VSFS:N_IMK Integrovaná marketingová komun - Informace o předmětu
N_IMK Integrovaná marketingová komunikace
Vysoká škola finanční a správnízima 2014
- Rozsah
- 2/1. 10 hodin KS/semestr. 6 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- doc. Ing. Aleš Hes, CSc. (cvičící)
Ing. Vilém Kunz, Ph.D. (cvičící)
prof. PhDr. Dušan Pavlů, CSc. (cvičící) - Garance
- doc. Ing. Aleš Hes, CSc.
Sekce managementu a marketingu (FES, KEM) – Katedra ekonomie a managementu (FES, KEM) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Květoslava Dolejšová - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- N_IMK/cMMO: každé liché úterý 12:15–12:59 M14, každé liché úterý 13:00–13:45 M14, V. Kunz
N_IMK/cM1PH: každé sudé pondělí 12:15–12:59 S21, každé sudé pondělí 13:00–13:45 S21, D. Pavlů
N_IMK/cM2PH: každé liché pondělí 12:15–12:59 S21, každé liché pondělí 13:00–13:45 S21, D. Pavlů
N_IMK/pMMO: Čt 12:15–12:59 M26, Čt 13:00–13:45 M26, V. Kunz
N_IMK/pMPH: Po 10:30–11:14 S01, Po 11:15–12:00 S01, D. Pavlů
N_IMK/uMPH: Út 14. 10. 17:30–19:00 S23, Út 11. 11. 17:30–19:00 S23, Út 2. 12. 17:30–19:00 S23, Út 16. 12. 15:45–17:15 S23, 17:30–19:00 S23, A. Hes
N_IMK/vMKL: Pá 17. 10. 13:45–15:15 K203, 15:30–17:00 K203, Pá 31. 10. 17:15–18:45 K203, 19:00–20:30 K203, Pá 7. 11. 13:45–15:15 K203, D. Pavlů
N_IMK/vM2PH: Pá 31. 10. 15:30–17:00 S11, So 29. 11. 14:00–15:30 S11, 15:45–17:15 S11, Pá 12. 12. 13:45–15:15 S11, 15:30–17:00 S11, A. Hes - Předpoklady
- Ukončené bakalářské studium komunikačních či marketingových oborů na různých vysokých školách
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu
- Absolvováním předmětu Integrovaná marketingová komunikace získá posluchač přehled o nejnovějších trendech v teorii i praxi marketingové komunikace. Dokáže objasnit vznik a vývoj vyšší kvality marketingové komunikace – integrované marketingové komunikace (IMK), dokáže analyzovat její praktický význam a teoreticky zdůvodnit různé formy, strategie a taktiky jejího nasazení při dosahování marketingových komunikačních a komerčních cílů společenských subjektů různého zaměření – komerčních, nekomerčních, neziskových a jiných. Získá informace včleňující koncepty IMK do podmínek globálního světa a hyperkonkurenčního prostředí, dokáže posoudit návaznosti na globální trendy společenského vývoje v komerční i nekomerční sféře, na nové komunikační globální jevy a strategie. Získá dílčí dovednosti při kritické analýze aplikace IMK ve společenské praxi.
- Osnova
- 1. Vývojové etapy marketingové politiky v ekonomickém životě společnosti, charakteristika základních marketingových koncepcí s vyústěním ve strategii integrované marketingové komunikace
- 2. Globální trendy soudobého světa a jejich odraz v komunikačních marketingových strategiích, spjatost s rozvojem kultury společnosti a tvorbou životního stylu
- 3. Konkurence a hyperkonkurence v globálním světě jako východisko zavedení IMK
- 4. Chaotika – základní faktory vzniku turbulentních jevů ve společnosti a jejich vliv na utváření konceptů IMK
- 5. Definice IMK, její základní struktura, synergie působení
- 6. Základní charakteristiky IMK v současnosti
- 7. Interní bariéry zavedení IMK
- 8. Pojem propagační akce – předchůdce IMK
- 9. Role značky ve strategii IMK
- 10. Role korporátní identity v konceptu IMK
- 11. Nová kvalita vztahů mezi komunikující institucí a dodavatelem marketingových komunikačních služeb ve strategii IMK
- 12. Nové trendy marketingové komunikace a možnosti jejich využití ve strategii IMK a aplikace IMK v činnosti společenských institucí nekomerční povahy
- Literatura
- povinná literatura
- PAVLŮ, D. et al: Marketingové komunikace a konkurence. Zlín: FMK UTB 2007. Malá edice fmk, Monografický sborník č. 7 ISBN 978-80-7318-634-0, studie Mikoláš, Z.: Nové dimenze konkurence a marketingové komunikace, str. 9-28,
- PŘIKRYLOVÁ J., JAHODOVÁ, H.: Moderní marketingová komunikace. Praha: Grada Publishing 2010. ISBN 978-80-247-3622-8, kapitola 2
- • LEHMANNOVÁ, Z. a kol.: Aktuální otázky globalizace. Praha: VŠE – Oeconomica, 2003. ISBN 80-245-0621-1, kapitoly Globalizace ekonomiky str.101-172, Soudobá globalizace a její sociální aspekty str. 175-260. Globalizace a média str.373-400
- SOLOMON, M. R., MARSHALL, G. W., STUART, E. W: Marketing očima světových manažerů. Brno: Computer Press 2006. ISBN 80-251-1273–X, str. 357-388
- PAVLŮ, D.: Marketingové komunikace a kultura. Zlín: FMK UTB, Malá edice fmk 2005. č. 2., ISBN 80-7318-252-1, str.13-24, 30-34, 35-42, 91- 100,
- • DRUCKER, P. F.: Fungující společnost. Praha: Management Press, 2004. ISBN 80-7261-098-8 kapitola Budoucí společnost, str. 200-237
- • BAUMAN, Z.: Úvahy o postmoderní době. Praha: SLON, 1995. ISBN 80-85850-12-5, str.7-60.
- • PAVLŮ, D et al: Marketingové komunikace a media. Zlín: FMK UTB, Malá edice fmk, 2005. č. 3, ISBN 80-7318-306-4, povinně Jedlička,M.: Ciele, koncepcia a stratégia manažovania systému IMK, str. 68-78 / Kauerová,L., Svobodová, H.: Vybrané aspekty uplatňov
- • KOTLER, P., CASLIONE, J. A.: Chaotika: řízení a marketing firmy v éře turbulencí. Brno: Computer Press 2009. ISBN 978-80-251-2599-1, stran 214
- TOMEK, G., VÁVROVÁ, V.: MARKETING – Od myšlenky k realizaci. Praha: Professional Publishing, 2011. ISBN 978-80-7431-042-3, povinně kapitoly: 1., 2., 4., 6.,7.,10.,14.
- • PAVLŮ, D et al: Marketingové komunikace a image. Zlín: FMK UTB, Malá edice fmk, 2006. č. 5, ISBN 80-7318-394-3, povinně Pravdová, H.: Kulturný kontext vytvárania a pôsobenia image, str.14-23
- SVOBODA, V.: Propagační kampaně v marketingových komunikacích. Zlín: UTB-FMK, 2004. ISBN 80-7318-196-7, kapitola 1. – str.4-14, kapitola 7. - str.64 - 74
- • GIBSON, R. editor: Nový obraz budoucnosti. Praha: Management Press, 2007. 80-7261-036-8, kapitola Kotler, P.: Mapování budoucího trhu
- • JAKUBÍKOVÁ, D.: Strategický marketing – strategie a trendy. Praha: Grada Publishing, 2008. ISBN- 978-80-247-2690, kapitola 3., str. 57-74
- • FREY, P.: Marketingová komunikace – to nejlepší z nových trendů. Praha: Management Press, 2011. ISBN 978-80-7261-237-6
- • KELLER, K. L.: Strategické řízení značky. Praha: Grada Publishing 2007. ISBN 978-80-247-1481-3, kapitoly 2, 6, 13, 14.
- • BAUMAN, Z.: Tekutá modernita. Praha: MF, 2002. ISBN 80-204-0966-1, str. 9-144
- • CLOW, K. E., BAACK, D.: Reklama, propagace a marketingová komunikace, Brno: COMPUTER PRESS, 2008, ISBN 978-80-251-1769-9, kapitola 1– str. 3-25, kapitola 7 – str. 187-216
- • BRADOVÁ, E. Od lokálních mítinků k politickému marketingu. Brno: MU, 2005. ISBN 80-210-3800-4, kapitola 1. str.16-38
- VODÁČEK, L., VODÁČKOVÁ, O.: Synergie v moderním managementu. Praha: Management Press, 2009. ISBN 978-80-7261-190-4, kapitola 2, str. 32 – 56
- • HALLIN, D. C., MANCINI, P.: Systémy médií v postmoderním světě. Praha: Portál, 2008, ISBN: 978-80-7367-377-2, str. 275-316
- PELSMACKER, P., GEUENS, M., BERG, J.: Marketingová komunikace. Praha: Grada Publishing 2003. ISBN 80-247-0254-1, kapitola 1
- PAVLŮ, D et al: Marketingové komunikace a jejich nové formy. Zlín: FMK UTB, malá edice fmk. 2009. č. 8. stran 199, ISBN 978-80-7318-830-6,
- PALATKOVÁ, M.: Marketingová strategie destinace cestovního ruchu. Praha: Grada Publishing, 2006. ISBN 80-247-1014-5 –Marketingová strategie destinace Česká republika, kapitola 5.4 – Propagační mix destinace ČR
- MIKOLÁŠ, Z.:Jak zvýšit konkurenceschopnost podniku – konkurenční potenciál a dynamika podnikání. Praha: Grada Publishing 2005, stran 198, ISBN 80-247-1277-6
- PAVLŮ, D.: Marketingové komunikace a firemní strategie. Zlín: FMK UTB, Malá edice fmk, 2004. č. 1, ISBN 80-7318-178-9, povinně Bačuvčík, R.: Ke konstituci sociálních marketingových komunikací jako oboru, str. 92-97
- Výukové metody
- V prezenční formě studia je obsahem všech témat teoretický výklad pedagoga doprovázený ukázkami marketingové komunikační praxe, v kombinované formě studia je obsahem konzultací komentovaný průvodce tématikou předmětu podle Studijní opory – s akcentem na znalost literatury a samostudium – účast na konzultacích nejméně 50%. Studenti obou studijních forem písemně zpracovávají odbornou marketingovou studii s kritickým hodnocením konkrétního uplatnění strategie IMK v reálném komerčním či sociálním (kulturním, sportovním, vědeckém apod.) životě společnosti podle konkretizace v zadání vyučujícího pedagoga na první přednášce či konzultaci KS. Práce musí být odevzdána do 2. prosince. Tématiku si volí student podle vlastní úvahy.
- Metody hodnocení
- Znalosti jsou v prezenční formě průběžně přezkušovány dvěma vědomostními testy s 10 otázkami, které jsou výběrem z kontrolních otázek Studijní opory. Testy v délce 20 minut jsou zařazeny ve 4. a 8. přednášce. Předmět je zakončen souhrnným testem počátkem zkouškového období. Navazuje ústní posouzení kvality výsledků všech testů vyučujícím pedagogem a kritický rozbor odborné studie. Výsledná známka je složena ze všech částí: výsledků dílčích a závěrečného testu, známky z odborné studie. V kombinované formě studia jsou znalosti prověřeny závěrečným vědomostním testem s 30 otázkami, které jsou výběrem z kontrolních otázek Studijní opory. Navazuje ústní posouzení kvality výsledku testu vyučujícím pedagogem a kritický rozbor odborné studie. Výsledná známka je složena z dílčí známky z testu a známky z odborné studie.
- Informace učitele
- Pedagog v průběhu přednášek průběžně upozorňuje posluchače na aktuální časopisecké studie, jejichž obsah souvisí s přednášenou tematikou. Testy obsahují z části otázky, které lze nastudovat z přednášené látky, z části z povinné literatury, částečně také z časopiseckých studií. Absolvování předmětu vyžaduje vyšší míru samostatné studijní iniciativy. Všechna přednášená tématika bude v podobě ppt prezentována na IS.
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
- Statistika zápisu (zima 2014, nejnovější)
- Permalink: https://is.vsfs.cz/predmet/vsfs/zima2014/N_IMK