VSFS:B_PR_2 Public Relations 2 - Informace o předmětu
B_PR_2 Public Relations 2
Vysoká škola finanční a správníléto 2022
- Rozsah
- 2/1. 12 hodin KS/semestr. 7 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Ing. Vilém Kunz, Ph.D. (cvičící)
- Garance
- Ing. Vilém Kunz, Ph.D.
Sekce managementu a marketingu (FES, KEM) – Katedra ekonomie a managementu (FES, KEM) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Dita Egertová - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- B_PR_2/cMMO: každé sudé pondělí 14:00–14:44 M14, každé sudé pondělí 14:45–15:30 M14, V. Kunz
B_PR_2/cMPH: každé sudé úterý 14:00–14:44 E225, každé sudé úterý 14:45–15:30 E225, V. Kunz
B_PR_2/pMMO: Po 12:15–12:59 M14, Po 13:00–13:45 M14, V. Kunz
B_PR_2/pMPH: Út 12:15–12:59 E225, Út 13:00–13:45 E225, V. Kunz
B_PR_2/vMPH: Pá 11. 2. 14:00–15:30 E227, 15:45–17:15 E227, So 12. 3. 14:00–15:30 E230, So 9. 4. 8:00–9:30 E304, 9:45–11:15 E304, So 30. 4. 8:00–9:30 E304, V. Kunz - Předpoklady
- B_PR_1 Public Relations 1
Podmínkou pro zakončení tohoto předmětu je ukončení předmětu B_PR_1 - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu
- Hlavním cílem předmětu bude seznámit studenty se specifiky v aplikaci public relations v různých oblastech a to jak komerčního tak i nekomerčního charakteru (podniky různých velikostních skupin, různá odvětví průmyslu, vzdělávání, sport, neziskové organizace, atd). Zvláštní důraz bude kladen na současné techniky PR, na media relations jaké základní prostředek uskutečňování PR aktivit, které se projevují zejména v politické oblasti a které souvisejí se zmíněnou agendou setting (ovlivňující všechna média jedním tématem) a spinováním (tzv. spin doctors, určující témata agendy). Posluchači budou seznámeni též se specifickou součástí PR - krizovou komunikací, jejími hlavními zásadami a strategiemi. Jde o velmi agresivní prvky ovlivňování veřejného mínění ve prospěch jedné skupiny. Nedílnou součástí předmětu budou praktická cvičení v multimediálním studiu VŠFS, kde se posluchači seznámí alespoň se základy tvorby psaných sdělení a audiovizuálních sdělení.
- Výstupy z učení
- Studenti uplatní naučené znalosti a dovednosti ve všech oblastech souvisejících s efektivním využitím technik a prostředků public relations organizací a stejně tak i v činnosti komunikačních agentur.
- Osnova
- PŘEDNÁŠKA 1: Krizová komunikace prostřednictvím PR PŘEDNÁŠKA 2: Odlišnosti public relations od klasické reklamy PŘEDNÁŠKA 3: Plánování a realizace PR procesu PŘEDNÁŠKA 4: Evaluace PR - měření a vyhodnocování efektivity PR činností PŘEDNÁŠKA 5: Fungování PR agentur, spolupráce klienta s PR agenturami PŘEDNÁŠKA 6: Media relations - PR a vztahy s médii PŘEDNÁŠKA 7: Corporate publishing. Inzerce jako prostředek PR PŘEDNÁŠKA 8: Public relations v sepětí s eventy a podporou prodeje PŘEDNÁŠKA 9: Public affairs a government relations PŘEDNÁŠKA 10:Využití PR ve vybraných odvětvích a organizacích PŘEDNÁŠKA 11:Politické public relations. PR a politická praxe PŘEDNÁŠKA 12:Nové technologie a nová média v PR. Online public relations.
- Literatura
- povinná literatura
- Kašík, M., Kunz, V., Černá, J.: Public relations – komunikace organizací. Praha: VŠFS – Eupress, 2006. ISBN 80-86754-65-0
- Hejlová, D. Public relations. Grada, Praha: 2015, ISBN 978 – 80-247-5022-4
- KADERA, M., VLAČIHOVÁ, A. Lobbing. Praha: VŠFS – EUPRES, ISBN 80–358–0754 -9.
- doporučená literatura
- KOPECKÝ, L. Public relations - Dějiny - teorie - praxe -. Praha: Grada, 2013. ISBN 978-80-247-4229-8
- Svoboda, V.: Public relations moderně a účinně. Praha: Grada, 2006. ISBN 80-247-0564-8
- KUNZ, V. KAŠPAROVÁ, K. Moderní přístupy ke společenské odpovědnosti firem a CSR reportování. Praha : Grada Publishing, 2013., ISBN 978-80-247-4480-3.
- L Etang, J.: Public relations: základní teorie, praxe, kritické přístupy. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-596-7
- Caywood, Clarke, L.: Public Relations – řízená komunikace podniku s veřejností. 1. vydání. Brno: Computer Press, 2003. ISBN-80-7226-886-4
- Němec, P.: Integrovaná komunikace korporací. 1. vydání. Praha: VŠE, 2006. ISBN 80-245-1027-8
- Výukové metody
- Typ výuky: výuka probíhá formou přednášky/cvičení v PS (časová týdenní dotace 2 př. + 1 cv.) a řízených skupinových konzultací v KS (10).
Rozsah povinné účasti ve výuce: Minimální povinná účast na cvičení / semináři v prezenčním studiu je 75%, na řízených skupinových konzultacích v kombinovaném studiu 50%. Studentům, kteří nesplní povinný rozsah účasti, mohou být v průběhu semestru zadány dodatečné studijní povinnosti (v míře, která umožní prokázat studijní výsledky a získané kompetence nezbytné pro úspěšné zakončení předmětu).
Studenti budou muset sledovat (vedle doporučené literatury k předmětu) i současné trendy v oblasti PR na stránkách odborného tisku – Strategie, Marketing & Media, Marketing Magazíne, Trend Marketing, Marketing & Komunikace a také odborné web site. Tyto otázky (resp. aktuální témata) budou s nimi průběžně diskutovány a hlouběji analyzovány. - Metody hodnocení
- Předmět bude zakončen zápočtem a zkouškou. Souhrnná zkouška bude probíhat ústní nebo písemnou formou v rozsahu daného učiva (rozhodnutí na zkoušejícím) v rozsahu znalostí hlavních tematických bloků. Zápočet bude udělen za vypracování a úspěšné odprezentování ( obhájení) sem. práce na téma " Využití PR ve vybraných odvětvích a organizacích", případně na jiné související téma po odsouhlasení vyučujícího. Rozsah seminární práce minimálně pět stran A4.
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.vsfs.cz/predmet/vsfs/leto2022/B_PR_2