VSFS:N_StRP Strategic Company Management - Course Information
N_StRP Strategic Company Management
University of Finance and AdministrationSummer 2011
- Extent and Intensity
- 2/2. 6 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
- Guaranteed by
- doc. Ing. Jitka Srpová, CSc.
Department of Economics and Management – Departments – University of Finance and Administration
Contact Person: Ing. Leona Randýsková - Course Enrolment Limitations
- The course is offered to students of any study field.
- Course objectives (in Czech)
- Cílem předmětu je seznámit studenty s postupem formulace a implementace strategie podniku a se základními nástroji strategické analýzy. Studenti získají poznatky o potenciálních zdrojích konkurenční výhody a formulaci strategie podniku. Seznámí se s nástroji implementace strategie, s tvorbou strategického plánu a se strategickým managementem. Cíle předmětu platí i pro kombinované studium.
- Syllabus (in Czech)
- 1. Strategie, strategický management – pojetí a význam. Proces tvorby strategie. Formulace strategie, vize, mise, poslání, strategické cíle. 2. Strategická analýza: externí analýza. 3. Strategická analýza: interní analýza. 4. Typy strategií. 5. Strategie na úrovni podniku, strategie na úrovni podnikatelských jednotek. 6. Volba, implementace a hodnocení strategie. 7. Komplexní nástroje implementace strategie – BSC, EFQM. 8. Strategický plán. 9. Organizace, volba správné organizační struktury. 10. Strategické řízení lidských zdrojů. 11. Marketingové strategie. 12. Strategické řízení ve specifických podmínkách.
- Literature
- required literature
- Dedouchová, M.: Strategie podniku. Praha: C.H. Beck, 2001.
- Sedláčková, H., Buchta, K.: Strategická analýza. Praha: C.H. Beck, 2006.
- Kaplan, R., S., Norton, D., P.: Balanced scorecard: strategický systém měření výkonnosti podniku.
- Kim, W., C., Mauborgne, R.: Strategie modrého oceánu: umění vytvořit si svrchovaný tržní prostor a vyřadit tak konkurenci ze hry. Praha: Management Press, 2005.
- Johnson, G., Scholes, K.: Cesty k úspěšnému podniku: stanovení cíle, techniky rozhodování. Praha: Computer Press, 2000.
- recommended literature
- Dess G. G.: Strategic management: creating competitiv advantages. Boston: McGraw–Hill/Irwin, 2008.
- Keřkovský, M., Vykypěl, O.: Strategické řízení: teorie pro praxi. Praha: C.H. Beck, 2002.
- Souček, Z.: Úspěšné zavádění strategického řízení firmy. Praha: Professional Publishing, 2003.
- Jirásek, J.: Strategie: umění podnikatelských vítězství. Praha: Professional Publishing, 2000.
- Porter, M., E.: Konkurenční strategie: metody pro analýzu odvětví a konkurentů. Praha: Victoria Publishing, 1994.
- Porter, M., E.: Konkurenční výhoda: jak vytvořit a udržet si nadprůměrný výkon. Praha: Victoria Publishing, 1994.
- Teaching methods (in Czech)
- Výuka probíhá formou přednášek a cvičení v prezenční formě studia a formou řízených skupinových konzultací v kombinované formě studia. Rozsah povinné účasti ve výuce: Minimální povinná účast na cvičení v prezenční formě studia je 75 %, na řízených skupinových konzultacích v kombinované formě studia 50 %. Studentům, kteří nesplní povinný rozsah účasti, mohou být v průběhu semestru zadány dodatečné studijní povinnosti (v míře, která umožní prokázat studijní výsledky a získané kompetence nezbytné pro úspěšné zakončení předmětu).
- Assessment methods (in Czech)
- Předmět je zakončen zápočtem a zkouškou. Zápočet se skládá z řešení případových studií. Zkouška spočívá ve vypracování seminární práce a její obhajoby. Zápočet osvědčuje splnění stanovených studijních povinností. Seznam témat ke zkoušce je zveřejněn v rubrice Další komentáře → Studijní materiály → Učební materiály.
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- Information on completion of the course: ISP
The course can also be completed outside the examination period.
Information on the extent and intensity of the course: 10 hodin/semestr.
- Enrolment Statistics (Summer 2011, recent)
- Permalink: https://is.vsfs.cz/course/vsfs/summer2011/N_StRP