N_MPA Mediální plánování a audit

Vysoká škola finanční a správní
zima 2018
Rozsah
1/1/0. 10 hodin KS/semestr. 5 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
PhDr. Ing. Václav Kupec, Ph.D. (cvičící)
Ing. Pavel Rosenlacher, Ph.D. (cvičící)
Garance
PhDr. Ing. Václav Kupec, Ph.D.
Sekce managementu a marketingu (FES, KEM) – Katedra ekonomie a managementu (FES, KEM) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Květoslava Dolejšová
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
N_MPA/cMMO: každou lichou středu 12:15–12:59 M27, každou lichou středu 13:00–13:45 M27, kromě St 24. 10. ; a Út 13. 11. 15:45–17:15 M22, P. Rosenlacher
N_MPA/cM1PH: každé sudé úterý 19:15–19:59 S13, každé sudé úterý 20:00–20:45 S13, V. Kupec
N_MPA/cM2PH: každé liché úterý 17:30–18:14 S13, každé liché úterý 18:15–19:00 S13, kromě Út 6. 11., kromě Út 4. 12. ; a Út 20. 11. 19:15–20:45 S13, Út 18. 12. 19:15–20:45 S13, V. Kupec
N_MPA/pMMO: každou lichou středu 10:30–11:14 M27, každou lichou středu 11:15–12:00 M27, kromě St 24. 10. ; a Út 13. 11. 14:00–15:30 M22, P. Rosenlacher
N_MPA/pMPH: každé sudé úterý 17:30–18:14 S32, každé sudé úterý 18:15–19:00 S32, V. Kupec
N_MPA/vM2PH: So 6. 10. 15:45–17:15 S35, Pá 16. 11. 17:30–19:00 S33, 19:15–20:45 S33, Pá 14. 12. 17:30–19:00 S11, 19:15–20:45 S11, V. Kupec
N_MPA/vM3PH: So 6. 10. 14:00–15:30 S35, Pá 19. 10. 17:30–19:00 S36, 19:15–20:45 S36, So 15. 12. 8:00–9:30 S13, 9:45–11:15 S13, V. Kupec
Předpoklady
Elementární znalost problematiky marketingové komunikace a mediálního prostředí na úrovni výuky na středních školách a v bakalářských studijních programech. Schopnost uplatnit vyučované teoretické poznatky a aplikovat je v praxi.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
Absolventi získají přehled o struktuře českého mediálního prostředí včetně terminologie a budou schopni vysvětlit v praxi užívané metriky. Po absolvování kurzu budou studenti schopni interpretovat v praxi užívaná kritéria výběru médií a uskutečnit jednotlivé kroky celého procesu přípravy a realizace ucelené komunikační kampaně v různých segmentech mediálního trhu, včetně vyhodnocovací fáze. Získané informace budou schopni využít v týmu k vytvoření reálného mediálního plánu marketingové či reklamní komunikační kampaně včetně jeho implementační podoby.
Výstupy z učení
Studenti budou schopni: - Rozumět českému mediálnímu trhu, vč. jeho vývojových trendů - Definovat základní mediální terminologii - Porozumět procesu mediálního plánování - Porozumět procesu mediálního nákupu - Navrhnout mediální straategii v hrubých obrysech - Vyhodnotit reklamní kampaň
Osnova
  • Osnova přednášek:
  • 1. Média a jejich postavení ve společnosti
  • 2. Produkce mediální organizace
  • 3. Publikum
  • 4. Mediální produkt
  • 5. Vliv médií
  • 6. Média v kontextu marketingu
  • 7. Marketingová strategie a mediální plánování
  • 8. Mediální plán: základní metriky
  • 9. Vytvoření mediálního plánu
  • 10. Rozpočet
  • 11. Realizace a vyhodnocení mediálního plánu
  • 12. Kazuistika mediaplánu komunikační reklamní kampaně
Literatura
    povinná literatura
  • JAKUBÍKOVÁ, Dagmar. Strategický marketing: strategie a trendy. 2. rozš. vyd. Praha: Grada Publishing, 2013. 368 s. ISBN 978-80-247-4670-8.
  • KARLÍČEK, Miroslav. Marketingová komunikace: jak komunikovat na našem trhu. 2. aktualizované a doplněné vydání. Praha: Grada Publishing, 2016. ISBN 222 s. 978-80-247-5769-8.
  • KAŠÍK, Milan a Karel HAVLÍČEK. Marketing při utváření podnikové strategie. 3. aktualizované vydání. Praha: Vysoká škola finanční a správní, o.p.s., 2015. 274 s. EUPRESS. ISBN 978-80-7408-100-2.
  • KOTLER, Philip a Kevin Lane KELLER. Marketing management. 4. vyd. Praha: Grada Publishing, 2013. 816 s. ISBN 978-80-247-4150-5.
  • KOTLER, Philip a kol. Marketing 4.0 Moving from Traditional to Digital. New Jersey: Wiley. 2017. 208 p. ISBN 978-1-119-34120-8.
    doporučená literatura
  • KARLÍČEK, Miroslav. Základy marketingu. 2. přepracované a rozšířené vydání. Praha: Grada Publishing, 2018. 285 s. ISBN 978-80-247-5869-5.
  • KELLEY Larry, Kim SHEEHAN and Donald W. JUGENHEIMER. Advertising Media Planning. 4th Ed. New York: Routledge, 2015. 352 p. ISBN 978-0-7656-4089-5.
  • KUPEC, Václav. Marketing Audit of Corporate Communication in Banking Sector. Socioekonomické a humanitní studie, Praha: BIVŠ v Praze, 2015, roč. 5, č. 2, s. 25-31. ISSN 1804-6797.
  • KUPEC, Václav. Risk Audit of Marketing Communication. European Research Studies Journal, Piraeus: University of Piraeus, International Strategic Management Association, 2018, XXI, č. 1, s. 125-132. ISSN 1108-2976.
  • VAŠTÍKOVÁ, Miroslava. Marketing služeb: efektivně a moderně. 2. aktualiz. a rozš. vyd. Praha: Grada Publishing, 2014. 272 s. ISBN 978-80-247-5037-8.
Výukové metody
V prezenčním studiu jsou využívány přednášky, jejichž obsahem je teoretický výklad pedagoga. Při cvičeních je důraz kladen na aktivní účast studentů při diskusi nad ukázkami komunikační mediální praxe a prezentaci studentských písemných prací – účast na konzultacích nejméně 75%. V kombinované formě studia je obsahem seminářů komentovaný průvodce tématikou předmětu podle Studijní opory – s akcentem na znalost literatury a samostudium – účast na konzultacích nejméně 50%.
Metody hodnocení
V prezenčním studiu jsou při cvičeních průběžně kontrolovány vědomosti formou dílčích písemných prací v návaznosti na přípravu na okruhy ze studijní opory. Studium je ukončeno písemným testem. Drobné nedostatky písemného testu lze „opravit“ ústním pohovorem. Při závažných chybách je nutno test opakovat.
Informace učitele
Individuální studijní plán (ISP)
Pro studenty s ISP, kteří nesplní minimální povinnou účast na přednáškách, je povinné zpracování semestrální práce odevzdané/zaslané e-mailem vyučujícímu nejpozději v posledním týdnu výukového období. Text semestrální práce v rozsahu 10 NS musí splňovat metodické požadavky na závěrečné práce. Téma práce pro aktuální AR: Analytické metody v mediálním auditu.

Dress Code
Dress Code na zkoušku: Business Casual.
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2011, zima 2013, zima 2014, zima 2015, zima 2016, zima 2017, zima 2019, zima 2020, zima 2021, zima 2022.