VSFS:B_Mar Marketing - Informace o předmětu
B_Mar Marketing
Vysoká škola finanční a správnízima 2008
- Rozsah
- 2/0/0. 8hodin/semestr. 4 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Ing. Pavel Klička, PhD. (cvičící)
doc. Ing. Anna Klosová, CSc. (cvičící)
Ing. Vilém Kunz, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Jitka Novotná (cvičící)
Ing. Miloslav Šašek (cvičící)
Ing. Miloslav Vaňák (cvičící) - Garance
- Ing. Miloslav Vaňák
Sekce managementu a marketingu (FES, KEM) – Katedra ekonomie a managementu (FES, KEM) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Květoslava Dolejšová - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- B_Mar/cMKLks: Čt 13. 11. 19:15–20:45 K205, Čt 20. 11. 19:15–20:45 K205, Čt 27. 11. 19:15–20:45 K205, Čt 4. 12. 19:15–20:45 K205, P. Klička
B_Mar/pMKL: každé sudé úterý 15:45–16:29 K211, každé sudé úterý 16:30–17:15 K211, každý sudý čtvrtek 17:30–18:14 K207, každý sudý čtvrtek 18:15–19:00 K207, P. Klička
B_Mar/pMMO: Út 10:30–11:14 M24, Út 11:15–12:00 M24, A. Klosová
B_Mar/pMPH: Čt 15:45–16:29 E007KC, Čt 16:30–17:15 E007KC, M. Vaňák
B_Mar/uM1aPH: Út 9. 12. 17:30–19:00 E225, 19:15–20:45 E225, Út 16. 12. 17:30–19:00 E225, 19:15–20:45 E225, M. Vaňák
B_Mar/uM1bPH: Út 11. 11. 17:30–19:00 E227, 19:15–20:45 E227, Út 18. 11. 19:15–20:45 E227, Út 2. 12. 19:15–20:45 E227, M. Vaňák
B_Mar/vMMO: Pá 10. 10. 12:00–13:30 M14, 13:45–15:15 M14, Pá 24. 10. 12:00–13:30 M14, 13:45–15:15 M14, V. Kunz
B_Mar/vM2PH: So 25. 10. 8:00–9:30 E125, 9:45–11:15 E125, Pá 7. 11. 17:15–18:45 E125, Pá 21. 11. 13:45–15:15 E125, M. Šašek
B_Mar/vM3PH: Pá 10. 10. 13:45–15:15 E126, 15:30–17:00 E126, So 25. 10. 11:30–13:00 E126, Pá 7. 11. 15:30–17:00 E126, M. Šašek
B_Mar/vM4PH: Pá 21. 11. 12:00–13:30 E127, Pá 5. 12. 15:30–17:00 E127, Pá 9. 1. 12:00–13:30 E127, 13:45–15:15 E127, M. Šašek - Předpoklady
- Žádné zvláštní předpoklady pro pro studium tohoto předmětu nejsou požadovány, kromě zájmu se tento pro praxi důležitý předmět naučit.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Aplikovaná informatika (program VSFS, B-INF)
- Aplikovaná informatika (program VSFS, B-INF, směr Manažerská informatika)
- Cíle předmětu
- Cíl kurzu: Kurs předmětu Marketingu (Mar) je koncipován jako jednosemestrový. Skládá se z přednášek s časovou dotací 2 hod. za týden. Je ukončen zkouškou. Cílem kurzu je předat studentům poznatky o významu marketingu a všech jeho součástí pro úspěšné řízení podnikatelského subjektu v tržním prostředí a hyperkonkurenci i praktické příklady z uplatnění různých typů marketingové strategie a taktiky. Témata jednotlivých lekcí daného předmětu jsou následující: 1. Definice marketingu 2. Zákaznické potřeby, přání a poptávka 3. Produkty, výrobky a služby 4. Směna a obchodní vztahy 5. Trhy a cílové trhy 6. Marketingové makro a mikro prostředí 7. Marketingové strategie a plánování 8. Vliv informačních technologií 21. století na marketing.
- Osnova
- 1. Marketing jako vytváření hodnoty pro zákazníky a uspokojování jejich potřeb a přání 2. Poptávka jako důsledek potřeb, tužeb a přání zákazníka vycházející z jeho kupní síly. 3. Výrobky, služby a speciální služby. Komplexní produkt a práce s jednotlivými jeho vlastnostmi. 4. Životní cyklus produktu a vývoj navazujících veličin. Transakční versus vztahový marketing. CRM jako nástroj systematického řízení změn a zdokonalování vnitřních procesů firmy, vliv konkurence na chování podniku a na chování zákazníka. 5. Umisťování produktů na zákaznických a průmyslových trzích. 6. Segmentace trhů a práce s marketingovým mixem. Základní podmínky pro vstup na zahraniční trhy, analýza zahraničních trhů, strategie vstupu na zahraniční trhy a exportní marketing. 7. Subjekty v jednotlivých typech prostředí a konkurence. 8. Význam a metodika SWOT analýzy, metodika analýzy vnějšího makrookolí podniku, metodika analýzy vnějšího mikrookolí podniku. 9. Vnitřní zdroje podniku a vliv vnějšího okolí na práci s nimi. 10. Řízení marketingových aktivit a marketingové mixy. 11. Plánování a strategie. 12. Možnosti uskutečňování vztahového marketingu a elektronické obchodování (e-business).
- Metody hodnocení
- Vyučující metody: Přednášky spojené s videoprojekcí, prezentací grafů atd. Metody hodnocení: ZK
- Informace učitele
- Literatura: Bureš, I.: Marketingově řízená firma. Praha, Management Press, (1992). Váňa, P. a kolektiv: Direct marketing v teorii a praxi. Praha, Management Press, (1994). Kolektiv autorů: Základy marketingu. Praha, Fortuna, (1997). Papík, R. a kolektiv: Internet – ekonomické, marketingové a finanční aplikace. Praha, Ekopress, (1998). Kotler, P.: Marketing management. Praha, Grada Publishing, (2001). Čichovský, L.: Marketing konkurenceschopnosti. Radix, (2002). Kotler, P.: Marketing podle Kotlera. Praha, Management Press, (2004). Kotler, P., Armstrong, G.: Marketing. Praha, Grada Publishing, (2004). Havlíček K., Kašík M.: Marketingové řízení malých a středních podniků. Praha, Management Press, (2005).
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
- Statistika zápisu (zima 2008, nejnovější)
- Permalink: https://is.vsfs.cz/predmet/vsfs/zima2008/B_Mar