B_RP_2 Business Management 2

University of Finance and Administration
Summer 2009
Extent and Intensity
2/0. 5 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
Teacher(s)
Ing. Zdeněk Bezděka (seminar tutor)
doc. Ing. Jaroslav Blaha, CSc. (seminar tutor)
Ing. Stanislava Čížková (seminar tutor)
doc. Ing. Karel Havlíček, Ph.D., MBA (seminar tutor)
doc. Ing. Anna Klosová, CSc. (seminar tutor)
Guaranteed by
doc. Ing. Jaroslav Blaha, CSc.
Department of Economics and Management – Departments – University of Finance and Administration
Contact Person: Ing. Lucie Kindlová
Timetable of Seminar Groups
B_RP_2/pMKL: Thu 10:30–11:14 K205, Thu 11:15–12:00 K205, J. Blaha
B_RP_2/pMMO: Thu 8:45–9:29 M27, Thu 9:30–10:15 M27, Z. Bezděka
B_RP_2/pMPH: each even Wednesday 15:45–16:29 E007KC, each even Wednesday 16:30–17:15 E007KC, each even Wednesday 17:30–18:14 E007KC, each even Wednesday 18:15–19:00 E007KC, K. Havlíček
B_RP_2/sM1aPH: Wed 11. 2. 19:15–20:45 E129, Wed 18. 3. 17:30–19:00 E129, Wed 25. 3. 17:30–19:00 E129, Wed 8. 4. 19:15–20:45 E129, S. Čížková
B_RP_2/sM1bPH: Wed 1. 4. 19:15–20:45 E126, Wed 22. 4. 15:45–17:15 E126, 17:30–19:00 E126, Wed 29. 4. 17:30–19:00 E126, S. Čížková
B_RP_2/uMKL: Tue 3. 3. 15:45–17:15 K211, 17:30–19:00 K211, Tue 10. 3. 17:30–19:00 K211, 19:15–20:45 K211, J. Blaha
B_RP_2/vMMO: Sat 4. 4. 9:45–11:15 M17, 14:00–15:30 M17, Sat 18. 4. 9:45–11:15 M17, 11:30–13:00 M17, A. Klosová
B_RP_2/vM2PH: Sat 14. 3. 14:00–15:30 E223, Sat 28. 3. 9:45–11:15 E223, 11:30–13:00 E223, Sat 16. 5. 8:00–9:30 E230, K. Havlíček
B_RP_2/vM3PH: Sat 14. 3. 9:45–11:15 E224, 11:30–13:00 E224, Sat 16. 5. 9:45–11:15 E004, 11:30–13:00 E004, K. Havlíček
Prerequisites (in Czech)
Předpokladem úspěšného zvládnutí obsahu studovaného předmětu studentem jsou předchozí znalosti: základů marketingové komunikace a marketingového výzkumu, základních poznatků o vývoji ekonomických teorií, vybraných otázek psychologie a sociologie. Rozhodující krok k naplnění cílů studia tohoto předmětu musí studující udělat tím, že bude chtít samostatně pracovat po celou dobu studia. Je nezbytná rozsáhlá individuální příprava.
Course Enrolment Limitations
The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Studium předmětu umožní studentům základní orientaci v procesech, které jsou typické pro formulaci hierarchické soustavy cílů, odpovídajících aktuální situaci podniku. Studenti se seznámí se změnami, které přináší proces globalizace, s analytickými přístupy, které umožní orientovat se ve vývojových tendencích makro- i mikrookolí, a faktory, které je nutno sledo-vat na úrovni odvětví a oboru. Zároveň se seznámí i s obecnými poznatky v oblasti řízení, jeho jednotlivými složkami a metodami, které se využívají při jejich realizaci. Předmět svým pojetím a obsahem směřuje k získání takových poznatků o podniku a jeho řízení, které umožňují správné pochopení místa, významu a vlivu marketingových aktivit na jeho úspěšnost a ekonomické výsledky.
Syllabus (in Czech)
  • 1.Řízení podniku, analýza okolí. Řízení podniku v tržní ekonomice, strategické, taktic-ké a operativní řízení, jeho cíle. Definice, význam ekonomického vývoje. Charakter okolí podniku. Místo marketingových aktivit v procesu řízení podniku, 2.Projektové řízení. Podstata projektu a projektového řízení. Vliv výkonnosti projektů na výkonnost podniku. Kritické faktory úspěchu a rizika projektů. 3.Analýza okolí podniku, vlivy makrookolí, globalizace. Vývoj vybraných působících faktorů (politické, ekonomické, sociální, technické a technologické). Podnik v globál-ním prostředí. 4.Analýza okolí podniku, vlivy mikrookolí. Odvětvová struktura, analýza odvětví, ži-votní cykly v odvětví, klíčové faktory úspěchu. 5.Vnitřní zdroje podniku. Zdrojový pohled na podnik. Identifikace zdrojů podniku a je-jich analýza. Hodnototvorný řetězec, primární a podpůrné činnosti. 6.Komplexní hodnocení podniku. Metodická východiska. Ekonomická, mimoekono-mická a komplexní hodnocení podniku. Controlling, audit. 7.Tradiční a nové chápání konkurence. Identifikace konkurenčního postavení, identifi-kace kritických a klíčových faktorů úspěchu. 8.Analýza zranitelnosti podniku. Faktory a průběh analýzy zranitelnosti, odhad relativ-ní konkurenční síly. Specifické přednosti podniku jako zdroj konkurenční výhody.
Assessment methods (in Czech)
V návaznosti na předmět B_RP_1 vypracovat a obhájit ročníkovou práci jako předpoklad účasti u zkoušky
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
The course can also be completed outside the examination period.
Information on the extent and intensity of the course: 8 hodin za semestr.
The course is also listed under the following terms Summer 2008, Summer 2010, Summer 2011, summer 2012, Summer 2021, Summer 2022, Summer 2023, Summer 2024, Summer 2025.
  • Enrolment Statistics (Summer 2009, recent)
  • Permalink: https://is.vsfs.cz/course/vsfs/summer2009/B_RP_2