TOMČÍK, Michal a Pavel ROSENLACHER. Number of advertisements per day and their relevance to consumers. Acta Oeconomica Universitatis Selye, Komárno: J. Selye University, 2018, roč. 7, č. 2, s. 162-174. ISSN 1338-6581.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Number of advertisements per day and their relevance to consumers
Autoři TOMČÍK, Michal (203 Česká republika, garant, domácí) a Pavel ROSENLACHER (203 Česká republika, domácí).
Vydání Acta Oeconomica Universitatis Selye, Komárno, J. Selye University, 2018, 1338-6581.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50802 Media and socio-cultural communication
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Kód RIV RIV/04274644:_____/18:#0000401
Organizační jednotka Vysoká škola finanční a správní
Klíčová slova česky Médiatypy, reklamní sdělení, vhodnost reklamy, spotřebitel
Klíčová slova anglicky Media types; advertising message; relevance of advertising; consumer
Štítky AR 2018-2019, cervenec_2019_o, RIV_2019, xJ4
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnil: Bc. Jan Peterec, učo 24999. Změněno: 16. 5. 2019 12:07.
Anotace
The article focuses on the extent of commercially oriented communications in the media and public space. The main findings of partial empirical surveys and qualified estimates that have attempted to answer a research question over the volume of advertising messages faced by an average consumer in a single day over the last ten years are presented in the text. As the issue of daily exposure to advertising communications is not solved in the domestic environment, the article presents the conclusions of the empirical probe conducted in 2017 among the students of the University of Finance and Administration. Survey results indicate the number of advertisements per day, their number according to the media, their time interval or the subjectively perceived relevance of advertising messages to consumers. The aim of the survey is to find out what volume of advertising messages a university student faces during the day.
Anotace česky
Článek se zaměřuje na rozsah komerčně orientovaných komunikací v médiích a ve veřejném prostoru.
VytisknoutZobrazeno: 5. 12. 2020 13:14