B_PR_2 Public Relations 2

Vysoká škola finanční a správní
léto 2021
Rozsah
2/1. 12 hodin KS/semestr. 7 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Ing. Vilém Kunz, Ph.D. (cvičící)
Garance
Ing. Vilém Kunz, Ph.D.
Sekce managementu a marketingu (FES, KEM) – Katedra ekonomie a managementu (FES, KEM) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Lenka Pokorná
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
B_PR_2/cMMO: každý lichý čtvrtek 12:15–12:59 M14, každý lichý čtvrtek 13:00–13:45 M14, V. Kunz
B_PR_2/cM1PH: každé liché úterý 12:15–12:59 E123, každé liché úterý 13:00–13:45 E123, V. Kunz
B_PR_2/cM2PH: každé liché úterý 10:30–11:14 E123, každé liché úterý 11:15–12:00 E123, V. Kunz
B_PR_2/pMPH: St 10:30–11:14 E223, St 11:15–12:00 E223, V. Kunz
B_PR_2/poMMO: St 10:30–11:14 M14, St 11:15–12:00 M14, V. Kunz
B_PR_2/vMPH: So 13. 2. 14:00–15:30 E224, So 13. 3. 9:45–11:15 E224, 11:30–13:00 E224, So 17. 4. 14:00–15:30 E223, So 24. 4. 9:45–11:15 E223, 11:30–13:00 E223, V. Kunz
Předpoklady
B_PR_1 Public Relations 1
Podmínkou pro zakončení tohoto předmětu je ukončení předmětu B_PR_1
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
Hlavním cílem předmětu bude seznámit studenty se specifiky v aplikaci public relations v různých oblastech a to jak komerčního tak i nekomerčního charakteru (podniky různých velikostních skupin, různá odvětví průmyslu, vzdělávání, sport, neziskové organizace, atd). Zvláštní důraz bude kladen na současné techniky PR, na media relations jaké základní prostředek uskutečňování PR aktivit.. Posluchači budou seznámeni též se specifickou součástí PR - krizovou komunikací, jejími hlavními zásadami a strategiemi. Jde o velmi agresivní prvky ovlivňování veřejného mínění ve prospěch jedné skupiny. Nedílnou součástí předmětu budou praktická cvičení v multimediálním studiu VŠFS, kde se posluchači seznámí alespoň se základy tvorby psaných sdělení a audiovizuálních sdělení.
Výstupy z učení
Studenti uplatní naučené znalosti a dovednosti ve všech oblastech souvisejících s efektivním využitím technik a prostředků public relations organizací a stejně tak i v činnosti komunikačních agentur.
Osnova
  • PŘEDNÁŠKA 1: Reaktivní public relations PŘEDNÁŠKA 2: Proces krizové komunikace v rámci PR PŘEDNÁŠKA 3: Etika v public relations PŘEDNÁŠKA 4: Interní public relations a jeho nástroje PŘEDNÁŠKA 5: Externí public realtions a jeho nástroje PŘEDNÁŠKA 6: Corporate involvement PŘEDNÁŠKA 7: Corporate publishing PŘEDNÁŠKA 8: Plánování a realizace PR procesu PŘEDNÁŠKA 9: Evaluace PR - měření a vyhodnocování efektivity PR PŘEDNÁŠKA 10:Manipulativní praktiky v PR PŘEDNÁŠKA 11:Využití PR ve vybraných oblastech a odvětvích PŘEDNÁŠKA 12:Příklady dobré praxe efektivního uplatňování PR v organizační praxi
Literatura
    povinná literatura
  • Kašík, M., Kunz, V., Černá, J.: Public relations – komunikace organizací. Praha: VŠFS – Eupress, 2006. ISBN 80-86754-65-0
  • Hejlová, D. Public relations. Grada, Praha: 2015, ISBN 978 – 80-247-5022-4
  • KADERA, M., VLAČIHOVÁ, A. Lobbing. Praha: VŠFS – EUPRES, ISBN 80–358–0754 -9.
    doporučená literatura
  • KOPECKÝ, L. Public relations - Dějiny - teorie - praxe -. Praha: Grada, 2013. ISBN 978-80-247-4229-8
  • Svoboda, V.: Public relations moderně a účinně. Praha: Grada, 2006. ISBN 80-247-0564-8
  • KUNZ, V. KAŠPAROVÁ, K. Moderní přístupy ke společenské odpovědnosti firem a CSR reportování. Praha : Grada Publishing, 2013., ISBN 978-80-247-4480-3.
  • L Etang, J.: Public relations: základní teorie, praxe, kritické přístupy. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-596-7
  • Caywood, Clarke, L.: Public Relations – řízená komunikace podniku s veřejností. 1. vydání. Brno: Computer Press, 2003. ISBN-80-7226-886-4
  • Němec, P.: Integrovaná komunikace korporací. 1. vydání. Praha: VŠE, 2006. ISBN 80-245-1027-8
Výukové metody
Typ výuky: výuka probíhá formou přednášky/cvičení v PS (časová týdenní dotace 2 př. + 1 cv.) a řízených skupinových konzultací v KS (10). Rozsah povinné účasti ve výuce: Minimální povinná účast na cvičení / semináři v prezenčním studiu je 75%, na řízených skupinových konzultacích v kombinovaném studiu 50%. Studentům, kteří nesplní povinný rozsah účasti, mohou být v průběhu semestru zadány dodatečné studijní povinnosti (v míře, která umožní prokázat studijní výsledky a získané kompetence nezbytné pro úspěšné zakončení předmětu).
Studenti budou muset sledovat (vedle doporučené literatury k předmětu) i současné trendy v oblasti PR na stránkách odborného tisku – Strategie, Marketing & Media, Marketing Magazíne, Trend Marketing, Marketing & Komunikace a také odborné web site. Tyto otázky (resp. aktuální témata) budou s nimi průběžně diskutovány a hlouběji analyzovány.
Metody hodnocení
Předmět bude zakončen zápočtem a zkouškou. Souhrnná zkouška bude probíhat ústní nebo písemnou formou v rozsahu daného učiva (rozhodnutí na zkoušejícím) v rozsahu znalostí hlavních tematických bloků. Zápočet bude udělen za vypracování a úspěšné odprezentování ( obhájení) sem. práce na téma " Využití PR ve vybraných odvětvích a organizacích", případně na jiné související téma po odsouhlasení vyučujícího. Rozsah seminární práce minimálně pět stran A4.
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2009, léto 2010, léto 2011, zima 2011, zima 2012, léto 2016, léto 2017, léto 2018, léto 2019, léto 2020, léto 2022.