uplatnění IMK ve specifických oblastech: marketing ve školství a dalších sférách života společnosti
Literatura
    povinná literatura
  • LEHMANNOVÁ, Z. a kol.: Aktuální otázky globalizace, Praha VŠE – Oeconomica 2003, ISBN 80-245-0621-1, povinně kapitoly Globalizace ekonomiky str.101-172, Soudobá globalizace a její sociální aspekty str. 175-260. Globalizace a média str.373-400
  • BAUMAN, Z.: Úvahy o postmoderní době, Praha SLON 1995, ISBN 80-85850-12-5, povinně str.7-60.
  • BRADOVÁ , E. Od lokálních mítinků k politickému marketingu, Brno MU, 2005, ISBN 80-210-3800-4, povinně kapitola 1. str.16-38
  • CLOW, K.E., BAACK, D.: Reklama, propagace a marketingová komunikace, Brno: COMPUTER PRESS, říjen 2008, ISBN 978-80-251-1769-9, povinně kapitola 1 – str. 3-25, kapitola 7 – str. 187-216
  • PAVLŮ, D et al: Marketingové komunikace a media. Zlín: FMK UTB, Malá edice fmk 2005 - č. 3, ISBN 80-7318-306-4, povinně Jedlička,M.: str. 68-78 / Kauerová,L., Svobodová, H.: str. 141-150
  • TOMEK, G.,VÁVROVÁ, V.: Výrobek a jeho úspěch na trhu. Praha: Grada Publishing 2001, stran 352, ISBN 80-247-0053-0, povinně str.12-28 + 43-56
  • VODÁČEK,L., VODÁČKOVÁ, O.: Synergie v moderním managementu, Praha Management Press 2009, ISBN 978-80-7261-190-4, povinně kapitola 2, str. 32 – 56
  • FREY, P.: Marketingová komunikace – to nejlepší z nových trendů. Praha: Management Press 2008, stran 195, ISBN 978-80-7261-160-7 – povinně celá publikace
Výukové metody
Přednášky s ukázkami praktické aplikace IMK v životě společnosti. Úplný seznam povinné literatury je v metodickém listě N_IMK.
Metody hodnocení
Metoda: přednášky s praktickými aplikacemi. Metody hodnocení: Zkouška (7 kreditů) 1. Zpracování a obhájení odborné studie v rámci zkoušky – analýza integrované marketingové komunikační politiky konkrétní výrobní nebo obchodní firmy, nebo komunikační politiky v oblasti řešení globálních problémů lidstva. 2. Získání nejméně 2x 50 bodů ve dvou průběžných testech znalostí po 4. a 8. přednášce a nejméně 60 bodů v závěrečném testu v zápočtovém týdnu vždy z maxima 100 bodů.
Navazující předměty
Informace učitele
Samostatná analytická práce nezbytně musí mít vyšší kvalitu než běžné práce seminárního charakteru. Předpokládám, že studenti odevzdají odbornou studii analytického charakteru s vytříbeným odborným slovníkem.
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2009, léto 2010, léto 2011, zima 2011, léto 2012, zima 2012, zima 2013, zima 2014, zima 2015, zima 2016, zima 2017, zima 2018.