VSFS:B_Mar Marketing - Informace o předmětu
B_Mar Marketing
Vysoká škola finanční a správnízima 2009
- Rozsah
- 2/0/0. 8hodin/semestr. 4 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Ing. Pavel Klička, PhD. (cvičící)
doc. Ing. Anna Klosová, CSc. (cvičící)
Ing. Vilém Kunz, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Jitka Novotná (cvičící)
Ing. Miloslav Šašek (cvičící)
Ing. Miloslav Vaňák (cvičící) - Garance
- Ing. Miloslav Vaňák
Sekce managementu a marketingu (FES, KEM) – Katedra ekonomie a managementu (FES, KEM) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Květoslava Dolejšová - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- B_Mar/pMKL: Út 12:15–12:59 K211, Út 13:00–13:45 K211, P. Klička
B_Mar/pMMO: Út 10:30–11:14 M24, Út 11:15–12:00 M24, A. Klosová
B_Mar/pMPH: Po 15:45–16:29 E007KC, Po 16:30–17:15 E007KC, M. Vaňák
B_Mar/sMKL: St 7. 10. 17:30–19:00 K205, 19:15–20:45 K205, St 21. 10. 17:30–19:00 K205, 19:15–20:45 K205, P. Klička
B_Mar/sM1aPH: St 30. 9. 17:30–19:00 E225, St 14. 10. 19:15–20:45 E225, St 11. 11. 17:30–19:00 E225, 19:15–20:45 E225, M. Vaňák
B_Mar/sM1bPH: St 30. 9. 19:15–20:45 E227, St 14. 10. 17:30–19:00 E227, St 4. 11. 17:30–19:00 E222, 19:15–20:45 E222, M. Vaňák
B_Mar/vMMO: Pá 16. 10. 12:00–13:30 M15, Pá 30. 10. 12:00–13:30 M15, Pá 13. 11. 12:00–13:30 M15, 13:45–15:15 M15, V. Kunz
B_Mar/vM2PH: So 31. 10. 9:45–11:15 E128, 11:30–13:00 E128, Pá 13. 11. 15:30–17:00 E128, Pá 11. 12. 13:45–15:15 E128, M. Šašek
B_Mar/vM3PH: Pá 13. 11. 17:15–18:45 E129, Pá 27. 11. 12:00–13:30 E129, 13:45–15:15 E129, Pá 11. 12. 12:00–13:30 E129, M. Šašek - Předpoklady
- Předpoklady: Základním předpokladem studenta je schopnost porozumět teorii marketingu a schopnost aplikovat získané teoretické znalosti na praktické příklady z oblasti marketingového řízení podniku
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Aplikovaná informatika (program VSFS, B-INF)
- Aplikovaná informatika (program VSFS, B-INF, směr Manažerská informatika)
- Cíle předmětu
- Anotace je stejná pro obě formy studia. Cíl kurzu: Cílem tohoto předmětu je vymezit roli marketingu v moderní ekonomice a v jednotlivých etapách jeho vývoje a seznámit se základními definicemi všech prvků marketingu. Dále pak charakterizovat současnou situaci na národním i globálním trhu, změny v poměru sil na trhu a jejich vliv na producenta i zákazníka. Dalším cílem je vymezení úlohu produktu (výrobku nebo služby) v rámci marketingového mixu, jeho členění, jeho specifické vlastnosti a práce s produktem v jednotlivých etapách životního cyklu. Důležitým cílem je také vymezit roli směny, roli nejdůležitějších účastníků tohoto procesu a charakterizovat principy moderních a efektivních přístupů ke směně. Velmi důležitým cílem pak je seznámit s úlohou analýzy vnějšího a vnitřního prostředí podniku, charakterizovat hlavní činitele tohoto prostředí a jejich vzájemné působení. V neposlední řadě pak seznámit studenty s významem a postupy plánování v tržní ekonomice a také významem stanovení správné strategie a taktiky na základě předchozí analytické činnosti a s nutností kontrolní činnosti. Dále pak seznámit s významem a prvky informačních a komunikačních technologií a jejich užitím v podnikatelské praxi, jako neodmyslitelnou podmínkou pro dosažení úspěchu veškerého podnikání v období globalizace a hyperkonkurence.
- Osnova
- Tato osnova je určena pro prezenční studium, průběh výuky pro kombinované studium je uveden ve studijních materiálech formou metodického listu (ML). Obsah přednášek: 1. Marketing jako vytváření hodnoty pro zákazníky a uspokojování jejich potřeb a přání 2. Poptávka jako důsledek potřeb, tužeb a přání zákazníka vycházející z jeho kupní síly. 3. Výrobky, služby a speciální služby. Komplexní produkt a práce s jednotlivými jeho vlastnostmi. 4. Životní cyklus produktu a vývoj navazujících veličin. Transakční versus vztahový marketing. CRM jako nástroj systematického řízení změn a zdokonalování vnitřních procesů firmy, vliv konkurence na chování podniku a na chování zákazníka. 5. Umisťování produktů na zákaznických a průmyslových trzích. 6. Segmentace trhů a práce s marketingovým mixem. Základní podmínky pro vstup na zahraniční trhy, analýza zahraničních trhů, strategie vstupu na zahraniční trhy a exportní marketing. 7. Subjekty v jednotlivých typech prostředí a konkurence. 8. Význam a metodika SWOT analýzy, metodika analýzy vnějšího makrookolí podniku, metodika analýzy vnějšího mikrookolí podniku. 9. Vnitřní zdroje podniku a vliv vnějšího okolí na práci s nimi. 10. Řízení marketingových aktivit a marketingové mixy. 11. Plánování a strategie. 12. Možnosti uskutečňování vztahového marketingu a elektronické obchodování (e-business).
- Literatura
- Havlíček K., Kašík M.: Marketingové řízení malých a středních podniků. Praha: Management Press, 2005. ISBN 80-7261-120-8
- Vaňák M., Nahodil F.: Základy marketingu – skripta. Praha: VŠFS–Eupress, 2007. ISBN: 978-80-86754-85-7
- Bureš, I.: Marketingově řízená firma. Praha: Management Press, 1992.
- Kotler, P., Armstrong, G.: Marketing. Praha: Grada Publishing, 2004.
- Horáková, I.: Marketing v současné světové praxi. 1. vydání. Praha: Grada Publishing, 1992. ISBN 80-85424-83-5
- Kotler, P.: Marketing management. Praha: Grada Publishing, 2001.
- Kolektiv autorů: Základy marketingu. Praha: Fortuna, 1997.
- Metody hodnocení
- Vyučující metody: interaktivní přednášky s PowerPointovou prezentací a diskuse Metody hodnocení: Zkouška formou testu nebo ústní zkouška
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
- Statistika zápisu (zima 2009, nejnovější)
- Permalink: https://is.vsfs.cz/predmet/vsfs/zima2009/B_Mar