VSFS:N_TiM Tiskový mluvčí - Informace o předmětu
N_TiM Tiskový mluvčí
Vysoká škola finanční a správnízima 2022
- Rozsah
- 2/1/0. 16 hodin KS/semestr. 5 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- PhDr. Petr Kopáček (cvičící)
- Garance
- PhDr. Petr Kopáček
Sekce managementu a marketingu (FES, KEM) – Katedra ekonomie a managementu (FES, KEM) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Ivana Plačková - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- N_TiM/cMMO: kromě Čt 1. 12. ; a Čt 6. 10. 8:45–9:29 M17, 9:30–10:15 M17, 10:30–11:14 M17, 11:15–12:00 M17, Čt 3. 11. 8:45–9:29 M17, 9:30–10:15 M17, 10:30–11:14 M17, 11:15–12:00 M17, Čt 1. 12. 8:45–9:29 M17, 9:30–10:15 M17, 10:30–11:14 M17, 11:15–12:00 M17, Čt 15. 12. 8:45–12:00 M17, P. Kopáček
N_TiM/cMPH: každou sudou středu 14:00–14:44 S11, každou sudou středu 14:45–15:30 S11, P. Kopáček
N_TiM/poMMO: každou sudou středu 10:30–11:14 M25, každou sudou středu 11:15–12:00 M25, každou sudou středu 12:15–12:59 M25, každou sudou středu 13:00–13:45 M25, P. Kopáček
N_TiM/pxMPH: každou sudou středu 10:30–11:14 S11, každou sudou středu 11:15–12:00 S11, každou sudou středu 12:15–12:59 S11, každou sudou středu 13:00–13:45 S11, P. Kopáček
N_TiM/vMPH: Pá 30. 9. 14:00–15:30 S24, 15:45–17:15 S24, Pá 14. 10. 14:00–15:30 S24, 15:45–17:15 S24, Pá 4. 11. 14:00–15:30 S24, 15:45–17:15 S24, So 19. 11. 14:00–15:30 E224, 15:45–17:15 E224, P. Kopáček - Předpoklady
- Zvládnutí předmětů Struktura marketingových komunikací, Reklama, Vývoj médií a Integrovaná marketingová komunikace, Public relations
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu
- Po absolvování kurzu bude mít posluchač jasnou představu o práci tiskového mluvčího vorganizaci - v komerčním subjektu nebo ve veřejné instituci. Bude schopen analyzovat mediální obraz organizace, posoudit strategii komunikace sveřejností, hodnotit práci tiskových mluvčích, případně tuto profesi též zastávat.
- Výstupy z učení
- Kurz je zaměřen na profesi tiskových mluvčích v organizacích státní správy i v soukromém sektoru. Po jeho obsolvování bude mít student jasnou představu o postavení mluvčího v rámci organizace a o principech této práce. Kurz zahrnuje také praktické dovednosti v oblasti psaní textů a mluveného slova, s důrazem na efektivnost. Studenti v kudzu zvládnou vyhodnotit mediální obraz a chápati specifických mediálních projevů. Porozumí přincipům proaktivity a reaktivity v práci mluvčích a zvládnou efektivní využití zpětné vazby pro podporu vlastních komunikačních cílů.
- Osnova
- Obsah přednášek: 1. Postavení tiskových mluvčích v organizacích, cíle a principy jejich práce; 2. Media relations – základní vymezení; 3. Činnosti tiskových mluvčích v rámci media relations; 4. Krizová komunikace a princip kontinuity; 5. Zásady efektivní komunikace (písemné) s médii a institucemi; 6. Zásady a zlatá pravidla mluveného projevu; 7. Mediální trh v České republice ; 8. Mediální monitoring, vyhodnocování PR; 9. Tiskový mluvčí a spolupráce v rámci instituce – interní komunikace; 10. MEdiální eventy; 11. Legislativa a etické kodexy pro práci mluvčích; 12. Diskuse nad zápočtovými studiemi a ukončení předmětu.
- Literatura
- povinná literatura
- ŠVEHLA M., KAŠÍK M.: Tiskový mluvčí, řízená komunikace s veřejností
- doporučená literatura
- SVOBODA, V.: Public relations moderně a účinně. Praha: Grada Publishing, 2009. ISBN: ISBN 9788024728667
- FTOREK, J.: Public relations jako ovlivňování mínění. Praha: Grada Publishing, 2007, ISBN 978-80-247-3926-7
- BAJČAN, R.: Techniky public relations aneb jak pracovat s médii. Praha: Management Press, 2003, ISBN 80-7261-096-1
- PHILLIPS, D.: Online public relations. Praha Grada Publishing 2004, ISBN 80-247-03068-8
- TOMANDL, J.: Jak účinně oslovit média. Bizbooks 2011. 1. vydání, 296 stran. ISBN 9788025134573
- DOČEKALOVÁ M.: Tvůrčí psaní pro každého. Grada Publishing 2011, ISBN 97880-247-1602-2
- VĚRČÁK, V., GIRGAŠOVÁ J., LIŠKAŘOVÁ, R.: Media Relations není manipulace Praha: Ekopress, 2004, ISBN: 978-80-86119-43-4
- neurčeno
- Odborné časopisy: Marketing & Media, Strategie
- Výukové metody
- Přednášky a cvičení v prezenční formě; povinná účast pro obě formy studia
- Metody hodnocení
- Metody hodnocení: z/ZK(zápočet a zkouška, 7 kreditů): Předpokladem udělení zápočtu je zpracování zápočtové studie na téma v rozsahu 1 normostrany textu: 1. Analýza vybrané mediální kauzy; 2. Tiskový mluvčí na aktuálním mediálním trhu; možnost dohody o prezentaci nebo jiném tématu. Doplňkovým předpokladem, který se podílí na získání zápočtu je docházka a aktivní soustavná práce v průběhu semestru. U zkoušky student předvede schopnost mluveného projevu zodpovězením jedné tématické otázky a zpracuje krátký text na zadané téma.
- Navazující předměty
- Informace učitele
- V roce 2014 vyšla publikace Tiskový mluvčí - řízená komunikace s veřejností. Tato publikace shrnuje celou strukturu předmětu.
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
- Statistika zápisu (zima 2022, nejnovější)
- Permalink: https://is.vsfs.cz/predmet/vsfs/zima2022/N_TiM