ŠINDELÁŘ, Jiří. Sales forecasting in financial distribution: a comparison of quantitative forecasting methods. Journal of Financial Services Marketing. London: Palgrave Macmillan, roč. 24, 3-4, s. 69-80. ISSN 1363-0539. 2019.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Sales forecasting in financial distribution: a comparison of quantitative forecasting methods
Název česky Prognóza prodeje ve finanční distribuci: srovnání kvantitativních metod prognóz
Autoři ŠINDELÁŘ, Jiří (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Journal of Financial Services Marketing, London, Palgrave Macmillan, 2019, 1363-0539.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50200 5.2 Economics and Business
Stát vydavatele Velká Británie a Severní Irsko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Kód RIV RIV/04274644:_____/19:#0000546
Organizační jednotka Vysoká škola finanční a správní
UT WoS 000496294900002
Klíčová slova česky Finanční prodeje; Prognózy prodeje; Kvantitativní prognózy; Průměrná absolutní procentuální chyba (MAPE); Lineární model se smíšenými efekty
Klíčová slova anglicky Financial sales; Sales forecasting; Quantitative forecasting; Mean absolute percentage error (MAPE); Linear model with mixed effects
Štítky AR 2019-2020, RIV_2020, SCOPUS, unor_2020_o, WOS, xJ3
Změnil Změnil: Bc. Jan Peterec, učo 24999. Změněno: 9. 4. 2020 11:26.
Anotace
This paper deals with the issue of forecastability of sales activities of independent financial advisers (agents). Employing the most common quantitative methods on a diverse sample of timelines from multiple advisory companies, we have found that under most settings, these methods offer sub-par performance with high relative errors and no statistical differences between them. When a more granular approach is applied (reflecting sales unit size), ARIMA and the simple moving average emerge as significantly less accurate. This outcome is true for all sales units regardless of their size, when relative error is concerned. Thus, our analysis confirms the difficult forecastability of financial sales, speaking against the utilisation of more sophisticated forecasting methods, which mostly fail when compared to their much simpler and less costly counterparts.
Anotace česky
Tato práce se zabývá problematikou předvídatelnosti prodejních aktivit nezávislých finančních poradců (agentů). Zaměstnávání jsme našli nejběžnější kvantitativní metody na různorodém vzorku časových os od více poradenských společností že ve většině nastavení nabízejí tyto metody dílčí výkon s vysokými relativními chybami a bez statistických rozdílů mezi nimi. Při použití podrobnějšího přístupu (odrážející velikost prodejní jednotky), ARIMA a jednoduchý klouzavý průměr vypadají jako výrazně méně přesné. Tento výsledek platí pro všechny prodejní jednotky bez ohledu na jejich velikost, pokud je relativní chyba znepokojený. Naše analýza tak potvrzuje obtížnou předvídatelnost finančních prodejů, a to proti využití více sofistikované předpovědní metody, které většinou selhávají ve srovnání s jejich mnohem jednoduššími a méně nákladnými protějšky.
VytisknoutZobrazeno: 28. 3. 2024 17:31