B_Mar Marketing

University of Finance and Administration
Winter 2009
Extent and Intensity
2/0/0. 4 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
Teacher(s)
Ing. Pavel Klička, PhD. (seminar tutor)
doc. Ing. Anna Klosová, CSc. (seminar tutor)
Ing. Vilém Kunz, Ph.D. (seminar tutor)
Mgr. Jitka Novotná (seminar tutor)
Ing. Miloslav Šašek (seminar tutor)
Ing. Miloslav Vaňák (seminar tutor)
Guaranteed by
Ing. Miloslav Vaňák
Subdepartment of Management and Marketing – Department of Economics and Management – Departments – University of Finance and Administration
Contact Person: Květoslava Dolejšová
Timetable of Seminar Groups
B_Mar/pMKL: Tue 12:15–12:59 K211, Tue 13:00–13:45 K211, P. Klička
B_Mar/pMMO: Tue 10:30–11:14 M24, Tue 11:15–12:00 M24, A. Klosová
B_Mar/pMPH: Mon 15:45–16:29 E007KC, Mon 16:30–17:15 E007KC, M. Vaňák
B_Mar/sMKL: Wed 7. 10. 17:30–19:00 K205, 19:15–20:45 K205, Wed 21. 10. 17:30–19:00 K205, 19:15–20:45 K205, P. Klička
B_Mar/sM1aPH: Wed 30. 9. 17:30–19:00 E225, Wed 14. 10. 19:15–20:45 E225, Wed 11. 11. 17:30–19:00 E225, 19:15–20:45 E225, M. Vaňák
B_Mar/sM1bPH: Wed 30. 9. 19:15–20:45 E227, Wed 14. 10. 17:30–19:00 E227, Wed 4. 11. 17:30–19:00 E222, 19:15–20:45 E222, M. Vaňák
B_Mar/vMMO: Fri 16. 10. 12:00–13:30 M15, Fri 30. 10. 12:00–13:30 M15, Fri 13. 11. 12:00–13:30 M15, 13:45–15:15 M15, V. Kunz
B_Mar/vM2PH: Sat 31. 10. 9:45–11:15 E128, 11:30–13:00 E128, Fri 13. 11. 15:30–17:00 E128, Fri 11. 12. 13:45–15:15 E128, M. Šašek
B_Mar/vM3PH: Fri 13. 11. 17:15–18:45 E129, Fri 27. 11. 12:00–13:30 E129, 13:45–15:15 E129, Fri 11. 12. 12:00–13:30 E129, M. Šašek
Prerequisites (in Czech)
Předpoklady: Základním předpokladem studenta je schopnost porozumět teorii marketingu a schopnost aplikovat získané teoretické znalosti na praktické příklady z oblasti marketingového řízení podniku
Course Enrolment Limitations
The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Anotace je stejná pro obě formy studia. Cíl kurzu: Cílem tohoto předmětu je vymezit roli marketingu v moderní ekonomice a v jednotlivých etapách jeho vývoje a seznámit se základními definicemi všech prvků marketingu. Dále pak charakterizovat současnou situaci na národním i globálním trhu, změny v poměru sil na trhu a jejich vliv na producenta i zákazníka. Dalším cílem je vymezení úlohu produktu (výrobku nebo služby) v rámci marketingového mixu, jeho členění, jeho specifické vlastnosti a práce s produktem v jednotlivých etapách životního cyklu. Důležitým cílem je také vymezit roli směny, roli nejdůležitějších účastníků tohoto procesu a charakterizovat principy moderních a efektivních přístupů ke směně. Velmi důležitým cílem pak je seznámit s úlohou analýzy vnějšího a vnitřního prostředí podniku, charakterizovat hlavní činitele tohoto prostředí a jejich vzájemné působení. V neposlední řadě pak seznámit studenty s významem a postupy plánování v tržní ekonomice a také významem stanovení správné strategie a taktiky na základě předchozí analytické činnosti a s nutností kontrolní činnosti. Dále pak seznámit s významem a prvky informačních a komunikačních technologií a jejich užitím v podnikatelské praxi, jako neodmyslitelnou podmínkou pro dosažení úspěchu veškerého podnikání v období globalizace a hyperkonkurence.
Syllabus (in Czech)
  • Tato osnova je určena pro prezenční studium, průběh výuky pro kombinované studium je uveden ve studijních materiálech formou metodického listu (ML). Obsah přednášek: 1. Marketing jako vytváření hodnoty pro zákazníky a uspokojování jejich potřeb a přání 2. Poptávka jako důsledek potřeb, tužeb a přání zákazníka vycházející z jeho kupní síly. 3. Výrobky, služby a speciální služby. Komplexní produkt a práce s jednotlivými jeho vlastnostmi. 4. Životní cyklus produktu a vývoj navazujících veličin. Transakční versus vztahový marketing. CRM jako nástroj systematického řízení změn a zdokonalování vnitřních procesů firmy, vliv konkurence na chování podniku a na chování zákazníka. 5. Umisťování produktů na zákaznických a průmyslových trzích. 6. Segmentace trhů a práce s marketingovým mixem. Základní podmínky pro vstup na zahraniční trhy, analýza zahraničních trhů, strategie vstupu na zahraniční trhy a exportní marketing. 7. Subjekty v jednotlivých typech prostředí a konkurence. 8. Význam a metodika SWOT analýzy, metodika analýzy vnějšího makrookolí podniku, metodika analýzy vnějšího mikrookolí podniku. 9. Vnitřní zdroje podniku a vliv vnějšího okolí na práci s nimi. 10. Řízení marketingových aktivit a marketingové mixy. 11. Plánování a strategie. 12. Možnosti uskutečňování vztahového marketingu a elektronické obchodování (e-business).
Literature
  • Havlíček K., Kašík M.: Marketingové řízení malých a středních podniků. Praha: Management Press, 2005. ISBN 80-7261-120-8
  • Vaňák M., Nahodil F.: Základy marketingu – skripta. Praha: VŠFS–Eupress, 2007. ISBN: 978-80-86754-85-7
  • Bureš, I.: Marketingově řízená firma. Praha: Management Press, 1992.
  • Kotler, P., Armstrong, G.: Marketing. Praha: Grada Publishing, 2004.
  • Horáková, I.: Marketing v současné světové praxi. 1. vydání. Praha: Grada Publishing, 1992. ISBN 80-85424-83-5
  • Kotler, P.: Marketing management. Praha: Grada Publishing, 2001.
  • Kolektiv autorů: Základy marketingu. Praha: Fortuna, 1997.
Assessment methods (in Czech)
Vyučující metody: interaktivní přednášky s PowerPointovou prezentací a diskuse Metody hodnocení: Zkouška formou testu nebo ústní zkouška
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
The course can also be completed outside the examination period.
Information on the extent and intensity of the course: 8hodin/semestr.
The course is also listed under the following terms Winter 2007, Summer 2008, Winter 2008, Summer 2009, Summer 2010, Winter 2010, Summer 2011, Winter 2011, summer 2012, Winter 2012, Summer 2013, Winter 2013, Summer 2014, Winter 2014, Winter 2015, Winter 2016, Winter 2017, Winter 2018, Winter 2019, Winter 2020, Winter 2021, Winter 2022, Winter 2023, Winter 2024.
  • Enrolment Statistics (Winter 2009, recent)
  • Permalink: https://is.vsfs.cz/course/vsfs/winter2009/B_Mar