B_PR_2 Public Relations 2

Vysoká škola finanční a správní
léto 2010
Rozsah
1/1/0. 8 hodin/semestr. 5 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Ing. Tereza Dvořáková (cvičící)
Ing. Pavel Klička, PhD. (cvičící)
Ing. Vilém Kunz, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Miloslava Kykalová (cvičící)
Garance
Ing. Vilém Kunz, Ph.D.
Sekce managementu a marketingu (FES, KEM) – Katedra ekonomie a managementu (FES, KEM) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Květoslava Dolejšová
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
B_PR_2/cMKL: každý lichý čtvrtek 8:45–9:29 K311, každý lichý čtvrtek 9:30–10:15 K311, P. Klička
B_PR_2/cMMO: každou lichou středu 10:30–11:14 M15, každou lichou středu 11:15–12:00 M15, V. Kunz
B_PR_2/cM1PH: každé liché pondělí 12:15–12:59 E225, každé liché pondělí 13:00–13:45 E225, T. Dvořáková
B_PR_2/cM2PH: každé liché pondělí 15:45–16:29 E223, každé liché pondělí 16:30–17:15 E223, T. Dvořáková
B_PR_2/cM3PH: každé liché pondělí 10:30–11:14 E227, každé liché pondělí 11:15–12:00 E227, T. Dvořáková
B_PR_2/cM4PH: každé sudé pondělí 15:45–16:29 E223, každé sudé pondělí 16:30–17:15 E223, T. Dvořáková
B_PR_2/pMKL: každou sudou středu 12:15–12:59 K203, každou sudou středu 13:00–13:45 K203, P. Klička
B_PR_2/pMMO: každou sudou středu 10:30–11:14 M15, každou sudou středu 11:15–12:00 M15, V. Kunz
B_PR_2/pMPH: každé sudé pondělí 12:15–12:59 E007KC, každé sudé pondělí 13:00–13:45 E007KC, T. Dvořáková
B_PR_2/sM1aPH: St 24. 2. 17:30–19:00 E129, 19:15–20:45 E129, St 3. 3. 19:15–20:45 E129, St 10. 3. 19:15–20:45 E129, M. Kykalová
B_PR_2/sM1bPH: St 17. 3. 19:15–20:45 E126, St 24. 3. 19:15–20:45 E126, St 31. 3. 19:15–20:45 E126, St 7. 4. 19:15–20:45 E126, M. Kykalová
B_PR_2/uMKL: Út 9. 2. 19:15–20:45 K211, Út 23. 2. 19:15–20:45 K211, Út 2. 3. 19:15–20:45 K211, Út 16. 3. 19:15–20:45 K211, P. Klička
B_PR_2/vMMO: Pá 19. 2. 15:30–17:00 M27, Pá 5. 3. 15:30–17:00 M27, Pá 23. 4. 13:45–15:15 M27, 15:30–17:00 M27, V. Kunz
B_PR_2/vM2PH: So 6. 3. 9:45–11:15 E223, 11:30–13:00 E223, So 20. 3. 14:00–15:30 E223, 15:45–17:15 E223, M. Kykalová
B_PR_2/vM3PH: So 20. 2. 9:45–11:15 E224, 11:30–13:00 E224, So 6. 3. 14:00–15:30 E224, 15:45–17:15 E224, M. Kykalová
Předpoklady
Public relations 1 ( zápočet z předmětu Public Relations 1)
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Po absolvování předmětu public relations 2 by se studenti měli orientovat v problematice PR , v možnostech využívání široké škály nástrojů public relations, včetně těch nejmodernějších (agenda setting, astroturfing, atd). Studenti získají dovenosti a znalosti, které jim pomohou při vlastní přípravě plánovací procesu PR kampaní. Nejen na případových studií PR v praxi českých i světových organizací studenti rozšíří své kompetence pro jejich následnou úspěšnou realizaci. Vedle seznámení se základními teoretickými východisky souvisejícími s danou tematikou, se předmět také podpořit praktickou přípravu studentů a jejich orientaci v složitém systému tvorby pozitivní image.
Osnova
  • PŘEDNÁŠKA 1: Organizace public relations v podnicích. (Současný vývoj PR v podnicích, nové prostředí a jeho vliv na podniky, nástup integrované marketingové komunikace, PR jako součást procesního podnikového řízení, interní public relations, externí public relations, specializace v rámci podnikových PR) PŘEDNÁŠKA 2: Nástroje public relations (Human relations, media relations, nástroje media relations, astroturfing, public affairs, audiovizuální a prostorové formy PR, online public relations, veletrhy, events, corporate publishing, agenda setting a issues management) PŘEDNÁŠKA 3: Plánování a strategie PR kampaní (Situační analýza, stanovení cílů, určení strategických cest, identifikace cílových skupin, návrh opatření, finanční a personální zabezpečení, tvorba harmonogramu, realizace, vyhodnocení, zpětná vazba, měření účinnosti PR a jeho limity, případové studie PR akcí v praxi českých i světových organizací) PŘEDNÁŠKA 4: Mediální analýza (Obsahová analýza, analýza trendů, využití mediální analýzy, možnosti a meze mediální analýzy, obsahová analýza jako nástroj strategického řízení komunikace s veřejností) PŘEDNÁŠKA 5: PR, lobbying a sponzoring (Problematika lobbování, lobbyisté, lobování v české a světové praxi, výhody sponzoringu, sociální sponzoring, sponzorský plán, sponzoring ve sportu, ostatní sponzorované oblasti) PŘEDNÁŠKA 6: Public relations a etika ( Etika, etické principy a jejich dodržování PR agenturami, etické kodexy PR asociací, etický kodex APRA, Stockholmská charta, Etický kodex IPRA, kodexy pro zadavatele zakázek)
Literatura
    povinná literatura
  • Kašík, M., Kunz, V., Černá, J.: Public relations – komunikace organizací. Praha: VŠFS – Eupress, 2006. ISBN 80-86754-65-0
  • Svoboda, V.: Public relations moderně a účinně. Praha: Grada, 2006. ISBN 80-247-0564-8
    doporučená literatura
  • Němec, P.: Integrovaná komunikace korporací. 1. vydání. Praha: VŠE, 2006. ISBN 80-245-1027-8
  • Ftorek, J.: Public relations jako ovlivňování mínění. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1903-0
  • Caywood, Clarke, L.: Public Relations – řízená komunikace podniku s veřejností. 1. vydání. Brno: Computer Press, 2003. ISBN-80-7226-886-4
  • Bajčan, R.: Techniky public relations aneb jak pracovat s médii. 1. vydání. Praha: Management Press, 2003. ISBN-80-7261-096-1
  • DE PELSMACKER, P., GEUENS, M., VAN DEN BERGH , J.: Marketingová komunikace. Grada Publishing, 2003. ISBN – 80-247-0254-1.
  • KLEINOVÁ, Naomi. Bez loga. První vydání. Praha: Argo, 2005. ISBN-80-7203-671-8.
  • McQUAIL, Denis. Úvod do teorie masové komunikace. První vydání. Praha: Portál, 1999. ISBN-80-717-8200-9.
Výukové metody
Typ výuky: výuka probíhá formou přednášky/cvičení v PS a řízených skupinových konzultací v KS. Rozsah povinné účasti ve výuce: Minimální povinná účast na cvičení / semináři v prezenčním studiu je 80%, na řízených skupinových konzultacích v kombinovaném studiu 50%. Studentům, kteří nesplní povinný rozsah účasti, mohou být v průběhu semestru zadány dodatečné studijní povinnosti (v míře, která umožní prokázat studijní výsledky a získané kompetence nezbytné pro úspěšné zakončení předmětu).
Metody hodnocení
Vyučující metody: 6 přednášek a 6 cvičení. Metody hodnocení: předmět bude zakončen zápočtem a zkouškou. Podmínkou k udělení zápočtu bude odevzdání seminární práce v rozsahu minimálně 5 stran A 4 a její prezentace na cvičení ( u studentů kombinovaného studia její představení při zkoušce). Studenti si vyberou jeden z nástrojů PR – zhodnotí teoretický východiska a současný stav řešené problematiky ( minimálně 2 strany A 4 a na minimálně 3 stranách zhodnotí vybraný příklad jeho aplikace v praxi českých, či světových organizací. Souhrnná zkouška bude probíhat písemnou formou ( v rozsahu daných 18 tematických celků). Závěrečná písemná práce bude obsahovat celek otevřených otázek ( každá otázka bude hodnocena za 5 bodů. Studenti budou moci získat celkem 50 bodů, k minimu, tj.hodnocení "dobře" je potřebné získat 30 bodů.
Informace učitele
Studenti budou muset sledovat (vedle doporučené literatury k předmětu) i současné trendy v oblasti PR na stránkách odborného tisku – Strategie, Marketing & Media, Marketing Magazíne, Trend Marketing, Marketing & Komunikace a také odborné web site. Tyto otázky (resp. aktuální témata) budou s nimi průběžně diskutovány a hlouběji analyzovány.
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2009, léto 2011, zima 2011, zima 2012, léto 2016, léto 2017, léto 2018, léto 2019, léto 2020, léto 2021, léto 2022.