VSFS:B_RP_2 Řízení podniku 2 - Informace o předmětu
B_RP_2 Řízení podniku 2
Vysoká škola finanční a správníléto 2009
- Rozsah
- 2/0. 8 hodin za semestr. 5 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Ing. Zdeněk Bezděka (cvičící)
doc. Ing. Jaroslav Blaha, CSc. (cvičící)
Ing. Stanislava Čížková (cvičící)
doc. Ing. Karel Havlíček, Ph.D., MBA (cvičící)
doc. Ing. Anna Klosová, CSc. (cvičící) - Garance
- doc. Ing. Jaroslav Blaha, CSc.
Katedra ekonomie a managementu (FES, KEM) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Ing. Lucie Kindlová - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- B_RP_2/pMKL: Čt 10:30–11:14 K205, Čt 11:15–12:00 K205, J. Blaha
B_RP_2/pMMO: Čt 8:45–9:29 M27, Čt 9:30–10:15 M27, Z. Bezděka
B_RP_2/pMPH: každou sudou středu 15:45–16:29 E007KC, každou sudou středu 16:30–17:15 E007KC, každou sudou středu 17:30–18:14 E007KC, každou sudou středu 18:15–19:00 E007KC, K. Havlíček
B_RP_2/sM1aPH: St 11. 2. 19:15–20:45 E129, St 18. 3. 17:30–19:00 E129, St 25. 3. 17:30–19:00 E129, St 8. 4. 19:15–20:45 E129, S. Čížková
B_RP_2/sM1bPH: St 1. 4. 19:15–20:45 E126, St 22. 4. 15:45–17:15 E126, 17:30–19:00 E126, St 29. 4. 17:30–19:00 E126, S. Čížková
B_RP_2/uMKL: Út 3. 3. 15:45–17:15 K211, 17:30–19:00 K211, Út 10. 3. 17:30–19:00 K211, 19:15–20:45 K211, J. Blaha
B_RP_2/vMMO: So 4. 4. 9:45–11:15 M17, 14:00–15:30 M17, So 18. 4. 9:45–11:15 M17, 11:30–13:00 M17, A. Klosová
B_RP_2/vM2PH: So 14. 3. 14:00–15:30 E223, So 28. 3. 9:45–11:15 E223, 11:30–13:00 E223, So 16. 5. 8:00–9:30 E230, K. Havlíček
B_RP_2/vM3PH: So 14. 3. 9:45–11:15 E224, 11:30–13:00 E224, So 16. 5. 9:45–11:15 E004, 11:30–13:00 E004, K. Havlíček - Předpoklady
- Předpokladem úspěšného zvládnutí obsahu studovaného předmětu studentem jsou předchozí znalosti: základů marketingové komunikace a marketingového výzkumu, základních poznatků o vývoji ekonomických teorií, vybraných otázek psychologie a sociologie. Rozhodující krok k naplnění cílů studia tohoto předmětu musí studující udělat tím, že bude chtít samostatně pracovat po celou dobu studia. Je nezbytná rozsáhlá individuální příprava.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Marketingová komunikace (program VSFS, B-EKM) (2)
- Cíle předmětu
- Studium předmětu umožní studentům základní orientaci v procesech, které jsou typické pro formulaci hierarchické soustavy cílů, odpovídajících aktuální situaci podniku. Studenti se seznámí se změnami, které přináší proces globalizace, s analytickými přístupy, které umožní orientovat se ve vývojových tendencích makro- i mikrookolí, a faktory, které je nutno sledo-vat na úrovni odvětví a oboru. Zároveň se seznámí i s obecnými poznatky v oblasti řízení, jeho jednotlivými složkami a metodami, které se využívají při jejich realizaci. Předmět svým pojetím a obsahem směřuje k získání takových poznatků o podniku a jeho řízení, které umožňují správné pochopení místa, významu a vlivu marketingových aktivit na jeho úspěšnost a ekonomické výsledky.
- Osnova
- 1.Řízení podniku, analýza okolí. Řízení podniku v tržní ekonomice, strategické, taktic-ké a operativní řízení, jeho cíle. Definice, význam ekonomického vývoje. Charakter okolí podniku. Místo marketingových aktivit v procesu řízení podniku, 2.Projektové řízení. Podstata projektu a projektového řízení. Vliv výkonnosti projektů na výkonnost podniku. Kritické faktory úspěchu a rizika projektů. 3.Analýza okolí podniku, vlivy makrookolí, globalizace. Vývoj vybraných působících faktorů (politické, ekonomické, sociální, technické a technologické). Podnik v globál-ním prostředí. 4.Analýza okolí podniku, vlivy mikrookolí. Odvětvová struktura, analýza odvětví, ži-votní cykly v odvětví, klíčové faktory úspěchu. 5.Vnitřní zdroje podniku. Zdrojový pohled na podnik. Identifikace zdrojů podniku a je-jich analýza. Hodnototvorný řetězec, primární a podpůrné činnosti. 6.Komplexní hodnocení podniku. Metodická východiska. Ekonomická, mimoekono-mická a komplexní hodnocení podniku. Controlling, audit. 7.Tradiční a nové chápání konkurence. Identifikace konkurenčního postavení, identifi-kace kritických a klíčových faktorů úspěchu. 8.Analýza zranitelnosti podniku. Faktory a průběh analýzy zranitelnosti, odhad relativ-ní konkurenční síly. Specifické přednosti podniku jako zdroj konkurenční výhody.
- Metody hodnocení
- V návaznosti na předmět B_RP_1 vypracovat a obhájit ročníkovou práci jako předpoklad účasti u zkoušky
- Informace učitele
- [1]ČASTORÁL, Z.:Správa majetku Praha: VŠFS, o.p.s., 2005 [2]KAŠÍK, M., HAVLÍČEK, K.: Podnikový marketing. Praha: VŠFS,2004 ISBN: 80-86754-31-6 [3]DRUCKER, P.: Výzvy managementu pro 21. století. Praha: Management Press, 2000, ISBN 80-7261-021-X [4]KEŘKOVSKÝ, M., VYKYPĚL, O.: Strategické řízení. Teorie pro praxi. 2. vydání. Praha: C.H. Beck, 2006 ISBN 80-7179-453-8 [5]PETŘÍKOVÁ, R.:Lidé v procesech řízení (multikulturní dimenze podnikání. Praha: Professional Publishing, 2007 ISBN 978-80-86946-28-3 [6]PITRA, Z.:Základy managementu (management organizací v globálním světě počátku 21. století)Praha: Professional Publishing, 2007. ISBN 978-80-86946-33-7 [7]STEINÖCKER, R.:Strategický controlling Praha: BaBtext, 1997 [8]ŠULÁK, M.,VACÍK, E. Strategické řízení v podnicích a projektech Praha: VŠFS, o.p.s., 2005 ISBN 80-86754-35-9 [9]ŠMÍDA, F.:Strategie v podnikové praxi Praha: Professional Publishing, 2003. ISBN 80-86419-41-X [10]TRUNEČEK, J.:Znalostní podnik ve znalostní společnosti Praha: Professional Publishing, 2003.ISBN 80-86419-35-5 [11]VEBER, J. a kol.: Management – základy, prosperita, globalizace Praha: Management Press, 2002 ISBN 80-7261-029-5
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
- Statistika zápisu (léto 2009, nejnovější)
- Permalink: https://is.vsfs.cz/predmet/vsfs/leto2009/B_RP_2