N_MPA Mediální plánování a audit

Vysoká škola finanční a správní
zima 2021
Rozsah
1/1/0. 12 hodin KS/semestr. 3 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Ing. Pavel Rosenlacher, Ph.D. (cvičící)
PhDr. Martina Švecová, MSc (cvičící)
Garance
PhDr. Martina Švecová, MSc
Sekce managementu a marketingu (FES, KEM) – Katedra ekonomie a managementu (FES, KEM) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Lenka Pokorná
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
N_MPA/cMPH: každý sudý čtvrtek 12:15–12:59 S24, každý sudý čtvrtek 13:00–13:45 S24, M. Švecová
N_MPA/pMPH: každý sudý čtvrtek 10:30–11:14 S24, každý sudý čtvrtek 11:15–12:00 S24, M. Švecová
N_MPA/vMMO: So 20. 11. 8:00–9:30 M27, 9:45–11:15 M27, So 4. 12. 8:00–9:30 M27, 9:45–11:15 M27, So 18. 12. 8:00–9:30 M27, 9:45–11:15 M27, P. Rosenlacher
N_MPA/vMPH: Pá 15. 10. 14:00–15:30 S33, 15:45–17:15 S33, Pá 19. 11. 17:30–19:00 S33, 19:15–20:45 S33, Pá 3. 12. 14:00–15:30 S33, 15:45–17:15 S33, M. Švecová
Předpoklady
Elementární znalost problematiky marketingové komunikace a mediálního prostředí. Schopnost uplatnit vyučované teoretické poznatky a aplikovat je v praxi.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
Absolventi získají přehled o struktuře českého mediálního prostředí včetně terminologie a budou schopni vysvětlit v praxi užívané metriky. Po absolvování kurzu budou studenti schopni interpretovat v praxi užívaná kritéria výběru médií a uskutečnit jednotlivé kroky celého procesu přípravy a realizace ucelené komunikační kampaně v různých segmentech mediálního trhu, včetně vyhodnocovací fáze. Získané informace budou schopni využít v týmu k vytvoření reálného mediálního plánu marketingové či reklamní komunikační kampaně včetně jeho implementační podoby.
Výstupy z učení
Studenti budou schopni: - Rozumět českému mediálnímu trhu, vč. jeho vývojových trendů - Definovat základní mediální terminologii - Porozumět procesu mediálního plánování - Porozumět procesu mediálního nákupu - Navrhnout mediální plán a to s ohledem na IMC a cíle strategie společnosti - Vyhodnotit reklamní kampaň
Osnova
  • Osnova přednášek:
  • 1. Média a jejich postavení ve společnosti
  • 2. Produkce mediální organizace
  • 3. Publikum vs. Klient
  • 4. Mediální produkt
  • 5. Vliv médií v kontextu jejich využití v MKT kampaních
  • 6. Média v kontextu marketingu a naopak
  • 7. Marketingová strategie a mediální plánování
  • 8. Mediální plán: základní metriky
  • 9. Vytvoření mediálního plánu
  • 10. Rozpočet
  • 11. Realizace a vyhodnocení mediálního plánu
  • 12. Kazuistika mediaplánu komunikační reklamní kampaně
Literatura
    povinná literatura
  • KARLÍČEK, Miroslav. Marketingová komunikace: jak komunikovat na našem trhu. 2. aktualizované a doplněné vydání. Praha: Grada Publishing, 2016. ISBN 222 s. 978-80-247-5769-8.
  • KELLEY Larry, Kim SHEEHAN and Donald W. JUGENHEIMER. Advertising Media Planning. 4th Ed. New York: Routledge, 2015. 352 p. ISBN 978-0-7656-4089-5.
  • KAŠÍK, Milan a Karel HAVLÍČEK. Marketing při utváření podnikové strategie. 3. aktualizované vydání. Praha: Vysoká škola finanční a správní, o.p.s., 2015. 274 s. EUPRESS. ISBN 978-80-7408-100-2.
  • JAKUBÍKOVÁ, Dagmar. Strategický marketing: strategie a trendy. 2. rozš. vyd. Praha: Grada Publishing, 2013. 368 s. ISBN 978-80-247-4670-8.
  • JUSKA, Jerome M. Integrated Marketing Communication: Advertising and Promotion in a Digital World. New York: Routledge, 2018. ISBN 978-1-315-52681-2.
    doporučená literatura
  • KARLÍČEK, Miroslav. Základy marketingu. 2. přepracované a rozšířené vydání. Praha: Grada Publishing, 2018. 285 s. ISBN 978-80-247-5869-5.
  • KOTLER, Philip a kol. Marketing 4.0 Moving from Traditional to Digital. New Jersey: Wiley. 2017. 208 p. ISBN 978-1-119-34120-8.
  • VAŠTÍKOVÁ, Miroslava. Marketing služeb: efektivně a moderně. 2. aktualiz. a rozš. vyd. Praha: Grada Publishing, 2014. 272 s. ISBN 978-80-247-5037-8.
  • KOTLER, Philip a Kevin Lane KELLER. Marketing management. 4. vyd. Praha: Grada Publishing, 2013. 816 s. ISBN 978-80-247-4150-5.
  • KUPEC, Václav. Marketing Audit of Corporate Communication in Banking Sector. Socioekonomické a humanitní studie, Praha: BIVŠ v Praze, 2015, roč. 5, č. 2, s. 25-31. ISSN 1804-6797.
  • KUPEC, Václav. Risk Audit of Marketing Communication. European Research Studies Journal, Piraeus: University of Piraeus, International Strategic Management Association, 2018, XXI, č. 1, s. 125-132. ISSN 1108-2976.
Výukové metody
V prezenčním studiu jsou využívány přednášky, jejichž obsahem je teoretický výklad pedagoga. Při cvičeních je důraz kladen na aktivní účast studentů při diskusi nad ukázkami komunikační mediální praxe a prezentaci studentských písemných prací, včetně finálního spracování mediaplánu v pracovních skupinách. Povnná participace na seminářích alespoň ze 75%.
Metody hodnocení
Ukončení kurzu je zápočtem (z). Zápočet student získá za účast na hodinách - 75% v denním studiu, 50% v studiu kombinovaném a za tvorbu mediaplánu ve skupinách o max. 4 členech. V případě nižší účasti student vypracuje mediaplán samostatně, případně následuje pokyny vyučujícího. Další pokyny, včetně poznámek pro předmět a pro tvorbu mediaplánu budou vyvěšeny v průběhu semestru ve složce Studijní materiály.
Informace učitele
Individuální studijní plán (ISP)
Pro studenty s ISP, kteří nesplní minimální povinnou účast na přednáškách, je povinné zpracování mediaplánu samostatně.

Dress Code
Dress Code na zkoušku: Business Casual.
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2011, zima 2013, zima 2014, zima 2015, zima 2016, zima 2017, zima 2018, zima 2019, zima 2020, zima 2022.