B_Mar Marketing

University of Finance and Administration
Winter 2007
Extent and Intensity
2/0. 4 credit(s). Recommended Type of Completion: zk (examination). Other types of completion: z (credit).
Teacher(s)
Ing. Pavel Klička, PhD. (seminar tutor)
doc. Ing. Anna Klosová, CSc. (seminar tutor)
Ing. Vilém Kunz, Ph.D. (seminar tutor)
Mgr. Jitka Novotná (seminar tutor)
Ing. Miloslav Vaňák (seminar tutor)
Guaranteed by
Ing. Miloslav Vaňák
Subdepartment of Management and Marketing – Department of Economics and Management – Departments – University of Finance and Administration
Contact Person: Květoslava Dolejšová
Timetable of Seminar Groups
B_Mar/pMKL: Thu 14:00–14:44 K311, Thu 14:45–15:30 K311, P. Klička
B_Mar/pMMO: Tue 10:30–11:14 M14, Tue 11:15–12:00 M14, A. Klosová
B_Mar/pMPH: Tue 8:45–9:29 E004, Tue 9:30–10:15 E004, M. Vaňák
B_Mar/sM1aPH: Wed 21. 11. 19:15–20:45 E129, Wed 28. 11. 19:15–20:45 E129, Wed 5. 12. 19:15–20:45 E129, Wed 12. 12. 19:15–20:45 E129, M. Vaňák
B_Mar/sM1bPH: Wed 3. 10. 19:15–20:45 E126, Wed 10. 10. 19:15–20:45 E126, Wed 24. 10. 19:15–20:45 E126, Wed 31. 10. 19:15–20:45 E126, M. Vaňák
B_Mar/uMKL: Tue 2. 10. 17:30–19:00 K205, 19:15–20:45 K205, Tue 16. 10. 17:30–19:00 K205, 19:15–20:45 K205, J. Novotná
B_Mar/vMMO: Fri 23. 11. 12:00–13:30 M17, 13:45–15:15 M17, Sat 5. 1. 8:00–9:30 M17, 9:45–11:15 M17, V. Kunz
B_Mar/vM2PH: Sat 27. 10. 14:00–15:30 E223, 15:45–17:15 E223, Fri 30. 11. 15:30–17:00 E223, 17:15–18:45 E223, M. Vaňák
B_Mar/vM3PH: Sat 27. 10. 9:45–11:15 E224, 11:30–13:00 E224, Sat 1. 12. 9:45–11:15 E224, 11:30–13:00 E224, M. Vaňák
Course Enrolment Limitations
The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Anotace je stejná pro obě formy studia. Cíl kurzu: Předmět Marketing (B_Mar) je koncipován jako jednosemestrový. Skládá se z přednášek s časovou dotací 2 hod. za týden. Je ukončen zkouškou. Témata jednotlivých lekcí daného předmětu jsou následující: Název tématického celku: 1. Definice marketingu, Zákaznické potřeby, přání a poptávka 2. Produkty, výrobky a služby. 3. Směna a obchodní vztahy. 4. Směna a obchodní vztahy. 5. Trhy a cílové trhy. 6. Marketingové makro a mikroprostředí. 7. Marketingové strategie a plánování. 8. Vliv informačních technologií 21. století na marketing.
Syllabus (in Czech)
  • Tato osnova je určena pro prezenční studium, průběh výuky pro kombinované studium je uveden ve studijních materiálech formou metodického listu (ML). Obsah přednášek: 1. Marketing jako vytváření hodnoty pro zákazníky a uspokojování jejich potřeb a přání 2. Poptávka jako důsledek potřeb, tužeb a přání zákazníka vycházející z jeho kupní síly. 3. Výrobky, služby a speciální služby. Komplexní produkt a práce s jednotlivými jeho vlastnostmi. 4. Životní cyklus produktu a vývoj navazujících veličin. Transakce jako jednotka směny. Transakční versus vztahový marketing. CRM jako nástroj systematického řízení změn a zdokonalování vnitřních procesů firmy, vliv konkurence na chování podniku a na chování zákazníka. 5. Umisťování produktů na zákaznických a průmyslových trzích. 6. Segmentace trhů a práce s marketingovým mixem. Základní podmínky pro vstup na zahraniční trhy, analýza zahraničních trhů, strategie vstupu na zahraniční trhy a exportní marketing. 7. Subjekty v jednotlivých typech prostředí a konkurence. 8. Význam a metodika SWOT analýzy, metodika analýzy vnějšího makrookolí podniku, metodika analýzy vnějšího mikrookolí podniku. 9. Vnitřní zdroje podniku a vliv vnějšího okolí na práci s nimi. 10. Řízení marketingových aktivit a marketingové mixy. 11. Plánování a strategie. 12. Možnosti uskutečňování vztahového marketingu a elektronické obchodování (e-business).
Assessment methods (in Czech)
Vyučující metody: přednášky Metody hodnocení: ZK
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
Information on the extent and intensity of the course: 8hodin/semestr.
The course is also listed under the following terms Summer 2008, Winter 2008, Summer 2009, Winter 2009, Summer 2010, Winter 2010, Summer 2011, Winter 2011, summer 2012, Winter 2012, Summer 2013, Winter 2013, Summer 2014, Winter 2014, Winter 2015, Winter 2016, Winter 2017, Winter 2018, Winter 2019, Winter 2020, Winter 2021, Winter 2022, Winter 2023, Winter 2024.
  • Enrolment Statistics (Winter 2007, recent)
  • Permalink: https://is.vsfs.cz/course/vsfs/winter2007/B_Mar