B_Mar Marketing

University of Finance and Administration
summer 2012
Extent and Intensity
2/0. 7 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
Teacher(s)
Ing. Pavel Klička, PhD. (seminar tutor)
Guaranteed by
Ing. Pavel Klička, PhD.
Subdepartment of Management and Marketing – Department of Economics and Management – Departments – University of Finance and Administration
Contact Person: Květoslava Dolejšová
Timetable of Seminar Groups
B_Mar/vPPPH: Sat 3. 3. 11:30–13:00 E124, Fri 16. 3. 12:00–13:30 E124, 13:45–15:15 E124, Sat 31. 3. 11:30–13:00 E124, Fri 20. 4. 13:45–15:15 E124, P. Klička
Prerequisites (in Czech)
Základním předpokladem studenta je schopnost porozumět teorii marketingu a schopnost aplikovat získané teoretické znalosti na praktické příklady z oblasti marketingového řízení podniku.
Course Enrolment Limitations
The course is offered to students of any study field.
Course objectives (in Czech)
Na konci tohoto kurzu bude student umět vysvětlit pojem marketing, bude ho umět odlišit od obecného pojmu prodej. Dokáže vysvětlit jednotlivé pojmy používané v marketingu. Naučí se na marketing nahlížet v celém jeho historickém vývoji. Student dokáže přesně časově zařadit jednotlivé koncepce využívané v marketingu a dokáže je charakterizovat a poukázat na příklady těchto koncepcí v praxi. Dále je schopen vyvsvětlit podstatu komunikačního procesu v marketingu a umí vysvětlit v čem spočívá důležitost komunikačního sdělení v marketingu. Student je schopen vyjmenovat a podrobně charakterizovat jednotlivé součásti mikroprostředí a makroprostředí firmy. Dokáže jednotlivé součásti nejen vyjmenovat, ale aplikovat jednotlivé součásti prostředí do dnešní ekonomické situace a vyvodit, jaké důsledky to má pro firmy v různých odvětví národního hospodářství.Student dokáže prakticky využít SWOT analýzu na konkrétních vybraných firmách. Student dokáže vysvětlit význam segmentace, způsob segmentace a dokáže vysvětlit jaký by v konečném důsledku měl segment být a co by měl splňovat. Student je schopen vysvětlit pojem marketingový mix a jeho součásti. Je schopen aplikovat jednotlivé součásti marketingového mixu v praxi a bude schopen doložit důležitost těchto součástí pro marketing. Student bude schopen podrobně popsat úlohu produktu ve výrobkovém mixu, především pak složení výrobku a důležitost značky pro výrobek. Dokáže charakterizovat značku a na konkrétních příkladech dokáže značku popsat a vysvětlit důvod volby takové značky. Student bude znát pojem životní cyklus výrobku a BCG matice a dokáže přesně charakterizovat a vystuhnout jednotlivé fáze životního cyklu výrobku. Student je schopen vysvětlit pojem propagace. Jaké konkrétní typy propagace existují a dokáže je uplatnit na konkrétních příkladech. Dokáže aplikovat podporu prodeje a její nástroje a stejně tak umí podrobně vysvětlit reklamu a jednotlivé druhy reklamy. Bude se orientovat v základních pojmech typických pro digitální a internetovou reklamu. Student dokáže vysvětlit druhy a význam distribuce pro marketing a umí aplikovat jednotlivé druhy distribuce do praxe.
Syllabus (in Czech)
  • 1. Definice marketingu. Základní pojmy marketingu vycházející z definice marketingu, vztahový a transakční marketing
  • 2. Marketingové koncepce, komunikace a komunikační proces
  • 3. Marketingové makro a mikro prostředí. Trhy a cílové trhy. SWOT analýza. Segmentace trhu
  • 4. Marketingový mix – produkt, cena
  • 5. Marketingový mix – propagace, distribuce
Literature
    required literature
  • KOTLER, P., KELLER, K.: Marketing management, GRADA 2007,
  • PELSMACKER, P., GEUENS, M.: Marketingová komunikace, GRADA 2007,
  • PŘIKRYLOVÁ, J and H JAHODOVÁ. Moderní marketingová komunikace. Praha: Grada Publishing, 2010. ISBN 978-80-247-3622-8. info
  • KOTLER, P. and G. ARMSTRONG. Marketing. 1. vydání. Praha: Grada Publishing, 2004. info
  • KARLÍČEK, M., KRÁL, P.: Marektingová komunikace, GRADA 2011,
    recommended literature
  • Foret, M.: Marketingová komunikace, CPRESS 2011
Teaching methods (in Czech)
Výuka probíhá formou interaktivních přednášek s PowerPointovou prezentací, diskuse a řízených skupinových konzultací v kombinovaném studiu.
Assessment methods (in Czech)
Předmět je zakončen zkouškou (ZK, 7 kreditů). Zkouška bude provedena ústním zkoušením. Na konci semestru studenti obdrží okruhy otázek ke zkoušce
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
The course can also be completed outside the examination period.
Information on the extent and intensity of the course: 10 hodin KS/semestr.
The course is also listed under the following terms Winter 2007, Summer 2008, Winter 2008, Summer 2009, Winter 2009, Summer 2010, Winter 2010, Summer 2011, Winter 2011, Winter 2012, Summer 2013, Winter 2013, Summer 2014, Winter 2014, Winter 2015, Winter 2016, Winter 2017, Winter 2018, Winter 2019, Winter 2020, Winter 2021, Winter 2022, Winter 2023, Winter 2024.
  • Enrolment Statistics (summer 2012, recent)
  • Permalink: https://is.vsfs.cz/course/vsfs/summer2012/B_Mar