VSFS:B_RP_B Řízení podniku B - Informace o předmětu
B_RP_B Řízení podniku B
Vysoká škola finanční a správnízima 2011
- Rozsah
- 2/0. 8 hodin KS/semestr. 5 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- doc. Ing. Karel Havlíček, Ph.D., MBA (cvičící)
- Garance
- doc. Ing. Karel Havlíček, Ph.D., MBA
Katedra ekonomie a managementu (FES, KEM) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Mgr. Kateřina Pittnerová - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- B_RP_B/vPPPH: So 19. 11. 9:45–11:15 E124, 11:30–13:00 E124, So 17. 12. 9:45–11:15 E124, 11:30–13:00 E124, K. Havlíček
- Předpoklady
- Absolvování předmětů Mikroekonomie a Marketing
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je seznámit posluchače se základními procesy řízení podniku. Studenti se seznámí s rolí vlastníků a manažerů podniků, tvorbou střednědobých strategií a podstatou operativních řídících procesů v oblasti marketingu a obchodu, řízení financí, jakosti a inovací. Zvláštní pozornost bude věnována roli manažerů, jejich kompetencím a odpovědnostem při řízení klíčových podnikových aktivit.
- Osnova
- Osnova – obsah a vymezení jednotlivých přednášek je k nalezení v metodických listech (ML).
- Literatura
- povinná literatura
- Havlíček,K.: Management & Controlling malé a střední firmy, Eupress, 2011(vyjde v 11/2011)
- neurčeno
- Stýblo, J. : Management současný a budoucí, Professional publishing, 2008
- Pitra, Z : Management inovačních aktivit, Linde, 2006
- Havlíček, K. : Úloha manažerů v řízení podniku, Eupress, 2009
- Synek, M. a kol : Manažerská ekonomika, Grada publishing, 2007
- Kašík, M., Havlíček, K. : Marketing při utváření podnikové strategie, Eupress, 2009
- Výukové metody
- Výuka bude probíhat na bázi přednášek, v rámci kterých bude teorie doplňována praktickými příklady, na základě kterých si posluchač vytvoří představu o faktické úloze manažerů v podnikovém řízení.
- Metody hodnocení
- Předmět je ukončen zkouškou, podmínky pro zakončení předmětu budou sděleny na přednáškách, hlavní pozornost při zkoušce a zápočtu bude věnována tzv.klíčovým pojmům, uvedeným v ML.
- Informace učitele
- Absolvováním předmětu RP B získají studenti oboru Marketingové komunikace rovněž základní informace o oboru Řízení podniku a podnikové finance (zejména směru Obchod a marketing) na kterém mohou v případě zájmu pokračovat v mgr studiu.
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
- Statistika zápisu (zima 2011, nejnovější)
- Permalink: https://is.vsfs.cz/predmet/vsfs/zima2011/B_RP_B