N_IMK Integrovaná marketingová komunikace

Vysoká škola finanční a správní
zima 2011
Rozsah
2/0. 10 hodin KS/semestr. 7 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
PhDr. Pavel Čírtek (cvičící)
Ing. Pavel Klička, PhD. (cvičící)
Ing. Vilém Kunz, Ph.D. (cvičící)
PhDr. Ladislav Lašek (cvičící)
prof. PhDr. Dušan Pavlů, CSc. (cvičící)
Garance
prof. PhDr. Dušan Pavlů, CSc.
Sekce managementu a marketingu (FES, KEM) – Katedra ekonomie a managementu (FES, KEM) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Květoslava Dolejšová
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
N_IMK/pMMO: Po 8:45–9:29 M17, Po 9:30–10:15 M17, V. Kunz
N_IMK/pMPH: Út 8:45–9:29 S01, Út 9:30–10:15 S01, D. Pavlů
N_IMK/uM1aPH: Út 8. 11. 17:30–19:00 S21, Út 22. 11. 17:30–19:00 S21, Út 29. 11. 17:30–19:00 S21, Út 13. 12. 17:30–19:00 S21, 19:15–20:45 S21, L. Lašek
N_IMK/uM1bPH: Út 1. 11. 19:15–20:45 S26, Út 8. 11. 19:15–20:45 S26, Út 22. 11. 19:15–20:45 S26, Út 29. 11. 19:15–20:45 S26, Út 6. 12. 17:30–19:00 S26, L. Lašek
N_IMK/vMKL: Pá 21. 10. 17:15–18:45 K203, 19:00–20:30 K203, Pá 18. 11. 13:45–15:15 K203, 15:30–17:00 K203, Pá 2. 12. 17:15–18:45 K203, P. Klička
N_IMK/vMMO: Pá 14. 10. 12:00–13:30 M15, 13:45–15:15 M15, Pá 4. 11. 12:00–13:30 M15, 13:45–15:15 M15, Pá 18. 11. 13:45–15:15 M15, V. Kunz
N_IMK/vM2PH: Pá 4. 11. 15:30–17:00 S11, 17:15–18:45 S11, Pá 18. 11. 15:30–17:00 S11, So 3. 12. 9:45–11:15 S11, So 17. 12. 14:00–15:30 S11, L. Lašek
N_IMK/vM3PH: So 3. 12. 11:30–13:00 S23, So 17. 12. 9:45–11:15 S23, 11:30–13:00 S23, So 14. 1. 9:45–11:15 S23, 11:30–13:00 S23, L. Lašek
Předpoklady
Absolvování předmětů, které se zabývají jednotlivými nástroji MK.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
Cíl předmětu: Seznámit posluchače magisterského studia s komplexním přístupem k řešení komunikačních úkolů instituce z hlediska jednoty interní i externí komunikace, s pochopením principu synergie nasazení a cílevědomého užití optimální skladby nástrojů marketingové komunikace v integrovaném celku, v rovině teoretického uchopení problému i v rovině praktické a argumentačně zvládnuté manažerské úrovně analýzy a řešení komplexního zadání komunikační akce. Zároveň vést ke vnímání složitosti globálního světa a jeho určité nestálosti a proměnlivosti, jisté neuchopitelnosti a fragmentárnosti, spolu s hledáním optimálních nástrojů IMK k jeho ovlivnění ve sféře komerční i nekomerční komunikace a žádoucího chování cílových skupin. Charakteristika získaných vědomostí a schopností: Posluchači kombinované formy studia by měli být po absolvování předmětu schopni:  kriticky analyzovat návrhy strategií integrované marketingové komunikace (IMK) a navrhovat smysluplná zlepšení efektivnosti podložená dostatečnou znalostí předmětné problematiky  být schopni samostatné kreativní činnosti spočívající v navržení realizovatelné a efektivní strategie IMK pro určitý předmět či službu komerčního i nekomerčního charakteru Obsah předmětu Je orientován na získání rámcových globálních informací včleňujících koncepty IMK do podmínek globálního světa, hyperkonkurenčního prostředí komerčního i nekomerčního charakteru. Posluchači získají dostatek znalostí k tvorbě vlastních komunikačních strategických vstupů na informační trh s cílem realizovat efektivní komunikační aktivitu přinášející stanovené cíle.
Osnova
  • •Vznik masového trhu a masového spotřebitele, počátky masové americké reklamy, marketingová politika ke vývoji společnosti. •Pojem konkurence, hyperkonkurence a jejich současné projevy. •Značka a její role při identifikaci výrobce a produktu na trhu. •Komplexní propagační – reklamní akce jako výraz nového přístupu k trhu •Vývoj globalizace v Evropě a ve světě od konce 19. století. •Současné projevy globalizace. •Disproporce národních ekonomik a způsobů života. •Podstata postmoderního přístupu k životu a možnosti a meze marketingové komunikace Pojem IMK, jeho specifické rysy, Podmínky vzniku IMK Pojem synergie a její význam pro IMK Vnitřní a vnější bariéry uplatnění IMK v praxi Pojem marketingová strategie v IMK Hlavní principy IMK v manažerském pojetí Agentury a jejich přístupy k IMK IMK jako nástroj řízení společenských procesů Krizové změny – změny ve veřejném mínění Pojem propagační akce – je nadále platný? Marketingová politika a její přesah do sociální sféry, komunikace CSR a vznik samostatné kategorie sociálního marketingu a sociální marketingové komunikace (reklamy) Principy sociální MK Formy realizace sociální MK Ukázky praktických kampaní sociální marketingové komunikace Specifika IMK při propagaci státu a tvorbě jeho image Globální problémy lidstva a možnosti IMK při jejich řešení Lobbying a jeho specifika, etické aspekty lobování Globální problémy lidstva a možnosti IMK při jejich řešení Marketing měst a obcí Marketing ve školství Arts marketing Marketing cestovního ruchu Různé oblasti společenského života – podle aktuálního výběru pedagoga
Literatura
    povinná literatura
  •  PELSMACKER, P., GUENS,M., BERGH J.V.: Marketingová komunikace. Praha:Grada Publishing. 2009, ISBN 80-247-0254-1, povinně kapitola 1. – str. 21-56
  •  CLOW, K.E., BAACK, D.: Reklama, propagace a marketingová komunikace, Brno: COMPUTER PRESS, říjen 2008, ISBN 978-80-251-1769-9, povinně kapitola 1 – str. 3-25, kapitola 7 – str. 187-216
    neurčeno
  •  FREY, P.: Marketingová komunikace – to nejlepší z nových trendů. Praha: Management Press 2008, stran 195, ISBN 978-80-7261-160-7 – povinně celá publikace
  • • BAUMAN, Z.: Tekutá modernita, Praha MF 2002, ISBN 80-204-0966-1, povinně str. 9-144
  •  PAVLŮ, D et al: Marketingové komunikace a media. Zlín: FMK UTB, Malá edice fmk 2005 - č. 3, ISBN 80-7318-306-4, povinně Jedlička,M.: Ciele, koncepcia a stratégia manažovania systému IMK, str. 68-78 / Kauerová,L., Svobodová, H.: Vybrané aspekty uplatňov
  • • DRUCKER, P.F.: Fungující společnost, Praha Management Press 2004, ISBN 80-7261-098-8 povinně kapitola Budoucí společnost, str. 200-237
  •  PAVLŮ,D.: Veletrhy a výstavy – kultura, komunikace, multimedialita, marketing. Praha: Professional Publishing. 2009, ISBN 978-80-86946-38-2, povinně kapitola 1. Vystavování a předvádění – nejstarší formy komerční komunikace ve světě, str. 13-59
  •  PAVLŮ, D et al: Marketingové komunikace a image. Zlín: FMK UTB, Malá edice fmk 2006 – č.5., ISBN 80-7318-394-3, povinně Pravdová, H.: Kulturný kontext vytvárania a pôsobenia image, str.14-23
  •  PINCAS, S., LOISEAU, M.: Dějiny reklamy, Taschen -Köln 2009 / Slovart -Praha 2009, stran 336, ISBN 978-80-7391-266-6, získejte přehled o vývoji reklamy jako institucionalizované činnosti, novém oboru lidské práce.
  •  TOMEK, G.,VÁVROVÁ, V.: Výrobek a jeho úspěch na trhu. Praha: Grada Publishing 2001, stran 352, ISBN 80-247-0053-0, povinně str.12-28 + 43-56
Výukové metody
Teoretický výklad problematiky s ukázkami případových studií. Samostatná teoretická studie na téma IMK a její aplikace v činnosti komerčního a nekomerčního subjektu.
Metody hodnocení
Souhrnný test z celé přednášené látky na základě souboru otázek, který studenti obdrží na poslední přednášce. Ze 300 možných bodů nezbytné získat alespoň 200.Při menším počtu bodů = opakování testu.
Navazující předměty
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2009, léto 2010, zima 2010, léto 2011, léto 2012, zima 2012, zima 2013, zima 2014, zima 2015, zima 2016, zima 2017, zima 2018.