KUBÍČKOVÁ, Dana, Vladimír NULÍČEK a Irena JINDŘICHOVSKÁ. Is the Financial Literacy Affected by the Field of Study? (a Comparison of Specialised Secondary Schools). In Löster T., Pavelka T. The 13th International Days of Statistics and Economics. 1. vyd. Slaný: Libuše Macáková, Melandrium, 2019. s. 845-854. ISBN 978-80-87990-14-8. doi:10.18267/pr.2019.los.186.84. 2019.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Is the Financial Literacy Affected by the Field of Study? (a Comparison of Specialised Secondary Schools)
Název česky Je finanční gramotnost ovlivněna studijním oborem? (Srovnání specializovaných středních škol)
Autoři KUBÍČKOVÁ, Dana (203 Česká republika, domácí), Vladimír NULÍČEK (203 Česká republika, domácí) a Irena JINDŘICHOVSKÁ (203 Česká republika).
Vydání 1. vyd. Slaný, The 13th International Days of Statistics and Economics, od s. 845-854, 10 s. 2019.
Nakladatel Libuše Macáková, Melandrium, 2019
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50200 5.2 Economics and Business
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání elektronická verze "online"
WWW Celý text příspěvku
Kód RIV RIV/04274644:_____/19:#0000580
Organizační jednotka Vysoká škola finanční a správní
ISBN 978-80-87990-14-8
Doi http://dx.doi.org/10.18267/pr.2019.los.186.84
UT WoS 000589182000085
Klíčová slova česky Finanční gramotnost; Střední škola; Finance; Řízení rodinného financování
Klíčová slova anglicky Financial literacy; Secondary school; Finance; Management of family finance
Štítky AR 2019-2020, konference_WOS, odmeny_2021, POZNÁMKA, RIV_2021, unor_2020_o, xD1_překvalifikování, xD2
Změnil Změnil: Bc. Jan Peterec, učo 24999. Změněno: 13. 4. 2021 10:44.
Anotace
The transition to a market economy system, changes in the life style, the impact of new technologies, strengthening marketing efforts of financial intermediaries, place an increasing pressure on the ability to make correct financial judgements and the decisions generally referred to as "financial literacy". However, the content of this term is not defined precisely, many research studies analysed this phenomena and confirmed relatively low levels both in adults and in the young generation and its dependence on many factors. The aim of our study is to find out if the level of financial literacy is affected by the studied field. We used a questionnaire-based research methodology. We asked about the solution of three model financial situations to compare two student groups. One group included students of a business academy and the second group included students of a secondary grammar school. Our results confirmed the slightly higher level of financial literacy of the students of the grammar school. The differences between these two groups of students did not confirm the impact of the field of study but turned our attention to other influencing factors.
Anotace česky
Přechod na systém tržního hospodářství, změny životního stylu, dopad nových technologií, posílení marketingového úsilí finančních zprostředkovatelů, vyvíjí rostoucí tlak na schopnost provádět správné finanční úsudky a rozhodnutí obecně označovaná jako „finanční gramotnost“. . Obsah tohoto pojmu však není přesně definován, mnoho výzkumných studií tento jev analyzovalo a potvrdilo relativně nízkou úroveň jak u dospělých, tak u mladé generace a její závislosti na mnoha faktorech. Cílem naší studie je zjistit, zda je úroveň finanční gramotnosti ovlivněna studovaným oborem. Použili jsme dotazníkovou metodologii výzkumu. Zeptali jsme se na řešení tří modelových finančních situací pro srovnání dvou skupin studentů. Jedna skupina zahrnovala studenty obchodní akademie a druhá skupina zahrnovala studenty středního gymnázia. Naše výsledky potvrdily mírně vyšší úroveň finanční gramotnosti studentů gymnázia. Rozdíly mezi těmito dvěma skupinami studentů nepotvrdily dopad studijního oboru, ale obrátily naši pozornost na další ovlivňující faktory.
VytisknoutZobrazeno: 19. 4. 2024 16:54