B_Mar Marketing

University of Finance and Administration
Winter 2008
Extent and Intensity
2/0/0. 4 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
Teacher(s)
Ing. Pavel Klička, PhD. (seminar tutor)
doc. Ing. Anna Klosová, CSc. (seminar tutor)
Ing. Vilém Kunz, Ph.D. (seminar tutor)
Mgr. Jitka Novotná (seminar tutor)
Ing. Miloslav Šašek (seminar tutor)
Ing. Miloslav Vaňák (seminar tutor)
Guaranteed by
Ing. Miloslav Vaňák
Subdepartment of Management and Marketing – Department of Economics and Management – Departments – University of Finance and Administration
Contact Person: Květoslava Dolejšová
Timetable of Seminar Groups
B_Mar/cMKLks: Thu 13. 11. 19:15–20:45 K205, Thu 20. 11. 19:15–20:45 K205, Thu 27. 11. 19:15–20:45 K205, Thu 4. 12. 19:15–20:45 K205, P. Klička
B_Mar/pMKL: each even Tuesday 15:45–16:29 K211, each even Tuesday 16:30–17:15 K211, each even Thursday 17:30–18:14 K207, each even Thursday 18:15–19:00 K207, P. Klička
B_Mar/pMMO: Tue 10:30–11:14 M24, Tue 11:15–12:00 M24, A. Klosová
B_Mar/pMPH: Thu 15:45–16:29 E007KC, Thu 16:30–17:15 E007KC, M. Vaňák
B_Mar/uM1aPH: Tue 9. 12. 17:30–19:00 E225, 19:15–20:45 E225, Tue 16. 12. 17:30–19:00 E225, 19:15–20:45 E225, M. Vaňák
B_Mar/uM1bPH: Tue 11. 11. 17:30–19:00 E227, 19:15–20:45 E227, Tue 18. 11. 19:15–20:45 E227, Tue 2. 12. 19:15–20:45 E227, M. Vaňák
B_Mar/vMMO: Fri 10. 10. 12:00–13:30 M14, 13:45–15:15 M14, Fri 24. 10. 12:00–13:30 M14, 13:45–15:15 M14, V. Kunz
B_Mar/vM2PH: Sat 25. 10. 8:00–9:30 E125, 9:45–11:15 E125, Fri 7. 11. 17:15–18:45 E125, Fri 21. 11. 13:45–15:15 E125, M. Šašek
B_Mar/vM3PH: Fri 10. 10. 13:45–15:15 E126, 15:30–17:00 E126, Sat 25. 10. 11:30–13:00 E126, Fri 7. 11. 15:30–17:00 E126, M. Šašek
B_Mar/vM4PH: Fri 21. 11. 12:00–13:30 E127, Fri 5. 12. 15:30–17:00 E127, Fri 9. 1. 12:00–13:30 E127, 13:45–15:15 E127, M. Šašek
Prerequisites (in Czech)
Žádné zvláštní předpoklady pro pro studium tohoto předmětu nejsou požadovány, kromě zájmu se tento pro praxi důležitý předmět naučit.
Course Enrolment Limitations
The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Cíl kurzu: Kurs předmětu Marketingu (Mar) je koncipován jako jednosemestrový. Skládá se z přednášek s časovou dotací 2 hod. za týden. Je ukončen zkouškou. Cílem kurzu je předat studentům poznatky o významu marketingu a všech jeho součástí pro úspěšné řízení podnikatelského subjektu v tržním prostředí a hyperkonkurenci i praktické příklady z uplatnění různých typů marketingové strategie a taktiky. Témata jednotlivých lekcí daného předmětu jsou následující: 1. Definice marketingu 2. Zákaznické potřeby, přání a poptávka 3. Produkty, výrobky a služby 4. Směna a obchodní vztahy 5. Trhy a cílové trhy 6. Marketingové makro a mikro prostředí 7. Marketingové strategie a plánování 8. Vliv informačních technologií 21. století na marketing.
Syllabus (in Czech)
  • 1. Marketing jako vytváření hodnoty pro zákazníky a uspokojování jejich potřeb a přání 2. Poptávka jako důsledek potřeb, tužeb a přání zákazníka vycházející z jeho kupní síly. 3. Výrobky, služby a speciální služby. Komplexní produkt a práce s jednotlivými jeho vlastnostmi. 4. Životní cyklus produktu a vývoj navazujících veličin. Transakční versus vztahový marketing. CRM jako nástroj systematického řízení změn a zdokonalování vnitřních procesů firmy, vliv konkurence na chování podniku a na chování zákazníka. 5. Umisťování produktů na zákaznických a průmyslových trzích. 6. Segmentace trhů a práce s marketingovým mixem. Základní podmínky pro vstup na zahraniční trhy, analýza zahraničních trhů, strategie vstupu na zahraniční trhy a exportní marketing. 7. Subjekty v jednotlivých typech prostředí a konkurence. 8. Význam a metodika SWOT analýzy, metodika analýzy vnějšího makrookolí podniku, metodika analýzy vnějšího mikrookolí podniku. 9. Vnitřní zdroje podniku a vliv vnějšího okolí na práci s nimi. 10. Řízení marketingových aktivit a marketingové mixy. 11. Plánování a strategie. 12. Možnosti uskutečňování vztahového marketingu a elektronické obchodování (e-business).
Assessment methods (in Czech)
Vyučující metody: Přednášky spojené s videoprojekcí, prezentací grafů atd. Metody hodnocení: ZK
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
The course can also be completed outside the examination period.
Information on the extent and intensity of the course: 8hodin/semestr.
The course is also listed under the following terms Winter 2007, Summer 2008, Summer 2009, Winter 2009, Summer 2010, Winter 2010, Summer 2011, Winter 2011, summer 2012, Winter 2012, Summer 2013, Winter 2013, Summer 2014, Winter 2014, Winter 2015, Winter 2016, Winter 2017, Winter 2018, Winter 2019, Winter 2020, Winter 2021, Winter 2022, Winter 2023, Winter 2024.
  • Enrolment Statistics (Winter 2008, recent)
  • Permalink: https://is.vsfs.cz/course/vsfs/winter2008/B_Mar