N_IMK Integrovaná marketingová komunikace

Vysoká škola finanční a správní
zima 2009
Rozsah
2/0/0. 8hodin/semestr. 6 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
PhDr. Marie Hamplová (cvičící)
Ing. Pavel Klička, PhD. (cvičící)
Ing. Vilém Kunz, Ph.D. (cvičící)
prof. PhDr. Dušan Pavlů, CSc. (cvičící)
Garance
prof. PhDr. Dušan Pavlů, CSc.
Sekce managementu a marketingu (FES, KEM) – Katedra ekonomie a managementu (FES, KEM) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Květoslava Dolejšová
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
N_IMK/pMMO: Po 8:45–9:29 M25, Po 9:30–10:15 M25, V. Kunz
N_IMK/pMPH: St 8:45–9:29 S01, St 9:30–10:15 S01, D. Pavlů
N_IMK/uM1aPH: Út 13. 10. 14:00–15:30 S11, 15:45–17:15 S11, Út 27. 10. 15:45–17:15 S11, Út 3. 11. 14:00–15:30 S11, M. Hamplová
N_IMK/uM1bPH: Út 13. 10. 19:15–20:45 S13, Út 20. 10. 14:00–15:30 S13, 15:45–17:15 S13, Út 27. 10. 14:00–15:30 S13, M. Hamplová
N_IMK/vMKL: Pá 6. 11. 17:15–18:45 K207, 19:00–20:30 K207, Pá 13. 11. 17:15–18:45 K207, 19:00–20:30 K207, P. Klička
N_IMK/vMMO: Pá 16. 10. 13:45–15:15 M25, 15:30–17:00 M25, Pá 30. 10. 13:45–15:15 M25, 15:30–17:00 M25, V. Kunz
N_IMK/vM2PH: Pá 27. 11. 15:30–17:00 S13, Pá 11. 12. 12:00–13:30 S13, 13:45–15:15 S13, Pá 15. 1. 13:45–15:15 S13, M. Hamplová
N_IMK/vM3PH: Pá 27. 11. 12:00–13:30 S26, 13:45–15:15 S26, Pá 11. 12. 15:30–17:00 S26, Pá 15. 1. 12:00–13:30 S26, M. Hamplová
Předpoklady
Předpoklady: Znalost jednotlivých nástrojů marketingové komunikace, teoretické vědomosti i praktické zkušenosti s plánováním a nasazováním jednotlivých propagačních prostředků a nástrojů MK v rámci ucelené propagační akce.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
Anotace je stejná pro obě formy studia. Cíl kurzu: Přispět k pochopení principu synergie nasazení a cílevědomého užití optimální skladby nástrojů marketingové komunikace v integrovaném celku v rovině teoretického uchopení problému i v rovině praktické a argumentačně zvládnuté analýzy konkrétní komplexní komunikační akce.
Osnova
Tato osnova je určena pro prezenční studium, průběh výuky pro kombinované studium je uveden ve studijních materiálech formou metodického listu (ML). Obsah přednášek: 1. Definice jednotlivých marketingových politik – výrobní, výrobková, prodejní, marketingová, sociální marketingová koncepce – jejich sociálně ekonomická determinace, hlavní komunikační formy. 2. Konkurence - hyperkonkurence, cesty k vítězství na trhu. 3. Pojem propagační akce, základní prvky její struktury, význam a analýza zpětné vazby jako nástroje výzkumu efektivnosti komunikačního působení. 4. Corporate identity – základní propagační výraz aktivního komerčního a nekomerčního subjektu. 5. Značka a její vývojové etapy, role značky v komunikačním mixu. 6. Sociální marketing a jeho společenská role 7. Politický marketing a politická komunikace 8. Lobbyistická komunikace 9. In store komunikace 10. Globální problémy lidstva a možnosti a meze integrované marketingové komunikace 11. Marketingová komunikace cestovního ruchu 12. Event marketing a jeho komunikace
Literatura
  • PELSMACKER, P., GEUENS, M., BERGH, J. V.: Marketingová komunikace. Praha: Grada Publishing, 2003.
Metody hodnocení
Vyučující metody: přednášky Metody hodnocení: Zkouška 1. Zpracování a obhájení odborné studie v rámci zkoušky – analýza integrované marketingové komunikační politiky konkrétní výrobní nebo obchodní firmy, nebo komunikační politiky v oblasti řešení globálních problémů lidstva. 2. Získání nejméně 60 bodů v závěrečném testu s maximem 100 bodů.
Navazující předměty
Informace učitele
Samostatná analytická práce nezbytně musí mít vyšší kvalitu než běžnmé práce seminárního charakteru. Předpokládám, že studenti odevzdají odbornou studii analytického charakteru s vytříbeným odborným slovníkem.
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2010, zima 2010, léto 2011, zima 2011, léto 2012, zima 2012, zima 2013, zima 2014, zima 2015, zima 2016, zima 2017, zima 2018.