B_PR_2 Public Relations 2

Vysoká škola finanční a správní
léto 2011
Rozsah
1/1. 8 hodin/semestr. 5 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Ing. Tereza Dvořáková (cvičící)
Ing. Pavel Klička, PhD. (cvičící)
Ing. Vilém Kunz, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Miloslava Kykalová (cvičící)
Garance
Ing. Vilém Kunz, Ph.D.
Sekce managementu a marketingu (FES, KEM) – Katedra ekonomie a managementu (FES, KEM) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Květoslava Dolejšová
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
B_PR_2/cMKL: každý lichý čtvrtek 15:45–16:29 K211, každý lichý čtvrtek 16:30–17:15 K211, P. Klička
B_PR_2/cMKLks: Čt 24. 2. 14:00–15:30 K205, Čt 10. 3. 14:00–15:30 K205, Čt 24. 3. 14:00–15:30 K205, Čt 7. 4. 14:00–15:30 K203, P. Klička
B_PR_2/cMMO: každý lichý čtvrtek 8:45–9:29 M24, každý lichý čtvrtek 9:30–10:15 M24, V. Kunz
B_PR_2/cM1PH: každé liché pondělí 10:30–11:14 E228, každé liché pondělí 11:15–12:00 E228, T. Dvořáková
B_PR_2/cM2PH: každé liché pondělí 12:15–12:59 E228, každé liché pondělí 13:00–13:45 E228, T. Dvořáková
B_PR_2/cM3PH: každý lichý čtvrtek 14:00–14:44 E125, každý lichý čtvrtek 14:45–15:30 E125, T. Dvořáková
B_PR_2/cM4PH: každý sudý čtvrtek 14:00–14:44 E125, každý sudý čtvrtek 14:45–15:30 E125, T. Dvořáková
B_PR_2/pMKL: každý sudý čtvrtek 15:45–16:29 K211, každý sudý čtvrtek 16:30–17:15 K211, P. Klička
B_PR_2/pMMO: každý sudý čtvrtek 8:45–9:29 M24, každý sudý čtvrtek 9:30–10:15 M24, V. Kunz
B_PR_2/pMPH: každé sudé pondělí 10:30–11:14 E007KC, každé sudé pondělí 11:15–12:00 E007KC, T. Dvořáková
B_PR_2/uM1aPH: Út 8. 2. 19:15–20:45 E225, Út 15. 2. 19:15–20:45 E225, Út 22. 2. 19:15–20:45 E225, Út 1. 3. 19:15–20:45 E225, M. Kykalová
B_PR_2/uM1bPH: Út 22. 3. 19:15–20:45 E227, Út 29. 3. 19:15–20:45 E227, Út 12. 4. 19:15–20:45 E227, Út 19. 4. 19:15–20:45 E227, M. Kykalová
B_PR_2/vMMO: Pá 11. 2. 15:30–17:00 M27, Pá 25. 2. 13:45–15:15 M27, 15:30–17:00 M27, Pá 8. 4. 13:45–15:15 M27, V. Kunz
B_PR_2/vM2PH: So 26. 2. 9:45–11:15 E125, 11:30–13:00 E125, So 12. 3. 14:00–15:30 E125, 15:45–17:15 E125, M. Kykalová
B_PR_2/vM3PH: So 26. 2. 14:00–15:30 E126, 15:45–17:15 E126, So 26. 3. 14:00–15:30 E126, 15:45–17:15 E126, M. Kykalová
B_PR_2/vM4PH: So 26. 3. 9:45–11:15 E127, 11:30–13:00 E127, So 30. 4. 9:45–11:15 E127, 11:30–13:00 E127, M. Kykalová
Předpoklady
B_PR_1 Public relations 1 ( získání zápočtu z předmětu Public Relations 1)
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
Po absolvování předmětu Public relations 2 by se studenti měli orientovat v problematice PR , v možnostech využívání široké škály nástrojů public relaitons, včetně těch nejmodernějších (agenda setting, astroturfing, atd). Studenti by měly rozumět metodice strategického plánovacího procesu PR kampaní i být připraveni využívat odpovídající nástroje nejen k jejich úspěšné realizaci, ale také pro měření účinnosti v oblasti PR.
Osnova
  • PŘEDNÁŠKA 1: Organizace public relations v podnicích. (Současný vývoj PR v podnicích, nové prostředí a jeho vliv na podniky, nástup integrované marketingové komunikace, PR jako součást procesního podnikového řízení, strategický management informací,interní public relations, externí public relations, specializace v rámci podnikových PR) PŘEDNÁŠKA 2: Nástroje public relations (Human relations, media relations, nástroje media relations, astroturfing, public affairs, corporate publishing, PŘEDNÁŠKA 3:Tematizace procesů (Agebda setting a issues management,způsoby vedení dialogu s veřejností, medializace problému, životní cyklus novinek resp. trendů, analýza trendů a životní cyklus issues, postup v issue managementu) PŘEDNÁŠKA 4: Plánování a strategie PR kampaní (Situační analýza, stanovení cílů, určení strategických cest, identifikace cílových skupin, návrh opatření, finanční a personální zabezpečení, tvorba harmonogramu, realizace, vyhodnocení, zpětná vazba) PŘEDNÁŠKA 5: Mediální analýza (Obsahová analýza, analýza trendů, využití mediální analýzy, možnosti a meze mediální analýzy, obsahová analýza jako nástroj strategického řízení komunikace s veřejností) PŘEDNÁŠKA 6: PR, lobbying a sponzoring (Problematika lobbování, lobbyisté, lobování v české a světové praxi, výhody sponzoringu, sociální sponzoring, sponzorský plán, sponzoring ve sportu, ostatní sponzorované oblasti) PŘEDNÁŠKA 7: Public relations a etika ( Etika, etické principy a jejich dodržování PR agenturami, etické kodexy PR asociací, etický kodex APRA, Stockholmská charta, Etický kodex IPRA, kodexy pro zadavatele zakázek) PŘEDNÁŠKA 8: Účinnost PR a možnosti jejího měření(rozměry účinnosti, postupy, jak změřit účinnost public relations,limity při ověřování účinnosti public relations) PŘEDNÁŠKA 9: On- line public relations( mapování a monitorování vlastních aktivit v kyberprostoru, oslovování veřejnosti i interních uživatelů prostřednictvím webů, obsah webu z pohledu PR,diskusní skupiny a pronikání do nich,dosah internetového zpravodajství) PŘEDNÁŠKA 10: Případové studie PR akcí v praxi českých i světových organizací (příklady akcí PR ze současnosti ,Případové studie PR akcí v praxi českých organizací, případové studie PR akcí v praxi světových organizací, PR podnikatelských subjektů, PR ve státní sféře, PR neziskových organizací)
Literatura
    povinná literatura
  • Kašík, M., Kunz, V., Černá, J.: Public relations – komunikace organizací. Praha: VŠFS – Eupress, 2006. ISBN 80-86754-65-0
  • Svoboda, V.: Public relations moderně a účinně. Praha: Grada, 2006. ISBN 80-247-0564-8
    doporučená literatura
  • Němec, P.: Integrovaná komunikace korporací. 1. vydání. Praha: VŠE, 2006. ISBN 80-245-1027-8
  • L Etang, J.: Public relations: základní teorie, praxe, kritické přístupy. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-596-7
  • Ftorek, J.: Public relations jako ovlivňování mínění. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1903-0
  • Ftorek, J.: Public relations a politika. Praha: Grada, 2010. ISBN 978-80-247-33-760
  • Caywood, Clarke, L.: Public Relations – řízená komunikace podniku s veřejností. 1. vydání. Brno: Computer Press, 2003. ISBN-80-7226-886-4
  • Bajčan, R.: Techniky public relations aneb jak pracovat s médii. 1. vydání. Praha: Management Press, 2003. ISBN-80-7261-096-1
  • McQUAIL, Denis. Úvod do teorie masové komunikace. První vydání. Praha: Portál, 1999. ISBN-80-717-8200-9.
  • KLEINOVÁ, Naomi. Bez loga. První vydání. Praha: Argo, 2005. ISBN-80-7203-671-8.
  • DE PELSMACKER, P., GEUENS, M., VAN DEN BERGH , J.: Marketingová komunikace. Grada Publishing, 2003. ISBN – 80-247-0254-1.
Výukové metody
Typ výuky: výuka probíhá formou přednášky/cvičení v PS a řízených skupinových konzultací v KS. Rozsah povinné účasti ve výuce: Minimální povinná účast na cvičení / semináři v prezenčním studiu je 75%, na řízených skupinových konzultacích v kombinovaném studiu 50%. Studentům, kteří nesplní povinný rozsah účasti, mohou být v průběhu semestru zadány dodatečné studijní povinnosti (v míře, která umožní prokázat studijní výsledky a získané kompetence nezbytné pro úspěšné zakončení předmětu).
Metody hodnocení
Vyučující metody: 6 přednášek a 6 cvičení. Metody hodnocení: předmět bude zakončen zápočtem a zkouškou. Podmínkou k udělení zápočtu bude odevzdání seminární práce v rozsahu minimálně 5 stran A 4 a její prezentace na cvičení ( u studentů kombinovaného studia její představení při zkoušce). Studenti si vyberou jeden z nástrojů PR – zhodnotí teoretický východiska a současný stav řešené problematiky ( minimálně 2 strany A 4 a na minimálně 3 stranách zhodnotí vybraný příklad jeho aplikace v praxi českých, či světových organizací. Souhrnná zkouška bude probíhat písemnou formou ( v rozsahu daných 18 tematických celků). Závěrečná písemná práce bude obsahovat celkem 10 otevřených otázek ( každá otázka bude hodnocena za 5 bodů. Studenti budou moci získat celkem 50 bodů, k minimu, tj.hodnocení "dobře" je potřebné získat 30 bodů.
Informace učitele
Studenti budou muset sledovat (vedle doporučené literatury k předmětu) i současné trendy v oblasti PR na stránkách odborného tisku – Strategie, Marketing & Media, Marketing Magazíne, Trend Marketing, Marketing & Komunikace a také odborné web site. Tyto otázky (resp. aktuální témata) budou s nimi průběžně diskutovány a hlouběji analyzovány.
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2009, léto 2010, zima 2011, zima 2012, léto 2016, léto 2017, léto 2018, léto 2019, léto 2020, léto 2021, léto 2022.