Information System VŠFS

Publication Records

česky | in English

Filter publications

    2024

    1. ROUBAL, Ondřej. Consumer Culture and the Paradox of Choice in an Ambivalent Era of Emancipation of Individual Freedoms. In Fatih Sahin, Cevat Soylemez. Navigating the Shifting Landscape of Consumer Behavior. 1. edition. Hershey, Pennsylvania, USA: IGI Global Publishing, 2024, p. 51-85. ISBN 979-8-3693-1594-1. Available from: https://dx.doi.org/10.4018/979-8-3693-1594-1.
      Odkaz na www stránky nakladatele
      Name in Czech: Spotřební kultura a paradox volby v ambivalentní době emancipace individuálních svobod
      Name (in English): Consumer Culture and the Paradox of Choice in an Ambivalent Era of Emancipation of Individual Freedoms
      English. United States of America.
      Keywords in English: Ambivalence, consumers, consumer culture, delayed gratification, hedonism, individualization, mentality, paradox of choice, voluntary simplicity
      International impact: yes
      Reviewed: yes

      Changed by: Mgr. Tereza Denišová, DiS., učo 12202. Changed: 21/2/2024 13:46.

    2023

    1. ROUBAL, Ondřej. Consumer Culture and Abundance of Choices: Having More, Feeling Blue. In Umut Ayman. A New Era of Consumer Behavior - In and Beyond the Pandemic. UK, London: IntechOpen, 2023, p. 3-21. IntechOpen Series. Business, Management and Economics. Volume 2. ISBN 978-1-80356-182-0. Available from: https://dx.doi.org/10.5772/intechopen.105607.
      Odkaz na kapitolu
      Name in Czech: Spotřební kultura mnoha příležitostí: mám více, ale cítíme se hůře
      Name (in English): Consumer Culture and Abundance of Choices: Having More, Feeling Blue
      RIV/04274644:_____/23:#0000991 Chapter(s) of a specialized book. English. United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland.
      Roubal, Ondřej (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
      Keywords in English: Abundance; choice; consumer culture; consumer opportunities; decision making; consumer behavior; consumption; COVID-19
      International impact: yes
      Reviewed: yes

      Changed by: Bc. Jan Peterec, učo 24999. Changed: 14/2/2024 10:08.
    2. ROUBAL, Ondřej. Covid-19 as a Black Swan. University Education Adaptation to Online Learning in The Second Wave of the Coronavirus Pandemic from the Perspective of Students and Academics. Media Literacy and Academic Research. Trnava: FMK UCM, 2023, vol. 6, No 1, p. 92-115. ISSN 2585-9188. Available from: https://dx.doi.org/10.34135/mlar-23-01-06.
      Odkaz na fulltext
      Name in Czech: Covid-19 jako černá labuť. Adaptace vysokoškolského vzdělávání na online výuku v druhé vlně koronavirové pandemie z pohledu studentů a akademických pracovníků
      Name (in English): Covid-19 as a Black Swan. University Education Adaptation to Online Learning in The Second Wave of the Coronavirus Pandemic from the Perspective of Students and Academics
      RIV/04274644:_____/23:#0001003 Article in a journal. English. Slovakia.
      Roubal, Ondřej (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
      Keywords in English: Academics; Ambivalence; COVID-19; Education; Online Learning; Questionnaire Survey; Students; University
      International impact: yes
      Reviewed: yes

      Changed by: Bc. Jan Peterec, učo 24999. Changed: 15/2/2024 08:26.
    3. ROUBAL, Ondřej. Konference doktorandů na Vysoké škole finanční a správní 2023. Prezentace výsledků společenskovědního výzkumu s ekonomickými a finančními efekty (10. ročník) (Doctoral Students Conference at the University of Finance and Administration 2023. Presentation of the results of social science research with economic and financial effects (10th annual conference)). První. Praha: Vysoká škola finanční a správní, a.s., 2023, p. 1-194. ISBN 978-80-7408-270-2.
      Odkaz na fulltext sborníku
      Name in Czech: Konference doktorandů na Vysoké škole finanční a správní 2023. Prezentace výsledků společenskovědního výzkumu s ekonomickými a finančními efekty (10. ročník)
      Name (in English): Doctoral Students Conference at the University of Finance and Administration 2023. Presentation of the results of social science research with economic and financial effects (10th annual conference)
      English. Czech Republic.
      Type of proceedings: post-proceedings
      International impact: yes
      Reviewed: yes

      Changed by: Mgr. Tereza Denišová, DiS., učo 12202. Changed: 15/1/2024 08:30.
    4. ROUBAL, Ondřej and Petr BUDINSKÝ. Konference doktorandů na Vysoké škole finanční a správní 2023: Prezentace výsledků společenskovědního výzkumu s ekonomickými a finančními efekty (10. ročník) = Doctoral Student Conference at the University of Finance and Administration 2023: Results presentation of social science research with economic and financial effects (10th annual conference) (Konference doktorandů na Vysoké škole finanční a správní 2023: Prezentace výsledků společenskovědního výzkumu s ekonomickými a finančními efekty (10. ročník) = Doctoral Student Conference at the University of Finance and Administration 2023: Results pres). 2023.
      URL
      Name in Czech: Konference doktorandů na Vysoké škole finanční a správní 2023: Prezentace výsledků společenskovědního výzkumu s ekonomickými a finančními efekty (10. ročník) = Doctoral Student Conference at the University of Finance and Administration 2023: Results pres
      Name (in English): Konference doktorandů na Vysoké škole finanční a správní 2023: Prezentace výsledků společenskovědního výzkumu s ekonomickými a finančními efekty (10. ročník) = Doctoral Student Conference at the University of Finance and Administration 2023: Results pres
      RIV/04274644:_____/23:#0001051 Organization of a conference. English. Czech Republic.
      Roubal, Ondřej (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) -- Budinský, Petr (203 Czech Republic, belonging to the institution)
      Keywords in English: Doctoral Students Conference; University of Finance and Administration; 2023
      International impact: yes
      Reviewed: yes

      Changed by: Bc. Jan Peterec, učo 24999. Changed: 8/3/2024 10:32.
    5. ROUBAL, Ondřej. Older People and the Construction of Virtual Identities in the Digital Culture. OBM Geriatrics. USA, Ohio: LIDSEN Publishing, 2023, vol. 7, No 2, p. 235-256. ISSN 2638-1311. Available from: https://dx.doi.org/10.21926/obm.geriatr.2302235.
      URL
      Name in Czech: Starší lidé a konstrukce virtuálních identit v digitální kultuře
      Name (in English): Older People and the Construction of Virtual Identities in the Digital Culture
      RIV/04274644:_____/23:#0000986 Article in a journal. English. United States of America.
      Roubal, Ondřej (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
      Keywords in English: digital culture; digital technologies; fast time; identity; older generation; online communication; self-confidence
      International impact: yes
      Reviewed: yes

      Changed by: Bc. Jan Peterec, učo 24999. Changed: 14/2/2024 08:57.

    2022

    1. ROUBAL, Ondřej. Konference doktorandů na Vysoké škole finanční a správní 2022 Prezentace výsledků společenskovědního výzkumu s ekonomickými a finančními efekty (9. ročník) (Doctoral Students Conference at the University of Finance and Administration 2022 Presentation of the results of social science research with economic and financial effects (9th annual conference)). 2022.
      Name in Czech: Konference doktorandů na Vysoké škole finanční a správní 2022 Prezentace výsledků společenskovědního výzkumu s ekonomickými a finančními efekty (9. ročník)
      Name (in English): Doctoral Students Conference at the University of Finance and Administration 2022 Presentation of the results of social science research with economic and financial effects (9th annual conference)
      RIV/04274644:_____/22:#0001015 Organization of a conference. English. Czech Republic.
      Roubal, Ondřej (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
      Keywords in English: Conference; Doctoral Students
      International impact: yes
      Reviewed: yes

      Changed by: Bc. Jan Peterec, učo 24999. Changed: 13/2/2024 10:20.
    2. ROUBAL, Ondřej. Konference doktorandů na Vysoké škole finanční a správní 2022: prezentace výsledků společenskovědního výzkumu s ekonomickými a finančními efekty (9. ročník) = Doctoral Students Conference at the University of Finance and Administration 2022: presentation of the results of social science research with economic and financial effects (9th annual conference) (Konference doktorandů na Vysoké škole finanční a správní 2022: prezentace výsledků společenskovědního výzkumu s ekonomickými a finančními efekty (9. ročník) = Doctoral Students Conference at the University of Finance and Administration 2022: presentation). Praha: Vysoká škola finanční a správní, 2022, p. 1-188. ISBN 978-80-7408-189-7.
      Name (in English): Konference doktorandů na Vysoké škole finanční a správní 2022: prezentace výsledků společenskovědního výzkumu s ekonomickými a finančními efekty (9. ročník) = Doctoral Students Conference at the University of Finance and Administration 2022: presentation
      English. Czech Republic.
      Type of proceedings: post-proceedings
      International impact: yes
      Reviewed: yes

      Changed by: Bc. Jan Peterec, učo 24999. Changed: 7/3/2023 14:01.
    3. ROUBAL, Ondřej. The Conversion of University Education in the Time of the Covid-19 Pandemic and the Ambivalent Nature of Online Learning. Online. In Monika Prostináková Hossová, Martin Graca, Martin Solík. Marketing Identity: Metaverse is the New Universe. Trnava: Faculty of Mass Media Communication, University of SS. Cyril and Methodius in Trnava, Slovakia, 2022, p. 313-323. ISBN 978-80-572-0297-4.
      Odkaz na plný text
      Name in Czech: Konverze univerzitního vzdělávání v době pandemie Covid-19 a ambivalentní povaha online vzdělávání
      Name (in English): The Conversion of University Education in the Time of the Covid-19 Pandemic and the Ambivalent Nature of Online Learning
      English. Slovakia.
      Keywords in English: Academics. Ambivalence. COVID-19. Distance Education. Online Learning. Students. University.
      Type of proceedings: post-proceedings
      International impact: yes
      Reviewed: yes

      Changed by: Mgr. Tereza Denišová, DiS., učo 12202. Changed: 8/2/2023 10:30.
    4. ROUBAL, Ondřej. THE ETHICAL CONSUMER AND THE RELIGIOUS NATURE OF ENVIRONMENTAL THINKING. European Journal of Science and Theology. Iasi (Romania): Acad Organisation Environmental Engineering & Sustainable Development, 2022, vol. 18, No 1, p. 113-124. ISSN 1841-0464.
      URL
      Name in Czech: ETICKÝ SPOTŘEBITEL A NÁBOŽENSKÁ PODSTATA ENVIROMENTÁLNÍHO MYŠLENÍ
      Name (in English): THE ETHICAL CONSUMER AND THE RELIGIOUS NATURE OF ENVIRONMENTAL THINKING
      RIV/04274644:_____/22:#0000859 Article in a journal. English. Romania.
      Roubal, Ondřej (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
      Keywords in English: virtue; ethics; deontology; Christianity; intentional frugality
      International impact: yes
      Reviewed: yes

      Changed by: Mgr. Jitka Štruncová, učo 38491. Changed: 7/2/2023 12:23.

    2021

    1. ROUBAL, Ondřej. Konference doktorandů na Vysoké škole finanční a správní 2021. Prezentace výsledků společenskovědního výzkumu s ekonomickými a finančními efekty (8. ročník) (Doctoral Students Conference at the University of Finance and Administration 2021. Presentation of the results of social science research with economic and financial effects (8th annual conference)). 2021.
      Name in Czech: Konference doktorandů na Vysoké škole finanční a správní 2021. Prezentace výsledků společenskovědního výzkumu s ekonomickými a finančními efekty (8. ročník)
      Name (in English): Doctoral Students Conference at the University of Finance and Administration 2021. Presentation of the results of social science research with economic and financial effects (8th annual conference)
      RIV/04274644:_____/21:#0001014 Organization of a conference. Czech. Czech Republic.
      Roubal, Ondřej (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
      Keywords in English: Conference; Doctoral Students
      Reviewed: yes

      Changed by: Bc. Jan Peterec, učo 24999. Changed: 13/2/2024 09:20.
    2. ROUBAL, Ondřej. Prezentace výsledků společenskovědního výzkumu s ekonomickými a finančními aspekty (8. ročník). In Konference doktorandů na Vysoké škole finanční a správní 2021. Praha: Vysoká škola finanční a správní, a.s., 2021, 125 pp. ISBN 978-80-7408-237-5.
      Name in Czech: Prezentace výsledků společenskovědního výzkumu s ekonomickými a finančními aspekty (8. ročník)
      Czech. Czech Republic.
      Type of proceedings: post-proceedings
      Reviewed: yes

      Changed by: Bc. Jan Peterec, učo 24999. Changed: 11/3/2022 08:20.
    3. ROUBAL, Ondřej. The Identification of University Students with Online Teaching in the Second Wave of the Covid-19 Pandemic. Online. In Monika Prostináková Hossová, Jana Radošinská, Martin Solík. Megatrends and Media. Home Officetainment. Trnava: Faculty of Mass Media Communication, University of Ss. Cyril and Methodius in Trnava, 2021, p. 336-345. ISBN 978-80-572-0183-0.
      URL
      Name in Czech: Identifikace vysokoškoláků s on-line výukou v druhé vlně pandemie covid-19
      Name (in English): The Identification of University Students with Online Teaching in the Second Wave of the Covid-19 Pandemic
      RIV/04274644:_____/21:#0000803 Proceedings paper. English. Slovakia.
      Roubal, Ondřej (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
      Keywords in English: COVID-19; online teaching; pandemic; sociological research; university students; education
      Type of proceedings: post-proceedings
      International impact: yes
      Reviewed: yes

      Changed by: Bc. Jan Peterec, učo 24999. Changed: 17/3/2022 08:32.

    2020

    1. VALENČÍK, Radim, Michal BLAHOUT, Ondřej ČERNÍK, Jan ČERVENKA, Michael KROH, Jan MERTL, Vladislav PAVLÁT, Ondřej ROUBAL, Pavel SUCHÝ, Petr WAWROSZ and František ZICH. Bohatství a chudoba jako problém (Wealth and poverty as a problem). Online. 1st ed. Praha: Vysoká škola finanční a správní, a. s., 2020, 138 pp. SCIENCEpress. ISBN 978-80-7408-201-6. Available from: https://dx.doi.org/10.37355/03.2020/3.
      Name in Czech: Bohatství a chudoba jako problém
      Name (in English): Wealth and poverty as a problem
      RIV/04274644:_____/20:#0000693 Book on a specialized topic. Czech. Czech Republic.
      Valenčík, Radim (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) -- Blahout, Michal (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Černík, Ondřej (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Červenka, Jan (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Mertl, Jan (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Pavlát, Vladislav (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Roubal, Ondřej (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Suchý, Pavel (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Wawrosz, Petr (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Zich, František (203 Czech Republic, belonging to the institution)
      Keywords in English: wealth; poverty; human capital
      Reviewed: yes

      Changed by: Bc. Jan Peterec, učo 24999. Changed: 12/4/2021 11:05.
    2. ROUBAL, Ondřej. Consumer Culture of Abundance – Ambivalence of Life in an Affluent Society. Online. In Zuzana Kvetanová, Zuzana Bezáková, Adam Madleňák. MARKETING IDENTITY: COVID-2.0 Conference Proceedings from the Annual International Scientific Conference “Marketing Identity 2020: COVID-2.0". Trnava (Slovakia): Faculty of Mass Media Communication - University of Ss. Cyril and Methodius in Trnava, 2020, p. 558-566. ISBN 978-80-572-0107-6.
      URL
      Name in Czech: Spotřební kultura hojnosti – ambivalence života ve společnosti blahobytu
      Name (in English): Consumer Culture of Abundance – Ambivalence of Life in an Affluent Society
      RIV/04274644:_____/20:#0000724 Proceedings paper. English. Slovakia.
      Roubal, Ondřej (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
      Keywords in English: ambivalence; affluence; consumer culture; consumer decision-making; problem of choice
      Type of proceedings: post-proceedings
      International impact: yes
      Reviewed: yes

      Changed by: Pavlína Ondrová, učo 17661. Changed: 21/3/2022 13:00.
    3. ROUBAL, Ondřej and Jitka CIRKLOVÁ. Crisis of Masculinity, Erotic Capital, and Male Grooming in the Sociology of Marketing Communications. Communication Today. Trnava: Fakulta masmediálnej komunikácie Univerzity sv. Cyrila a Metóda, 2020, vol. 11, No 2, p. 18-34. ISSN 1338-130X.
      URL
      Name in Czech: Krize maskulinity, erotický kapitál a mužský grooming v sociologii marketingové komunikace
      Name (in English): Crisis of Masculinity, Erotic Capital, and Male Grooming in the Sociology of Marketing Communications
      RIV/04274644:_____/20:#0000671 Article in a journal. English. Slovakia.
      Roubal, Ondřej (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) -- Cirklová, Jitka (203 Czech Republic, belonging to the institution)
      Keywords in English: Masculinity; crisis of masculinity; beauty; physical attractiveness; erotic capital; men; success; marketing communications
      International impact: yes
      Reviewed: yes

      Changed by: Mgr. Jitka Štruncová, učo 38491. Changed: 23/6/2022 12:56.
    4. ROUBAL, Ondřej. From Protestant Ethic to Hedonistic Experiental Ethics. European Journal of Science and Theology. Iasi (Romania): Acad Organisation Environmental Engineering & Sustainable Development, 2020, vol. 16, No 3, p. 47-56. ISSN 1841-0464.
      URL
      Name in Czech: Od protestantské etiky k hédonistické etice zážitků
      Name (in English): From Protestant Ethic to Hedonistic Experiental Ethics
      RIV/04274644:_____/20:#0000625 Article in a journal. English. Romania.
      Roubal, Ondřej (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
      Keywords in English: alternative hedonism; experiential economy; predatory hedonism; Protestant ethic; yuppie
      International impact: yes
      Reviewed: yes

      Changed by: Bc. Jan Peterec, učo 24999. Changed: 7/4/2021 09:05.
    5. MAIELLO, Giuseppe and Ondřej ROUBAL. Média a kultura. Od primární orální kultury ke konstrukci kyber-prostorových identit v éře digitální komunikace (Media and culture. From primary oral culture to the construction of cyber-spatial identities in the era of digital communication). 1st ed. Praha: Vysoká škola finanční a správní, a. s., 2020, 126 pp. EUpress. ISBN 978-80-7408-179-8.
      Name in Czech: Média a kultura. Od primární orální kultury ke konstrukci kyber-prostorových identit v éře digitální komunikace
      Name (in English): Media and culture. From primary oral culture to the construction of cyber-spatial identities in the era of digital communication
      RIV/04274644:_____/20:#0000591 Book on a specialized topic. Czech. Czech Republic.
      Maiello, Giuseppe (380 Italy, guarantor, belonging to the institution) -- Roubal, Ondřej (203 Czech Republic, belonging to the institution)
      Keywords in English: Media; mass media; cyberspace; globalization; Marshall McLuhan
      Reviewed: yes

      Changed by: Bc. Jan Peterec, učo 24999. Changed: 6/4/2021 11:18.
    6. ROUBAL, Ondřej. Média ve službách diktatury strachu (The Media in the Service of the Dictatorship of Fear). In https://blog.aktualne.cz/blogy/jan-hnizdil.php. Aktuálně.cz, 2020, p. 1. https://blog.aktualne.cz/blogy/jan-hnizdil.php.
      Name in Czech: Média ve službách diktatury strachu
      Name (in English): The Media in the Service of the Dictatorship of Fear

      Changed by: doc. Mgr. Ondřej Roubal, Ph.D., učo 5802. Changed: 15/12/2020 15:22.
    7. ROUBAL, Ondřej and Petr WAWROSZ. Predatory and Alternative Hedonism - Better Later than Now. ACTA VŠFS. Prague: Vysoká škola finanční a správní, a. s., 2020, vol. 14, No 2, p. 166-179. ISSN 1802-792X.
      URL
      Name in Czech: Predátorský a alternativní hédonismus – lepší později než teď?
      Name (in English): Predatory and Alternative Hedonism - Better Later than Now
      RIV/04274644:_____/20:#0000677 Article in a journal. English. Czech Republic.
      Roubal, Ondřej (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) -- Wawrosz, Petr (203 Czech Republic, belonging to the institution)
      Keywords in English: Alternative Hedonism; Consumer Culture; Deferred Pleasure; Predatory Hedonism; Life Satisfaction
      International impact: yes
      Reviewed: yes

      Changed by: Bc. Jan Peterec, učo 24999. Changed: 9/4/2021 11:46.

    2019

    1. VALENČÍK, Radim, Petr WAWROSZ, Michal BLAHOUT, Ondřej ROUBAL, Jiří MIHOLA, Jan ČERVENKA and Sůva MICHAL. Ekonomie produktivní spotřeby: Teoretický základ analýzy role produktivních služeb (Economics of Productive Consumption: Theoretical Basis of Role Productive Service Analysis). 1st ed. Praha: Vysoká škola finanční a správní, a. s., 2019, 100 pp. SCIENCEpress. ISBN 978-80-7408-184-2.
      URL
      Name in Czech: Ekonomie produktivní spotřeby: Teoretický základ analýzy role produktivních služeb
      Name (in English): Economics of Productive Consumption: Theoretical Basis of Role Productive Service Analysis
      RIV/04274644:_____/19:#0000479 Book on a specialized topic. Czech. Czech Republic.
      Valenčík, Radim (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) -- Wawrosz, Petr (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Blahout, Michal (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Roubal, Ondřej (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Mihola, Jiří (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Červenka, Jan (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Michal, Sůva (203 Czech Republic)
      Keywords in English: consumption; productive services; economic theory
      International impact: yes
      Reviewed: yes

      Changed by: Bc. Jan Peterec, učo 24999. Changed: 9/4/2020 09:46.
    2. VALENČÍK, Radim, Ondřej ROUBAL, Petr WAWROSZ and Světlana SAZANOVÁ. Ekonomicheskiye paradigmy i ekonomicheskiye kommunikatsii (Economic paradigms and economic communication). Upravleniye v sfere ekonomiki: problemy i perspektivy. Ruská federace: Государственный университет управления, 2019, vol. 7, No 1, p. 60-65. ISSN 2309-3633.
      URL
      Name in Czech: Ekonomická paradigmata a ekonomická komunikace
      Name (in English): Economic paradigms and economic communication
      RIV/04274644:_____/19:#0000480 Article in a journal. Russian. Russian Federation.
      Valenčík, Radim (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) -- Roubal, Ondřej (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Wawrosz, Petr (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Sazanová, Světlana (643 Russian Federation)
      Keywords in English: economic theory; economic paradigms; economic communication
      International impact: yes
      Reviewed: yes

      Changed by: Bc. Jan Peterec, učo 24999. Changed: 9/4/2020 10:12.
    3. ROUBAL, Ondřej. Maximalisté vs. uspokojovači aneb proč méně může být více (Maximizers vs. satisficers - why less can be more). Marketing & Komunikace. Praha: Česká marketingová společnost, 2019, XXVIV, No 1, p. 12-13. ISSN 1211-5622.
      URL
      Name in Czech: Maximalisté vs. uspokojovači aneb proč méně může být více
      Name (in English): Maximizers vs. satisficers - why less can be more
      RIV/04274644:_____/19:#0000465 Article in a journal. Czech. Czech Republic.
      Roubal, Ondřej (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
      Keywords in English: consumer culture; maximizers; satisficers; paradox of choice
      Reviewed: yes

      Changed by: Bc. Jan Peterec, učo 24999. Changed: 14/4/2020 09:29.
    4. ROUBAL, Ondřej. THE DUALITY OF HEDONISM IN THE AMBIVALENT WORLD OF POLARITIES. European Journal of Science and Theology. Iasi (Romania): Technical University of Iasi, 2019, vol. 15, No 1, p. 203-213. ISSN 1841-0464.
      URL
      Name in Czech: DUALITA HÉDONISMU V AMBIVALENTNÍM SVĚTĚ POLARIT
      Name (in English): THE DUALITY OF HEDONISM IN THE AMBIVALENT WORLD OF POLARITIES
      RIV/04274644:_____/19:#0000445 Article in a journal. English. Romania.
      Roubal, Ondřej (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
      Keywords in English: alternative hedonism; ambivalence; Aristippus; consumer culture; Epicurus; hedonism
      International impact: yes
      Reviewed: yes

      Changed by: Bc. Jan Peterec, učo 24999. Changed: 14/4/2020 09:25.
    5. ROUBAL, Ondřej. The Erotic Capital of Men from the Perspective of the Sociology of Marketing Communication. In Alena Kusá, Anna Zaušková, Zuzana Bučková. Marketing Identity 2019. Offline is the new online. Trnava (Slovakia): Faculty of Mass Media Communication, University of SS. Cyril and Methodius, 2019, p. 706-717. ISBN 978-80-572-0038-3.
      Name in Czech: Erotický kapitál mužů v perspektivě marketingové komunikace
      Name (in English): The Erotic Capital of Men from the Perspective of the Sociology of Marketing Communication
      RIV/04274644:_____/19:#0000721 Proceedings paper. English. Slovakia.
      Roubal, Ondřej (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
      Keywords in English: Beauty; physical attractiveness; erotic capital; men; success; marketing communication
      Type of proceedings: post-proceedings
      International impact: yes
      Reviewed: yes

      Changed by: Mgr. Jitka Štruncová, učo 38491. Changed: 8/6/2022 11:29.

    2018

    1. ROUBAL, Ondřej. Maximizers and Satisficers In Consumer Culture Changes. Communication Today. FMK UCM Trnava: Fakulta masmediálnej komunikácie Univerzity sv. Cyrila a Metóda, 2018, vol. 9, No 2, p. 38-54. ISSN 1338-130X.
      Name in Czech: Maximalisté a uspokojovači v proměnách spotřební kultury
      Name (in English): Maximizers and Satisficers In Consumer Culture Changes
      RIV/04274644:_____/18:#0000385 Article in a journal. English. Slovakia.
      Roubal, Ondřej (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
      Keywords in English: Consumer culture; maximizers; satisficers; choice; decision-making
      International impact: yes
      Reviewed: yes

      Changed by: Bc. Jan Peterec, učo 24999. Changed: 14/10/2019 11:08.
    2. ROUBAL, Ondřej. MORALISATION OF MARKETS AND MORALISATION OF HEDONISM. In Ľudmila Čábyová, Rudolf Rybanský, Zuzana Bezáková. MARKETING IDENTITY 2018. DIGITAL MIRRORS - PART I. Trnava: Fakulta masmediálnej komunikácie, Univerzita sv. Cyrila a Metoda, 2018, p. 528-536. ISBN 978-80-8105-984-1.
      URL
      Name in Czech: MORALIZACE TRHŮ A MORALIZACE HÉDONISMU
      Name (in English): MORALISATION OF MARKETS AND MORALISATION OF HEDONISM
      RIV/04274644:_____/18:#0000471 Proceedings paper. English. Slovakia.
      Roubal, Ondřej (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
      Keywords in English: Moralization of markets; self-illusory hedonism; alternative hedonism; voluntary modesty; ethical consumer
      Type of proceedings: post-proceedings
      International impact: yes
      Reviewed: yes

      Changed by: Bc. Jan Peterec, učo 24999. Changed: 14/4/2020 09:30.

    2017

    1. ROUBAL, Ondřej. JANUS' FACE OF CONSUMER CULTURE. European Journal of Science and Theology. Iasi (Romania): Technical University of Iasi, 2017, vol. 13, No 6, p. 219-229. ISSN 1841-0464.
      Name in Czech: JANUSOVA TVÁŘ SPOTŘEBNÍ KULTURY
      Name (in English): JANUS' FACE OF CONSUMER CULTURE
      RIV/04274644:_____/17:#0000299 Article in a journal. Philosophy and religion. English. Romania.
      Roubal, Ondřej (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
      Keywords in English: Ambivalence; hedonism; joyless economy; consumer culture; experience economy
      International impact: yes
      Reviewed: yes

      Changed by: Bc. Jan Peterec, učo 24999. Changed: 1/3/2018 09:48.
    2. ROUBAL, Ondřej. Sociology of Branding: "Just do it" in the "No Limits" World. Communication Today. FMK UCM Trnava: Fakulta masmediálnej komunikácie Univerzity sv. Cyrila a Metóda, 2017, vol. 8, No 1, p. 40-52. ISSN 1338-130X.
      Name in Czech: Sociologie značky: "Just do it" ve světě "No limits"
      Name (in English): Sociology of Branding: "Just do it" in the "No Limits" World
      RIV/04274644:_____/17:#0000238 Article in a journal. Literature, mass media, audio-visual activities. English. Slovakia.
      Roubal, Ondřej (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
      Keywords in English: brand; hedonism; identity; iconic brand; consumer culture
      International impact: yes
      Reviewed: yes

      Changed by: Bc. Jan Peterec, učo 24999. Changed: 1/3/2018 11:30.

    2016

    1. ROUBAL, Ondřej. Consumer culture and the problem of choice - Why can less be more? In Dana Petranová, Slavomír Magál. Megatrends and Media. Critique in Media, Critique of Media. Trnava: Fakulta masmediálnej komunikácie - Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnavě, 2016, p. 161-174. ISBN 978-80-8105-796-0.
      Name in Czech: Spotřební kultura a problém volby - proč méně může být více?
      Name (in English): Consumer culture and the problem of choice - Why can less be more?
      RIV/04274644:_____/16:#0000243 Proceedings paper. Literature, mass media, audio-visual activities. English. Slovakia.
      Roubal, Ondřej (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
      Keywords in English: Consumer culture; consumer; consumer decisions; consumption opportunities; responsibility
      Type of proceedings: post-proceedings
      International impact: yes
      Reviewed: yes

      Changed by: Bc. Jan Peterec, učo 24999. Changed: 11/4/2018 07:51.
    2. ZICH, František, Petra ANÝŽOVÁ, Petr MATĚJŮ, Ondřej ROUBAL, Helena KUBÁTOVÁ and František ZNEBEJÁNEK. Konfrontace hodnot v pozdní modernitě: Česko a Hlučínsko v evropském kontextu. (The Confrontation of Values in Late Modernity: The Czech Republic and Hlučín Region in the European Context). Vydání první. Praha: Sociologické nakladatelství (SLON), 2016, 302 pp. Edice Studie, Svazek č. 121. ISBN 978-80-7419-241-8.
      Name in Czech: Konfrontace hodnot v pozdní modernitě: Česko a Hlučínsko v evropském kontextu.
      Name (in English): The Confrontation of Values in Late Modernity: The Czech Republic and Hlučín Region in the European Context
      RIV/26138077:_____/16:#0000872 Book on a specialized topic. Sociology, demography. Czech. Czech Republic.
      Zich, František (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Anýžová, Petra (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Matějů, Petr (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Roubal, Ondřej (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Kubátová, Helena (203 Czech Republic) -- Znebejánek, František (203 Czech Republic)
      Keywords in English: values; way of life; modernization; Hlučínsko; generation; social capital; national identity; religion; family; work; hedonism; comparative research; European Social Survey
      Reviewed: yes

      Changed by: Ing. Dominika Moravcová, učo 21787. Changed: 19/7/2017 08:36.

    2015

    1. ROUBAL, Ondřej. Fast-Time Digital Age and Lifestyle Changes. In Jozef Matúš, Dana Petranová (eds.). Marketing Identity -Digital Life II. Trnava: Fakulta masmediálnej komunikácie - Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnavě, 2015, p. 206 -220. ISBN 978-80-8105-780-9.
      Name (in English): Fast-Time Digital Age and Lifestyle Changes
      RIV/26138077:_____/15:#0000891 Proceedings paper. Literature, mass media, audio-visual activities. English. Slovakia.
      Roubal, Ondřej (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
      Keywords in English: Digital age; information and communication technology; multitasking; lifestyle
      Type of proceedings: post-proceedings
      International impact: yes
      Reviewed: yes

      Changed by: Ing. Dominika Moravcová, učo 21787. Changed: 27/3/2017 16:00.
    2. ROUBAL, Ondřej and František ZICH. Marketingová sociologie. Marketingové komunikace a moderní společnost. Praha: Eupress, 2015, 121 pp. ISBN 978-80-7408-102-6.
      Sociology, demography. Czech. Czech Republic.
      Reviewed: yes

      Changed by: Ing. Dominika Moravcová, učo 21787. Changed: 23/2/2017 15:39.
    3. ROUBAL, Ondřej and F. ZNEBEJÁNEK. Mezigenerační proměny způsobu života na Hlučínsku - Teorie modernity a modernizace (Intergenerational changes in the way of life in Hlučínsko - Theory of modernity and modernization). první. Praha: Sociologické nakladatelství SLON, 2015, 355 pp. Studie, 116. svazek. ISBN 978-80-7419-190-9.
      Name in Czech: Mezigenerační proměny způsobu života na Hlučínsku - Teorie modernity a modernizace
      Name (in English): Intergenerational changes in the way of life in Hlučínsko - Theory of modernity and modernization
      Sociology, demography. Czech. Czech Republic.
      Keywords in English: way of life, modernization, generation, Hlučínsko, community, family, religion, work
      Reviewed: yes

      Changed by: Ing. Dominika Moravcová, učo 21787. Changed: 21/3/2017 08:35.
    4. ROUBAL, Ondřej. Policy of life chances and policy of life styles under the conditions of consumer culture. European Journal of Science and Theology. Romania: ACAD Organisation, 2015, vol. 11, No 6, p. 15-25. ISSN 1841-0464.
      Political sciences. English. Romania.
      International impact: yes
      Reviewed: yes

      Changed by: Ing. Dominika Moravcová, učo 21787. Changed: 10/4/2017 12:07.
    5. ROUBAL, Ondřej. Recenze knihy: Zahrádka, P., Consumer Culture: History, Theory and Research. Communication Today. Trnava: Univerzita Cyrila a Metoda v Trnave, 2015, vol. 6, No 1, p. 100-102. ISSN 1338-130X.
      Sociology, demography. English. Slovakia.
      International impact: yes
      Reviewed: yes

      Changed by: Mgr. Bc. Jan Gillern, učo 32242. Changed: 9/1/2017 09:58.
    6. ROUBAL, Ondřej. Recenze knihy: Zahrádka, P. Spotřební kultura: Historie, teorie a výzkum. Sociologický časopis/Czech Sociological Review. Praha: Sociologický ústav AV ČR, 2015, vol. 51, No 1, p. 181-185. ISSN 0038-0288.
      Sociology, demography. Czech. Czech Republic.
      Reviewed: yes

      Changed by: Mgr. Bc. Jan Gillern, učo 32242. Changed: 9/1/2017 09:58.

    2014

    1. ZICH, František, Jan RYTINA and Ondřej ROUBAL. Anketa zaměstnanců VŠFS (2013). Praha, 2014.
      Czech. Czech Republic.
      Changed by: Ing. Dominika Moravcová, učo 21787. Changed: 22/2/2017 11:00.
    2. ROUBAL, Ondřej. Dictatorship of Fast-Running Time Within The Society of Experience. Communication Today. Trnava: Univerzita Cyrila a Metoda v Trnave, 2014, roč. 5, č. 1, p. 86-92. ISSN 1338-130X.
      English. Slovakia.
      International impact: yes
      Reviewed: yes

      Changed by: Ing. Dominika Moravcová, učo 21787. Changed: 21/2/2017 16:03.
    3. ROUBAL, Ondřej, Iva PETROVÁ and František ZICH. Metodologie marketingových výzkumů. 1. vydání. Praha: Vysoká škola finanční a správní, o.p.s., 2014, 184 pp. Eupress. ISBN 978-80-7408-092-0.
      Literature, mass media, audio-visual activities. Czech. Czech Republic.
      Reviewed: yes

      Changed by: Ing. Dominika Moravcová, učo 21787. Changed: 5/1/2017 15:02.
    4. ROUBAL, Ondřej, Iva PETROVÁ and František ZICH. Metodologie marketingových výzkumů. Praha: VŠFS - Eupress, 2014, 152 pp. ISBN 978-80-7418-092-7.
      Changed by: Ing. Dominika Moravcová, učo 21787. Changed: 20/2/2017 11:46.
    5. ROUBAL, Ondřej. Predatory and alternative hedonism – from self-destruction to voluntary modesty. Online. In In. Matúš, J., D. Petranová (eds.). Conference Proccedings from International Scientific Conference Marketing Identity 2014: Explosion of Innovations. Trnava: Faculty of Mass Media Communication, University of Ss. Cyril and Methodius, 2014, p. 183-198, 116 pp. ISBN 978-80-8105-666-6.
      Sociology, demography. Czech. Slovakia.
      Type of proceedings: post-proceedings
      International impact: yes
      Reviewed: yes

      Changed by: Ing. Dominika Moravcová, učo 21787. Changed: 10/4/2017 12:09.
    6. HAVLÍČEK, Karel and Ondřej ROUBAL. Sales Management and Sales Communication in SME´s. European Research Studies Journal. Greece: University of Piraeus, 2014, Vol. XVI, Special Issue on SMEs, p. 29-42, 13 pp. ISSN 1108-2976.
      Management, administration and clerical work. English. Greece.
      International impact: yes
      Reviewed: yes

      Changed by: Ing. Dominika Moravcová, učo 21787. Changed: 17/2/2017 10:21.
    7. ROUBAL, Ondřej. Sociologie a marketingová komunikace – partneři nebo soupeři? In Pavlů, D. Marketingová komunikace a společnost. Praha: Vysoká škola finanční a správní, o.p.s., 2014, p. 313-319. ISBN 978-80-7408-097-5.
      Sociology, demography. Czech. Czech Republic.
      Type of proceedings: post-proceedings
      Reviewed: yes

      Changed by: Ing. Dominika Moravcová, učo 21787. Changed: 17/2/2017 09:44.
    8. ROUBAL, Ondřej. Sociologie a pozdně moderní společnost. Praha: Vysoká škola finanční a správní, Edice Eupress, 2014, 56 pp. ISBN 978-80-7408-087-6.
      Literature, mass media, audio-visual activities. Czech. Czech Republic.
      Changed by: Ing. Dominika Moravcová, učo 21787. Changed: 17/2/2017 09:39.
    9. ROUBAL, Ondřej. Štěstí nejsou jen peníze. In Pavlů, D. Marketingová komunikace a společnost. Praha: Vysoká škola finanční a správní, o.p.s., 2014, p. 136-150. ISBN 978-80-7408-097-5.
      Czech. Czech Republic.
      Type of proceedings: post-proceedings
      Reviewed: yes

      Changed by: Ing. Dominika Moravcová, učo 21787. Changed: 17/2/2017 09:01.
    10. ROUBAL, Ondřej. The cult of the moment as a new postmodern religion. European Journal of Science and Theology. ACAD Organisation, 2014, vol. 10, Suppl.1, p. 111-120. ISSN 1841-0464.
      Philosophy and religion. English.
      International impact: yes
      Reviewed: yes

      Changed by: Ing. Dominika Moravcová, učo 21787. Changed: 10/4/2017 12:06.
    11. ROUBAL, Ondřej and Karel HAVLÍČEK. The Role of hapiness in the socio-economic environment. Journal of Social Sciences. Tbilisi: IBSU - International Black Sea University, 2014, Vol. 2, No. 2, p. 15-23. ISSN 2233-3878.
      Economics. English. Georgia.
      International impact: yes
      Reviewed: yes

      Changed by: Ing. Dominika Moravcová, učo 21787. Changed: 10/4/2017 12:11.
    12. ZICH, František and Ondřej ROUBAL. Úvod do sociologického výzkumu. Praha: Vysoká škola finanční a správní, o.p.s., 2014, 150 pp. Eupress. ISBN 978-80-7408-093-7.
      Sociology, demography. Czech. Czech Republic.
      Reviewed: yes

      Changed by: Šárka Kolouchová, DiS., učo 14654. Changed: 11/2/2015 14:21.

    2013

    1. ROUBAL, Ondřej. Biografická identita v pohraničí. Teritoriální identita v životních příbězích poválečných osídlenců pohraničí severních Čech. Praha: Professional Publishing, 2013, 156 pp. ISBN 978-80-7431-130-7.
      Literature, mass media, audio-visual activities. Czech. Czech Republic.
      Reviewed: yes

      Changed by: Mgr. Bc. Jan Gillern, učo 32242. Changed: 9/1/2017 09:50.
    2. ROUBAL, Ondřej. Don´t worry …. Be Happy. Psychologie dnes. Praha: Portál, 2013, roč. 19, č. 9, p. s. 18-21. ISSN 1211-5886.
      Literature, mass media, audio-visual activities. Czech. Czech Republic.
      Changed by: Mgr. Bc. Jan Gillern, učo 32242. Changed: 9/1/2017 09:49.
    3. ROUBAL, Ondřej. Identity and Issues Concerning Subjective Experience of Happiness as Part of the Young Generation´s Way of Life. In Matúš, J., Petranová, D. (ed.). Marketing Identity. Design that sells. Trnava: UCM Trnava, 2013, p. s. 215-232. ISBN 978-80-8105-546-1.
      Literature, mass media, audio-visual activities. English. Slovakia.
      International impact: yes

      Changed by: Ing. Dominika Moravcová, učo 21787. Changed: 10/4/2017 12:09.
    4. ROUBAL, Ondřej and Karel HAVLÍČEK. Individualization, insecurity and confidence in the context of social effects and marketing communication (Actual Problems of Economics). Kyjev: Editorial Office, 2013, No. 7 (145), p. p. 439-450. ISSN 1993-6788.
      Name (in English): Actual Problems of Economics
      Literature, mass media, audio-visual activities. English. Ukraine.
      International impact: yes
      Reviewed: yes

      Changed by: Mgr. Eva Lebedová, učo 11465. Changed: 27/5/2014 16:21.
    5. ROUBAL, Ondřej. Internauti: generace, která vyrůstá na síti. Psychologie dnes. Praha: Portál, 2013, roč. 19, č. 1, p. 48-51, 3 s. ISSN 1211-5886.
      Sociology, demography. Czech. Czech Republic.
      Changed by: Mgr. Eva Lebedová, učo 11465. Changed: 1/10/2013 15:11.
    6. ROUBAL, Ondřej. Invaze rychlého času a kultura okamžiku – „od dýmky a dopisů k časům cigaret a emailů“. In Petranová, D., Matúš, J., Čábyová, Ľ. (eds.) Megatrendy a média. Zväčšenina: Médiá jako komodita. Trnava: UCM FMK, 2013, p. s. 237-247. ISBN 978-80-8105-479-2.
      Literature, mass media, audio-visual activities. Czech. Slovakia.
      International impact: yes

      Changed by: Mgr. Bc. Jan Gillern, učo 32242. Changed: 9/1/2017 09:48.
    7. ROUBAL, Ondřej. Jsme v éře vědění či informací? In Lidové noviny. 2013.
      Literature, mass media, audio-visual activities. Czech. Czech Republic.
      Changed by: Mgr. Eva Lebedová, učo 11465. Changed: 15/10/2014 12:59.
    8. ROUBAL, Ondřej. Poznání sociálního profilu studentů a jeho role v marketingové praxi vysokých škol ve společnosti vědění (KNOWLEDGE OF A SOCIAL PROFILE AND ITS ROLE IN MARKETING PRACTICE OF SCHOOLS IN “KNOWLEDGE SOCIETY”). Communication Today. Trnava: FMK UCM v Trnave, 2013, roč. 4, č. 1, p. 60-76. ISSN 1338-130X.
      Name in Czech: Poznání sociálního profilu studentů a jeho role v marketingové praxi vysokých škol ve společnosti vědění
      Name (in English): KNOWLEDGE OF A SOCIAL PROFILE AND ITS ROLE IN MARKETING PRACTICE OF SCHOOLS IN “KNOWLEDGE SOCIETY”
      RIV/04274644:_____/13:#0000019 Article in a journal. Literature, mass media, audio-visual activities. Czech. Slovakia.
      Roubal, Ondřej (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
      Keywords in English: Knowledge society; tertiary education; empirical research; graduate students; strategic leadership; university marketing; promotion
      International impact: yes
      Reviewed: yes

      Changed by: Ing. Dominika Moravcová, učo 21787. Changed: 24/3/2017 10:22.
    9. ROUBAL, Ondřej. Syndrom velkého vlka - „máme všechno, ale to je asi tak všechno, co máme“. In Pavlů, D. (ed.). (KO)MEDIA. Praha: Vysoká škola finanční a správní, o.p.s., 2013, 6 pp. ISBN 978-80-7408-067-8.
      Literature, mass media, audio-visual activities. Czech. Czech Republic.
      Changed by: Mgr. Bc. Jan Gillern, učo 32242. Changed: 20/2/2017 12:36.

    2012

    1. ZICH, František and Ondřej ROUBAL. Anketa zaměstnanců VŠFS 2012. Závěrečná zpráva z interního projektu Systematické zkoumání sociálního systému VŠFS (studenti, absolventi, zaměstnanci). Praha: Vysoká škola finanční a správní, o.p.s., 2012, 120 pp.
      Sociology, demography. Czech. Czech Republic.
      Changed by: Šárka Kolouchová, DiS., učo 14654. Changed: 21/2/2013 14:43.
    2. ROUBAL, Ondřej. Éra nejistoty a nástup „lovecko-hráčské“ společnosti. Communication Today. Trnava: Univerzita Cyrila a Metoda v Trnave, 2012, roč. 3, č. 1, p. 6-19, 13 pp. ISSN 1338-130X.
      Czech. Slovakia.
      International impact: yes
      Reviewed: yes

      Changed by: Šárka Kolouchová, DiS., učo 14654. Changed: 21/2/2013 14:41.
    3. ROUBAL, Ondřej. Možnosti využití empirického výzkumu sociálního profilu studentů pro marketing vysokých škol. In Petranová, D., Magál, S., Matúš, J. (eds.). Megatrendy a média 2012. Trnava: UCM FMK, 2012, p. 96-114, 18 pp. ISBN 978-80-8105-392-4.
      Sociology, demography. Czech. Slovakia.
      International impact: yes

      Changed by: Mgr. Bc. Jan Gillern, učo 32242. Changed: 20/2/2017 10:11.
    4. ROUBAL, Ondřej. Rozhovor pro marketingovou společnost Elenaevents. 2012.
      Czech. Czech Republic.
      Changed by: Šárka Kolouchová, DiS., učo 14654. Changed: 21/2/2013 14:45.
    5. ROUBAL, Ondřej. Studenti očekávají poučky a návody. Lidové noviny, 2012.
      Sociology, demography. Czech. Czech Republic.
      Changed by: Mgr. Eva Lebedová, učo 11465. Changed: 1/10/2013 15:13.
    6. ROUBAL, Ondřej. Syndrom velkého vlka - „máme všechno, ale to je asi tak všechno, co máme“. In (KO)MEDIA. Praha: Vysoká škola finanční a správní, o.p.s., 2012, 6 pp. ISBN 978-80-7408-067-8.
      Sociology, demography. Czech. Czech Republic.
      Reviewed: yes

      Changed by: Mgr. Bc. Jan Gillern, učo 32242. Changed: 20/2/2017 09:49.
    7. ROUBAL, Ondřej. Štěstí na útěku ve společnosti blahobytu. In Nové trendy v marketingu – spoľočenská zodpovednosť. Trnava: UCM FMK, 2012, p. 252-263. ISBN 978-80-8105-438-9.
      Sociology, demography. Czech. Slovakia.
      International impact: yes

      Changed by: Mgr. Bc. Jan Gillern, učo 32242. Changed: 20/2/2017 09:48.
    8. ROUBAL, Ondřej. Východiska a možnosti sociologie marketingové komunikace. In (KO)MÉDIÁ - vědecké a odborné štúdie zamerané na mediálnu a marketingovú komunikáciu. Nitra: FF UKF, 2012. ISBN 978-80-558-0191-9.
      Literature, mass media, audio-visual activities. Czech. Slovakia.
      International impact: yes

      Changed by: Mgr. Bc. Jan Gillern, učo 32242. Changed: 20/2/2017 09:40.
    9. ROUBAL, Ondřej. Vzdělávání marketingových specialistů a očekávání marketingové praxe. AULA. Praha: Karolinum, 2012, roč. XX, č. 1, p. 2-22, 20 s. ISSN 1210-6658.
      Sociology, demography. Czech. Czech Republic.
      Reviewed: yes

      Changed by: Mgr. Bc. Jan Gillern, učo 32242. Changed: 23/11/2016 13:48.

    2011

    1. ZICH, František, Ondřej ROUBAL and Jan RYTINA. Anketa zaměstnanců VŠFS (2010). Praha: Vysoká škola finanční a správní, o.p.s., 2011.
      Sociology, demography. Czech. Czech Republic.
      Changed by: Šárka Kolouchová, DiS., učo 14654. Changed: 13/1/2012 10:50.
    2. ROUBAL, Ondřej. Chceme si užívat! Vyrostla nová skupina zákazníků, která mění marketingové strategie firem. Psychologie Dnes. 2011, č. 4, p. 28-31, 3 pp. ISSN 1212-9607.
      Czech. Czech Republic.
      Changed by: Šárka Kolouchová, DiS., učo 14654. Changed: 17/1/2012 12:24.
    3. ROUBAL, Ondřej. Individualizace jako zdroj nedůvěry v časech pozdní modernity. In Vyžádaná přednáška pro Klub tiskových mluvčí a specialistů v PR. Valtice. 2011.
      Czech. Czech Republic.
      Changed by: Šárka Kolouchová, DiS., učo 14654. Changed: 30/7/2012 12:14.
    4. ROUBAL, Ondřej. Insecurity and confidence in the perspective of marketing communications. In Marketing Communications / Modern Educational Methods in Teaching Marketing Communications in Tertiary Education. Praha: Vysoká škola finanční a správní, o.p.s., 2011, 10 pp. ISBN 978-80-7408-055-5.
      English. Czech Republic.
      Type of proceedings: post-proceedings
      International impact: yes

      Changed by: Mgr. Bc. Jan Gillern, učo 32242. Changed: 15/2/2017 14:22.
    5. ROUBAL, Ondřej. „Internauti“ všech e-světů, spojte se. In Výzvy a problémy on-line marketingu. Trnava: Univerzita sv. Cyrila a Metoda, 2011, p. 21-33, 12 pp. ISBN 978-80-8105-252-1.
      Czech. Slovakia.
      Changed by: Mgr. Bc. Jan Gillern, učo 32242. Changed: 15/2/2017 14:18.
    6. ROUBAL, Ondřej. K problematice pohraničních vztahů v EU (Meinhof H. Ulrike (ed.). Living (with) Borders – Identity Discourses on East-Weast in Europe. Southampton, Ashgate 2002, 149 s.). Marathon. Praha, 2011, č. 1, p. 32-33, 1 pp. ISSN 1211-8591.
      Czech. Czech Republic.
      Changed by: Šárka Kolouchová, DiS., učo 14654. Changed: 15/9/2011 09:24.
    7. ROUBAL, Ondřej. Nejistota a důvěra v perspektivě sociologie marketingové komunikace. In Moderní vzdělávací postupy ve výuce marketingové komunikace v rámci terciárního vzdělávání. 2011.
      Sociology, demography. Czech. Czech Republic.
      Changed by: Šárka Kolouchová, DiS., učo 14654. Changed: 17/1/2012 12:26.
    8. ROUBAL, Ondřej. Potíže s identitou – umění sebetvorby a problém uznání. Communication Today. Trnava: Univerzita Cyrila a Metoda v Trnave, 2011, roč. 2, č. 1, p. 26-40, 14 pp. ISSN 1338-130X.
      Czech. Slovakia.
      Changed by: Šárka Kolouchová, DiS., učo 14654. Changed: 17/1/2012 12:24.
    9. ROUBAL, Ondřej. Tekuté časy nejistoty a fetišismus značek. In Nové trendy v marketingu. Trnava: Univerzita sv. Cyrila a Metoda, 2011, p. 183-195, 8 pp. ISBN 978-80-8105-335-1.
      Czech. Slovakia.
      Changed by: Mgr. Bc. Jan Gillern, učo 32242. Changed: 15/2/2017 12:58.

    2010

    1. ROUBAL, Ondřej, František ZICH and Jan RYTINA. Anketa zaměstnanců VŠFS – 2010. Praha: Vysoký škola finanční a správní, 2010.
      Czech. Czech Republic.
      Changed by: Mgr. Daniela Stýblová, učo 21908. Changed: 9/2/2011 16:09.
    2. ROUBAL, Ondřej. Co chceme od vysoké školy? Vybrané výsledky sociologického výzkumu na Vysoké škole finanční a správní. In Nové trendy v marketingovej komunikácii. Trnava: Fakulta masmediálnej komunikácie, Univerzita Cyrila a Metoda v Trnave, 2010, p. 171-183, 12 pp. ISBN 978-80-8105-205-7.
      Sociology, demography. Czech. Slovakia.
      Changed by: Šárka Kolouchová, DiS., učo 14654. Changed: 12/9/2011 14:22.
    3. ROUBAL, Ondřej. Hédonismus jako životní styl z pohledu sociologie marketingové komunikace. In K problémom mediálnej komunikácie. Trnava: Univerzita sv. Cyrila a Metoda, Fakulta masmediálnej komunikácie, 2010. ISBN 978-80-8105-188-3.
      Literature, mass media, audio-visual activities. Czech. Slovakia.
      Changed by: Mgr. Daniela Stýblová, učo 21908. Changed: 9/2/2011 16:17.
    4. KUNZ, Vilém and Ondřej ROUBAL. Josef Hlávka – významný český filantrop a podnikatel. In Podnikání a konkurenceschopnost firem 2010. Fakulta podnikového managementu Ekonomická univerzita v Bratislavě, 2010, p. 415 – 420. ISBN 978-80-225-2978-5.
      Economics. Czech. Slovakia.
      Changed by: Mgr. Daniela Stýblová, učo 21908. Changed: 31/1/2011 13:05.
    5. ROUBAL, Ondřej. Jsme opravdoví, nebo jen hrajeme role? Psychologie dnes. 2010, No 2, p. 46 - 48. ISSN 1212-9607.
      Psychology. Czech. Czech Republic.
      Changed by: Mgr. Daniela Stýblová, učo 21908. Changed: 9/2/2011 16:22.
    6. ROUBAL, Ondřej. Nové pohledy na komunikační specifiku veletrhů a výstav v turbulentní době (Recenze Pavlů, D. Veletrhy a výstavy – kultura, komunikace, multimedialita, marketing). Otázky žurnalistiky. Ružomberok: Verbum – KU, 2010, č. 3-4. ISSN 0322-7049.
      Czech. Slovakia.
      Changed by: Šárka Kolouchová, DiS., učo 14654. Changed: 15/9/2011 09:22.
    7. ROUBAL, Ondřej. Recenze knihy Pavlů, D. Veletrhy a výstavy – kultura, komunikace, multimedia, marketing. Professional Publishing, 2009. BrandStories. 2010, No 1, p. 19. ISSN 1804-2708.
      Literature, mass media, audio-visual activities. Czech. Czech Republic.
      Changed by: Mgr. Daniela Stýblová, učo 21908. Changed: 10/2/2011 12:55.

    2009

    1. ZICH, František, Ondřej ROUBAL and Jan RYTINA. Anketa zaměstnanců a učitelů VŠFS o.p.s. Praha: Vysoká škola finanční a správní, 2009, 138 pp.
      Sociology, demography. Czech. Czech Republic.
      Changed by: RNDr. Patrik Mottl, Ph.D., učo 19375. Changed: 8/12/2009 13:47.
    2. ROUBAL, Ondřej. Moderní komunikační technologie a konstrukce „kyber-prostorových“ identit. In Nové trendy v marketingu. FMK, Univerzita sv. Cyrila a Metoda, 2009.
      Literature, mass media, audio-visual activities. Czech. Czech Republic.
      Changed by: Mgr. Daniela Stýblová, učo 21908. Changed: 13/5/2011 08:55.
    3. ROUBAL, Ondřej. Teritoriální identita v biografických vyprávěních poválečných osídlenců pohraničí severních Čech. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Fakulta sociálních věd, 2009, 206 pp.
      Sociology, demography. Czech. Czech Republic.
      Changed by: RNDr. Patrik Mottl, Ph.D., učo 19375. Changed: 8/12/2009 13:53.

    2008

    1. ZICH, František and Ondřej ROUBAL. Anketa zamestnanců VŠFS (2008), interní materiál. Praha: VŠFS, 2008.
      Sociology, demography. Czech. Czech Republic.
      Changed by: Helena Sýkorová, učo 16369. Changed: 26/1/2010 14:41.
    2. ROUBAL, Ondřej, Zdeněk CECAVA, Miloslav KAFKA and Michal TOMČÍK. Posluchači třetího ročníku bakalářského studia VŠFS (AR 2007/2008). Praha: Vysoká škola finanční a správní, 2008.
      Sociology, demography. Czech. Czech Republic.
      Changed by: Šárka Kolouchová, DiS., učo 14654. Changed: 24/2/2012 14:48.

    2007

    1. ZICH, František, Zdeněk CECAVA and Ondřej ROUBAL. Anketa zaměstnanců VŠFS (2007). Praha: VŠFS, 2007.
      Sociology, demography. Czech. Czech Republic.
      Changed by: Helena Sýkorová, učo 16369. Changed: 26/1/2010 14:36.
    2. ROUBAL, Ondřej. Biografický výzkum a historická paměť osidlování českého pohraničí. SOCIOweb. 2007, vol. 5, No 4, p. 5-7. ISSN 1214-1720.
      URL
      Sociology, demography. Czech. Czech Republic.
      Changed by: Mgr. Daniela Stýblová, učo 21908. Changed: 15/6/2010 15:23.
    3. ROUBAL, Ondřej. Ztrácí vzdělání prestiž? Listy. 2007, vol. 37, No 6, p. 25-29. ISSN 1210-1222.
      Sociology, demography. Czech. Czech Republic.
      Changed by: Mgr. Daniela Stýblová, učo 21908. Changed: 15/6/2010 15:18.

    2006

    1. ALHEIT, Peter, Irena SZALACHCICOWA, František ZICH, Ondřej ROUBAL and ET AL. Biographien im Grenzraum: Eine Untersuchung in der Euroregion Neisse. Dresden: Neisse Verlag, 2006, 545 pp. ISBN 3-934038-23-9.
      Sociology, demography. Czech. Czech Republic.
      Changed by: Ing. Dominika Moravcová, učo 21787. Changed: 13/3/2017 14:29.
    2. ZICH, František, Ondřej ROUBAL, Jan RYTINA and Vilém KUNZ. Sociální potenciál regionu. Praha: Vysoká škola finanční a správní, 2006. ISBN 80-86754-69-3.
      Name in Czech: Sociální potenciál regionu
      Sociology, demography. Czech. Czech Republic.
      Changed by: Mgr. Daniela Stýblová, učo 21908. Changed: 7/1/2011 12:57.

    2005

    1. ROUBAL, Ondřej. Evropská, národní nebo regionální identita? Sociologický časopis. 2005, vol. 41, No 1, p. 198-200. ISSN 0038-0288.
      Sociology, demography. Czech. Czech Republic.
      Changed by: Mgr. Daniela Stýblová, učo 21908. Changed: 15/6/2010 15:16.

    2004

    1. ROUBAL, Ondřej. Regionale Identität - Globalisierung - Modernisierung. Tschechisch-Deutsche Zusammenhänge. 2004, vol. 2004, No 2, p. 8-9. ISSN 1214-7559.
      URL
      Sociology, demography. German.
      Changed by: Mgr. Daniela Stýblová, učo 21908. Changed: 15/6/2010 15:31.
    2. ROUBAL, Ondřej. Regionální identita v souvislosti globalizace a modernizace. Česko-německé souvislosti: bulletin projektu. 2004, vol. 2, No 2, p. 8-9. ISSN 1214-4622.
      URL
      Sociology, demography. Czech. Czech Republic.
      Changed by: Mgr. Daniela Stýblová, učo 21908. Changed: 16/6/2010 12:06.
    3. ROUBAL, Ondřej. The Regional Identity in the Relations of Globalization and Modernization. Czech-German Connections. 2004, vol. 2004, No 2, p. 8-9. ISSN 1214-7567.
      URL
      Sociology, demography. English.
      Changed by: Mgr. Daniela Stýblová, učo 21908. Changed: 15/6/2010 15:56.

    2003

    1. ROUBAL, Ondřej. Etnická identita Lužických Srbů v biografických vyprávěních. Praha: Sociologický ústav AV ČR, 2003.
      Changed by: Zuzana Pražáková, učo 6282. Changed: 8/4/2004 13:58.
    2. ROUBAL, Ondřej. Etnická identita v mezigeneračním a národním srovnání. SOCIOweb. 2003, vol. 1, 19-20, p. 3-5. ISSN 1214-1720.
      URL
      Sociology, demography. Czech. Czech Republic.
      Changed by: Mgr. Daniela Stýblová, učo 21908. Changed: 16/6/2010 12:14.
    3. ROUBAL, Ondřej. Etnická identita v mezigeneračním a národním srovnání - případová studie. In SOCIOweb19-20. Praha: Sociologický ústav AVČR, 2003.
      Changed by: Zuzana Pražáková, učo 6282. Changed: 8/4/2004 15:37.
    4. ROUBAL, Ondřej. Když se řekne identita - regionální identita I. SOCIOweb. 2003, vol. 1, No 9, p. 1-3. ISSN 1214-1720.
      URL
      Sociology, demography. Czech. Czech Republic.
      Changed by: Mgr. Daniela Stýblová, učo 21908. Changed: 16/6/2010 12:11.
    5. ROUBAL, Ondřej. Když se řekne identita - regionální identita II. SOCIOweb. 2003, vol. 2003, No 13. ISSN 1214-1720.
      URL
      Sociology, demography. Czech. Czech Republic.
      Changed by: Mgr. Daniela Stýblová, učo 21908. Changed: 15/6/2010 16:01.
    6. ROUBAL, Ondřej. Když se řekne identita - regionální identita II. část. In SOCIOweb 13-14. Praha: Sociologický ústav AV ČR, 2003.
      Changed by: Zuzana Pražáková, učo 6282. Changed: 8/4/2004 15:43.
    7. ROUBAL, Ondřej. Když se řekne identita - regionální identita III. SOCIOweb. 2003, vol. 2003, No 14. ISSN 1214-1720.
      URL
      Sociology, demography. Czech. Czech Republic.
      Changed by: Mgr. Daniela Stýblová, učo 21908. Changed: 15/6/2010 15:51.
    8. ROUBAL, Ondřej. Když se řekně identita - regionální identita III. část. In SOCIOweb 15-16. Praha: Sociologický ústav AV ČR, 2003.
      Changed by: Zuzana Pražáková, učo 6282. Changed: 8/4/2004 15:53.
    9. ROUBAL, Ondřej. Když se řekne identita - regionální identita 1.část. In SOCIOweb 9. Praha: Sociologický ústav AV ČR, 2003.
      Changed by: Zuzana Pražáková, učo 6282. Changed: 8/4/2004 15:41.
    10. ROUBAL, Ondřej. Mezigenerační biografická konfigurace české části eureregionu Nisa. Praha: Sociologický ústav AV ČR, 2003.
      Changed by: Zuzana Pražáková, učo 6282. Changed: 8/4/2004 15:17.
    11. ZICH, František, Ondřej ROUBAL and Barbora SPALOVÁ. Mezigenerační biografická konfigurace obyvatel české části Euroregionu Nisa. Praha: Sociologický ústav AV ČR, 2003, 119 pp. Edice Sociologické texty, svazek SP 03:2. ISBN 80-7330-024-9.
      Sociology, demography. Czech. Czech Republic.
      Changed by: Helena Sýkorová, učo 16369. Changed: 26/1/2010 14:23.
    12. ROUBAL, Ondřej. Mezinárodní vědecká konference - Biografie v pohraničí - perspektivy pohraničí ve společné Evropě. Sociologický ústav AV ČR, 2003.
      Changed by: Zuzana Pražáková, učo 6282. Changed: 8/4/2004 14:14.
    13. ROUBAL, Ondřej. Skupina - základní sociologický pojem. Praha: Sociologický ústav AV ČR, 2003. SOCIOweb 6.
      Changed by: Zuzana Pražáková, učo 6282. Changed: 8/4/2004 15:26.
    14. ROUBAL, Ondřej. Skupina-základní sociologický pojem. SOCIOweb. 2003, vol. 1, No 6, p. 4-5. ISSN 1214-1720.
      URL
      Sociology, demography. Czech. Czech Republic.
      Changed by: Mgr. Daniela Stýblová, učo 21908. Changed: 15/6/2010 15:25.
    15. ROUBAL, Ondřej. Solidarita ve společnosti je základem sociálního státu, říká profesor sociologie Jan Keller. SOCIOweb. 2003, vol. 1, No 4, p. 5-6. ISSN 1214-1720.
      URL
      Sociology, demography. Czech. Czech Republic.
      Changed by: Mgr. Daniela Stýblová, učo 21908. Changed: 16/6/2010 12:09.
    16. ROUBAL, Ondřej. Solidarita ve společnosti je základem sociálního státu, říká profesor sociologie Jan Keller. In SOCIOweb4. Praha: Sociologický ústav AV ČR, 2003.
      Changed by: Zuzana Pražáková, učo 6282. Changed: 8/4/2004 15:22.

    2002

    1. ROUBAL, Ondřej. Regoinální identita obyvatel (české části) Euroregionu Nisa. Ústí nad Labem: Universita J.E. Purkyně, 2002.
      Changed by: Zuzana Pražáková, učo 6282. Changed: 8/4/2004 13:55.
Displayed: 6/5/2024 12:28