KOSTIKOV, Eva, Petra JÍLKOVÁ a Pavla KOŤÁTKOVÁ STRÁNSKÁ. OPTIMIZATION OF E-COMMERCE DISTRIBUTION CENTER LOCATION. Marketing and Management of Innovations. Sumy (Ukraine): Sumy State University, roč. 2021, č. 2, s. 166-178. ISSN 2218-4511. doi:10.21272/mmi.2021.2-14. 2021.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název OPTIMIZATION OF E-COMMERCE DISTRIBUTION CENTER LOCATION
Název česky OPTIMALIZACE UMÍSTĚNÍ DISTRIBUČNÍHO CENTRA E-OBCHODU
Autoři KOSTIKOV, Eva (703 Slovensko, garant, domácí), Petra JÍLKOVÁ (203 Česká republika) a Pavla KOŤÁTKOVÁ STRÁNSKÁ.
Vydání Marketing and Management of Innovations, Sumy (Ukraine), Sumy State University, 2021, 2218-4511.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50200 5.2 Economics and Business
Stát vydavatele Ukrajina
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Kód RIV RIV/04274644:_____/21:#0000775
Organizační jednotka Vysoká škola finanční a správní
Doi http://dx.doi.org/10.21272/mmi.2021.2-14
UT WoS 000704860600003
Klíčová slova česky Pandemie covid19; distribuční centrum; elektronický obchod; výběr umístění alokace; řízení jakosti
Klíčová slova anglicky COVID19 pandemic; distribution center; ecommerce; location allocation selection; quality management
Štítky AR 2020-2021, odmeny_2022, RIV_2022, xJ3
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnil: Bc. Jan Peterec, učo 24999. Změněno: 4. 3. 2022 07:35.
Anotace
Since the COVID-19 pandemic hit last year, countries locked their borders. Thus, international shipping deteriorates drastically. Simultaneously, social distancing increased the need for immediate online consumption and fast home delivery. In the non-digital world, products still need to be shipped to their destination using trucks, trains, airplanes, and ships. Simultaneously, requirements for volumes of goods, transport costs, external limiting factors, etc., must be precisely defined. The article aims to find the optimal location selection solution based on the created mathematical model of the Modified Steiner-Weber Problem with restrictive conditions. The model allows for the central warehouse's optimal location and minimizes distribution costs from the central warehouse to subwarehouses/branches located in individual EU countries. The mathematical model has been applied to a case study of a selected e-commerce dealing, which has established branches in capital cities but does not have an established central warehouse. Systematization of literature sources and approaches to solving the problem of e-commerce distribution center location showed that 86% of the studied companies plan to use on-demand warehousing in the next three to five years. Therefore, the need for warehousing would be preserved. The authors noted that they do not necessarily need to have it in-house. Consequently, fulfillment centers and warehouses would likely continue to be a significant component in the future logistics system. This research would like to stress how important the management of the effective optimization of e-commerce distribution center location is and how to achieve it. The success of Amazon in the US, Europe, and Alibaba in China has genuinely redefined consumer expectations. With the emergence of services like Amazon Prime, consumers now expect same-day delivery. The solution enabling this evolution has been a mix of manufacturing where the production costs are optimal, just-in-time shipping, highly automated fulfillment centers, and mobile connectivity growth. The proposed model results showed that the best location for a central location and storage center concerning the e-commerce environment, including minimum annual transport costs, is near Bristol in the United Kingdom. Eighty-six percent of the companies in the study plan to use ondemand warehousing in the next three to five years, and the solution enabling this evolution has been a combination of manufacturing where the production costs are optimal, just-in-time shipping, highly automated fulfillment centers, and, to a growing extent, mobile connectivity.
Anotace česky
Od pandemie COVID-19 loni zasáhly země své hranice. Mezinárodní přeprava se tak drasticky zhoršuje. Současně sociální distancování zvýšilo potřebu okamžité online spotřeby a rychlého doručení domů. V nedigitálním světě je třeba produkty stále odesílat na místo určení pomocí nákladních automobilů, vlaků, letadel a lodí. Současně musí být přesně definovány požadavky na objemy zboží, náklady na dopravu, vnější omezující faktory atd. Cílem článku je najít optimální řešení výběru místa na základě vytvořeného matematického modelu Modified Steiner-Weberova problému s omezujícími podmínkami. Model umožňuje optimální umístění centrálního skladu a minimalizuje náklady na distribuci z centrálního skladu do dílčích skladů / poboček v jednotlivých zemích EU. Matematický model byl aplikován na případovou studii vybraného obchodování s elektronickým obchodem, které má zavedené pobočky v hlavních městech, ale nemá zavedený centrální sklad. Systematizace literárních zdrojů a přístupů k řešení problému umístění distribučního centra elektronického obchodování ukázala, že 86% studovaných společností plánuje v příštích třech až pěti letech využít sklady na vyžádání. Potřeba skladování by proto byla zachována. Autoři poznamenali, že to nutně nemusí mít interní. Následně by centra plnění a sklady pravděpodobně zůstaly významnou součástí budoucího logistického systému. Tento výzkum by rád zdůraznil, jak důležité je řízení efektivní optimalizace umístění distribučního centra elektronického obchodování a jak ho dosáhnout. Úspěch Amazonu v USA, Evropě a Alibaba v Číně skutečně předefinoval očekávání spotřebitelů. Se vznikem služeb, jako je Amazon Prime, nyní zákazníci očekávají dodání ve stejný den. Řešení umožňující tento vývoj bylo kombinací výroby, kde jsou výrobní náklady optimální, expedice just-in-time, vysoce automatizovaná centra plnění a růst mobilní konektivity. Navrhované výsledky modelu ukázaly, že nejlepší umístění pro centrální umístění a skladovací středisko týkající se prostředí elektronického obchodování, včetně minimálních ročních nákladů na dopravu, je poblíž Bristolu ve Velké Británii. Osmdesát šest procent společností ve studii plánuje v příštích třech až pěti letech využít ondemand sklady a řešením umožňujícím tento vývoj byla kombinace výroby, kde jsou výrobní náklady optimální, doprava v pravý čas, vysoce automatizovaná centra plnění a v rostoucí míře mobilní připojení.
VytisknoutZobrazeno: 23. 4. 2024 10:24