N_MPA Mediální plánování a audit

Vysoká škola finanční a správní
zima 2014
Rozsah
1/1. 6 hodin KS/semestr. 3 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Kateřina Etrychová (cvičící)
Mgr. Miloslava Kykalová (cvičící)
PhDr. Adolf Vodrážka (cvičící)
Garance
PhDr. Adolf Vodrážka
Sekce managementu a marketingu (FES, KEM) – Katedra ekonomie a managementu (FES, KEM) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Květoslava Dolejšová
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
N_MPA/cMPH: každý lichý čtvrtek 12:15–12:59 S14, každý lichý čtvrtek 13:00–13:45 S14, K. Etrychová
N_MPA/pMPH: každý lichý čtvrtek 10:30–11:14 S14, každý lichý čtvrtek 11:15–12:00 S14, K. Etrychová
N_MPA/uMPH: Út 30. 9. 15:45–17:15 S14, 17:30–19:00 S14, Út 21. 10. 14:00–15:30 S14, A. Vodrážka
N_MPA/vMPH: Pá 10. 10. 12:00–13:30 S21, 13:45–15:15 S21, Pá 24. 10. 13:45–15:15 S21, A. Vodrážka
Předpoklady
Elementární znalost problematiky marketingové komunikace a mediálního prostředí na úrovni výuky na středních školách a v bakalářských studijních programech. Schopnost uplatnit vyučované teoretické poznatky a aplikovat je v praxi.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
Absolventi získají přehled o struktuře českého mediálního prostředí včetně terminologie a budou schopni vysvětlit v praxi užívané metriky. Po absolvování kurzu budou studenti schopni interpretovat v praxi užívaná kritéria výběru médií a uskutečnit jednotlivé kroky celého procesu přípravy a realizace ucelené komunikační kampaně v různých segmentech mediálního trhu, včetně vyhodnocovací fáze. Získané informace budou schopni využít v týmu k vytvoření reálného mediálního plánu marketingové či reklamní komunikační kampaně včetně jeho implementační podoby.
Osnova
  • 1. Média jako atribut sociálního pohybu, vývoj mediální sféry, aktuální struktura médií v ČR; 2. Komerční informace, reklama a inzerce v médiích, typologie mediálních kampaní; 3. Klientský a kreativní brief – základní informace mezi klientem a agenturou; 4. Strategie a složky komunikačního mixu; 5. Subjekty na českém mediálním trhu, zdroje dat a typologie médií; 6. Marketingové výzkumy a jejich význam pro výběr médií, segmentace cílových skupin a targeting; 7. Kritéria výběru médií pro komunikační kampaň a stanovení komunikačního mixu; 8. Stanovení marketingových, komunikačních a mediálních cílů a korelace mezi nimi; 9. Mediální audit;; 10. Implementační plán, reach, frekvence, timing; 11. Metriky účinnosti, reporting, následné výzkumy; 12. Kazuistika mediaplánu komunikační reklamní kampaně.
Literatura
    povinná literatura
  • Pelsmacker De P., Guenes M., Bergh J.: Marketingová komunikace , Nakladatelství Grada, ISBN 80-247-0254-1;
  • Vysekalová, Jitka; Mikeš Jiří. Jak dělat reklamu. 2. vydání. Praha: Grada Publishing, a.s., 2007. 184 s. ISBN 978-80-247-2001-2
  • Kašík, Milan a Karel Havlíček. Marketing při utváření podnikové strategie. 1. vyd. Praha: Vysoká škola finanční a správní, 2009, 256 s. ISBN 978-807-4080-227.
    doporučená literatura
  • Kotler, Philip; Armstrong, Gary. Marketing. 6.vydání. Praha: Grada Publishing, a.s., 2004, ISBN 80-247-0513-3.
  • McQuail, D.: Úvod do teorie masové komunikace. 4. vydání. Portál Praha 2009. IBSN 978-80-7367-574-5
  • César, Jan. I zázrak potřebuje reklamu. Computer Press, a.s., 2007, 199 s. ISBN 978-80-251-1688-3.
  • Reifová I. a kolektiv: Slovník mediální komunikace, Portál 2004, ISBN 80-7178-926-7
  • Pavlů, D.: Veletrhy a výstavy, Kultura, komunikace, multimedialita, marketing, Professional Publishing 2009, ISBN: 978-80-86946-38-2
  • Ročenka Strategie 2013: Média a marketingová komunikace
  • MAJERIK, Petr. Využití TV metrů pro mediální plánování. Fresh Magazine, 2008, roč. 2008, č. 11, s. 24-24. ISSN 1801-4488. info
Výukové metody
V prezenčním studiu jsou využívány přednášky, jejichž obsahem je teoretický výklad pedagoga. Při cvičeních je důraz kladen na aktivní účast studentů při diskusi nad ukázkami komunikační mediální praxe a prezentaci studentských písemných prací – účast na konzultacích nejméně 75%. V kombinované formě studia je obsahem seminářů komentovaný průvodce tématikou předmětu podle Studijní opory – s akcentem na znalost literatury a samostudium – účast na konzultacích nejméně 50%.
Metody hodnocení
V prezenčním studiu jsou při cvičeních průběžně kontrolovány vědomosti formou dílčích písemných prací v návaznosti na přípravu na okruhy ze studijní opory. Studium je ukončeno písemným testem Drobné nedostatky písemného testu lze „opravit“ ústním pohovorem. Při závažných chybách je nutno test opakovat.
Navazující předměty
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2011, zima 2013, zima 2015, zima 2016, zima 2017, zima 2018, zima 2019, zima 2020, zima 2021, zima 2022.