CIRKLOVÁ, Jitka. TRACING TRUST AND DISTRUST LEVITICUS REINTERPRETED IN THE FRAME OF THE CONTEMPORARY CONSUMER CULTURE. Online. European Journal of Science and Theology. Iasi (Romania): Acad Organisation Environmental Engineering & Sustainable Development, 2020, roč. 16, č. 1, s. 1-10. ISSN 1841-0464. [citováno 2024-04-24]
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název TRACING TRUST AND DISTRUST LEVITICUS REINTERPRETED IN THE FRAME OF THE CONTEMPORARY CONSUMER CULTURE
Autoři CIRKLOVÁ, Jitka (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání European Journal of Science and Theology, Iasi (Romania), Acad Organisation Environmental Engineering & Sustainable Development, 2020, 1841-0464.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50400 5.4 Sociology
Stát vydavatele Rumunsko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW Obsah čísla
Kód RIV RIV/04274644:_____/20:#0000592
Organizační jednotka Vysoká škola finanční a správní
UT WoS 000510144900013
Klíčová slova česky hodnotové modely; kulturní kreativismus; košer stravování; minimalismus
Klíčová slova anglicky Value; models; cultural creativism; kosher diet; minimalism
Štítky AR 2019-2020, POZNÁMKA, RIV_2021, SCOPUS, unor_2020_o, WOS, xJ2
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnil: Bc. Jan Peterec, učo 24999. Změněno: 16. 4. 2021 12:08.
Anotace
The paradox of increasing connectivity and diversification of local and global markets enable us to monitor the impact of socio-demographic identities and their associated value models not only on new forms of lifestyles but also on consumer behaviour and consumer culture in general. Products whose final form and composition are influenced by specifically stringent value and religious priorities have been designed for a narrow group of confessional consumers since the beginning of the production process. In this paper we would like to point out to an emerging practice where the religious values reflected in products are targeted by a broad group of consumers who use it as a tool to facilitate their decision-making and to ease their orientation in the reality of overwhelming offer of the contemporary market. We also would like to outline some mechanism functioning for the producers outside of the religious strata who nevertheless fulfil the requirements of religious dietary laws in order to create relationship with heterogeneous communities of customers in dissimilar social settings. The text presented here is shedding some light on the contemporary forms of interaction between the system of the dietary rules of the Jewish Orthodox community based on the biblical traditions and the trends of recent consumer culture who is reinterpreting the biblical heritage in the frame of daily consumption.
Anotace česky
Paradox zvyšující se propojitelnosti a diverzifikace místních a globálních trhů nám umožňuje sledovat dopad sociálně demografických identit a jejich přidružených hodnotových modelů nejen na nové formy životního stylu, ale také na chování spotřebitelů a kulturu spotřebitelů obecně. Výrobky, jejichž konečná podoba a složení jsou ovlivněny specificky přísnými hodnotami a náboženskými prioritami, jsou od počátku výrobního procesu navrženy pro úzkou skupinu zpovědních spotřebitelů. V tomto článku bychom chtěli poukázat na vznikající praxi, kdy náboženské hodnoty odrážející se ve výrobcích jsou zaměřeny na širokou skupinu spotřebitelů, kteří ji používají jako nástroj k usnadnění jejich rozhodování a ke snadnější orientaci ve skutečnosti ohromující nabídka současného trhu. Chtěli bychom také nastínit mechanismus fungování pro výrobce mimo náboženské skupiny, kteří přesto splňují požadavky náboženských dietních zákonů, aby vytvořili vztah s heterogenními komunitami zákazníků v odlišných sociálních prostředích. Text zde prezentovaný objasňuje současné formy interakce mezi systémem dietních pravidel židovské komunity založeným na biblických tradicích a trendy nedávné konzumní kultury, která reinterpretuje biblické dědictví v rámci každodenní konzumace .
VytisknoutZobrazeno: 24. 4. 2024 08:40