CIRKLOVÁ, Jitka. ENGAGED PHOTOGRAPHY AS URBAN COMMUNICATION PLATFORM IN SUSTAINABLE DEVELOPMENT CONTEXT. In Laura Sanderson, Sally Stone. AMPS Proceedings Series 22.2. Teaching – Learning – Research. Manchester: Manchester School of Architecture, UK. s. 40-49. ISSN 2398-9467. 2021.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název ENGAGED PHOTOGRAPHY AS URBAN COMMUNICATION PLATFORM IN SUSTAINABLE DEVELOPMENT CONTEXT
Název česky ZAPOJENÁ FOTOGRAFIE JAKO MĚSTSKÁ KOMUNIKAČNÍ PLATFORMA V UDRŽITELNÉM ROZVOJI KONTEXT
Autoři CIRKLOVÁ, Jitka (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Manchester, AMPS Proceedings Series 22.2. Teaching – Learning – Research, od s. 40-49, 10 s. 2021.
Nakladatel Manchester School of Architecture, UK.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50401 Sociology
Stát vydavatele Velká Británie a Severní Irsko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání elektronická verze "online"
WWW URL
Kód RIV RIV/04274644:_____/21:#0000802
Organizační jednotka Vysoká škola finanční a správní
ISSN 2398-9467
Klíčová slova česky Komodifikace identity, konzumní kultura, marketing, masová estetika, portrétní fotografie, komodifikace dědictví
Klíčová slova anglicky Commodification of identity; consumer culture; marketing; mass aesthetic; portrait photography; commodification of heritage
Štítky AR 2021-2022, odmeny_2022, RIV_2022, xD2
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnil: Bc. Jan Peterec, učo 24999. Změněno: 16. 3. 2022 13:24.
Anotace
The project takes a value-based approach that examines the public space in terms of relationship, social stability, well-being, empowerment, and sense of community in order to help students better understand, manage, protect and sustainably approach examined public space. By using the method of engaged photography students bring together a range of stakeholders including local inhabitants, businesses, heritage organizations, artists, and communities, in mutual knowledge exchange, to enhance and expand the interdisciplinary conceptual and public policy debates about public space in a particular area. After participating in this seminar students are able to address the complexity of relations found in public space such as the tension between living heritage (memorialized, apparent or hiden histories of the place) and identity in order to investigate how the perception of, and perspectives towards past and present are created. Because of increasing demand for a new understanding of social and public place and practice, locality, and community. Professionals and community members are trying to search for new more sustainable models of cultural tourism and heritage practices, rethinking the corporate spectacularism or mass tourism. In the course of commodification, a cultural element acquires economic value and is offered for consumption as a product or service. This case study teaching project help uncover the processes by which local communities can become part of mechanisms improving the transformation of public space. Collaboration between students, experts, and the public is vital for effective community engagement aimed at improving the lives of the most vulnerable and marginalized in society, whether at the local or global level. We explore communities of practice as a means of cultivating sustainability literacy and public engagement, a task that requires diverse cultural perspectives, trans-generational timeframes, and local-to-global connectedness. The results of the research, the visual presentation of the Engaged photography project, is the starting point for new forms of dialogue about the need to regain balance and encourage sustainable practices.
Anotace česky
Projekt využívá hodnotový přístup, který zkoumá veřejný prostor z hlediska vztahů, sociální stability, blahobytu, posílení postavení a smyslu pro komunitu, aby studentům pomohl lépe porozumět, spravovat, chránit a udržitelně přistupovat ke zkoumanému veřejnému prostoru. Pomocí metody angažované fotografie studenti spojí řadu zúčastněných stran, včetně místních obyvatel, podniků, organizací dědictví, umělců a komunit, při vzájemné výměně znalostí za účelem posílení a rozšíření interdisciplinárních koncepčních a veřejných politických debat o veřejném prostoru v konkrétním plocha. Po účasti na tomto semináři jsou studenti schopni řešit složitost vztahů nacházejících se ve veřejném prostoru, jako je napětí mezi živým dědictvím (memorializovaná, zjevná nebo skrytá historie místa) a identitou, aby prozkoumali, jak vnímání a perspektivy vůči tvoří se minulost a přítomnost. Kvůli rostoucí poptávce po novém chápání sociálního a veřejného místa a praxe, lokality a komunity. Profesionálové a členové komunity se pokoušejí hledat nové udržitelnější modely kulturního turismu a tradic dědictví, přehodnocovat korporátní spektakultismus nebo masovou turistiku. V průběhu komodifikace získává kulturní prvek ekonomickou hodnotu a je nabízen ke spotřebě jako produkt nebo služba. Tento projekt výuky případových studií pomáhá odhalit procesy, kterými se místní komunity mohou stát součástí mechanismů zlepšujících transformaci veřejného prostoru. Spolupráce mezi studenty, odborníky a veřejností je zásadní pro efektivní zapojení komunity zaměřené na zlepšení života těch nejzranitelnějších a nejvíce marginalizovaných ve společnosti, ať už na místní nebo globální úrovni. Zkoumáme komunity praxe jako prostředek k rozvíjení gramotnosti v oblasti udržitelnosti a zapojení veřejnosti, což je úkol, který vyžaduje různé kulturní perspektivy, mezigenerační časové rámce a propojenost mezi místy a světem. Výsledky výzkumu, vizuální prezentace projektu Engaged photography, jsou výchozím bodem pro nové formy dialogu o potřebě znovu získat rovnováhu a podporovat udržitelné postupy.
VytisknoutZobrazeno: 20. 4. 2024 04:15