ROUBAL, Ondřej. The Erotic Capital of Men from the Perspective of the Sociology of Marketing Communication. In Alena Kusá, Anna Zaušková, Zuzana Bučková. Marketing Identity 2019. Offline is the new online. Trnava (Slovakia): Faculty of Mass Media Communication, University of SS. Cyril and Methodius. s. 706-717. ISBN 978-80-572-0038-3. 2019.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název The Erotic Capital of Men from the Perspective of the Sociology of Marketing Communication
Název česky Erotický kapitál mužů v perspektivě marketingové komunikace
Autoři ROUBAL, Ondřej (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Trnava (Slovakia), Marketing Identity 2019. Offline is the new online. od s. 706-717, 12 s. 2019.
Nakladatel Faculty of Mass Media Communication, University of SS. Cyril and Methodius
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50400 5.4 Sociology
Stát vydavatele Slovensko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Kód RIV RIV/04274644:_____/19:#0000721
Organizační jednotka Vysoká škola finanční a správní
ISBN 978-80-572-0038-3
ISSN 1339-5726
UT WoS 000684164400050
Klíčová slova česky Krása, fyzická atraktivita, erotický kapitál, muži, úspěch, marketingová komunikace
Klíčová slova anglicky Beauty; physical attractiveness; erotic capital; men; success; marketing communication
Štítky AR 2019-2020, odmeny_2022, RIV_2022, unor_2020_o, xD1_překvalifikování, xD2
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Jitka Štruncová, učo 38491. Změněno: 8. 6. 2022 11:29.
Anotace
Beauty and human attractiveness are an objective reality, not just a myth. The biological sciences, socio-biology or sociology have long since proven the existence of beauty as a factor which influences a range of circumstances in life. Recently, the theory of erotic capital, which expands and extends the concept of human capital to include a further significant dimension, has begun to develop in sociological thought. Erotic capital is a complex quality which, in addition to physical attractiveness, incorporates sexual attraction, social competence, temperament, sexuality and the ability to present oneself well. The ability of self-presentation is also associated with the ability to groom oneself and to care for one’s appearance and body. This dimension of erotic capital is fast becoming an area of interest for the male population in modern societies, which is becoming increasingly prepared to invest significant funds in self-grooming. We have endeavoured to support the hypothesis that a relationship exists between the efforts to increase one’s attractiveness and the desire for success. That which can be designated as “grooming” is becoming a growing economic branch supported by an increasingly massive marketing industry, but also an important individual life strategy for men who are motivated by an orientation towards success. It has been shown that physical beauty and attractiveness are consciously associated with the achievement of success.
Anotace česky
Krása a lidská atraktivita jsou objektivní realitou, nikoli mýtem. Biologické vědy, sociobiologie či sociologie dlouhodobě prokazují existenci krásy jako faktoru, ovlivňujícího řadu životních okolností. V poslední době se rozvíjí v sociologickém myšlení teorie erotického kapitálu, která rozšiřuje a prohlubuje koncept lidského kapitálu o další významnou dimenzi. Erotický kapitál jako komplexní kvalitu, zahrnující kromě fyzické atraktivity, sexuální přitažlivost, sociální kompetence, temperament, sexualitu a schopnost sebeprezentace. Právě schopnost sebeprezentace závisí i na schopnosti zkrášlování, péče o vlastní vzhled a tělo. Tato dimenze erotického kapitálu je v moderních společnostech stále více záležitostí mužské populace, ochotné do zkrášlování investovat stále více finančních prostředků. Snažíme se podpořit hypotézu, že existuje vztah mezi starostí o zvyšování vlastní atraktivity a touhou po úspěchu. Právě to, co lze označit jako „grooming“ je rostoucím ekonomickým odvětvím, podporovaném stále mohutnějším marketingovým průmyslem, ale i důležitou individuální životní strategií mužů, motivovaných orientací na úspěch. Ukazuje se, že fyzická krása a atraktivita je vědomě spojována s dosahováním úspěchu.
VytisknoutZobrazeno: 29. 3. 2024 14:11