B_Mar Marketing

Vysoká škola finanční a správní
zima 2008
Rozsah
2/0/0. 8hodin/semestr. 4 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Ing. Pavel Klička, PhD. (cvičící)
doc. Ing. Anna Klosová, CSc. (cvičící)
Ing. Vilém Kunz, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Jitka Novotná (cvičící)
Ing. Miloslav Šašek (cvičící)
Ing. Miloslav Vaňák (cvičící)
Garance
Ing. Miloslav Vaňák
Sekce managementu a marketingu (FES, KEM) – Katedra ekonomie a managementu (FES, KEM) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Květoslava Dolejšová
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
B_Mar/cMKLks: Čt 13. 11. 19:15–20:45 K205, Čt 20. 11. 19:15–20:45 K205, Čt 27. 11. 19:15–20:45 K205, Čt 4. 12. 19:15–20:45 K205, P. Klička
B_Mar/pMKL: každé sudé úterý 15:45–16:29 K211, každé sudé úterý 16:30–17:15 K211, každý sudý čtvrtek 17:30–18:14 K207, každý sudý čtvrtek 18:15–19:00 K207, P. Klička
B_Mar/pMMO: Út 10:30–11:14 M24, Út 11:15–12:00 M24, A. Klosová
B_Mar/pMPH: Čt 15:45–16:29 E007KC, Čt 16:30–17:15 E007KC, M. Vaňák
B_Mar/uM1aPH: Út 9. 12. 17:30–19:00 E225, 19:15–20:45 E225, Út 16. 12. 17:30–19:00 E225, 19:15–20:45 E225, M. Vaňák
B_Mar/uM1bPH: Út 11. 11. 17:30–19:00 E227, 19:15–20:45 E227, Út 18. 11. 19:15–20:45 E227, Út 2. 12. 19:15–20:45 E227, M. Vaňák
B_Mar/vMMO: Pá 10. 10. 12:00–13:30 M14, 13:45–15:15 M14, Pá 24. 10. 12:00–13:30 M14, 13:45–15:15 M14, V. Kunz
B_Mar/vM2PH: So 25. 10. 8:00–9:30 E125, 9:45–11:15 E125, Pá 7. 11. 17:15–18:45 E125, Pá 21. 11. 13:45–15:15 E125, M. Šašek
B_Mar/vM3PH: Pá 10. 10. 13:45–15:15 E126, 15:30–17:00 E126, So 25. 10. 11:30–13:00 E126, Pá 7. 11. 15:30–17:00 E126, M. Šašek
B_Mar/vM4PH: Pá 21. 11. 12:00–13:30 E127, Pá 5. 12. 15:30–17:00 E127, Pá 9. 1. 12:00–13:30 E127, 13:45–15:15 E127, M. Šašek
Předpoklady
Žádné zvláštní předpoklady pro pro studium tohoto předmětu nejsou požadovány, kromě zájmu se tento pro praxi důležitý předmět naučit.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cíl kurzu: Kurs předmětu Marketingu (Mar) je koncipován jako jednosemestrový. Skládá se z přednášek s časovou dotací 2 hod. za týden. Je ukončen zkouškou. Cílem kurzu je předat studentům poznatky o významu marketingu a všech jeho součástí pro úspěšné řízení podnikatelského subjektu v tržním prostředí a hyperkonkurenci i praktické příklady z uplatnění různých typů marketingové strategie a taktiky. Témata jednotlivých lekcí daného předmětu jsou následující: 1. Definice marketingu 2. Zákaznické potřeby, přání a poptávka 3. Produkty, výrobky a služby 4. Směna a obchodní vztahy 5. Trhy a cílové trhy 6. Marketingové makro a mikro prostředí 7. Marketingové strategie a plánování 8. Vliv informačních technologií 21. století na marketing.
Osnova
  • 1. Marketing jako vytváření hodnoty pro zákazníky a uspokojování jejich potřeb a přání 2. Poptávka jako důsledek potřeb, tužeb a přání zákazníka vycházející z jeho kupní síly. 3. Výrobky, služby a speciální služby. Komplexní produkt a práce s jednotlivými jeho vlastnostmi. 4. Životní cyklus produktu a vývoj navazujících veličin. Transakční versus vztahový marketing. CRM jako nástroj systematického řízení změn a zdokonalování vnitřních procesů firmy, vliv konkurence na chování podniku a na chování zákazníka. 5. Umisťování produktů na zákaznických a průmyslových trzích. 6. Segmentace trhů a práce s marketingovým mixem. Základní podmínky pro vstup na zahraniční trhy, analýza zahraničních trhů, strategie vstupu na zahraniční trhy a exportní marketing. 7. Subjekty v jednotlivých typech prostředí a konkurence. 8. Význam a metodika SWOT analýzy, metodika analýzy vnějšího makrookolí podniku, metodika analýzy vnějšího mikrookolí podniku. 9. Vnitřní zdroje podniku a vliv vnějšího okolí na práci s nimi. 10. Řízení marketingových aktivit a marketingové mixy. 11. Plánování a strategie. 12. Možnosti uskutečňování vztahového marketingu a elektronické obchodování (e-business).
Metody hodnocení
Vyučující metody: Přednášky spojené s videoprojekcí, prezentací grafů atd. Metody hodnocení: ZK
Informace učitele
Literatura: Bureš, I.: Marketingově řízená firma. Praha, Management Press, (1992). Váňa, P. a kolektiv: Direct marketing v teorii a praxi. Praha, Management Press, (1994). Kolektiv autorů: Základy marketingu. Praha, Fortuna, (1997). Papík, R. a kolektiv: Internet – ekonomické, marketingové a finanční aplikace. Praha, Ekopress, (1998). Kotler, P.: Marketing management. Praha, Grada Publishing, (2001). Čichovský, L.: Marketing konkurenceschopnosti. Radix, (2002). Kotler, P.: Marketing podle Kotlera. Praha, Management Press, (2004). Kotler, P., Armstrong, G.: Marketing. Praha, Grada Publishing, (2004). Havlíček K., Kašík M.: Marketingové řízení malých a středních podniků. Praha, Management Press, (2005).
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2007, léto 2008, léto 2009, zima 2009, léto 2010, zima 2010, léto 2011, zima 2011, léto 2012, zima 2012, léto 2013, zima 2013, léto 2014, zima 2014, zima 2015, zima 2016, zima 2017, zima 2018, zima 2019, zima 2020, zima 2021, zima 2022, zima 2023, zima 2024.