N_MPA Mediální plánování a audit

Vysoká škola finanční a správní
zima 2017
Rozsah
1/1/0. 10 hodin KS/semestr. 5 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Mgr. Ing. Miroslav Jurásek, Ph.D. (cvičící)
JUDr. Petr Majerik (cvičící)
Garance
JUDr. Petr Majerik
Sekce managementu a marketingu (FES, KEM) – Katedra ekonomie a managementu (FES, KEM) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Květoslava Dolejšová
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
N_MPA/cM1PH: každé liché pondělí 14:00–14:44 S14, každé liché pondělí 14:45–15:30 S14, M. Jurásek
N_MPA/cM2PH: každé liché pondělí 12:15–12:59 S33, každé liché pondělí 13:00–13:45 S33, M. Jurásek
N_MPA/pMPH: každé sudé pondělí 14:00–14:44 S32, každé sudé pondělí 14:45–15:30 S32, P. Majerik
N_MPA/uMPH: Út 21. 11. 15:45–17:15 S11, 17:30–19:00 S11, Út 28. 11. 17:30–19:00 S11, Út 5. 12. 15:45–17:15 S11, 17:30–19:00 S11, M. Jurásek
N_MPA/vMMO: Pá 6. 10. 14:00–15:30 M15, 15:45–17:15 M15, Pá 8. 12. 15:45–17:15 M27, Pá 15. 12. 14:00–15:30 M26, 15:45–17:15 M26, M. Jurásek
N_MPA/vMPH: Pá 6. 10. 17:30–19:00 S11, 19:15–20:45 S11, Pá 20. 10. 19:15–20:45 S23, Pá 3. 11. 17:30–19:00 S11, 19:15–20:45 S11, P. Majerik
Předpoklady
Elementární znalost problematiky marketingové komunikace a mediálního prostředí na úrovni výuky na středních školách a v bakalářských studijních programech. Schopnost uplatnit vyučované teoretické poznatky a aplikovat je v praxi.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
Absolventi získají přehled o struktuře českého mediálního prostředí včetně terminologie a budou schopni vysvětlit v praxi užívané metriky. Po absolvování kurzu budou studenti schopni interpretovat v praxi užívaná kritéria výběru médií a uskutečnit jednotlivé kroky celého procesu přípravy a realizace ucelené komunikační kampaně v různých segmentech mediálního trhu, včetně vyhodnocovací fáze. Získané informace budou schopni využít v týmu k vytvoření reálného mediálního plánu marketingové či reklamní komunikační kampaně včetně jeho implementační podoby.
Výstupy z učení
Studenti budou schopni: - Rozumět českému mediálnímu trhu, vč. jeho vývojových trendů - Definovat základní mediální terminologii - Porozumět procesu mediálního plánování - Porozumět procesu mediálního nákupu - Navrhnout mediální straategii v hrubých obrysech - Vyhodnotit reklamní kampaň
Osnova
  • 1. Média jako atribut sociálního pohybu, vývoj mediální sféry, aktuální struktura médií v ČR; 2. Komerční informace, reklama a inzerce v médiích, typologie mediálních kampaní; 3. Klientský a kreativní brief – základní informace mezi klientem a agenturou; 4. Strategie a složky komunikačního mixu; 5. Subjekty na českém mediálním trhu, zdroje dat a typologie médií; 6. Marketingové výzkumy a jejich význam pro výběr médií, segmentace cílových skupin a targeting; 7. Kritéria výběru médií pro komunikační kampaň a stanovení komunikačního mixu; 8. Stanovení marketingových, komunikačních a mediálních cílů a korelace mezi nimi; 9. Mediální audit;; 10. Implementační plán, reach, frekvence, timing; 11. Metriky účinnosti, reporting, následné výzkumy; 12. Kazuistika mediaplánu komunikační reklamní kampaně.
Literatura
    povinná literatura
  • Pelsmacker De P., Guenes M., Bergh J.: Marketingová komunikace , Nakladatelství Grada, ISBN 80-247-0254-1;
  • Vysekalová, Jitka; Mikeš Jiří. Jak dělat reklamu. 2. vydání. Praha: Grada Publishing, a.s., 2007. 184 s. ISBN 978-80-247-2001-2
  • Kašík, Milan a Karel Havlíček. Marketing při utváření podnikové strategie. 1. vyd. Praha: Vysoká škola finanční a správní, 2009, 256 s. ISBN 978-807-4080-227.
    doporučená literatura
  • Kotler, Philip; Armstrong, Gary. Marketing. 6.vydání. Praha: Grada Publishing, a.s., 2004, ISBN 80-247-0513-3.
  • McQuail, D.: Úvod do teorie masové komunikace. 4. vydání. Portál Praha 2009. IBSN 978-80-7367-574-5
  • César, Jan. I zázrak potřebuje reklamu. Computer Press, a.s., 2007, 199 s. ISBN 978-80-251-1688-3.
  • Reifová I. a kolektiv: Slovník mediální komunikace, Portál 2004, ISBN 80-7178-926-7
  • Pavlů, D.: Veletrhy a výstavy, Kultura, komunikace, multimedialita, marketing, Professional Publishing 2009, ISBN: 978-80-86946-38-2
  • Ročenka Strategie 2013: Média a marketingová komunikace
  • MAJERIK, Petr. Využití TV metrů pro mediální plánování. Fresh Magazine, 2008, roč. 2008, č. 11, s. 24-24. ISSN 1801-4488. info
Výukové metody
V prezenčním studiu jsou využívány přednášky, jejichž obsahem je teoretický výklad pedagoga. Při cvičeních je důraz kladen na aktivní účast studentů při diskusi nad ukázkami komunikační mediální praxe a prezentaci studentských písemných prací – účast na konzultacích nejméně 75%. V kombinované formě studia je obsahem seminářů komentovaný průvodce tématikou předmětu podle Studijní opory – s akcentem na znalost literatury a samostudium – účast na konzultacích nejméně 50%.
Metody hodnocení
V prezenčním studiu jsou při cvičeních průběžně kontrolovány vědomosti formou dílčích písemných prací v návaznosti na přípravu na okruhy ze studijní opory. Studium je ukončeno vypracováním Seminární práce a písemným testem Drobné nedostatky písemného testu lze „opravit“ ústním pohovorem. Při závažných chybách je nutno test opakovat.
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2011, zima 2013, zima 2014, zima 2015, zima 2016, zima 2018, zima 2019, zima 2020, zima 2021, zima 2022.