VSFS:B_Mar Marketing - Informace o předmětu
B_Mar Marketing
Vysoká škola finanční a správnízima 2007
- Rozsah
- 2/0. 8hodin/semestr. 4 kr. Doporučované ukončení: zk. Jiná možná ukončení: z.
- Vyučující
- Ing. Pavel Klička, PhD. (cvičící)
doc. Ing. Anna Klosová, CSc. (cvičící)
Ing. Vilém Kunz, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Jitka Novotná (cvičící)
Ing. Miloslav Vaňák (cvičící) - Garance
- Ing. Miloslav Vaňák
Sekce managementu a marketingu (FES, KEM) – Katedra ekonomie a managementu (FES, KEM) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Květoslava Dolejšová - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- B_Mar/pMKL: Čt 14:00–14:44 K311, Čt 14:45–15:30 K311, P. Klička
B_Mar/pMMO: Út 10:30–11:14 M14, Út 11:15–12:00 M14, A. Klosová
B_Mar/pMPH: Út 8:45–9:29 E004, Út 9:30–10:15 E004, M. Vaňák
B_Mar/sM1aPH: St 21. 11. 19:15–20:45 E129, St 28. 11. 19:15–20:45 E129, St 5. 12. 19:15–20:45 E129, St 12. 12. 19:15–20:45 E129, M. Vaňák
B_Mar/sM1bPH: St 3. 10. 19:15–20:45 E126, St 10. 10. 19:15–20:45 E126, St 24. 10. 19:15–20:45 E126, St 31. 10. 19:15–20:45 E126, M. Vaňák
B_Mar/uMKL: Út 2. 10. 17:30–19:00 K205, 19:15–20:45 K205, Út 16. 10. 17:30–19:00 K205, 19:15–20:45 K205, J. Novotná
B_Mar/vMMO: Pá 23. 11. 12:00–13:30 M17, 13:45–15:15 M17, So 5. 1. 8:00–9:30 M17, 9:45–11:15 M17, V. Kunz
B_Mar/vM2PH: So 27. 10. 14:00–15:30 E223, 15:45–17:15 E223, Pá 30. 11. 15:30–17:00 E223, 17:15–18:45 E223, M. Vaňák
B_Mar/vM3PH: So 27. 10. 9:45–11:15 E224, 11:30–13:00 E224, So 1. 12. 9:45–11:15 E224, 11:30–13:00 E224, M. Vaňák - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Aplikovaná informatika (program VSFS, B-INF)
- Aplikovaná informatika (program VSFS, B-INF, směr Manažerská informatika)
- Cíle předmětu
- Anotace je stejná pro obě formy studia. Cíl kurzu: Předmět Marketing (B_Mar) je koncipován jako jednosemestrový. Skládá se z přednášek s časovou dotací 2 hod. za týden. Je ukončen zkouškou. Témata jednotlivých lekcí daného předmětu jsou následující: Název tématického celku: 1. Definice marketingu, Zákaznické potřeby, přání a poptávka 2. Produkty, výrobky a služby. 3. Směna a obchodní vztahy. 4. Směna a obchodní vztahy. 5. Trhy a cílové trhy. 6. Marketingové makro a mikroprostředí. 7. Marketingové strategie a plánování. 8. Vliv informačních technologií 21. století na marketing.
- Osnova
- Tato osnova je určena pro prezenční studium, průběh výuky pro kombinované studium je uveden ve studijních materiálech formou metodického listu (ML). Obsah přednášek: 1. Marketing jako vytváření hodnoty pro zákazníky a uspokojování jejich potřeb a přání 2. Poptávka jako důsledek potřeb, tužeb a přání zákazníka vycházející z jeho kupní síly. 3. Výrobky, služby a speciální služby. Komplexní produkt a práce s jednotlivými jeho vlastnostmi. 4. Životní cyklus produktu a vývoj navazujících veličin. Transakce jako jednotka směny. Transakční versus vztahový marketing. CRM jako nástroj systematického řízení změn a zdokonalování vnitřních procesů firmy, vliv konkurence na chování podniku a na chování zákazníka. 5. Umisťování produktů na zákaznických a průmyslových trzích. 6. Segmentace trhů a práce s marketingovým mixem. Základní podmínky pro vstup na zahraniční trhy, analýza zahraničních trhů, strategie vstupu na zahraniční trhy a exportní marketing. 7. Subjekty v jednotlivých typech prostředí a konkurence. 8. Význam a metodika SWOT analýzy, metodika analýzy vnějšího makrookolí podniku, metodika analýzy vnějšího mikrookolí podniku. 9. Vnitřní zdroje podniku a vliv vnějšího okolí na práci s nimi. 10. Řízení marketingových aktivit a marketingové mixy. 11. Plánování a strategie. 12. Možnosti uskutečňování vztahového marketingu a elektronické obchodování (e-business).
- Metody hodnocení
- Vyučující metody: přednášky Metody hodnocení: ZK
- Informace učitele
- Literatura: Bureš, I.: Marketingově řízená firma. Praha, Management Press, (1992). Váňa, P. a kolektiv: Direct marketing v teorii a praxi. Praha, Management Press, (1994). Kolektiv autorů: Základy marketingu. Praha, Fortuna, (1997). Papík, R. a kolektiv: Internet – ekonomické, marketingové a finanční aplikace. Praha, Ekopress, (1998). Kotler, P.: Marketing management. Praha, Grada Publishing, (2001). Čichovský, L.: Marketing konkurenceschopnosti. Radix, (2002). Kotler, P.: Marketing podle Kotlera. Praha, Management Press, (2004). Kotler, P., Armstrong, G.: Marketing. Praha, Grada Publishing, (2004). Havlíček K., Kašík M.: Marketingové řízení malých a středních podniků. Praha, Management Press, (2005).
- Statistika zápisu (zima 2007, nejnovější)
- Permalink: https://is.vsfs.cz/predmet/vsfs/zima2007/B_Mar