JURÁSEK, Miroslav, Naděžda PETRŮ, Zdeněk CAHA a Jaroslav, Jr BELAS. Values of family businesses in czech republic in the context of socioemotional wealth. Economics and Sociology. Szczecin: Center for Sociological Research, roč. 14, č. 2, s. 184-208. ISSN 2306-3459. doi:10.14254/2071-789X.2021/14-2/10. 2021.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Values of family businesses in czech republic in the context of socioemotional wealth
Název česky Hodnoty rodinného podnikání v ČR v kontextu SEW
Autoři JURÁSEK, Miroslav (203 Česká republika, garant, domácí), Naděžda PETRŮ (203 Česká republika, domácí), Zdeněk CAHA (203 Česká republika) a Jaroslav, Jr BELAS (703 Slovensko).
Vydání Economics and Sociology, Szczecin, Center for Sociological Research, 2021, 2306-3459.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50204 Business and management
Stát vydavatele Polsko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Kód RIV RIV/04274644:_____/21:#0000710
Organizační jednotka Vysoká škola finanční a správní
Doi http://dx.doi.org/10.14254/2071-789X.2021/14-2/10
UT WoS 000672183100010
Klíčová slova česky rodinný podnik, socioemoční bohatství (SEW), psychosociální faktory
Klíčová slova anglicky family business; socioemotional wealth (SEW); psychosocial factors.
Štítky AR 2020-2021, odmeny_2021, odmeny_2022, POZNÁMKA, RIV_2022_TAČR, xJ2, xJ2_překvalifikování
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Návaznosti TL02000434, projekt VaV.
Změnil Změnil: Bc. Jan Peterec, učo 24999. Změněno: 13. 6. 2022 09:05.
Anotace
In the awareness of both academicians and the public, family businesses are associated with such values as honor, trust and trustworthiness, ethics, innovativeness, integrity, continuity, love, wisdom, stability, etc. Family businesses make reference to these unique, emotionallycharged aspects as part of their presentation, corporate social responsibility activities, and marketing campaigns. These values may be referred to as Socioemotional Wealth (SEW). In recent times, this topic has become a dominant paradigm of the family business research. This study is focusing on the analysis of the structure of socioemotional wealth of family businesses in Czech Republic. From the perspective of social psychology, psychosocial factors (social, behavioral, cognitive, affective, and motivational) and their relative share in the overall SEW were examined on the sample of 112 small and medium-sized family businesses. The source of data were standardized questionnaires made up of a series of open-ended questions and distributed in 2018-2019. The results of the qualitative content analysis indicate that Czech family business owners, regardless of business size, give priority to social and affective factors. In the distribution of factors, a certain dynamic change can be seen year on year. These findings are discussed with a focus on their practical use for planning of marketing communications, corporate social responsibility activities, and brand management of family business.
Anotace česky
Ve vědomí jak akademiků, tak i veřejné, rodinné podniky jsou spojeny s hodnotami jako čest, důvěra a důvěryhodnost, etika, inovativnost, integrita, kontinuita, láska, moudrost, stabilita atd. Rodina podniky odkazují na tyto jedinečné, emocionálně nabité aspekty jako součást své firemní prezentace aktivity společenské odpovědnosti a marketingové kampaně. Tyto hodnoty lze označit jako Socioemotional Wealth (ŠÍT). V poslední době se toto téma stalo dominantní paradigma výzkumu rodinného podniku. Tato studie je se zaměřením na analýzu struktury socioemotionální bohatství rodinných podniků v České republice. Z perspektiva sociální psychologie, psychosociální faktory (sociální, behaviorální, kognitivní, afektivní a motivační) a jejich relativní podíl na celkovém SEW na vzorku 112 malých a středních rodin podniky. Zdroj dat byl standardizován dotazníky složené ze série časově neomezených otázky a distribuovány v letech 2018--2019. Výsledky kvalitativní obsahová analýza naznačuje, že česká rodina vlastníci firem, bez ohledu na velikost firmy, dávají přednost sociálním a afektivním faktorům. V distribuci faktorů, lze meziročně pozorovat určitou dynamickou změnu. Tato zjištění jsou diskutována se zaměřením na jejich praktičnost použití pro plánování marketingové komunikace, podnikové činnosti sociální odpovědnosti a řízení značky rodinná firma.
VytisknoutZobrazeno: 29. 3. 2024 15:46