VSFS:N_MPA Mediální plánování a audit - Informace o předmětu
N_MPA Mediální plánování a audit
Vysoká škola finanční a správnízima 2018
- Rozsah
- 1/1/0. 10 hodin KS/semestr. 5 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- doc. PhDr. Ing. Václav Kupec, Ph.D. (cvičící)
Ing. Pavel Rosenlacher, Ph.D. (cvičící) - Garance
- doc. PhDr. Ing. Václav Kupec, Ph.D.
Sekce managementu a marketingu (FES, KEM) – Katedra ekonomie a managementu (FES, KEM) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Květoslava Dolejšová - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- N_MPA/cMMO: každou lichou středu 12:15–12:59 M27, každou lichou středu 13:00–13:45 M27, kromě St 24. 10. ; a Út 13. 11. 15:45–17:15 M22, P. Rosenlacher
N_MPA/cM1PH: každé sudé úterý 19:15–19:59 S13, každé sudé úterý 20:00–20:45 S13, V. Kupec
N_MPA/cM2PH: každé liché úterý 17:30–18:14 S13, každé liché úterý 18:15–19:00 S13, kromě Út 6. 11., kromě Út 4. 12. ; a Út 20. 11. 19:15–20:45 S13, Út 18. 12. 19:15–20:45 S13, V. Kupec
N_MPA/pMMO: každou lichou středu 10:30–11:14 M27, každou lichou středu 11:15–12:00 M27, kromě St 24. 10. ; a Út 13. 11. 14:00–15:30 M22, P. Rosenlacher
N_MPA/pMPH: každé sudé úterý 17:30–18:14 S32, každé sudé úterý 18:15–19:00 S32, V. Kupec
N_MPA/vM2PH: So 6. 10. 15:45–17:15 S35, Pá 16. 11. 17:30–19:00 S33, 19:15–20:45 S33, Pá 14. 12. 17:30–19:00 S11, 19:15–20:45 S11, V. Kupec
N_MPA/vM3PH: So 6. 10. 14:00–15:30 S35, Pá 19. 10. 17:30–19:00 S36, 19:15–20:45 S36, So 15. 12. 8:00–9:30 S13, 9:45–11:15 S13, V. Kupec - Předpoklady
- Elementární znalost problematiky marketingové komunikace a mediálního prostředí na úrovni výuky na středních školách a v bakalářských studijních programech. Schopnost uplatnit vyučované teoretické poznatky a aplikovat je v praxi.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu
- Absolventi získají přehled o struktuře českého mediálního prostředí včetně terminologie a budou schopni vysvětlit v praxi užívané metriky. Po absolvování kurzu budou studenti schopni interpretovat v praxi užívaná kritéria výběru médií a uskutečnit jednotlivé kroky celého procesu přípravy a realizace ucelené komunikační kampaně v různých segmentech mediálního trhu, včetně vyhodnocovací fáze. Získané informace budou schopni využít v týmu k vytvoření reálného mediálního plánu marketingové či reklamní komunikační kampaně včetně jeho implementační podoby.
- Výstupy z učení
- Studenti budou schopni: - Rozumět českému mediálnímu trhu, vč. jeho vývojových trendů - Definovat základní mediální terminologii - Porozumět procesu mediálního plánování - Porozumět procesu mediálního nákupu - Navrhnout mediální straategii v hrubých obrysech - Vyhodnotit reklamní kampaň
- Osnova
- Osnova přednášek:
- 1. Média a jejich postavení ve společnosti
- 2. Produkce mediální organizace
- 3. Publikum
- 4. Mediální produkt
- 5. Vliv médií
- 6. Média v kontextu marketingu
- 7. Marketingová strategie a mediální plánování
- 8. Mediální plán: základní metriky
- 9. Vytvoření mediálního plánu
- 10. Rozpočet
- 11. Realizace a vyhodnocení mediálního plánu
- 12. Kazuistika mediaplánu komunikační reklamní kampaně
- Literatura
- povinná literatura
- JAKUBÍKOVÁ, Dagmar. Strategický marketing: strategie a trendy. 2. rozš. vyd. Praha: Grada Publishing, 2013. 368 s. ISBN 978-80-247-4670-8.
- KARLÍČEK, Miroslav. Marketingová komunikace: jak komunikovat na našem trhu. 2. aktualizované a doplněné vydání. Praha: Grada Publishing, 2016. ISBN 222 s. 978-80-247-5769-8.
- KAŠÍK, Milan a Karel HAVLÍČEK. Marketing při utváření podnikové strategie. 3. aktualizované vydání. Praha: Vysoká škola finanční a správní, o.p.s., 2015. 274 s. EUPRESS. ISBN 978-80-7408-100-2.
- KOTLER, Philip a Kevin Lane KELLER. Marketing management. 4. vyd. Praha: Grada Publishing, 2013. 816 s. ISBN 978-80-247-4150-5.
- KOTLER, Philip a kol. Marketing 4.0 Moving from Traditional to Digital. New Jersey: Wiley. 2017. 208 p. ISBN 978-1-119-34120-8.
- doporučená literatura
- KARLÍČEK, Miroslav. Základy marketingu. 2. přepracované a rozšířené vydání. Praha: Grada Publishing, 2018. 285 s. ISBN 978-80-247-5869-5.
- KELLEY Larry, Kim SHEEHAN and Donald W. JUGENHEIMER. Advertising Media Planning. 4th Ed. New York: Routledge, 2015. 352 p. ISBN 978-0-7656-4089-5.
- KUPEC, Václav. Marketing Audit of Corporate Communication in Banking Sector. Socioekonomické a humanitní studie, Praha: BIVŠ v Praze, 2015, roč. 5, č. 2, s. 25-31. ISSN 1804-6797.
- KUPEC, Václav. Risk Audit of Marketing Communication. European Research Studies Journal, Piraeus: University of Piraeus, International Strategic Management Association, 2018, XXI, č. 1, s. 125-132. ISSN 1108-2976.
- VAŠTÍKOVÁ, Miroslava. Marketing služeb: efektivně a moderně. 2. aktualiz. a rozš. vyd. Praha: Grada Publishing, 2014. 272 s. ISBN 978-80-247-5037-8.
- Výukové metody
- V prezenčním studiu jsou využívány přednášky, jejichž obsahem je teoretický výklad pedagoga. Při cvičeních je důraz kladen na aktivní účast studentů při diskusi nad ukázkami komunikační mediální praxe a prezentaci studentských písemných prací – účast na konzultacích nejméně 75%. V kombinované formě studia je obsahem seminářů komentovaný průvodce tématikou předmětu podle Studijní opory – s akcentem na znalost literatury a samostudium – účast na konzultacích nejméně 50%.
- Metody hodnocení
- V prezenčním studiu jsou při cvičeních průběžně kontrolovány vědomosti formou dílčích písemných prací v návaznosti na přípravu na okruhy ze studijní opory. Studium je ukončeno písemným testem. Drobné nedostatky písemného testu lze „opravit“ ústním pohovorem. Při závažných chybách je nutno test opakovat.
- Informace učitele
- Individuální studijní plán (ISP)
Pro studenty s ISP, kteří nesplní minimální povinnou účast na přednáškách, je povinné zpracování semestrální práce odevzdané/zaslané e-mailem vyučujícímu nejpozději v posledním týdnu výukového období. Text semestrální práce v rozsahu 10 NS musí splňovat metodické požadavky na závěrečné práce. Téma práce pro aktuální AR: Analytické metody v mediálním auditu.
Dress Code
Dress Code na zkoušku: Business Casual. - Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
- Statistika zápisu (zima 2018, nejnovější)
- Permalink: https://is.vsfs.cz/predmet/vsfs/zima2018/N_MPA